Украйна - Русия какво ви е мнението

руските курви налазиха
62689c1922237ac447d915d588c5b3b1.jpg
 
Кой каза "Стратегия за развитие на автомобилната промишленост до 2035"?...

~~~~~~~~

Постановление на правителството на Руската федерация № 3363-р от 27.11.2021 г
„За одобряване на Транспортната стратегия на Руската федерация до 2030 г. с прогноза за периода до 2035 г.“

[извадки кратки]
...
Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитие на транспортната система до 2030 г. и за прогнозния период до 2035 г.:
..
дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии.

...
Изпълнението на мерките от Стратегията се осъществява на 3 етапа. 1-ви етап се изпълнява от 2021 до 2024 г. , 2-ри етап - от 2025 до 2030 г., 3-ти етап - от 2031 до 2035 г. , като се вземе предвид по-нататъшното изпълнение на целите, задачите и основните дейности на Стратегията след 2035 г. "
~~~~ ~~~~
За напомняне:

Основните етапи от развитието на Neuronet [оригинален проект на DARPA - бел. ет.], Източник: Павел Лукша. Презентация „Пътна карта за развитието на Neuronet“, 2014
BiometriNet (преди Neuronet) (2014-2024)
Началото на Neuronet (2025-2035)
Пълноценна Neuronet (2035+)

~~~~~ ~~~~~
...
Най-важният фактор, повлиял върху транспортната индустрия, беше пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19)
, която доведе до шоково свиване на търсенето в някои пазарни сегменти (пътнически превози) и допринесе за развитието на други (транзитни контейнерни превози, карго въздушен транспорт, онлайн търговия).

Поради значителните изкривявания, причинени от пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) , е препоръчително да се разгледа успехът на изпълнението на Транспортната стратегия въз основа на резултатите от 2019 г. (приета за базова година), предшестваща пандемията. ...

...
При изпълнението на Стратегията се отчитат съвременните тенденции в областта на международната икономическа и транспортна политика. Една от тези ключови международни тенденции е многостранната политика за изпълнение на Целите за устойчиво развитие, одобрени с резолюция 70/1 на Общото събрание на ООН „Да преобразим нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие“. Изпълнението на целите и задачите на Стратегията е пряко свързано с устойчивото развитие на транспорта и изпълнението на целите за неговото стабилно развитие, по-специално в аспекти като транспортна мобилност, пътна безопасност, създаване на устойчиви градове, свързаност на градските и селските райони, включително като се вземе предвид прилагането на глобално ниво на програмата на ООН за градско развитие „Нова градска програма“, приета на 20 октомври 2016 г. на Конференцията на ООН за жилищно настаняване и устойчиво градско развитие (Habitat III) .

Участието на Руската федерация в работата на организации от системата на ООН, ключови международни междуправителствени и индустриални организации, в рамките на които се прилага многостранна транспортна политика,
ще гарантира, че приоритетите на вътрешния транспортен комплекс са отразени при формирането на международни стандарти и препоръчителни практики в областта на транспорта.


...
III. Прогнозни икономически условия за развитието на транспортния комплекс на Руската федерация до 2030 г. и 2035 г.

1. Прогнози до 2030 г. и 2035 г. по отношение на транспортния комплекс
...
2. Тенденции в прехвърлянето на превозни средства към алтернативни горива

Увеличаване на броя на автомобили, работещи с алтернативни горива

Тенденцията на "енергиен преход" и свързаното с него заместване на класическото гориво за превозни средства (дизел, бензин, мазут, керосин) се появява в света с алтернативни горива, включително втечнен природен газ, енергия от батерии, водородни горивни клетки. Тази тенденция се дължи на прилагането на глобалната програма за климата, затягането на международното регулиране в областта на емисиите на парникови газове от превозните средства, за да се гарантира принципът на нисковъглеродни емисии в дългосрочен план, и в допълнение, значителен потенциал за спестяване на разходи (особено за втечнен природен газ).
..
Чуждестранните транспортни стратегии на страни с високо развити транспортни системи определят за себе си следните приоритети за развитие на транспортния комплекс:
..
по отношение на инвестициите:
..
в градския транспорт - приоритизиране на обществени пространства и пешеходни зони ( в населени места с подходящи климатични условия - обособени алеи за колоездене и средства за индивидуална мобилност) в ущърб на пътната мрежа за личен транспорт, увеличаване на дела на магистралния железопътен транспорт в общия обем на трафика, преминаване на наземния градски транспорт към нов екологичен подвижен състав с нисък под и пускането на персонализиран автобусен транспорт при поискване, разработването на интелигентни транспортни системи, системи за плащане на билети и мобилни приложения;

по отношение на развитието на нови технологии и решения:

развитие на информационните технологии, предимно за подобряване на ефективността на взаимодействие с потребителите (мобилност като услуга, информация, цифровизация на документооборота);
..
разработване на системи за взаимодействие с персонала и пътниците, използващи индустриални интернет технологии;
...
появата на видове транспорт с нулево въздействие върху околната среда и климата;
...
прилагането в редица проекти на подход за таксуване за ползване на инфраструктура с инвестиране на получените средства в нова инфраструктура или субсидиране на по-екологични видове транспорт;

прилагане на подходи по отделните видове транспорт за прехвърляне на плащания и такси
към системата за плащане на километър пробег, администрирана чрез цифрови технологии.

.....
Намаляване на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива

Намаляването на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива, е пряко свързано с международните задължения на Руската федерация за намаляване на емисиите на въглероден диоксид в атмосферата.


...
Пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) доведе до рязко намаляване на общото ниво на мобилност: в пика на ограниченията вътрешноагломерационната мобилност в най-големите агломерации в света намаля с 60-80 процента . В същото време мобилността не се е възстановила до предишното ниво в повечето агломерации. Поради факта, че някои жители ще продължат да работят дистанционно, общото ниво на мобилност може да остане с 5-10 процента под нивото преди пандемията.

Наред с намаляването на общото ниво на мобилност поради пандемията се промени отношението на населението към видовете транспорт. В пика на заболеваемостта пътниците започнаха много по-често да пътуват с лични автомобили. Към края на 2020 г. делът на личния автомобил в модалностната структура не е намалял до предишните нива и остава по-висок.

....
Прогноза за нуждите на транспорта и свързаните с него индустрии от трудови ресурси
...
Освен ръста на товарните и пътническите превози, две основни тенденции ще влияят върху броя на трудовите ресурси, ангажирани в индустрията. Първо, годишното увеличение на производителността на труда с 3 до 5 процента поради подобряване на уменията и производителността на служителите ще забави растежа на наемането на нови служители. На второ място, в периода до 2030 г. делът на използвания автономен транспорт ще се увеличи, което, разбира се, ще се отрази на нивото на заетостта в индустрията като цяло. Най-голямо въздействие се предвижда в сегмента на автомобилния транспорт поради относително краткия жизнен цикъл на превозните средства, както и по-високите разходи за труд на единица продукция. Освен това в железопътния транспорт ще бъдат въведени автономни превозни средства. Въвеждането на автономни транспортни технологии се предвижда и в морското и вътрешното корабоплаване, което е тясно свързано с развитието на инфраструктурата на Интернет на нещата и навигационните технологии.


.....
IV. Цели и задачи на развитието на транспортния комплекс на Руската федерация
..
В съответствие с тази система за определяне на цели Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитието на транспортната система до 2030 г. и за прогнозният период до 2035 г.:
..
За постигане на цел 1 „Подобряване на пространствената свързаност и транспортната достъпност на териториите“ дефинирани задачи:
...
Задача 5 „Привеждане на транспортната инфраструктура в съответствие с нормативните изисквания и осигуряване на нейната дългосрочна устойчивост, включително осигуряване на нейната защита от въздействието на изменението на климата“.
...
За постигане на цел 4 „Дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии“ са дефинирани задачите:

Задача 11 „Дигитализация на пътническия транспорт“;

задача 12 „Дигитализация на товарните превози”;

задача 13 „Дигитализация на жизнения цикъл на инфраструктурата и превозните средства“;

задача 14 „Дигитализация на управлението на транспортния комплекс”;

Задача 15 "Повишаване нивото на технологично развитие и декарбонизация на транспортния комплекс".

.....

Принципите за формиране на Единна опорна мрежа
...
При изграждането на нови съоръжения на Единна опорна мрежа и експлоатацията на съществуващи, екологичните стандарти, принципите на устойчивото развитие и принципите на Г-20 за инвестиции във висококачествена инфраструктура, най-добрите са взети предвид практиките при проектиране на съоръженията на транспортната инфраструктура, насочени към удобството и качеството на обслужване на пътниците, включително и на трудноподвижните. както и върху комфорта на престоя на пътниците в съоръженията на транспортната инфраструктура.

Във всички съоръжения на Единната опорна мрежа ще бъде осигурен непрекъснат достъп до клетъчни комуникации и безжичен широколентов достъп до мобилна мрежа най-малко от четвърто поколение (4G), което ще позволи предоставянето на широк спектър от цифрови услуги.

Инфраструктурните и телекомуникационни компоненти на ключови пътни, железопътни и вътрешни водни пътища ще бъдат подготвени за експлоатация на
безпилотен транспорт.

...
...
Принципи на изграждане на Единна опорна мрежа

Развитието на Единна опорна мрежа се осъществява в съответствие със следните принципи по всички видове ключови транспортни връзки:
..

принос за постигането на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на ООН и принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление.
...
Принцип 4 „Принос към постигането на целите за устойчиво развитие, определени от Общото събрание на ООН и спазване на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление“

При изпълнението на проекти за развитие на Единна опорна мрежа ще се взема предвид приносът на проектите за постигане на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на Общото събрание на ООН „Преобразуване на нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие “ и принципите на отговорното инвестиране, разработени от ООН. В същото време следните проекти, изпълнявани на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление (ESG) и съответстващи на определени категории, ще получат специален ред на разглеждане: проекти, насочени към намаляване на въглеродния капацитет на транспортната индустрия


( декарбонизация) чрез пренасочване на товарните потоци към по-екологични видове транспорт, като транспорт по вътрешни водни пътища и железопътен транспорт;



.....
Осигуряване на безопасност и сигурност на транспорта
Принципите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта са насочени към решаване на общите поддържащи задачи на транспортния комплекс, включително задачите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта, и включват:
...
повишаване на степента на внедряване и използване на цифрови технологии, включително прехвърляне на медицински прегледи към телемедицински формат и въвеждане на системи за мониторинг и поддръжка за намаляване на произшествията при различни видове транспорт;

прогнозни анализи и контрол на центрове за произшествия, включително използване на изкуствен интелект;


...
разработване на системи за автоматизиране на процедурите за проверка, включително използването на нови технологии, технически средства, цифровизация и системи за изкуствен интелект, за да се намали времето и да се подобри удобството за преминаване на процедурите за проверка от пътниците, както и да се увеличи вероятността за откриване на забранени предмети и вещества;

Разработване на системи за компютърно зрение и свързани анализи с цел автоматизиране на откриването на опити за извършване на актове на незаконна намеса;


..... .....
3. Технологични тенденции на дигитализация в транспортната индустрия

Големи системи за обработка на данни и изкуствен интелект


В транспорта и свързаните с него индустрии редица нови и съществуващи технологични направления ще окажат ключово влияние върху развитието на индустрията.

Предвижда се до 2025 г. до 30 процента от данните да се събират и анализират в реално време, а в транспорта ще се използват за моделиране и оптимизиране на транспортните потоци, планиране на развитието на транспортна и логистична инфраструктура, оптимизиране на ремонти и поддръжка чрез прогнозиране въз основа на извличане на данни и събития.


Технологията на разпределения регистър включва блокчейн, който се използва в транспортната индустрия за извършване на взаимни разплащания между участниците на транспортния пазар, например въз основа на технологията за интелигентни договори.

Биометричните технологии позволяват да се повиши нивото на обслужване на пътниците, включително намаляване на времето за процедури преди пътуването, осигуряване на необходимото ниво на транспортна сигурност, намаляване на броя на престъпните и измамни действия и намаляване на времето за престой на превозните средства.
..
Интернет на нещата включва обмен на данни между различни устройства, в транспортната индустрия се използва за създаване на услуги за интелигентни транспортни системи, спомагателна инфраструктура за автономни превозни средства, както и за проследяване на движението на превозни средства и наблюдение на тяхното използване.

..
Безжичните комуникационни технологии, високоскоростният интернет, базиран на технологии от поколение 5G и по-високи, в допълнение към по-високите скорости на пренос на данни, поддържат свързване на повече устройства към интернет информационната и телекомуникационна мрежа, а работата на високи честоти осигурява непрекъсната комуникация. Осигуряването на този комуникационен стандарт в инфраструктурни съоръжения е необходимо за пълното функциониране на Интернет на нещата."


..... ..... .....
Поради небивалият читателски интерес, краткият преглед продължава след рекламите в още един пост с най-интересното. Че много дълго стана..
 
....
"...
4. Насоки на цифрова трансформация на транспорта

Основните насоки на цифровизация на транспортния комплекс

..
цифрови (интелигентни) терминали (пътнически, товарни, контролно-пропускателни пунктове през държавната граница на Руската федерация);
..
публични услуги в електронен вид;
..

цифров пътнически профил;
..
дигитализация за транспортна сигурност;

биометрични технологии.

...
Наборът от мерки в рамките на посоката на развитие на цифровите транспортни коридори включва изпълнението от Руската федерация на плана за развитие на цифровите транспортни коридори на Евразийския икономически съюз, включително осигуряване на въвеждането на услуги и цифрова инфраструктура, създаването на единни стандарти за транспортни и логистични услуги, включително стандарти за осигуряване на правно значим обмен на данни между участниците в транспорта (държави - членки на Евразийския икономически съюз и трети страни), преходът към интегрирана система за наблюдение от край до край, базирана на анализ на данни с цел оптимизиране ресурсите на превозвачите.

През 2024 г. всички необходими процедури за преминаване на границата ще се издават по електронен път.


...
Дигитализация на превозни средства
..
За да се реализира посоката за въвеждане на високоавтоматизирани и безпилотни превозни средства, се планира да се финализира съществуващата нормативна база, регулираща тяхната работа на ниво ООН и нейните работни органи, както и на ниво Евразийска икономическа Съюз и законодателството на Руската федерация.

Предполага се, че в рамките на това направление ще бъдат формирани стандарти и изисквания за експлоатация на високо автоматизирани и безпилотни превозни средства, ще бъде създадена необходимата инфраструктура и ще бъдат предприети мерки за насърчаване на тяхното производство и използване. До 2024 г. автономните превозни средства ще започнат да се въвеждат в пилотните участъци на Единната опорна мрежа, а до 2035 г. въвеждането на автономни превозни средства ще бъде осигурено във всички ключови транспортни направления в рамките на Единната опорна мрежа.


...
Цифровизиране на транспортната инфраструктура

За да се осигури надежден обмен на информация и цифрово управление на съоръженията на транспортната инфраструктура, се предвижда създаването на единна затворена защитена цифрова среда, изградена на базата на сигурни облачни технологии и включваща разпределени центрове за съхранение и изчисления, мрежова инфраструктура, инфраструктура от интелигентни сензори и интеграционни интерфейси за комуникация с цифрови системи на организации, експлоатиращи съоръжения на транспортната инфраструктура, подвижен състав и превозни средства, както и инфраструктурата за киберсигурност.

Управлението на интелигентни транспортни системи с помощта на средства за изкуствен интелект предполага внедряване на решения за автоматизирано ефективно управление на транспортната инфраструктура, включително наблюдение на метеорологичните условия, разпределение на потоците, наблюдение на състоянието на транспортната инфраструктура, прогнозиране на възможни извънредни ситуации, определяне на ограничение на скоростта . Интелигентните транспортни системи позволяват да се подобри безопасността на транспорта, да се оптимизират маршрутите, да се увеличи товароносимостта на транспортната система, да се намалят разходите за поддръжка, ремонт на инфраструктурата и транспорта като цяло, както и да се планира цялостното развитие на транспортната инфраструктура, включително инфраструктура за управление на високоавтоматизиран и автономен транспорт, инфраструктура за зареждане и зареждане на „зелен” транспорт – транспорт с минимално въздействие върху околната среда.
..
В рамките на това направление ще бъдат разработени стандарти за взаимодействие на технологията V2X по отношение на интелигентни транспортни системи, ще бъдат разработени мрежи за предаване на данни, ще бъдат формирани мерки за стимулиране за въвеждане и формиране на национална мрежа от интелигентни транспортни системи.


...
Като част от направлението за формиране на цифрови пътнически терминали се очаква:
..
въвеждане на цифрови системи, които повишават нивото на обслужване на пътниците в терминала (технологии за биометрична идентификация и автентификация на пътниците, персонална навигация, персонализирана реклама, закупуване на билети, допълнителни услуги);
..
внедряване на дигитални решения за граничен контрол на пътниците (предсказуема идентификация на пътници, които нямат право да влизат в страната, наблюдение на спазването на периода на разрешение за влизане в страната, идентификация на пътници чрез биометрични технологии, компютърно зрение с елементи на интелигентен видеоаналитик и т.н.);

осигуряване на възможност за преференциално използване на биометрични параметри въз основа на паспортни и визови документи, издадени в Руската федерация и в други страни;


...
Цифровизиране на дейностите на органите в областта на транспортната индустрия
..

Делът на превозните документи, издадени в електронен вид, ще достигне 100 процента до 2035 г.
..
въвеждане на базирани на блокчейн технологии за интелигентни договори (за възможността за извършване на всички взаимни разплащания между участниците на транспортния пазар за всички видове транспорт).


Като част от формирането на дигитален пътнически профил се предполага:
..
осигуряване на интегрирането на цифровия профил на пътника с федералната държавна информационна система „Единен портал за държавни и общински услуги (функции)“ (основният метод) и единна информационна система за лични данни, която осигурява обработка, включително събиране и съхранение на биометрични лични данни данни, тяхната проверка и предаване на информация за степента на тяхното съответствие с предоставените биометрични лични данни на гражданин на Руската федерация;



...
Като част от посоката за повишаване на нивото на защита на транспортните съоръжения от последствията от компютърни атаки се планира да се осигури:

до 2024 г. - разработването и модернизацията на единна затворена защитена цифрова среда за осигуряване на транспортна сигурност, както и въвеждането на национална интерактивна система за предварителна информация за пътниците;

до 2030 г. - цифровизация на публичните услуги и функции в областта на транспортната сигурност, създаване на условия за въвеждане на технологии с изкуствен интелект при изпълнението на мерки в рамките на единния контур за транспортна сигурност, внедряване на технологии за онлайн мониторинг за подобряване на ефективността на мониторинг на състоянието на транспортната сигурност и осигуряване на сигурността на транспортните съоръжения, въвеждане на усъвършенствани анализи, системи за обработка на големи обеми от данни за формиране на индикатори и показатели за процесите на транспортната дейност в областта на транспортната сигурност;

до 2035 г. - въвеждане на допълнителна функционалност в областта на транспортната сигурност за интегриране на инструменти за цифрова идентификация на пътниците, както и въвеждане на интелигентни самоадаптивни системи за идентифициране на потенциални заплахи за сигурността, оборудвани с инструменти за автоматизирана обработка и последваща необходима реакция на събития за сигурност.

За дигитализацията в областта на транспортната сигурност е необходимо да се разработи методическа и нормативна база за цифровизиране на публичните услуги и публичните функции в областта на транспортната сигурност и изграждане на интерактивна система за предварителна информация за пътниците.

Развитието на биометричните технологии ще подобри удобството на пътниците чрез използването на технологии за биометрична идентификация, включително чрез единна биометрична система, за да се ускори преминаването на процедурите преди пътуването, плащането на обществения транспорт и да се повиши ефективността на транспортната сигурност мерки.

В рамките на това направление се предполага:

формиране на регулаторна рамка и технически стандарти;

интегриране на тези технологии с единна информационна система за лични данни, която осигурява обработката, включително събирането и съхранението на биометрични лични данни, тяхната проверка и предаване на информация за степента на тяхното съответствие с предоставените биометрични лични данни на гражданин на Русия Федерация, включително въпроси на сигурността на информационните технологии и сигурността на личните данни, и интеграция с единна затворена защитена цифрова среда за сигурност;

развитие на компетенциите на местни доставчици на биометрични решения;

оборудване на пътнически транспортни инфраструктурни съоръжения (летища, автогари, жп гари, морски пътнически терминали, метростанции) и превозни средства, включително изпълнение на пилотни проекти и тяхното мащабиране;

интегриране на биометрични данни на чужди граждани в единна биометрична система.


...
2. Технологични и енергийни рискове и възможности при изпълнението на Стратегията
..
За периода от 2024 г. до 2030 г. нарастват рисковете и възможностите за появата както на „разрушителни“, така и на пробивни иновации, включително:
..

Ускоряването на развитието на технологиите за виртуална (Virtual reality, VR), добавена (Augmented reality, AR) и смесена реалност (Mixed reality, MR) ще доведе до намаляване на търсенето на пътнически превоз. Пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) доведе до дългосрочно прехвърляне на взаимодействието на служителите на компанията в онлайн формат и по-нататъшното развитие на цифровите технологии може да ускори тази тенденция.


...
Стратегията (раздели VI и VII) предвижда подходящи насоки, които в най-голяма степен съответстват на горните оценки за иновационно развитие. В същото време, в случай на по-бързо развитие на редица технологии и съответно увеличаване на потребителското търсене на такива технологии и услуги, ще бъде необходимо да се преразгледат съответните ресурси и срокове за изпълнение на Стратегията. .

През 2030 – 2035 г. значително нарастват рисковете от появата на пробивни технологии и иновации, които могат да доведат до фундаментално преразглеждане на цялата парадигма на развитие на транспортната индустрия. Определени категории и параметри на рисковете в дългосрочния хоризонт на изпълнението на Стратегията се формират на базата на анализ на научната литература по метода на форсайт във връзка със съществуващите технологични, икономически или социални тенденции. Те включват следните рискове:

..
въвеждането на невронни интерфейси-импланти ще доведе до прехвърляне на функциите на смартфона към импланти, ще осигури възможност за недвусмислена идентификация на пътници и обслужващ персонал, интегриране на системи за геопозициониране с импланти за създаване на персонализирани транспортни продукти, като се вземат предвид индивидуалните технологии за мобилност;

..
достигане до точката на технологична сингулярност и създаване на "силен" изкуствен интелект.


..
Този списък с технологични рискове, съставен на базата на форсайт технологии, не е изчерпателен или окончателен, не служи като ръководство или механизъм за определяне на приоритетите за развитие.

За да бъде Стратегията актуална, се предвижда редовно актуализиране на Стратегията по отношение на коригиране на целите с анализ на причините за отклоненията, както и на приоритетите за научно и технологично развитие (актуализацията на приоритетите ще се извършва по ръководството на федералния изпълнителен орган, отговорен за развитието на държавната политика и регулаторното регулиране в областта на транспорта, в съответствие с раздел VII Стратегии), който също ще вземе предвид работата, извършена в рамките на Националната технологична инициатива и нейната работа органи (включително инициативи в областите "Autonet", "Marinet", "Aeronet" и други инициативи*).

Всички условия на сценария предполагат необходимостта от готовност на системата за секторно обучение за развитието на нови професии поради интердисциплинарно обучение и съвременна научна, педагогическа и материална база.

Ускорената комерсиализация на новите технологии ще изисква и бързи и координирани действия на изпълнителната и законодателната власт за ускоряване на въвеждането на най-добрите практики в икономиката на Руската федерация."


*** *** ***
Националната технологична инициатива и нейната работа органи (включително инициативи в областите "Autonet", "Marinet", "Aeronet" и други инициативи*).

Невронет/Neuronet/Neuroweb е "и друга инициатива" на Националната технологична инициатива ;) ... :)
 
Кой каза "Стратегия за развитие на автомобилната промишленост до 2035"?...

~~~~~~~~

Постановление на правителството на Руската федерация № 3363-р от 27.11.2021 г
„За одобряване на Транспортната стратегия на Руската федерация до 2030 г. с прогноза за периода до 2035 г.“
[извадки кратки]
...
Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитие на транспортната система до 2030 г. и за прогнозния период до 2035 г.:
..
дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии.

...
Изпълнението на мерките от Стратегията се осъществява на 3 етапа. 1-ви етап се изпълнява от 2021 до 2024 г. , 2-ри етап - от 2025 до 2030 г., 3-ти етап - от 2031 до 2035 г. , като се вземе предвид по-нататъшното изпълнение на целите, задачите и основните дейности на Стратегията след 2035 г. "
~~~~ ~~~~
За напомняне:

Основните етапи от развитието на Neuronet [оригинален проект на DARPA - бел. ет.], Източник: Павел Лукша. Презентация „Пътна карта за развитието на Neuronet“, 2014
BiometriNet (преди Neuronet) (2014-2024)
Началото на Neuronet (2025-2035)
Пълноценна Neuronet (2035+)

~~~~~ ~~~~~
...
Най-важният фактор, повлиял върху транспортната индустрия, беше пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) , която доведе до шоково свиване на търсенето в някои пазарни сегменти (пътнически превози) и допринесе за развитието на други (транзитни контейнерни превози, карго въздушен транспорт, онлайн търговия).

Поради значителните изкривявания, причинени от пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) , е препоръчително да се разгледа успехът на изпълнението на Транспортната стратегия въз основа на резултатите от 2019 г. (приета за базова година), предшестваща пандемията. ...

...
При изпълнението на Стратегията се отчитат съвременните тенденции в областта на международната икономическа и транспортна политика. Една от тези ключови международни тенденции е многостранната политика за изпълнение на Целите за устойчиво развитие, одобрени с резолюция 70/1 на Общото събрание на ООН „Да преобразим нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие“. Изпълнението на целите и задачите на Стратегията е пряко свързано с устойчивото развитие на транспорта и изпълнението на целите за неговото стабилно развитие, по-специално в аспекти като транспортна мобилност, пътна безопасност, създаване на устойчиви градове, свързаност на градските и селските райони, включително като се вземе предвид прилагането на глобално ниво на програмата на ООН за градско развитие „Нова градска програма“, приета на 20 октомври 2016 г. на Конференцията на ООН за жилищно настаняване и устойчиво градско развитие (Habitat III) .

Участието на Руската федерация в работата на организации от системата на ООН, ключови международни междуправителствени и индустриални организации, в рамките на които се прилага многостранна транспортна политика,
ще гарантира, че приоритетите на вътрешния транспортен комплекс са отразени при формирането на международни стандарти и препоръчителни практики в областта на транспорта.


...
III. Прогнозни икономически условия за развитието на транспортния комплекс на Руската федерация до 2030 г. и 2035 г.

1. Прогнози до 2030 г. и 2035 г. по отношение на транспортния комплекс
...
2. Тенденции в прехвърлянето на превозни средства към алтернативни горива

Увеличаване на броя на автомобили, работещи с алтернативни горива


Тенденцията на "енергиен преход" и свързаното с него заместване на класическото гориво за превозни средства (дизел, бензин, мазут, керосин) се появява в света с алтернативни горива, включително втечнен природен газ, енергия от батерии, водородни горивни клетки. Тази тенденция се дължи на прилагането на глобалната програма за климата, затягането на международното регулиране в областта на емисиите на парникови газове от превозните средства, за да се гарантира принципът на нисковъглеродни емисии в дългосрочен план, и в допълнение, значителен потенциал за спестяване на разходи (особено за втечнен природен газ).
..
Чуждестранните транспортни стратегии на страни с високо развити транспортни системи определят за себе си следните приоритети за развитие на транспортния комплекс:
..
по отношение на инвестициите:
..
в градския транспорт - приоритизиране на обществени пространства и пешеходни зони ( в населени места с подходящи климатични условия - обособени алеи за колоездене и средства за индивидуална мобилност) в ущърб на пътната мрежа за личен транспорт, увеличаване на дела на магистралния железопътен транспорт в общия обем на трафика, преминаване на наземния градски транспорт към нов екологичен подвижен състав с нисък под и пускането на персонализиран автобусен транспорт при поискване, разработването на интелигентни транспортни системи, системи за плащане на билети и мобилни приложения;

по отношение на развитието на нови технологии и решения:

развитие на информационните технологии, предимно за подобряване на ефективността на взаимодействие с потребителите (мобилност като услуга, информация, цифровизация на документооборота);
..
разработване на системи за взаимодействие с персонала и пътниците, използващи индустриални интернет технологии;
...
появата на видове транспорт с нулево въздействие върху околната среда и климата;
...
прилагането в редица проекти на подход за таксуване за ползване на инфраструктура с инвестиране на получените средства в нова инфраструктура или субсидиране на по-екологични видове транспорт;

прилагане на подходи по отделните видове транспорт за прехвърляне на плащания и такси
към системата за плащане на километър пробег, администрирана чрез цифрови технологии.

.....
Намаляване на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива

Намаляването на броя на превозните средства, работещи с традиционни горива, е пряко свързано с международните задължения на Руската федерация за намаляване на емисиите на въглероден диоксид в атмосферата.


...
Пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) доведе до рязко намаляване на общото ниво на мобилност: в пика на ограниченията вътрешноагломерационната мобилност в най-големите агломерации в света намаля с 60-80 процента . В същото време мобилността не се е възстановила до предишното ниво в повечето агломерации. Поради факта, че някои жители ще продължат да работят дистанционно, общото ниво на мобилност може да остане с 5-10 процента под нивото преди пандемията.

Наред с намаляването на общото ниво на мобилност поради пандемията се промени отношението на населението към видовете транспорт. В пика на заболеваемостта пътниците започнаха много по-често да пътуват с лични автомобили. Към края на 2020 г. делът на личния автомобил в модалностната структура не е намалял до предишните нива и остава по-висок.

....
Прогноза за нуждите на транспорта и свързаните с него индустрии от трудови ресурси
...
Освен ръста на товарните и пътническите превози, две основни тенденции ще влияят върху броя на трудовите ресурси, ангажирани в индустрията. Първо, годишното увеличение на производителността на труда с 3 до 5 процента поради подобряване на уменията и производителността на служителите ще забави растежа на наемането на нови служители. На второ място, в периода до 2030 г. делът на използвания автономен транспорт ще се увеличи, което, разбира се, ще се отрази на нивото на заетостта в индустрията като цяло. Най-голямо въздействие се предвижда в сегмента на автомобилния транспорт поради относително краткия жизнен цикъл на превозните средства, както и по-високите разходи за труд на единица продукция. Освен това в железопътния транспорт ще бъдат въведени автономни превозни средства. Въвеждането на автономни транспортни технологии се предвижда и в морското и вътрешното корабоплаване, което е тясно свързано с развитието на инфраструктурата на Интернет на нещата и навигационните технологии.


.....
IV. Цели и задачи на развитието на транспортния комплекс на Руската федерация
..
В съответствие с тази система за определяне на цели Стратегията предвижда изпълнението на следните дългосрочни цели за развитието на транспортната система до 2030 г. и за прогнозният период до 2035 г.:
..
За постигане на цел 1 „Подобряване на пространствената свързаност и транспортната достъпност на териториите“ дефинирани задачи:
...
Задача 5 „Привеждане на транспортната инфраструктура в съответствие с нормативните изисквания и осигуряване на нейната дългосрочна устойчивост, включително осигуряване на нейната защита от въздействието на изменението на климата“.
...
За постигане на цел 4 „Дигитална и нисковъглеродна трансформация на индустрията и ускорено въвеждане на нови технологии“ са дефинирани задачите:

Задача 11 „Дигитализация на пътническия транспорт“;

задача 12 „Дигитализация на товарните превози”;

задача 13 „Дигитализация на жизнения цикъл на инфраструктурата и превозните средства“;

задача 14 „Дигитализация на управлението на транспортния комплекс”;

Задача 15 "Повишаване нивото на технологично развитие и декарбонизация на транспортния комплекс".

.....

Принципите за формиране на Единна опорна мрежа
...
При изграждането на нови съоръжения на Единна опорна мрежа и експлоатацията на съществуващи, екологичните стандарти, принципите на устойчивото развитие и принципите на Г-20 за инвестиции във висококачествена инфраструктура, най-добрите са взети предвид практиките при проектиране на съоръженията на транспортната инфраструктура, насочени към удобството и качеството на обслужване на пътниците, включително и на трудноподвижните. както и върху комфорта на престоя на пътниците в съоръженията на транспортната инфраструктура.

Във всички съоръжения на Единната опорна мрежа ще бъде осигурен непрекъснат достъп до клетъчни комуникации и безжичен широколентов достъп до мобилна мрежа най-малко от четвърто поколение (4G), което ще позволи предоставянето на широк спектър от цифрови услуги.

Инфраструктурните и телекомуникационни компоненти на ключови пътни, железопътни и вътрешни водни пътища ще бъдат подготвени за експлоатация на
безпилотен транспорт.

...
...
Принципи на изграждане на Единна опорна мрежа

Развитието на Единна опорна мрежа се осъществява в съответствие със следните принципи по всички видове ключови транспортни връзки:
..

принос за постигането на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на ООН и принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление.
...
Принцип 4 „Принос към постигането на целите за устойчиво развитие, определени от Общото събрание на ООН и спазване на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление“

При изпълнението на проекти за развитие на Единна опорна мрежа ще се взема предвид приносът на проектите за постигане на целите за устойчиво развитие в съответствие с дневния ред на Общото събрание на ООН „Преобразуване на нашия свят: Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие “ и принципите на отговорното инвестиране, разработени от ООН. В същото време следните проекти, изпълнявани на принципите на висококачествено екологично, социално и корпоративно управление (ESG) и съответстващи на определени категории, ще получат специален ред на разглеждане: проекти, насочени към намаляване на въглеродния капацитет на транспортната индустрия


( декарбонизация) чрез пренасочване на товарните потоци към по-екологични видове транспорт, като транспорт по вътрешни водни пътища и железопътен транспорт;



.....
Осигуряване на безопасност и сигурност на транспорта
Принципите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта са насочени към решаване на общите поддържащи задачи на транспортния комплекс, включително задачите за осигуряване на безопасност на транспорта и сигурност на транспорта, и включват:
...
повишаване на степента на внедряване и използване на цифрови технологии, включително прехвърляне на медицински прегледи към телемедицински формат и въвеждане на системи за мониторинг и поддръжка за намаляване на произшествията при различни видове транспорт;

прогнозни анализи и контрол на центрове за произшествия, включително използване на изкуствен интелект;


...
разработване на системи за автоматизиране на процедурите за проверка, включително използването на нови технологии, технически средства, цифровизация и системи за изкуствен интелект, за да се намали времето и да се подобри удобството за преминаване на процедурите за проверка от пътниците, както и да се увеличи вероятността за откриване на забранени предмети и вещества;

Разработване на системи за компютърно зрение и свързани анализи с цел автоматизиране на откриването на опити за извършване на актове на незаконна намеса;


..... .....
3. Технологични тенденции на дигитализация в транспортната индустрия

Големи системи за обработка на данни и изкуствен интелект


В транспорта и свързаните с него индустрии редица нови и съществуващи технологични направления ще окажат ключово влияние върху развитието на индустрията.

Предвижда се до 2025 г. до 30 процента от данните да се събират и анализират в реално време, а в транспорта ще се използват за моделиране и оптимизиране на транспортните потоци, планиране на развитието на транспортна и логистична инфраструктура, оптимизиране на ремонти и поддръжка чрез прогнозиране въз основа на извличане на данни и събития.


Технологията на разпределения регистър включва блокчейн, който се използва в транспортната индустрия за извършване на взаимни разплащания между участниците на транспортния пазар, например въз основа на технологията за интелигентни договори.

Биометричните технологии позволяват да се повиши нивото на обслужване на пътниците, включително намаляване на времето за процедури преди пътуването, осигуряване на необходимото ниво на транспортна сигурност, намаляване на броя на престъпните и измамни действия и намаляване на времето за престой на превозните средства.
..
Интернет на нещата включва обмен на данни между различни устройства, в транспортната индустрия се използва за създаване на услуги за интелигентни транспортни системи, спомагателна инфраструктура за автономни превозни средства, както и за проследяване на движението на превозни средства и наблюдение на тяхното използване.

..
Безжичните комуникационни технологии, високоскоростният интернет, базиран на технологии от поколение 5G и по-високи, в допълнение към по-високите скорости на пренос на данни, поддържат свързване на повече устройства към интернет информационната и телекомуникационна мрежа, а работата на високи честоти осигурява непрекъсната комуникация. Осигуряването на този комуникационен стандарт в инфраструктурни съоръжения е необходимо за пълното функциониране на Интернет на нещата."


..... ..... .....
Поради небивалият читателски интерес, краткият преглед продължава след рекламите в още един пост с най-интересното. Че много дълго стана..
И кво?? Какво е искал да каже авторът, както ни питаха някога?
 
....
"...
4. Насоки на цифрова трансформация на транспорта

Основните насоки на цифровизация на транспортния комплекс

..
цифрови (интелигентни) терминали (пътнически, товарни, контролно-пропускателни пунктове през държавната граница на Руската федерация);
..
публични услуги в електронен вид;
..

цифров пътнически профил;
..
дигитализация за транспортна сигурност;


биометрични технологии.

...
Наборът от мерки в рамките на посоката на развитие на цифровите транспортни коридори включва изпълнението от Руската федерация на плана за развитие на цифровите транспортни коридори на Евразийския икономически съюз, включително осигуряване на въвеждането на услуги и цифрова инфраструктура, създаването на единни стандарти за транспортни и логистични услуги, включително стандарти за осигуряване на правно значим обмен на данни между участниците в транспорта (държави - членки на Евразийския икономически съюз и трети страни), преходът към интегрирана система за наблюдение от край до край, базирана на анализ на данни с цел оптимизиране ресурсите на превозвачите.

През 2024 г. всички необходими процедури за преминаване на границата ще се издават по електронен път.


...
Дигитализация на превозни средства
..
За да се реализира посоката за въвеждане на високоавтоматизирани и безпилотни превозни средства, се планира да се финализира съществуващата нормативна база, регулираща тяхната работа на ниво ООН и нейните работни органи, както и на ниво Евразийска икономическа Съюз и законодателството на Руската федерация.

Предполага се, че в рамките на това направление ще бъдат формирани стандарти и изисквания за експлоатация на високо автоматизирани и безпилотни превозни средства, ще бъде създадена необходимата инфраструктура и ще бъдат предприети мерки за насърчаване на тяхното производство и използване. До 2024 г. автономните превозни средства ще започнат да се въвеждат в пилотните участъци на Единната опорна мрежа, а до 2035 г. въвеждането на автономни превозни средства ще бъде осигурено във всички ключови транспортни направления в рамките на Единната опорна мрежа.


...
Цифровизиране на транспортната инфраструктура

За да се осигури надежден обмен на информация и цифрово управление на съоръженията на транспортната инфраструктура, се предвижда създаването на единна затворена защитена цифрова среда, изградена на базата на сигурни облачни технологии и включваща разпределени центрове за съхранение и изчисления, мрежова инфраструктура, инфраструктура от интелигентни сензори и интеграционни интерфейси за комуникация с цифрови системи на организации, експлоатиращи съоръжения на транспортната инфраструктура, подвижен състав и превозни средства, както и инфраструктурата за киберсигурност.

Управлението на интелигентни транспортни системи с помощта на средства за изкуствен интелект предполага внедряване на решения за автоматизирано ефективно управление на транспортната инфраструктура, включително наблюдение на метеорологичните условия, разпределение на потоците, наблюдение на състоянието на транспортната инфраструктура, прогнозиране на възможни извънредни ситуации, определяне на ограничение на скоростта . Интелигентните транспортни системи позволяват да се подобри безопасността на транспорта, да се оптимизират маршрутите, да се увеличи товароносимостта на транспортната система, да се намалят разходите за поддръжка, ремонт на инфраструктурата и транспорта като цяло, както и да се планира цялостното развитие на транспортната инфраструктура, включително инфраструктура за управление на високоавтоматизиран и автономен транспорт, инфраструктура за зареждане и зареждане на „зелен” транспорт – транспорт с минимално въздействие върху околната среда.
..
В рамките на това направление ще бъдат разработени стандарти за взаимодействие на технологията V2X по отношение на интелигентни транспортни системи, ще бъдат разработени мрежи за предаване на данни, ще бъдат формирани мерки за стимулиране за въвеждане и формиране на национална мрежа от интелигентни транспортни системи.


...
Като част от направлението за формиране на цифрови пътнически терминали се очаква:
..
въвеждане на цифрови системи, които повишават нивото на обслужване на пътниците в терминала (технологии за биометрична идентификация и автентификация на пътниците, персонална навигация, персонализирана реклама, закупуване на билети, допълнителни услуги);
..
внедряване на дигитални решения за граничен контрол на пътниците (предсказуема идентификация на пътници, които нямат право да влизат в страната, наблюдение на спазването на периода на разрешение за влизане в страната, идентификация на пътници чрез биометрични технологии, компютърно зрение с елементи на интелигентен видеоаналитик и т.н.);

осигуряване на възможност за преференциално използване на биометрични параметри въз основа на паспортни и визови документи, издадени в Руската федерация и в други страни;


...
Цифровизиране на дейностите на органите в областта на транспортната индустрия
..

Делът на превозните документи, издадени в електронен вид, ще достигне 100 процента до 2035 г.
..
въвеждане на базирани на блокчейн технологии за интелигентни договори (за възможността за извършване на всички взаимни разплащания между участниците на транспортния пазар за всички видове транспорт).


Като част от формирането на дигитален пътнически профил се предполага:
..
осигуряване на интегрирането на цифровия профил на пътника с федералната държавна информационна система „Единен портал за държавни и общински услуги (функции)“ (основният метод) и единна информационна система за лични данни, която осигурява обработка, включително събиране и съхранение на биометрични лични данни данни, тяхната проверка и предаване на информация за степента на тяхното съответствие с предоставените биометрични лични данни на гражданин на Руската федерация;



...
Като част от посоката за повишаване на нивото на защита на транспортните съоръжения от последствията от компютърни атаки се планира да се осигури:

до 2024 г. - разработването и модернизацията на единна затворена защитена цифрова среда за осигуряване на транспортна сигурност, както и въвеждането на национална интерактивна система за предварителна информация за пътниците;

до 2030 г. - цифровизация на публичните услуги и функции в областта на транспортната сигурност, създаване на условия за въвеждане на технологии с изкуствен интелект при изпълнението на мерки в рамките на единния контур за транспортна сигурност, внедряване на технологии за онлайн мониторинг за подобряване на ефективността на мониторинг на състоянието на транспортната сигурност и осигуряване на сигурността на транспортните съоръжения, въвеждане на усъвършенствани анализи, системи за обработка на големи обеми от данни за формиране на индикатори и показатели за процесите на транспортната дейност в областта на транспортната сигурност;

до 2035 г. - въвеждане на допълнителна функционалност в областта на транспортната сигурност за интегриране на инструменти за цифрова идентификация на пътниците, както и въвеждане на интелигентни самоадаптивни системи за идентифициране на потенциални заплахи за сигурността, оборудвани с инструменти за автоматизирана обработка и последваща необходима реакция на събития за сигурност.

За дигитализацията в областта на транспортната сигурност е необходимо да се разработи методическа и нормативна база за цифровизиране на публичните услуги и публичните функции в областта на транспортната сигурност и изграждане на интерактивна система за предварителна информация за пътниците.

Развитието на биометричните технологии ще подобри удобството на пътниците чрез използването на технологии за биометрична идентификация, включително чрез единна биометрична система, за да се ускори преминаването на процедурите преди пътуването, плащането на обществения транспорт и да се повиши ефективността на транспортната сигурност мерки.

В рамките на това направление се предполага:

формиране на регулаторна рамка и технически стандарти;

интегриране на тези технологии с единна информационна система за лични данни, която осигурява обработката, включително събирането и съхранението на биометрични лични данни, тяхната проверка и предаване на информация за степента на тяхното съответствие с предоставените биометрични лични данни на гражданин на Русия Федерация, включително въпроси на сигурността на информационните технологии и сигурността на личните данни, и интеграция с единна затворена защитена цифрова среда за сигурност;

развитие на компетенциите на местни доставчици на биометрични решения;

оборудване на пътнически транспортни инфраструктурни съоръжения (летища, автогари, жп гари, морски пътнически терминали, метростанции) и превозни средства, включително изпълнение на пилотни проекти и тяхното мащабиране;

интегриране на биометрични данни на чужди граждани в единна биометрична система.


...
2. Технологични и енергийни рискове и възможности при изпълнението на Стратегията
..
За периода от 2024 г. до 2030 г. нарастват рисковете и възможностите за появата както на „разрушителни“, така и на пробивни иновации, включително:
..

Ускоряването на развитието на технологиите за виртуална (Virtual reality, VR), добавена (Augmented reality, AR) и смесена реалност (Mixed reality, MR) ще доведе до намаляване на търсенето на пътнически превоз. Пандемията от новата коронавирусна инфекция (COVID-19) доведе до дългосрочно прехвърляне на взаимодействието на служителите на компанията в онлайн формат и по-нататъшното развитие на цифровите технологии може да ускори тази тенденция.


...
Стратегията (раздели VI и VII) предвижда подходящи насоки, които в най-голяма степен съответстват на горните оценки за иновационно развитие. В същото време, в случай на по-бързо развитие на редица технологии и съответно увеличаване на потребителското търсене на такива технологии и услуги, ще бъде необходимо да се преразгледат съответните ресурси и срокове за изпълнение на Стратегията. .

През 2030 – 2035 г. значително нарастват рисковете от появата на пробивни технологии и иновации, които могат да доведат до фундаментално преразглеждане на цялата парадигма на развитие на транспортната индустрия. Определени категории и параметри на рисковете в дългосрочния хоризонт на изпълнението на Стратегията се формират на базата на анализ на научната литература по метода на форсайт във връзка със съществуващите технологични, икономически или социални тенденции. Те включват следните рискове:

..
въвеждането на невронни интерфейси-импланти ще доведе до прехвърляне на функциите на смартфона към импланти, ще осигури възможност за недвусмислена идентификация на пътници и обслужващ персонал, интегриране на системи за геопозициониране с импланти за създаване на персонализирани транспортни продукти, като се вземат предвид индивидуалните технологии за мобилност;

..
достигане до точката на технологична сингулярност и създаване на "силен" изкуствен интелект.


..
Този списък с технологични рискове, съставен на базата на форсайт технологии, не е изчерпателен или окончателен, не служи като ръководство или механизъм за определяне на приоритетите за развитие.

За да бъде Стратегията актуална, се предвижда редовно актуализиране на Стратегията по отношение на коригиране на целите с анализ на причините за отклоненията, както и на приоритетите за научно и технологично развитие (актуализацията на приоритетите ще се извършва по ръководството на федералния изпълнителен орган, отговорен за развитието на държавната политика и регулаторното регулиране в областта на транспорта, в съответствие с раздел VII Стратегии), който също ще вземе предвид работата, извършена в рамките на Националната технологична инициатива и нейната работа органи (включително инициативи в областите "Autonet", "Marinet", "Aeronet" и други инициативи*).

Всички условия на сценария предполагат необходимостта от готовност на системата за секторно обучение за развитието на нови професии поради интердисциплинарно обучение и съвременна научна, педагогическа и материална база.

Ускорената комерсиализация на новите технологии ще изисква и бързи и координирани действия на изпълнителната и законодателната власт за ускоряване на въвеждането на най-добрите практики в икономиката на Руската федерация."


*** *** ***


Невронет/Neuronet/Neuroweb е "и друга инициатива" на Националната технологична инициатива ;) ... :)

Да, тука вече е по-ясно, като скролнеш и четеш по диагонал. Дигитализация, биометрични данни...

Много ми е любопитно у нас как ще го приложат, като след половин метър сняг ни ток, ни технологии? Виваком си е монтирал излъчвателите у едно диво село у балкана, където като спре тока (а той спира често), обхвата е чао на всички локални абонати. Ще ми хванат биометричните данни на куково лято. :)
 
Нандибанди ся цъфти от радост, а ако беше и Петък, ееех... Няма пълно щастие. :(
 
Нандибанди ся цъфти от радост, а ако беше и Петък, ееех... Няма пълно щастие. :(
Всяка твоя спорадична поява изпълва сърцето ми с трепетни вълнения. :love:

Ти разбра ли, че откак фанаха некъв сливенски похитител-изнасилвач, Дефа никакъв го няма? o_O
 
Пейстнах ги тия чаршафи в ЧатЖПТ белким ми ги резюмира в няколко изречения, а то вместо да отговори направо, първо ме пита кой ги е писал тея работи... аз викам един Етериум от предприемач.ком... а, тъй ли - чакай да погледна...

... после мисли няколко секунди и ми отговори че е някво конспиративно дезинфо с цел разклащане на демокрацията.
 
Да, тука вече е по-ясно, като скролнеш и четеш по диагонал. Дигитализация, биометрични данни...

Много ми е любопитно у нас как ще го приложат, като след половин метър сняг ни ток, ни технологии? Виваком си е монтирал излъчвателите у едно диво село у балкана, където като спре тока (а той спира често), обхвата е чао на всички локални абонати. Ще ми хванат биометричните данни на куково лято. :)
Пак намазахме (Ванга беше права: "Ке бидем остров на слобода от новиот световен редь").

Ти разбра ли, че откак фанаха некъв сливенски похитител-изнасилвач, Дефа никакъв го няма? o_O
И Сашето, твойта приятелка, изчезна наскоро...
Ами време си беше, той изнасили половината и правеше упорити опити да изнасили другата половина от форума, така че си получи възмездието!

Контрата няма ли пикантни детайли, вътрешно инфо? Кажи бе? Само с чатджпт-то си говори вече предимно, русороб..
(представям си като направят "чатджпт виртуално гадже", той ше изчезне направо, шсе разведе...)
 
Ама... може ли наистина да е той? Изнасилвача. Странен си е, не можеш му хвана спатиите, кой знае какъв таен живот е водил. Откъде знаеш кво прави в свободното си време от форума, а той пише и през смартфона, така че може да е писал по време на деянията.

Изнасилвач.

Дефа.

Той е.
 
Тва е българският Пицагейт. Само че се нарича така по други, различни от американския, разбираеми причини, и не е с деца (надяваме се). Сливенският пицагейт.

Мръсник.
 
1701191675848.png


Хронологично, нещата съвпадат, па не знам...
 
Абре, каква е тая истерия около Лавров дето преживяват наште политици и медии заради срещата в Македония?
 
Абре, каква е тая истерия около Лавров дето преживяват наште политици и медии заради срещата в Македония?
Да им е дошъл цикъла? Затва да са в истерия.
 
Виж файлът 31157


Хронологично, нещата съвпадат, па не знам...
Той е, закова го.

Иначе коментарите си чела, линка ти води към тях. От там:

default-avatar.jpg


2023-11-20 22:22:18

@Дефа:​

"Не съм аз."
 
Той е, закова го.

Иначе коментарите си чела, линка ти води към тях. От там:

default-avatar.jpg


2023-11-20 22:22:18

@Дефа:​

"Не съм аз."
Накара ме да скролна и коментарите. Мръсна гад.. :( :confused:
 
КОНГРЕС НА МЛАДИТЕ УЧЕНИ, 29-ти НОЕМВРИ

Путин заяви, че тезата за Русия като уникална цивилизация има научна основа
"...
Водещият изследовател в Научния център по генетика и науки за живота към университета Сириус Андрей Манахов разказа на президента за проекта в областта на палеогеномиката, като спомена, че геномът на съвременния човек съдържа около 2-3% от ДНК на неандерталците.
„Някои имат 2%, други имат малко повече“, отговори Путин с усмивка, прекъсвайки речта на учения."




medico-casa-blanco-joe-biden-.jpg.webp
 
На всяка уникална цивилизация подхожда уникална храна.

ПРАВИТЕЛСТВО НА РУСКАТА ФЕДЕРАЦИЯ

ЗАПОВЕД

от 10 октомври 2023 г. N 2761-р

Одобрява приложените промени, които се правят в списъка на селскостопанските продукти, чието производство, първична и последваща (промишлена) обработка се извършва от земеделски производители, както и научни организации, професионални образователни организации, образователни организации на висшето образование в процеса на тяхната научна, научно-техническа и (или) образователна дейност, одобрена със заповед на правителството на Руската федерация от 25 януари 2017 г. N 79-r (Сборник на законодателството на Руската федерация, 2017 г., N 5, чл. 852; 2018, N 22, член 3177; N 36, член 5689; N 49, член 7639; 2020, N 11, член 1605; 2021, N 37, член 6550).

Председателят на правителството
на Руската федерация
М. МИШУСТИН

Одобрен
със заповед на правителството
на Руската федерация
от 10 октомври 2023 г. N 2761-r


ПРОМЕНИ,
КОИТО СЕ ПРАВЯТ В СПИСЪКА НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ПРОДУКТИ,
ПРОИЗВОДСТВОТО, ПЪРВИЧНАТА И ПОСЛЕДВАЩАТА (ИНДУСТРИАЛНА)
ПРЕРАБОТА СЕ ИЗВЪРШВАТ ОТ ЗЕМЕДЕЛСКИ
ПРОИЗВОДИТЕЛИ, КАКТО И НАУЧНИ ОРГАНИЗАЦИИ,
ПРОФЕСИОНАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ,
ОБРАЗОВАТЕЛНИ ОРГАНИЗАЦИИ НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ
В ПРОЦЕСА НА ТЯХНАТА НАУЧНА, НАУЧНА И ТЕХНИЧЕСКИ
И (ИЛИ) ОБРАЗОВАТЕЛНИ ДЕЙНОСТИ


1. След позицията, класифицирана с код 10.91.10.290, се добавят следните позиции:

"10.91.10.310 Продукти от черна войнишка муха

10.91.10.311 Мазнини от ларви на черна войнишка муха

10.91.10.312 Фино брашно от черна войнишка муха

10.91.10.313 Едро брашно от черна войнишка муха

10.91.10.314 Гранули от ларви на черна войнишка муха

10.91.10.315 Пюре от ларви на черна войнишка муха, охладено или замразено

10.91.10.319 Други продукти от черна войнишка муха."

2. След позицията, класифицирана с код 01.49.19.471, се добавя следната позиция:

"01.49.19.476 Муха черен войник."

3. След позицията, класифицирана с код 01.49.26.111, се добавят следните позиции:

„01.49.28.210 Яйца на черна войнишка муха

01.49.28.220 Ларви на черна войнишка муха, живи, охладени, замразени."


****

Да не каже някой, че не съм почерпил (пюрето е много хубаво, препоръчвам).
 

Горе