Теленор - няма касов бон при плащане с карта?

webstil

Well-Known Member
Здравейте, има ли тук клиенти на Теленор?

От 2-3 месеца ме гложди следната мисъл, тъй като сме им клиенти като ЮЛ, съм сложил автоматично плащане с фирмената карта през фирмената сметка (т.е. с виртуален ПОС), за да не се занимавам като дойде време за фактуриране си дърпат от картата месечните сметки. Удобно ми е така, защото ми спестява време, в банковото извлечение ми излиза че съм платил на Теленор чрез ПОС и получавам отделно фактура, обаче няма касов бон. По закон в БГ, колкото и да е странно за мен, освен ако аз не бъркам нещо - при плащане с карта трябва да има касов бон.

При 2 опита да говоря с представители в офисите им, и в двата случая се оказа, че не са много в час, но са на мнение, че съм прав и трябва да има бон, но не знаят какво да направят... и защо няма...

Зададох и въпрос по мейла, отговориха ми, че плащането с карта било банково плащане и затова нямало касов бон...(Препоръчвам Ви да си погледнете в банковото извлечение – това е документът за заплащане на задълженията към нас. Няма касова бележка, защото в случая сте направила банково плащане. Другият вариант е да ви изпратим официална справка за дължимите суми и направените плащания. В случай, че желаете такова извлечение, Ви приканваме да заявите това писмено в магазин от търговската ни мрежа, като посочите Ваш адрес за кореспонденция. )

И за мен е ок, да се приравняват, ама май не се...

Та аз ли пропускам нещо или те са в грешка? Ако ползвате техните услуги чрез фирма, как плащате - чрез банков превод ли? Така е най-сигурно, че няма да имате проблеми с институциите, но пък пак е занимавка, а гледам да пестя време и ми е много удобно с автоматизация на картата. Ок ли е от счетоводна гледна точка да се осчетоводява като разход само с фактура без КБ и банково извлечение?

Виждам, че по фактурите на места пише персонален IBAN (явно ти откриват такъв), може би там е врътката и по някакъв начин всичко става точно, може ли някой да разясни? Не вярвам такава голяма компания да не си е измислила нещата :)
 
Аз плащам фирмената сметка при ментел по банков път ( през приложението на уникредит ) и в сайта на ментел мога да си тегля фактурите след това. Давам ги на счетоводителката, давам и банковите извлечения и всичко е точно.
 
Плащам през ел. банкиране (автоматичен превод) и после през приложеното или чрез мейла препращам фактурата на счетоводителя.
 
Здравейте, има ли тук клиенти на Теленор?

От 2-3 месеца ме гложди следната мисъл, тъй като сме им клиенти като ЮЛ, съм сложил автоматично плащане с фирмената карта през фирмената сметка (т.е. с виртуален ПОС), за да не се занимавам като дойде време за фактуриране си дърпат от картата месечните сметки. Удобно ми е така, защото ми спестява време, в банковото извлечение ми излиза че съм платил на Теленор чрез ПОС и получавам отделно фактура, обаче няма касов бон. По закон в БГ, колкото и да е странно за мен, освен ако аз не бъркам нещо - при плащане с карта трябва да има касов бон.

При 2 опита да говоря с представители в офисите им, и в двата случая се оказа, че не са много в час, но са на мнение, че съм прав и трябва да има бон, но не знаят какво да направят... и защо няма...

Зададох и въпрос по мейла, отговориха ми, че плащането с карта било банково плащане и затова нямало касов бон...(Препоръчвам Ви да си погледнете в банковото извлечение – това е документът за заплащане на задълженията към нас. Няма касова бележка, защото в случая сте направила банково плащане. Другият вариант е да ви изпратим официална справка за дължимите суми и направените плащания. В случай, че желаете такова извлечение, Ви приканваме да заявите това писмено в магазин от търговската ни мрежа, като посочите Ваш адрес за кореспонденция. )

И за мен е ок, да се приравняват, ама май не се...

Та аз ли пропускам нещо или те са в грешка? Ако ползвате техните услуги чрез фирма, как плащате - чрез банков превод ли? Така е най-сигурно, че няма да имате проблеми с институциите, но пък пак е занимавка, а гледам да пестя време и ми е много удобно с автоматизация на картата. Ок ли е от счетоводна гледна точка да се осчетоводява като разход само с фактура без КБ и банково извлечение?

Виждам, че по фактурите на места пише персонален IBAN (явно ти откриват такъв), може би там е врътката и по някакъв начин всичко става точно, може ли някой да разясни? Не вярвам такава голяма компания да не си е измислила нещата :)

според НАП, трябва да има фискален бон, според БНБ не трябва, защото плащанията са банкови.... . Първита са кретени по дизайн и по подразбиране, на вторите не им се занимава да доказват, че първите са охльови. На тебе какъв точно ти е проблема, счетоводителя не знае как да ги осчетоводи ли? На даскало не е ли ходил?
 
Темата е доста актуална.
Използвам случая да попитам - как така излиза според "кретените/охлюви" (мисля, че е много нежно определение), че това е КЕШОВО плащане? Никаква шума не е излизала от джоба ми, а те го броят за кеш? Това си е чисто баМково плащане, както и да го въртиш!
Знам, че не съм си удрял кратуната, нито съм си падал на нея, но някой има ли обяснение (освен, че бирниците ни не са нито финансово, нито технически грамотни. До ден днешен изпращаш мейлите си без SSL/TSL криптиране и КЗЛД е време да ги "пита" или пак двоен стандарт?) защо се води кеш? Това ще даде отговор и на въпроса - трябва ли да има косова бележка или не.
 
при плащане с карта трябва да има касов бон.

Ще има... ако си го чукнеш сама с функцията "платено с карта"... но това е когато имаш плащане - физически на истински пост терминал....

Може да помолиш Теленор за извлечение от - но е кауза лайняна.

Такива "бъгове" не са счетоводно опасни... може да прикрепиш към фактурата банково извлечение... но са бели ядове... лъсват само при ревизия с лупа.

Никога никой не се заяжда...
 
Темата е доста актуална.
Използвам случая да попитам - как така излиза според "кретените/охлюви" (мисля, че е много нежно определение), че това е КЕШОВО плащане? Никаква шума не е излизала от джоба ми, а те го броят за кеш? Това си е чисто баМково плащане, както и да го въртиш!
Знам, че не съм си удрял кратуната, нито съм си падал на нея, но някой има ли обяснение (освен, че бирниците ни не са нито финансово, нито технически грамотни. До ден днешен изпращаш мейлите си без SSL/TSL криптиране и КЗЛД е време да ги "пита" или пак двоен стандарт?) защо се води кеш? Това ще даде отговор и на въпроса - трябва ли да има косова бележка или не.
До момента не съм намерил правдоподбно и подкрепено с доказателства обяснение и тълкувание, защо този тип безналични плащания бива третирано като плащане с парични еквиваленти и това налага издаването на фискален бон. Общо взето тая драма в момента се дъвче от собствениците на ел. магазини заради новата наредба Н-18 и промените в ЗДДС.
 
Имаше в една от темите пуснато резюме на среща между представители на онлайн магазини и НАП. И обяснението беше, че за достъп до банкови данни им трябва разрешение и т.н. бумащини, които им спъвали проверките. Докато към касовите бележки и куриерите си имат директен интерфейс да си проверяват и ръчкат както им е кеф. И на тях им е най-приятно с наложни платежи да пазаруват хората и ако зависело от тях приветсват този метод, а не плащането с карти. Преразказвам наизуст, но общо взето това беше същината.
 
според НАП, трябва да има фискален бон, според БНБ не трябва, защото плащанията са банкови.... . Първита са кретени по дизайн и по подразбиране, на вторите не им се занимава да доказват, че първите са охльови. На тебе какъв точно ти е проблема, счетоводителя не знае как да ги осчетоводи ли? На даскало не е ли ходил?

Не, счетоводителката ги осчетоводи някак миналата година с фактурите и банковите извлечения (но трябваше да и обясня, защото реално ти имаш в печатното банковото извлечение нещо от сорта на: Плащане при търг. в чужбина, а през онлайн банкирането се вижда следното, но не излиза при печатно извлечение - Покупка/Purchase(POS) Telenor online/Bulgaria BGR), то реално си съвпадат суми и всичко, но въпреки това според НАП си трябва касов бон, това и ме притеснява, а и от чисто любопитство се чудя как Теленор го правят и за тях това е банков превод...В крайна сметка очевидно не издават бонове, аз ок ли е да продължавам така с картата или трябва да минавам на банков превод?

Имах подобна ситуация 1 път в Практикер, по същият начин плащане онлайн през сайта им с банкова фирмена карта и от магазина като ходих да си вземам стоката ми обясняваха, че било банков превод, но накрая се свързах с хората от онлайн магазина им и те се съгласиха с мен, че не е и ми изпратиха сканиран касов бон по мейла...

Щом за Теленор всичко е точно, то по същият начин би трябвало да бъде и за собствениците на ел. магазини, плащане с карта = банков = няма касов бон, или има друга врътка?

П.П. Да не е от най-големите проблеми, но ако може да се изчисти като такъв, 1 притеснение по-малко е по-добре. До момента не съм открил някоя фирма да им плаща по този начин, явно всички са минали на банков...
 
П.П. Да не е от най-големите проблеми, но ако може да се изчисти като такъв, 1 притеснение по-малко е по-добре. До момента не съм открил някоя фирма да им плаща по този начин, явно всички са минали на банков...

Не са проблеми... тва все едно да се шашкаш от фактури по-банка но с касов бон. Тоест хартиеното копие не е актуално... или от липсата на сторниране на касови бонове и т н...

Тва са 1 000 канали за изсмукване на полезна енергия.

Макар да знам фирми с 2-ма счетоводители на фирмена заплата и са 1 000 000 % точни. Дори протоколи за подмяна на стоки :)
 

Горе