От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?
Noke, това че има голяма разлика в нещата клиента не го знае! Точно това имах впредвид, да се опишат нещата подробно! При добро описание, като си поръчам дизайн, няма да очаквам инсталиране, домейн + СЕО и каквото и да е друго.
Дизайна е ясен, че колкото повече време отнема, толкова по скъпо ще е и толкова по доизкусурено. По тази логика, какво пречи да се сложат няколко примерно дизайна - Дизайн1 - направен за 8 часа - 100 лева, Дизайн2 - направен за 16 часа - 200 лева и т.н. Хем клиента ще знае колко ви е дневната ставка, хем ще знае процента на шарения за всеки един допълнителен час и ще може да си прецени доколко оскъпяването ще задоволи нуждата му от шарения!
radev, и къстъм решения да се правят всеки път не е кой знае каква философия да си прецениш кое за колко време става и да му лепнеш една цена. Ако някой иска нещо по advanced, би се ориентирал по цените кое колко ще му струва, няма да си губи времето и ще ограничи избора си до минимум. По този начин вместо със 100 фирми, ще контактува само с 5, като от тях ще избере фирмата с най добри условия - срок и цена.
За мене 39 уникални собствени цмс-а са си доста. Сигурен съм, че могат нещата да се разделят модулно и да се спазва някакъв принцип на работа който да гарантира съвместимост на модулите, а не всеки път всичко да се прави наново. То иначе си е хамалска работа.
Не искам да си чешем езиците, приемете го като градивна критика. Искам наистина някой сериозно да се замисли дали един такъв вариант не е удачен за работа и чак тогава да пише тука. На всеки му е лесно да пльосне една цена и да чака клиентите да звънят денонощно за лаф моабет. Ама за клиента това си е АД. Клиента иска fast and easy да бъде всичко. Избира си новинарски сайт, следва чеклист със опции, финиш, пеймънт метод и айде. Ако може и някакво примерно превю ще е върховно просто.
За къстъм решения то си е ясно, там няма спор. Ама къстъм решения да иска бай Иван дето си няма и хал хабер що е то интернет, е много малко вероятно.
Интересно ми е колко идиота дето нищо не разбират, са искали нещо наистина много адвансед, което не може да се систематизира в една ценова листа?
Замислете се по сериозно, не сме се събрали тука да хейтваме, а да си помагаме. Ще се радвам темата да ви накара да мислите в един по друг аспект.
Абе всичко си е до организацията. Знам колко по-лесно е да се натъкми нещо ново колкото да тръгне и колко по-трудно е да се създаде като отделен универсален модул, който да се навърже със ситемата. Втория вариант в краткосрочен план създава повече ядове и отнема повече време, но в дългосрочен план инвестираното време се избива.
Ако нямате цени в сайтовете си трябва да обяснявате на клиента защо нямате цени, трябва да го запознаете с вашата работа за да ви разбере причините. Ако имате цени тези действия се обезмислят, но пък трябва вие да разберете клиента защо иска цени за да направите нещата по четими за потенциалния клиент. Според мен втория вариант е някак си по логичен.