От: Търся сео оптимизатор за 10 сайта.
СЕО-то не се е променило кой знае колко много. Просто стана по-бавно и трябва да се работи по-внимателно. Добър On Page + обмислени връзки = добри позиции.
Ето и един пример как се прави СЕО в момента.
Имаме клиент за дограма например. След като сайта е приведен в добър вид почваме да работим по следните точки:
1. Бизнес директориите - добавяне в тях, по 4-5 на седмица дори и в платените.
2. Големите директории за сайтове, start.bg etc.
3. Социални мрежи - Facebook, Google+, Pinterest, Twitter. Активност в тях през ден-два.
4. Списък с клиентите на фирмата. Ако има фирми които имат сайтове се свързваме с тях да ги подканим да обменим партньорски връзки.
5. Подобни ниши - като точка 4 но например с железарии или други сайтове в подобна на нас ниша - железарии, чистене на прозорци, ремонтни дейности, etc.
6. Малко гост блогване - 1-2 статии на седмица две.
7. Пускаме блог или новини на сайта - 1-2 статии на седмица.
8. Google Alerts - винаги изкача нещо хубаво.
9. Форумите - градивни и полезни мнения в теми сточната спецификация - тези линкове още са си много полезни.
10. Собствен ресурс:
- Взимате си домейн
- Инсталирате някакъв CMS
- Превод на български, респонсив дизайн, всичко да е все едно правите чисто нов сайт за истински клиент
- Пълните го със съдържани, цени, описание на услугата, уникализирате снимките
- Малко социални профили за този сайт (не забравяйте че все едно правим истински сайт за друга компания)
- Добавяме Адрес, телефон (купуваме си sim карта - предплатена)
- Бизнес категориите отново - безплатните, в някои ще имате проблем защото искат реален Булстат.
- Малко линкове от тук от там (може да си купите директно дропен домейн с някакви линкове към него)
- Слагате един банер на сайта който оптимизирате (клиентският сайт)
Правите няколко такива сайта, с различни whois данни, на различни хостинги, различни системи, различни дизайни. Ползвайте проксита има за по 50 цента на месец.
Общо взето това е положението в момента.
Това е по-скорo за тази тема, дето един пита какво правели фирмите за seo оптимизация.
http://www.predpriemach.com/showthread.php?t=209
Само дето тези неща горе са една популярна (явно) теория по въпроса сред мнозина, защото никъде Гугъл не препоръчва подобни похвати на уеб мастърите. Да, това не значи, че няма да подейства... да речеме, че може да подейства. Но според мене пък НЕ е нужно и е излишно губене на време и усилия.
И мога да се хвана на бас, че не си ги сам обмислял тези неща и сам открил, а си ги чел някъде, че така трябва да се прави, нали?
Аз мисля, че човек сам трябва да си измисля теория и стратегия и сам да си ги създава след експерименти....
Ако човек сърчне на разни теми и разгледа какви са сайтовете, които са класирани, то може да си направи сам теория кога един сайт се класира и кога не.
Ако примерно пита собствениците на сайтове какво са правили, къде и как и види на кое място са (особено ако са на първо) и лесно може да си извади разумна теория как да се класира един сайт. Също най-вече по своите сайтове да прави изводите, естествено.
Например напишете игри в google и веднага става очевидно нещо, кое е общото между първите три сайта, които излизат? Ако горната теория е правилна защо толкова в пъти по популярен сайт като на sofiawars не излиза на първо място? Ми на sofiawars самите потребители са правили стотици пъти повече такъв тип seo оптимизация, защо не излиза на първо място на ИГРА или на ИГРИ?
Гугъл са си казали кои сайтове класират на първо място в уебмастър help-a, макар да се води таен алгоритъма им, защо си мислим, че там залъгват сайт-админите? Казано е - направете сайта си интересен и ценен за хората и ако те го харесват, ще го линкват и т.н.
А колкото до убийството на seo-то от гугъл още преди години бях писал в блога ми как ще стане. А именно чрез google analitics - гугъл знае колко време прекарват посетителите на даден сайт и по коя дума на търсене са отишли там. Следователно ще прати най-отгоре онези сайтове, които задържат най-много като време посетителите на тази и тази ключова дума.
Какво става обаче ако даден сайт няма аналитик? Остават си старите похвати и според мене е следното по важност за да се класира един сайт
1. най-важно - количество на текста и съдържанието в сайта, разнообразност, картинки, клипове, карти. Не е задължително да е уникален изцяло според мен пък. Макар че едвали някой начетен
seo любопитко ще рискува с дублиран текст. Тук логиката обаче е, че е важно сайта да е полезен на хората и да има много и разнообразно съдържание, което е по-важно от това да е уникално.
2. домейна да отговаря на ключовата дума (тези приказки за силата на брандовете са доста насилени и най-много да има до 30% квота за брандове на 10 поредни резултата.
3. тайтълите да отговарят на ключовата дума
4. текста да е уникален, да не е копиран от други сайтове изцяло при положение, че не превъзхожда по другите показатели сайтовете
5. да има много подстраници сайта, много на брой отделни статии
6. количество на фейсбук феновете
Линкове: е тука е големия въпрос и това гугъл си го знаят, но все пак има сайтове, които се държат все още на линкове. За линк обаче се брои и простото споменаване във форуми и социални мрежи на домейна, дори да не е линкнат - reklamiotgoogle.com е моя - е това е по-ценно от подписите ми долу, които подписи са забранени от гугъл. Съответно линкването трябва да е максимално наподобяващо начина, по който един нормален потребител ще препоръча или обсъди даден сайт - лаконично с линк по средата на текста и по-скоро като споменаване на сайта, отколкото с линк върху дума и особено пък с линкове най-долу във форуми.
Това са моите разсъждения и теории по въпроса, извадени от 12 години наблюдения на сайтове - мои и на други хора, както и на гугъл сърчвания и общуване със seo практици.
Бъдете здрави и дано се получи ожесточен и яростен спор след това ми мнение, както винаги до сега в тоя форум
За целта ще напомня, че seo оптимизаторите, фирми, фрилансъри и т.н. са едни неосъзнати шарлатани от типа на ясновидците и знахарите
А истинското класиране на сайтовете винаги си ги правят собствениците на сайтовете сами!