Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Трябва ли фирмите, които правят сайтове да публикуват цените на услугите си?

  • да

    Votes: 65 43.6%
  • не

    Votes: 84 56.4%

  • Общо гласове
    149

topweb

Member
Как мислите трябва ли фирмите занимаващи се с уеб дизайн и изработка на сайтове да публикуват цени на фирмения си сайт?
Аз лично много се дразня като отида на някой сайт предлагащ услуга без цена.
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Ами не ;-).. Защото някой клиенти може да искат повече работи към сайта други не как да определят цена?
 
Явно още нямаш опит с клиенти. Ще видиш като ти дойдат на главата разни претенциозни, които са видели в сайта ти офертата за УЕБ САЙТ БИЗНЕС, но искат да им го направиш "малко по-така".
Идва клиента и казва - секция НОВИНИ - окей, ама искам да има снимкова галерия към всяка новина, снимките да се разглеждат в едно такова, изскачащо като кутийка и затъмняващо екрана, да може да се пише описание към всяка снимка от галерията, да има възможност потребителите да коментират всяка новина, да има възможност за оценяване на новините - със звездички. Да има опции за споделяне на новината в туитър, фейсбук и свежо, както и за изпращане на приятел по имейл.
В секция промоции искам да може през админ панела да се задава период на валидност на промоциите - от дата до дата и системата автоматично да ги включва и изключва. Също така да се задава начална ниска цена, висока цена, стъпка и период през които системата всеки ден да увеличава цената на промоцята, т.е. днеска продукта да е намален на 10 лв., утре автоматично да стане 12 лв. и т.н. за да може да стимулираме клиентите да взимат решение за покупка по-бързо и да не се мотаят. Към секцията с промоции трябва да има и възможност за директно поръчване на продукта и плащане чрез epay, paypal, кредитна и дебитна карта, easypay също е добре да има. Формата за обратна връзка трябва да може да изпраща до различни мейл адреси в зависимост от падащо меню, от което се избира до кой отдел е насочено писмото. Трябва да може клиентите да прикачат неограничен брой файлове към писмото за обратна връзка. В администратвния панел трябва да може да се банват потребителтие, които пишат гадни коментари към новините, а също така да се избира някои новини да са заключени и човек да получава достъп за 1 седмица след като плати с СМС. Трябва да може различните потребители с достъп до админ панела да имат различни привилегии, щото не искам секретарката дето ще въвежда новините да може да банва потребители и да ми гледа приходите от СМСи. А забравих - трябва да има РСС емисия за всяка секция на сайта по отделно и възможност потребителите да се абонират за мейл бюлетин, който да се генерира автоматично и изпраща до всички абонати всяка сутрин в 10 ч. Бонус домейна искам да ми е с разширение .bg.


Горните изисквания са компилация от действителни случаи. Схващаш ли идеята? И като му кажеш на клиента, че трябва да си доплати за всичко това, което иска, той няма да те разбере, въпреки, че ти си си прав. Просто той очаква да получи тия неща за цената, която е видял на твоя сайт и като му поискаш доплащане ще си помисли, че нещо го цакаш и ще отиде при друг.
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

според мен не трябва защото ако обявят определени цени трябва да се спазват. А пък ако клиента иска нещо средно между фирмен сайт и иска просто там да може да се публикуват новини или нещо от този сорт няма да има такива пакети И в случая цената няма да е пише никъде и ще трябва да се договаря . За това според мен не трябва , мисля че правилно е всеки сайт или услуга да е с договорена цена :):)
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Гласувах не. Поради причините, които са изброили съфорумците по-горе.
Обаче има и друг момент.

Слагаш точни цени и правиш конкретен договор, че ти правиш това и това по договор и то е описано точно какво прави.
И после няма да мрънкат, защото са подписали договор точно за конкретното нещо,
точно както аз не мога да мрънкам нито на Мтел нито на Виваком нищо на интернет доставчика ми за някакви къстом неща. Имам, каквото съм подписал и плащам.

Винаги може да им дадеш даже и свобода, с искане за допълнителни неща, като ще пишете анекс за всяко от тях. Пишеш в договора изрично, че и за допълнителните глупости ще се подписва за всичко анекс и ще се плаща според тарифата еди ква си (на час, на нещо, все тая какво).

Общо взето, прецени си добре вариантите, които искаш, и се фокусирай над това което избереш и го подобрявай като представяне, договор, услуга...

Това е от мен :)

Поздрави
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Определено трябва, инак се получава като магистралата с плодовете, според колата и цената и ВИНАГИ по-скъпо отколкото в София.

Ако не можете да описвате продуктите, които предлагате си намета хора с комуникативни възможности и (търговски) опит в съставянето на оферти и характеристики на продуктите. Всичко друго е въпрос на ценова листа и както каза Радев на анекси или допълнителни споразумения, както искате така го наричайте. Не обвинявайте клиентите за малките звездички и просто нахвърляните описания.

Друга препоръка е да изпращате оферта винаги макар и закъсняла, защото това доказва, че поне сте обърнали внимание на клиента и вероятно той, някога, ще се върне и възложи някаква задача.
 
petpetep, я покажи една добре оформена оферта, която можеш да си я изтипосаш на сайта и да чакаш клиентите да ти се обадят и да кажат "искам е това, дето го продавате за Х лв.".
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Не изобщо не губи! Аз никога не бих тръгнал да звъня на сотици фирми за уеб дизайн само и само да ми загубят всяка една от тях по 1-2 часа от времето за едната цена.

Както е казал petpetep, продаваната услуга може да се опише така че да я разбере клиента. Не е казано че след като има примерен сайт за "бизнес сайт" или както там си ги кръщавате, трябва към него да се правят 100 неща безплатно. Какво пречи галерията към всяка новина да е включена като екстра за +100 лева например. Коментари по снимки +50 лева и т.н.
По този начин клиента ще види какво му се предлага. Тези глупости из повечето сайтове като "бизнес сайт" за 500 лева са меко казано несериозни. Нито знам какъв сайт ще ми се направи нито нищо. Имам чувството че искате само да натякнете на клиента, че трябва да даде едни пари за сайт според статута на сайта. "личен блог" 100 лева, "бизнес сайт" 500 лева ???? Е? Какво означава това?
Трябва да има подробен списък какво се включва и какво не в един такъв сайт, както и допълнителни модули за всеки един пакет с конкретни цени.
Какво му е сложното да се направи? На какво ще е недоволен клиента след като всичко си е написано и добре обяснено?
Тези неща че цената зависела според изискванията на клиента са пълни глупости. Повечето фирми си работят с един CMS (може и техен), като имат доста готови модули за различните неща. Нищо не пречи просто на всяко едно нещо да се сложи цена и толкова.
Доста често давате пример с автомобилите. Ами да ви дам и аз един пример с тях. Има базови модели и доста екстри, които се заплащат допълнително. След като клиента си е избрал модел, има два варианта. Или нищо не разбира и купува "нещо" или се позаинтересува и си избира екстрите които са му нужни. При вас дизайнерите е същата работа. Не си мислете, че вашата работа е просто да направите дизайн, от вас се изисква да си структурирате информацията, да си направите един добър бизнес план и т.н. и т.н. Знам че е лесно да се копира от конкуренцията, ама бъдете малко креативни де, то направо лъха на лапешка работа.
Аз лично досега само веднъж съм виждал една перфектно направена оферта за сайт. Около 6 страници подробно описание на всяка една функция. На такива оферти винаги им правя евала. На такава оферта никога не бих се обадил и на фирмата да питам нещо, то всичко си е написано и със кеф бих работил с тях.
За клиента най важното е да получава изчерпателна информация, пък тези дето не четат то си е техен проблем.
 
Последно редактирано:
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

На ThinkFast може да му се сложи ранк SmartThink :)

Няма какво да допълня, ако не може да опишеш какъв продукт продаваш ще е трудно да го продадеш, ако нямаш ценова листа за продуктите си, как ще направиш оферта на две идентични запитвания - еднаква цена, ако например са направени през 2 месеца от таен клиент примерно? или пък според настроението ще се работи?

Подгответе си добре основните цени и цените на допълнителните модули, много време ще си спестите в отговори на случайни запитвания вместо хората да могат да си ги прочетат сами.

А ако искаш добре направена оферта мога и да скалъпя нещо до по-добро от повечето такива оферти, но малко ме мързи с проучването и писането, но ако ще се заплати понеже съм прав, ще се пробвам ;)
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Има някакво брутално разминаване на понятията и всеки си пише както го разбира.

1) Изработка на сайт = инсталация, програмиране, функционалност, интерфейс. Крайният резултат е работещо нещо, дето върши някаква работа и на собственика, и на юзърите.

2) Дизайн на сайт = друг слой, който обикновено се наслагва отгоре на предишното. Ролята му е да дефинира ефективността на базовия слой. Двата слоя се пресичат в частта "интерфейс" (общо казано).

Първото може да се продава като ябълки на килограм и съответно да му се сложи етикет с цена.
Второто е съвсем различен тип процес но нещо ме мързи да разтягам локуми в момента.

В първия случай примерно блондинката отива в магазина и си купува червило Ревлон, дето е видяла да рекламират по телевизора.

Във втория отива на пластичен хирург и не просто си харесва чифт импланти от витрината, ами се почват едни подробни разговори - първо с психологически оттенъци от вида "Какво искате да промените в живота си чрез тия нови цици" и "Как мислите, че ще се промени себеусещането ви ако увеличим обема 1.8 пъти? Ами 2.5 пъти?".... И се стигне до избирането на вид упойка, конкретна материя, грамаж, обем, форма в зависимост от телосложението и метаболизма на кифлата, както и на коя фолкпевица от телевизора иска да прилича.

На първото няма проблем да му шибнеш цена.
На второто ако има предварително залепена цена - най-добре да си излезете от "магазина" дорде е време...
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

От 46 проекта за 2010, имаме 39 уникални CMS системи програмирани от нула.

Издъхват гореописаните схеми с цени на системи, инсталиране и прочее, когато трябва да правиш например виртуална сметка на клиенти, онлайн чат в реално време а не с поведение на е-мейл, (симулиращ многонишково предаване като в Java, и да, не open source нещо си или хостнато някъде си другаде) и "happy hour" в който всички продукти изкачат с намаление за определено време, като всеки продукт по отделни си прави проверки дали вече няма сложено индивидуално намаление, или намаление в цяла категория, или намаление с числена или процентна стойност.

Момчета, зарежете тияя неща, от горчив опит ви го казвам. За еди си колко лева някой път ще ви се наложи да мажете една година и всичко ще ви излезе през носа и през гъза
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Noke, това че има голяма разлика в нещата клиента не го знае! Точно това имах впредвид, да се опишат нещата подробно! При добро описание, като си поръчам дизайн, няма да очаквам инсталиране, домейн + СЕО и каквото и да е друго.

Дизайна е ясен, че колкото повече време отнема, толкова по скъпо ще е и толкова по доизкусурено. По тази логика, какво пречи да се сложат няколко примерно дизайна - Дизайн1 - направен за 8 часа - 100 лева, Дизайн2 - направен за 16 часа - 200 лева и т.н. Хем клиента ще знае колко ви е дневната ставка, хем ще знае процента на шарения за всеки един допълнителен час и ще може да си прецени доколко оскъпяването ще задоволи нуждата му от шарения! ;)

radev, и къстъм решения да се правят всеки път не е кой знае каква философия да си прецениш кое за колко време става и да му лепнеш една цена. Ако някой иска нещо по advanced, би се ориентирал по цените кое колко ще му струва, няма да си губи времето и ще ограничи избора си до минимум. По този начин вместо със 100 фирми, ще контактува само с 5, като от тях ще избере фирмата с най добри условия - срок и цена.

За мене 39 уникални собствени цмс-а са си доста. Сигурен съм, че могат нещата да се разделят модулно и да се спазва някакъв принцип на работа който да гарантира съвместимост на модулите, а не всеки път всичко да се прави наново. То иначе си е хамалска работа.

Не искам да си чешем езиците, приемете го като градивна критика. Искам наистина някой сериозно да се замисли дали един такъв вариант не е удачен за работа и чак тогава да пише тука. На всеки му е лесно да пльосне една цена и да чака клиентите да звънят денонощно за лаф моабет. Ама за клиента това си е АД. Клиента иска fast and easy да бъде всичко. Избира си новинарски сайт, следва чеклист със опции, финиш, пеймънт метод и айде. Ако може и някакво примерно превю ще е върховно просто.
За къстъм решения то си е ясно, там няма спор. Ама къстъм решения да иска бай Иван дето си няма и хал хабер що е то интернет, е много малко вероятно.
Интересно ми е колко идиота дето нищо не разбират, са искали нещо наистина много адвансед, което не може да се систематизира в една ценова листа?
Замислете се по сериозно, не сме се събрали тука да хейтваме, а да си помагаме. Ще се радвам темата да ви накара да мислите в един по друг аспект.

Абе всичко си е до организацията. Знам колко по-лесно е да се натъкми нещо ново колкото да тръгне и колко по-трудно е да се създаде като отделен универсален модул, който да се навърже със ситемата. Втория вариант в краткосрочен план създава повече ядове и отнема повече време, но в дългосрочен план инвестираното време се избива.

Ако нямате цени в сайтовете си трябва да обяснявате на клиента защо нямате цени, трябва да го запознаете с вашата работа за да ви разбере причините. Ако имате цени тези действия се обезмислят, но пък трябва вие да разберете клиента защо иска цени за да направите нещата по четими за потенциалния клиент. Според мен втория вариант е някак си по логичен.
 
Последно редактирано:
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Аз поне нищо не съм хейтвал, ама видях че на стъкмяването на сайтове му се вика "дизайн" в темата. По стар български обичай вероятно. А на дизайн има резон предварително да се укаже цена, ама само ако е на час или нещо от рода. Или ценови интервал.

Има и друг момент в гледната точка на изпълнителите. За една голяма част от тях това е начин да си филтрират клиентите. Качествените клиенти те избират по портфолио/стил/препоръки, а не по ценоразпис. НЕкачественият (съответно непрактичният за изпълнителя) клиент го интересува на първо място цената.

Ако потенциалният клиент не поиска да се свърже с вас при положение че е видял портфолио без цени, значи просто ви е спестил време за излишна комуникация. Клиентът, от който може да излезете на някаква печалба, ще реши, че си заслужава да ви драсне 2 реда.

Става дума за дизайнерски услуги. И това си е чист прагматизъм, не е някакво високомерие, надуване или елитизъм.

Иначе услуги от типа "изработка на сайт", инсталации на модули, алибали - да, полезно е да се сложат цени.
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

добре де ,а не става ли да се пише примерно цена от 100лв примерно.Аз също мрязя каквото и да било да е сложено без цена.Така че едно от еди каква си цена на горе не е никак излишно,според мен.
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Епа може що да не може :) .

Ама примерно ТинкФаст сам го каза - "Искам да видя набързо цените на 20 студиа та да не си губя времето да си говоря с всеки и да си избера бързо кой да ми направи сайта..." (примерно).

Как разсъждава един изпълнител: "Да ама аз пък не искам такъв клиент, с подобен подход към проблема. Предпочитам просто да си отмине, понеже дори да се свърже с мен, само ще ми изгуби времето в 98% от случаите. Аз искам някой дето иска точно аз (или поне да съм един от няколкото възможни) да му свърша работата и да му се иска да си поговорим така по-подробно...".

Изключение е ако дизайнерът е нов, без портфолио, или просто иска да забърше всичко старо и да започне наново. Тогава цената влиза в маркетинговия му арсенал. Ама за останалите това е професионално самоубийство. Ако клиентът пита първо за цената, или психически се подгответе да завършите любезно иначе почти безсмисления разговор, или минете в режим "правач на сайтове" и просто му скалъпете нещо на минимална цена.

На бекенд програмистите гледната точка може да е различна, те да кажат :) .
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Как мислите трябва ли фирмите занимаващи се с уеб дизайн и изработка на сайтове да публикуват цени на фирмения си сайт?
Аз лично много се дразня като отида на някой сайт предлагащ услуга без цена.

НИКОГА НЕ СЕ ОБАЖДАМ ДА ПИТАМ ЗА ЦЕНА АКО НЯМА ТАКАВА ИЗПИСАНА ДО ПРОДУКТА.
ЩОМ НЯМА ЦЕНА ЗНАЧИ ГИ Е СРАМ ДА Я КАЖАТ ПУБЛИЧНО ИЛИ АКО МИНЕ НОМЕРА!
Дори и на морето, няма ли цена на това което предлагат на сергия не питам.
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

И Амун и Тинкфакст са на моето мнение - независимо дали става въпрос за сайт или каквото и да е било ако няма цена въобще не им се обаждам - трябва да са единствените които предлагат даден продукт за да им звънна
 
От: Трябва ли фирмите, които правят сайтове да обявяват цените на сайта си?

Клиент, търсещ главно цената, а не вида на продукта, който ще получи е твърде вероятно да се набучи на някое лапе, дето от скоро е започнало да се занимава и инсталира готови ситеми с темплейти наред.

Ако подходи разумно - човек първо би се позаинтересувал от уменията на човека/фирмата, които предлагат търсения вид услуги. Да разгледа какви проекти са направили, как са ги направили. И ако реши, че има шанс да могат достатъчно качествено да му свършат работата - пуска си данните за контакт, описва какво желае и чака да му се изпрати оферта.

От друга страна, не мисля, че има човек, който да го мързи да пише оферти. Все пак се предполага, че с тях трябва да завърти главата на клиента, и да сключи сделка.

Ако подхождате към клиента, както подхождат по българското черноморие - "като не щеш, няма да ти се моля", едва ли ще прокопсате.
 

Горе