Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

Не искам да се намесвам във вашия спор, но определено и аз мисля, че Мтел няма как да са на загуба. Ако стойността на "преносим компютър, телевизионен приемник или телефонен апарат" е средно 100лв закупени Китай и те обвържат с 2 годишен договор, където ти средно ще плащаш по 20лв на месец, това прави едни близо 500лв, които операторът ще получи от теб. И тези "дипълнителни стимули", както ги наричат са пряко свързани с предоставяните от тях услуги - мобилни услуги, интернет и цифрова телевизия. Честа практика е във веригите магазини да предлагат подаръци към покупка, (купи 2 за 1) и т.н... нищо ново под слънцето.

В случая ме съмнява, че единствената причина на Мтел е да фалира конкуренцията. Просто прибягват до по-агресивен маркетинг, защото могат да си го позволят. От конкуренцията очевидно не могат или не искат да закупят 10 000 устройства, за да противодействат и са подали веднага жалба в КЗК.

От друга страна действията на КЗК могат да се тълкуват и като защита на дребния и средния бизнес и да играят ролята на един изкуствен балансьор и регулатор на пазара. Дали е уместно или не, дали трябва да се остави пазара сам да определя посоката си и т.н... виждам, че е доста спорен въпрос.

П.С. Мтел са ужасни и вече не ползвам услугите им, но и на мен ми беше странно, че точно за тази причина са отнесли глоба.
 
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

Така, реших да чета КЗК нормативната и база и такива глупости има, че направо не знам. За абсолютно всичко мога те глобят, такава работа са дали на юристите и правистите, че не знам за години на пред няма са гладни тези хора. Та какво намерих в чл. 36 Нелоялно привличане на клиенти:

Забранява се предлагането или даването на добавка към продаваната стока или услуга безвъзмездно или срещу привидна цена на друга стока или услуга, с изключение на: рекламни предмети с незначителна стойност и с ясно посочване на рекламиращото предприятие; предмети или услуги, които според търговската практика са принадлежност към продаваната стока или извършваната услуга; стоки или услуги като отбив при продажба в по-големи количества.

Това с даването на ТВ приемник, както писах по-горе е допълваща стока, а според КЗК е и принадлежност. Цифровата ТВ и ТВ приемника са допълващи стоки, едното без другото не може, така и спрямо тяхната нормативна база всичко е ок. А за другите, аргументи по-вече икономически книги и опити в икономическа логика и причини следствените връзки, няма да ви навредят.

Само да вметна не видях никъде думата "съизмеримост", така че съизмерима предлагана стока на конкурентни цени нямаше, както не видях, че трябва със закон да се конкурираш с по-добро качество на продукт/услуга. Ако някой ги е видял нека посочи, кои са членовете.
 
Последно редактирано:
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

Блеки, мисля че ако си прав, Мтелски юристи ще успеят да докажат гледната ти точка, която е в полза на фирмата. Не вярвам да нямат по-начетени юристи от теб. Ако според законът не си прав, какво изобщо развиваш теории не мога да разбера.
 
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

ами не е съвсем точно - мтел не продават телевизори по принцип, т.е. това което предлагат не е част от обичайната им дейност - те са налели едни пари за да добавят един подарък за безплатно ползване с единствената цел да отмъкнат клиент .

По тази логика защо бензиностанциите продават сладолед и бира? Да не би да са сладкарници?
Една фирма, след като предлага услугата "достъп до телевизия", защо да няма право да продава и/или подарява телевизори? Не предлагат домати от Градина Вискяр, нали?
Защо се вторачвате в "да отмъкнат клиенти"? Че бизнес, който не отмъква клиенти, ще остане без клиенти.

За съизмеримост: Кока-Кола няма право да те привлече да купиш стек от напитката, като ти добавя безплатно към него Форд Мустанг.
 
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

В много случаи КЗК прави точно обратното - представата им за "защита на конкуренцията" е обратна. Служителите там май не разбират какъв е смисъла от тази институция.

Преди време бяха глобили Генсофт за това, че са включили в програмата си възможност за импорт на данните от конкурентен продукт (складово-счетоводен софтуер).

Това е все едно да осъдят OpenOffice.org или LibreOffice за това, че може да чете файловия формат на Microsoft "Micfosoft Word Document" (.doc).

Това даден потребител да може да си смени складово-счетоводния софтуер (или офис пакета) е добро за пазара. Да се наказва някой за това, че се конкурира успешно с някой друг е абсурдно, това не е "защита на конкуренцията", а "защита на монопола" (веднъж като си се хванал да ползваш определен продукт - Microsoft Word, складово-счетоводна програма и т.н. - да не можеш да се освободиш).
 
От: От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

Държиш се като фанатик. Че и Мтел си тръгнал да защитаваш.

Тук не става въпрос да се защити определена фирма. Въпросът е принципен. Защото този абсурд е сигнал до всички участници на пазара, който казва "Ако предлагаш нещо при по-изгодни условия от конкурентите ти може да те глобят". Тогава кой ще има стимул да предлага продукти и услуги при по-изгодни условия?

Тази атака от типа ad hominem към Mtel считам, че не е коректна. Според теб справедливо ли е, ако теб са те хванали в някакво нарушение миналата година, ти си платил глобата и тази година те глобяват без да си заслужил - само заради това, че ти си "лош" (тъй като миналата година си направил някакво нарушение)?

Формално КЗК може и да са спазили закона. Проблемът е в закона - твърде е сложен и дава твърде много свобода на държавните институции да се гаврят с гражданите.

Не виждам нищо нередно в това да се дават "безплатни" електронни устройства. Всички мобилни оператори го правят - дават безплатни телефони на клиентите си. Доставчиците на Интернет дават "безплатни" рутери на клиентите си. В крайна сметка клиента си плаща за тях, просто това не е отразено във фактурата (цената е включена в месечната такса).
 
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

Блеки, мисля че ако си прав, Мтелски юристи ще успеят да докажат гледната ти точка, която е в полза на фирмата. Не вярвам да нямат по-начетени юристи от теб. Ако според законът не си прав, какво изобщо развиваш теории не мога да разбера.

Аз не съм юрист, мтела се спасява.
Аз ти дадох икономическа обосновка, която ти не разбираш, за жалост и други като кретена и компания мислят, че нямаш право да предлагаш изгодни неща.....

Не искам да споря.
А ми е през оно за Мтел или която и да я компания, тук е принципен въпроса, но да се спори за пазари и икономика и особено свободни пазарни отношения и намисане на държавата в тях - най-малко е нужно да се има знания, а тук липсват на огромна част и се градят, грешни аргументи защото са стъпили на изкривена теория.
 
Последно редактирано:
От: Титанично - КЗК глоби Мобилтел за нелоялно привличане на клиенти ?!

В много случаи КЗК прави точно обратното - представата им за "защита на конкуренцията" е обратна. Служителите там май не разбират какъв е смисъла от тази институция.

Преди време бяха глобили Генсофт за това, че са включили в програмата си възможност за импорт на данните от конкурентен продукт (складово-счетоводен софтуер).

Един от основните, недекларирани, принципи на българските законотворци и чиновници е: Работиш ли - дължиш данък глоба!
 

Горе