Търговия с автомобили

beemer

New Member
Здравейте, колеги,

Интересува ме мнението ви за българския пазар на търговия с автомобили :)

Смятате ли, че все още има достатъчно търсене спрямо предлагането, все още не толкова силно заети сегменти и ако да, кои точно?

Идеята ми е да започна търговия покрай мой познат, който вкарва автомобили от чужбина и мога да ги взимам под пазарната за БГ цена, както и да се възползвам от по-ниски цени за ремонти и части. За момента капитала ми е малък, около 5-6к, и ако почна да се занимавам с това трябва поне в началото да залагам на по-нисък клас/година коли, а не съм сигурен до колко е запълнено търсенето в този ценови сегмент.

За момента това ми се вижда най-добрия вариант за някакъв бизнес спрямо капитала с който разполагам. Като алтернативи виждам отваряне на някоя друга Лафка или някой нон-стоп, търговия със стоки от турция/китай, но за момента ми се струват по-лоши като вариант, спрямо идеята с автомобилите.

Ясно ми е, че няма как с това от раз да стана "милионер" и евентуално всичко би се развивало постепенно, затова и планирам да бъде като странично занимание, паралелно на моята работа.

Ще съм благодарен на всякакви мнения и предложения по казуса ми :wink:
 
Последно редактирано:
От: Търговия с автомобили

Като за "странично занимание", не виждам какво можеш да изгубиш, пък и докато не опиташ няма как да разбереш.
Скачай смело с двата крака, вземи една/две коли и тествай, ако не успееш да ги продадеш с горницата би трябвало лесно да ги пласираш поне на себестойността си, така че да не си много вътре.
Според мен все още има търсене на автомобили в долните ценови класове, лично аз ги предпочитам :), просто при по сериозна повреда автомобила отива направо за скрап и взимаш следващия :)
 
От: Търговия с автомобили

Аз лично съм против търговията с автомобили, особено за старт и с малък капитал. Затваряш една сума пари в нещо, което не се знае кога и за колко ще се продаде, като конкуренцията в тази ниша е голяма, не е като едно време хората да се бият за западни коли.
 
От: Търговия с автомобили

Бизнеса с автомобили е сигурен ако имаш собствен сервиз, купуваш само "поносимо" повредени (блъснати) на супер ниска цена от чужбина и продаваш с надценка няколко пъти над вложеното. При скъпите автомобили печалбата е доста добра.
 
От: Търговия с автомобили

Аз лично съм против търговията с автомобили, особено за старт и с малък капитал. Затваряш една сума пари в нещо, което не се знае кога и за колко ще се продаде, като конкуренцията в тази ниша е голяма, не е като едно време хората да се бият за западни коли.

Колега повярвай ми, по добре е да стартираш нещо с малък капитал и да фалираш бързо и сигурно, от колкото нещо "грандиозно" с много пари и да падаш от високо и с голяма скорост.
Просто по малко ще боли ;)
Най важното е човек да не спира да опитва - това движи човечеството в прогресивна посока .... може би ...
 
От: Търговия с автомобили

много труден бизнес; може и да стане, тук съм виждал например човек с много опит да специализира във Волво, или друг - със Субару. но такъв опит се трупа с години. 50/50

опитай за да не гледаш после на това като нещо изоставено, но не залагай големи надежди

и алтернативна идея: провери този форум, виж къде, как, кой кой е ... и започни услуга 'пакетиране". т.е. има много точни колеги, като всеки нещо мъничко предлага. ако има време човек, няма лошо/но не винаги. идеята е че ти предлагаш пакет за 500 кинта (от тези - 10% за тебе) като останалите отиват при 10-20 предприемача. пакета е от статий, лайки, линкове, и т.н. това е нещо което не може да стане веднага, но като го задвижиш ще си върви добре на автопилот. колегите предлагащи малки услуги предполагам че също няма да имат нещо против твойте 10%. скала, връзки, не лесна репликация - какво друго да пиша
 
От: Търговия с автомобили

Във всеки град на някой от изходите има навалица от автомобили втора употреба и автокъщи , които са си доста сериозна конкуренция.Аз бих се насочил към здрави марки и автомобили , които винаги можеш да продадеш , в смисъл такива, които са по-масови и по-здрави. С този бюджет бих започнал с GOLF, винаги има търсене, лесно се ремонтира и са сравнително здрави.

Надценката няма да е колосална , но ако го намериш в прилично състояние ще е горе долу добра. Трябва да си ги внасяш сам, защити избора на автомобил трябва да го направиш ти, колкото и добър приятел да ти внася колите преценката трябва да е твоя, защото само ти си знаеш възможностите.Може да работиш по поръчка в смисъл да си намираш първо клиентите и после да им докарваш колите.По-трудно е , но по-сигурно в някаква степен, там се печели само от таксата, която слагаш, за да докараш колата . Отиваш , взимаш, докарваш и край.

Веднага асоциирах въпроса ти с дивия запад, каубоите и конете, все едно да влезеш в някой бар в дивия запад и да попиташ каубоите, дали има смисъл да продаваш коне.Същото е и сега , повечето хора се отъждествяват с колите/конете си, замисли се и ще видиш, че е така. Всеки обича да "язди" чистокръвни кончета. Помисли пак, дали няма да ти отнема много време, за мен схемата ти има много неизвестни, за да бъде печеливша.
Дано да съм помогнал.
 
От: Търговия с автомобили

Ще е голяма грешка да започнеш търговия с автомобили - ще си поредната маймуна на клона. Нито връзки имаш, нито нужния капитал, нито пазар.
 
От: От: Търговия с автомобили

Във всеки град на някой от изходите има навалица от автомобили втора употреба и автокъщи , които са си доста сериозна конкуренция.Аз бих се насочил към здрави марки и автомобили , които винаги можеш да продадеш , в смисъл такива, които са по-масови и по-здрави. С този бюджет бих започнал с GOLF, винаги има търсене, лесно се ремонтира и са сравнително здрави.

Надценката няма да е колосална , но ако го намериш в прилично състояние ще е горе долу добра. Трябва да си ги внасяш сам, защити избора на автомобил трябва да го направиш ти, колкото и добър приятел да ти внася колите преценката трябва да е твоя, защото само ти си знаеш възможностите.Може да работиш по поръчка в смисъл да си намираш първо клиентите и после да им докарваш колите.По-трудно е , но по-сигурно в някаква степен, там се печели само от таксата, която слагаш, за да докараш колата . Отиваш , взимаш, докарваш и край.

Веднага асоциирах въпроса ти с дивия запад, каубоите и конете, все едно да влезеш в някой бар в дивия запад и да попиташ каубоите, дали има смисъл да продаваш коне.Същото е и сега , повечето хора се отъждествяват с колите/конете си, замисли се и ще видиш, че е така. Всеки обича да "язди" чистокръвни кончета. Помисли пак, дали няма да ти отнема много време, за мен схемата ти има много неизвестни, за да бъде печеливша.
Дано да съм помогнал.

Нещо на изхода за Стара Загора изчезнаха колите а бяха поне 6/7 "автокъщи".
 
От: Търговия с автомобили

Въпроса ми най-вече беше свързан с това дали не мислите, че на българския пазар в повечето случаи предлагането не е повече от търсенето и дали е добра идея за започване на бизнес с този капитал или по-добре би било да се насоча към нещо друго към момента?
 
От: От: От: Търговия с автомобили

Нещо на изхода за Стара Загора изчезнаха колите а бяха поне 6/7 "автокъщи".
Някои се преместиха, други фалираха, появи се и една нова, но като цяло си има :)
 
От: Търговия с автомобили

Като цяло търговията с автомобили е изчерпана ниша ;), е освен ако не ги произвеждаш
 
От: Търговия с автомобили

бизнесът с автомобили никога няма да свърши, но с малък капитал, без познания за пазара, без контакти със сервизи, без възможност за внос на евтини автомобили, нямаш шанс.

ако не разчиташ на този бизнес за да се храниш, ако имаш познанията и малко акъл можеш да правиш пари дори и с този капитал, но трябва наистина да знаеш какво правиш, да купуваш изгодни коли от желани модели, освежаваш на изгодна цена, да имаш търпението да се разправяш с клиенти и най вече да си готов да чакаш. има коли които ще продадеш за ден, има такива които ако не уцелиш може да се заседят с години и да си много на загуба.
 
От: Търговия с автомобили

При възможностите, които ти дава интернет, да се захванеш с този бизнес, с този капитал е малко откачена история според мен. С 5-6000 лв. можеш спокойно да реализираш доста добър онлайн проект, който да ти изкарва пари много дълго време. То и за онлайн вече не са много пари това, но за бизнеса, към който си тръгнал съвсем нищо не са. Според мен трябва да преосмислиш нещата, не ми се вижда добра идея....
 
От: Търговия с автомобили

Ohhhhhhhhhhhh!!!!

TESTVAI!

Puskai obqvi po saitovete, dori da nqmash avtomobilite i vij koe prodava koe ne. Pochvai da kradesh obqvi ot germanskiq mobile i gi puskai tuk, i vij koi avtomobili prodavat, na kakva cena, kolko burzo i t.n. Sled tova vij rezultatite i reshavai dali si zaslujava ili ne (shte otneme 4-6 meseca da testvash). 5-6k nqma da stanat, no sled kato testvash moje da mi pishesh edno LS s rezultatite i ako si go napravil kakto trqbva i ima dobra statistika moga da ti pomogna.

@biaaro vseki si ima strast kum razlichev vid biznes, a nqkoi prosto kum samiq biznes. Ne e nujno vseki da e online.
 
От: Търговия с автомобили

А аз да попитам от къде е изгодно да се купуват автомобили на далавера сега. Аз лично също се интересувах, но в България примерно изпадат много по изгодни оферти отколкото в Германия или Англия като сметнеш и разходите. Примерно последно търсих от старите G класи и в България най-добрите предложения имаше, преди 3 години като купувах BMW пак същата работа.
 
Последно редактирано:
От: Търговия с автомобили

Изгодни са защото колите са трупове,а ти изобщо не си ги виждал на живо,нито пък разбираш от автомобили.
 

Горе