Трафик и Монетизация - Как го правите?

Convenix

Member
Здравейте! :)

Имам няколко въпроса относно трафика и монетизацията на сайтовете.

Ясно ми е, че има огромно значение това какъв е сайтът на който ще се вкарва трафик и ще се прави монетизация, но в общи линии ме интересуват въпросите.

1. Какви методи за трафик знаете? Интересуват ме и двете възможности:
a) Безплатни - аз се сещам само за спам по facebook групи
б) Платени

2. Кои рекламни мрежи бихте препоръчали за САЩ освен Google Adsense. Интересуват ме най-добре плащащите мрежи.

3. Кои рекламни мрежи бързо одобряват и няма значение какъв сайт одобряват? Тоест кои одобряват почти всички сайтове, а не имат изисквания като Google?

4. Колко горе-долу може да се очаква от 1000 посещения от USA трафик?

Благодаря! :)
 
Трафикът от Фейсбук се представя доста зле в АдСенс. Някъде на 1000 показвания на страницата се получава в най-добрия случай към 1 евро. Най-много пари се получават от трафик идващ от търсачката на Гугъл. Най-общо казано.
 
Трафикът от Фейсбук се представя доста зле в АдСенс. Някъде на 1000 показвания на страницата се получава в най-добрия случай към 1 евро. Най-много пари се получават от трафик идващ от търсачката на Гугъл. Най-общо казано.
Тва отдавна не е вярно! Няма никаква разлика от къде идва трафикът, стига да са реални потребители ;)
 
Тва отдавна не е вярно! Няма никаква разлика от къде идва трафикът, стига да са реални потребители ;)

Нали трябва да се прославя мантрата, колко некачествен е фб трафика и как трябва да наливаш пари за оптимизация :D
 
Нали трябва да се прославя мантрата, колко некачествен е фб трафика и как трябва да наливаш пари за оптимизация :D
То цяла една ниша от интрнет бизнеса лежи на тази кълка.....
 
Толкова е средното - при добра позиция на рекламите
 
Нали трябва да се прославя мантрата, колко некачествен е фб трафика и как трябва да наливаш пари за оптимизация :D

Нека да го обясня това веднъж завинаги и да дам отговор на въпроса "Що треа даам 2 бона за оптимизация, кат за толкоз моем сцепим сървъро с фб трафик?"

В Google хората търсят информация, цени, продукти. Когато потребител търси в Google, то неговото търсене е базирано на определена нужда. Съответно получаваш информационно-конверсионен трафик. Ако имаш онлайн магазин или сайт за услуги, то въпреки че Organic трафикът ще ти излезе в пъти по-скъпо, имаш един потребител, който е много по-възможно да конвертира.

Например, трябва ти охранителна система. Търсиш информация какво ти е необходимо. Избираш продукти, които смяташ за полезни. Звъниш за консултации. След това търсиш различни решения от различни места с цел избор на най-добра цена, гаранционни условия и т.н.

Във Facebook хората прекарват свободното си време и не са склонни да взимат важни решения. Тук трафикът ти е изцяло емоционален. Да, ако продаваш евтини обувки, някой може да реши "Гледай какви яки кецове и са само 20лв, защо да не си ги купя?". Тогава получаваш изцяло емоционално продиктувана покупка. Но никой във Facebook няма да види рекламата ти и да си реши - "Я, що пък да не си сложа система за видеонаблюдение?".

Та, ако реално продаваш нещо, то в изключително малко случаи Facebook трафикът може да ти е по-полезен от Organic-a. С две думи, трябва да продаваш изцяло тривиални боклуци.

Ако мислиш да печелиш от AdSense, то ок, Organic е полезен, но не и да плащаш за тази услуга. Аз отказвам средно по 2-3 запитвания на месец от хора, които искат SEO, което да монетизират с AdSense. Просто тази инвестиция ще започне да се избива много късно и много трудно.

Прост пример:

aaaaa.jpg

Тук бюджетът изхарчен за Facebook + AdWords е по-голям от бюджета за SEO.

Бюджетът за Facebook e 2 пъти повече от този за AdWords.

Лесно може да се види най-конвертиращият канал и възвръщаемостта от всеки поток.
 
Нека аз да ти го обясня по-лесно от гледна точка на издателите. Адсенс използва поведението на потребителите и без значение от какъв сайт/реферал са влезнали в моя сайт, то Адсенс ще им покаже реклама според интересите им. Така че няма никакво значение дали трафика идва от фб, г+, търсачки или други канали - едно и също е!
 
Малко off, но тази конверсия не е ли прекалено ниска?
Конверсията е изключително интересна тема, която може да изнесем в друг thread.

Ниска е, да. Средно за България добър процент е около 1. Тук е кофти поради спецификата на нишата.

Нека аз да ти го обясня по-лесно от гледна точка на издателите. Адсенс използва поведението на потребителите и без значение от какъв сайт/реферал са влезнали в моя сайт, то Адсенс ще им покаже реклама според интересите им. Така че няма никакво значение дали трафика идва от фб, г+, търсачки или други канали - едно и също е!

Първо прочети поста и тогава коментирай. Отделно съм говорил и за AdSense profit-a.
 
Да, питах за монетизация с реклами. Но това, което Fozzy сподели е много полезно за мен, защото осъзнах това, което каза! Благодаря на всички! :)

И за да не отварям нова тема, ще споделите ли сайтовете, които знаете, които са като predpriemach, но са international.

Аз знам blackhatworld и digitalpoint. Вие сещате ли се и черпите ли информация от други подобни форуми? Ще се радвам, да ги споделите.

Също така това, което много ме интересува - само в България ли хората, които притежават страници предлагат реклами? Тоест да ти пуснат постове в страницата си?

Аз за другите държави не успявам да намеря, може би защото още не съм намерил подобен форум като предприемач, но на английски, където да има обяви и там за реклама във facebook страници, групи и т.н.

Благодаря! :)
 
Нека да го обясня това веднъж завинаги и да дам отговор на въпроса "Що треа даам 2 бона за оптимизация, кат за толкоз моем сцепим сървъро с фб трафик?"

В Google хората търсят информация, цени, продукти. Когато потребител търси в Google, то неговото търсене е базирано на определена нужда. Съответно получаваш информационно-конверсионен трафик. Ако имаш онлайн магазин или сайт за услуги, то въпреки че Organic трафикът ще ти излезе в пъти по-скъпо, имаш един потребител, който е много по-възможно да конвертира.

Например, трябва ти охранителна система. Търсиш информация какво ти е необходимо. Избираш продукти, които смяташ за полезни. Звъниш за консултации. След това търсиш различни решения от различни места с цел избор на най-добра цена, гаранционни условия и т.н.

Във Facebook хората прекарват свободното си време и не са склонни да взимат важни решения. Тук трафикът ти е изцяло емоционален. Да, ако продаваш евтини обувки, някой може да реши "Гледай какви яки кецове и са само 20лв, защо да не си ги купя?". Тогава получаваш изцяло емоционално продиктувана покупка. Но никой във Facebook няма да види рекламата ти и да си реши - "Я, що пък да не си сложа система за видеонаблюдение?".

Та, ако реално продаваш нещо, то в изключително малко случаи Facebook трафикът може да ти е по-полезен от Organic-a. С две думи, трябва да продаваш изцяло тривиални боклуци.

Ако мислиш да печелиш от AdSense, то ок, Organic е полезен, но не и да плащаш за тази услуга. Аз отказвам средно по 2-3 запитвания на месец от хора, които искат SEO, което да монетизират с AdSense. Просто тази инвестиция ще започне да се избива много късно и много трудно.

Прост пример:

Виж файлът 15932

Тук бюджетът изхарчен за Facebook + AdWords е по-голям от бюджета за SEO.

Бюджетът за Facebook e 2 пъти повече от този за AdWords.

Лесно може да се види най-конвертиращият канал и възвръщаемостта от всеки поток.
На мен ми направи впечатление, че хората от социалките прекарват повече време на сайта отколкото тези от органичното търсене...
 
На мен ми направи впечатление, че хората от социалките прекарват повече време на сайта отколкото тези от органичното търсене...

Това има логично обяснение. Можеш ли да се сетиш?
 
Това има логично обяснение. Можеш ли да се сетиш?
По принцип органичното търсене предполага повече заинтересованост и по-задълбочено четене или разглеждане на информацията. А според знаещите трафика от социалките трябва да е съвсем кратък, колкото само да се прочете заглавието...
 
Последно редактирано:
По принцип органичното търсене предполага повече заинтересованост и по-задълбочено четене или разглеждане на информацията. А според знаещите трафика от социалките трябва да е съвсем кратък, колкото само да се прочете заглавието заглавието...
Или сайта е шит и потребителя не намира това за което е влязъл.
 
По принцип органичното търсене предполага повече заинтересованост и по-задълбочено четене или разглеждане на информацията. А според знаещите трафика от социалките трябва да е съвсем кратък, колкото само да се прочете заглавието заглавието...

Масово рекламите във Facebook са свързани с игри, в които може да спечелиш награда. Респективно, хората разглеждат повече страници, с цел избор на евентуален подарък и това стимулира по-големия престой.

Или сайта е шит и потребителя не намира това за което е влязъл.

Първо - изобщо нямаш представа по какъв начин работи Analytics в отчитането на потребителското поведение и пресмятането на времето на престой. Disclaimer - прочети някой и друг патент, колкото и да се заядеш за тази точка, няма да смилам 500 страници информация специално заради теб.

Второ - 4 минути никак не са малко.

Трето - да прекараш 4 минути в сайт и да свършиш това, за което си влязъл (в случая покупка) като че ли е по-добре от това да влезеш и 20 минути да не можеш да се ориентираш в някоя отвратителна структура пълна с мигащи надписи и изскачащи поп-ъпи.
 

Горе