Кой каза "Стратегия за развитие на автомобилната промишленост
до 2035"?...
~~~~~~~~
Распоряжение Правительства Российской Федерации от 27.11.2021 № 3363-р "Об утверждении Транспортной стратегии Российской Федерации до 2030 года с прогнозом на период до 2035 года"
npalib.ru
Постановление на правителството на Руската федерация № 3363-р от 27.11.2021 г
„За одобряване на Транспортната стратегия на Руската федерация до 2030 г. с прогноза за периода до 2035 г.“
[извадки кратки]
...
Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитие на транспортната система до 2030 г. и за прогнозния период до 2035 г.:
..
дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии.
...
Изпълнението на мерките от Стратегията се осъществява на 3 етапа. 1-ви етап се изпълнява от 2021
до 2024 г. , 2-ри етап -
от 2025 до 2030 г., 3-ти етап - от 2031
до 2035 г. , като се вземе предвид по-нататъшното изпълнение на целите, задачите и основните дейности на Стратегията
след 2035 г. "
~~~~ ~~~~
За напомняне:
Основните етапи от развитието на Neuronet [оригинален проект на DARPA - бел. ет.], Източник: Павел Лукша. Презентация „Пътна карта за развитието на Neuronet“, 2014
BiometriNet (преди Neuronet) (2014-2024)
Началото на Neuronet (2025-2035)
Пълноценна Neuronet (2035+)
~~~~~ ~~~~~
...
Най-важният фактор, повлиял върху транспортната индустрия, беше пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) , която доведе до шоково свиване на търсенето в някои пазарни сегменти (пътнически превози) и допринесе за развитието на други (транзитни контейнерни превози, карго въздушен транспорт, онлайн търговия).
Поради значителните изкривявания, причинени от пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) , е препоръчително да се разгледа успехът на изпълнението на Транспортната стратегия въз основа на резултатите от 2019 г. (приета за базова година), предшестваща пандемията. ...
...
При изпълнението на Стратегията се отчитат съвременните тенденции в областта на международната икономическа и транспортна политика. Една от тези ключови международни тенденции е многостранната политика за изпълнение на Целите за устойчиво развитие, одобрени с резолюция 70/1 на Общото събрание на ООН „Да преобразим нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие“. Изпълнението на целите и задачите на Стратегията е пряко свързано с устойчивото развитие на транспорта и изпълнението на целите за неговото стабилно развитие, по-специално в аспекти като транспортна мобилност, пътна безопасност, създаване на устойчиви градове, свързаност на градските и селските райони, включително като се вземе предвид прилагането на глобално ниво на програмата на ООН за градско развитие „Нова градска програма“, приета на 20 октомври 2016 г. на Конференцията на ООН за жилищно настаняване и устойчиво градско развитие (Habitat III) .
Участието на Руската федерация в работата на организации от системата на ООН, ключови международни междуправителствени и индустриални организации, в рамките на които се прилага многостранна транспортна политика, ще гарантира, че приоритетите на вътрешния транспортен комплекс са отразени при формирането на международни стандарти и препоръчителни практики в областта на транспорта.
...
III. Прогнозни икономически условия за развитието на транспортния комплекс на Руската федерация до 2030 г. и 2035 г.
1. Прогнози до 2030 г. и 2035 г. по отношение на транспортния комплекс
...
2. Тенденции в прехвърлянето на превозни средства към алтернативни горива
Увеличаване на броя на автомобили, работещи с алтернативни горива
Тенденцията на "енергиен преход" и свързаното с него заместване на класическото гориво за превозни средства (дизел, бензин, мазут, керосин) се появява в света с алтернативни горива, включително втечнен природен газ, енергия от батерии, водородни горивни клетки. Тази тенденция се дължи на прилагането на глобалната програма за климата, затягането на международното регулиране в областта на емисиите на парникови газове от превозните средства, за да се гарантира принципът на нисковъглеродни емисии в дългосрочен план, и в допълнение, значителен потенциал за спестяване на разходи (особено за втечнен природен газ).
..
Чуждестранните транспортни стратегии на страни с високо развити транспортни системи определят за себе си следните приоритети за развитие на транспортния комплекс:
..
по отношение на инвестициите:
..
в градския транспорт - приоритизиране на обществени пространства и пешеходни зони ( в населени места с подходящи климатични условия - обособени алеи за колоездене и средства за индивидуална мобилност) в ущърб на пътната мрежа за личен транспорт, увеличаване на дела на магистралния железопътен транспорт в общия обем на трафика, преминаване на наземния градски транспорт към нов екологичен подвижен състав с нисък под и пускането на персонализиран автобусен транспорт при поискване, разработването на интелигентни транспортни системи, системи за плащане на билети и мобилни приложения;
по отношение на развитието на нови технологии и решения:
развитие на информационните технологии, предимно за подобряване на ефективността на взаимодействие с потребителите (мобилност като услуга, информация, цифровизация на документооборота);
..
разработване на системи за взаимодействие с персонала и пътниците, използващи индустриални интернет технологии;
...
появата на видове транспорт с нулево въздействие върху околната среда и климата;
...
прилагането в редица проекти на подход за таксуване за ползване на инфраструктура с инвестиране на получените средства в нова инфраструктура или субсидиране на по-екологични видове транспорт;
прилагане на подходи по отделните видове транспорт за прехвърляне на плащания и такси към системата за плащане на километър пробег, администрирана чрез цифрови технологии.
.....
Намаляване на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива
Намаляването на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива, е пряко свързано с международните задължения на Руската федерация за намаляване на емисиите на въглероден диоксид в атмосферата.
...
Пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) доведе до рязко намаляване на общото ниво на мобилност: в пика на ограниченията вътрешноагломерационната мобилност в най-големите агломерации в света намаля с 60-80 процента . В същото време мобилността не се е възстановила до предишното ниво в повечето агломерации. Поради факта, че някои жители ще продължат да работят дистанционно, общото ниво на мобилност може да остане с 5-10 процента под нивото преди пандемията.
Наред с намаляването на общото ниво на мобилност поради пандемията се промени отношението на населението към видовете транспорт. В пика на заболеваемостта пътниците започнаха много по-често да пътуват с лични автомобили. Към края на 2020 г. делът на личния автомобил в модалностната структура не е намалял до предишните нива и остава по-висок.
....
Прогноза за нуждите на транспорта и свързаните с него индустрии от трудови ресурси
...
Освен ръста на товарните и пътническите превози, две основни тенденции ще влияят върху броя на трудовите ресурси, ангажирани в индустрията. Първо, годишното увеличение на производителността на труда с 3 до 5 процента поради подобряване на уменията и производителността на служителите ще забави растежа на наемането на нови служители. На второ място, в периода до 2030 г. делът на използвания автономен транспорт ще се увеличи, което, разбира се, ще се отрази на нивото на заетостта в индустрията като цяло. Най-голямо въздействие се предвижда в сегмента на автомобилния транспорт поради относително краткия жизнен цикъл на превозните средства, както и по-високите разходи за труд на единица продукция. Освен това в железопътния транспорт ще бъдат въведени автономни превозни средства. Въвеждането на автономни транспортни технологии се предвижда и в морското и вътрешното корабоплаване, което е тясно свързано с развитието на инфраструктурата на Интернет на нещата и навигационните технологии.
.....
IV. Цели и задачи на развитието на транспортния комплекс на Руската федерация
..
В съответствие с тази система за определяне на цели Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитието на транспортната система до 2030 г. и за прогнозният период до 2035 г.:
..
За постигане на цел 1 „Подобряване на пространствената свързаност и транспортната достъпност на териториите“ дефинирани задачи:
...
Задача 5 „Привеждане на транспортната инфраструктура в съответствие с нормативните изисквания и осигуряване на нейната дългосрочна устойчивост, включително осигуряване на нейната защита от въздействието на изменението на климата“.
...
За постигане на цел 4 „Дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии“ са дефинирани задачите:
Задача 11 „Дигитализация на пътническия транспорт“;
задача 12 „Дигитализация на товарните превози”;
задача 13 „Дигитализация на жизнения цикъл на инфраструктурата и превозните средства“;
задача 14 „Дигитализация на управлението на транспортния комплекс”;
Задача 15 "Повишаване нивото на технологично развитие и декарбонизация на транспортния комплекс".
.....
Принципите за формиране на Единна опорна мрежа
...
При изграждането на нови съоръжения на Единна опорна мрежа и експлоатацията на съществуващи, екологичните стандарти, принципите на устойчивото развитие и принципите на Г-20 за инвестиции във висококачествена инфраструктура, най-добрите са взети предвид практиките при проектиране на съоръженията на транспортната инфраструктура, насочени към удобството и качеството на обслужване на пътниците, включително и на трудноподвижните. както и върху комфорта на престоя на пътниците в съоръженията на транспортната инфраструктура.
Във всички съоръжения на Единната опорна мрежа ще бъде осигурен непрекъснат достъп до клетъчни комуникации и безжичен широколентов достъп до мобилна мрежа най-малко от четвърто поколение (4G), което ще позволи предоставянето на широк спектър от цифрови услуги.
Инфраструктурните и телекомуникационни компоненти на ключови пътни, железопътни и вътрешни водни пътища ще бъдат подготвени за експлоатация на безпилотен транспорт.
...
...
Принципи на изграждане на Единна опорна мрежа
Развитието на Единна опорна мрежа се осъществява в съответствие със следните принципи по всички видове ключови транспортни връзки:
..
принос за постигането на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на ООН и принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление.
...
Принцип 4 „Принос към постигането на целите за устойчиво развитие, определени от Общото събрание на ООН и спазване на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление“
При изпълнението на проекти за развитие на Единна опорна мрежа ще се взема предвид приносът на проектите за постигане на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на Общото събрание на ООН „Преобразуване на нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие “ и принципите на отговорното инвестиране, разработени от ООН. В същото време следните проекти, изпълнявани на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление (ESG) и съответстващи на определени категории, ще получат специален ред на разглеждане: проекти, насочени към намаляване на въглеродния капацитет на транспортната индустрия
( декарбонизация) чрез пренасочване на товарните потоци към по-екологични видове транспорт, като транспорт по вътрешни водни пътища и железопътен транспорт;
.....
Осигуряване на безопасност и сигурност на транспорта
Принципите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта са насочени към решаване на общите поддържащи задачи на транспортния комплекс, включително задачите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта, и включват:
...
повишаване на степента на внедряване и използване на цифрови технологии, включително прехвърляне на медицински прегледи към телемедицински формат и въвеждане на системи за мониторинг и поддръжка за намаляване на произшествията при различни видове транспорт;
прогнозни анализи и контрол на центрове за произшествия, включително използване на изкуствен интелект;
...
разработване на системи за автоматизиране на процедурите за проверка, включително използването на нови технологии, технически средства, цифровизация и системи за изкуствен интелект, за да се намали времето и да се подобри удобството за преминаване на процедурите за проверка от пътниците, както и да се увеличи вероятността за откриване на забранени предмети и вещества;
Разработване на системи за компютърно зрение и свързани анализи с цел автоматизиране на откриването на опити за извършване на актове на незаконна намеса;
..... .....
3. Технологични тенденции на дигитализация в транспортната индустрия
Големи системи за обработка на данни и изкуствен интелект
В транспорта и свързаните с него индустрии редица нови и съществуващи технологични направления ще окажат ключово влияние върху развитието на индустрията.
Предвижда се до 2025 г. до 30 процента от данните да се събират и анализират в реално време, а в транспорта ще се използват за моделиране и оптимизиране на транспортните потоци, планиране на развитието на транспортна и логистична инфраструктура, оптимизиране на ремонти и поддръжка чрез прогнозиране въз основа на извличане на данни и събития.
Технологията на разпределения регистър включва блокчейн, който се използва в транспортната индустрия за извършване на взаимни разплащания между участниците на транспортния пазар, например въз основа на технологията за интелигентни договори.
Биометричните технологии позволяват да се повиши нивото на обслужване на пътниците, включително намаляване на времето за процедури преди пътуването, осигуряване на необходимото ниво на транспортна сигурност, намаляване на броя на престъпните и измамни действия и намаляване на времето за престой на превозните средства.
..
Интернет на нещата включва обмен на данни между различни устройства, в транспортната индустрия се използва за създаване на услуги за интелигентни транспортни системи, спомагателна инфраструктура за автономни превозни средства, както и за проследяване на движението на превозни средства и наблюдение на тяхното използване.
..
Безжичните комуникационни технологии, високоскоростният интернет, базиран на технологии от поколение 5G и по-високи, в допълнение към по-високите скорости на пренос на данни, поддържат свързване на повече устройства към интернет информационната и телекомуникационна мрежа, а работата на високи честоти осигурява непрекъсната комуникация. Осигуряването на този комуникационен стандарт в инфраструктурни съоръжения е необходимо за пълното функциониране на Интернет на нещата."
..... ..... .....
Поради небивалият читателски интерес, краткият преглед продължава след рекламите в още един пост с най-интересното. Че много дълго стана..