ФАЛШИВИ ОНЛАЙН ПРОМОЦИИ

CTAH

Well-Known Member
Ми изгледай го. Как така може да е хем удар по онлайн търговията и реклама на емаг едновременно?

1. Никъде не се споменават имена на търговци, но склада май е на ozone.
2. Основната тема са мизериите на т.нар интернет предприемачи, които и тук виреят много. Акой някой ги удари и тях съм с две ръце за.
 
Пореден кретенски репортаж окриляващ всеки тарикат, че е в правото да се оплаква за каквото си реши.
Отказана поръчка поради липса на артикул и частично отказана поръчка, от което е последвало промяна на уловията без да се уведоми клиента са коренно различни ситуации. Първото е нещо съвсем нормално отказ поради липса на наличност или по усмотрение на търговеца описано в TOS, от което не следва да има никакви последствия за търговеца, а второто е не просто грешка от страна на търговец а и отказ след като е уведомен да уважи основателна претенция на клиент. За ТВ матряла обаче всичко езвучи като нарушаване на правата му, понеже по презумпция всички интернет търговци са някакви гадове целящи да го прецакат.
От репортажа се разбира, че КЗП щяла да следи за намаленията по време на Черен петък. Ненормалници.
 
Всеки се опитва да се добере до трафик... да влезе в мислите на хората и да ги насочи към себе си.
 
Малко е смешно хората, които се прехранват от кликбайт и 1500 квадратни метра реклама при 10 квадрата текстова статия да атакуват когото и да било в онлайн сверата за нелоялни практики.

Намаленията продават, сошъл прууфа продава, urgency тактиките продават, как описваш продукта или неговите качества продава - единствените хора, които имат проблеми с тези неща са хората, на които не им се е налагало да продават вода на жаден човек с пустинята през живота си.

Докато мозъкът на потребителя взима решения на база на стимулите, които в момента ползва този орган след милиони години еволюция, маркетингът онлайн и офлайн ще продължи да работи по един и същи начин. :)
 
Първото е нещо съвсем нормално отказ поради липса на наличност или по усмотрение на търговеца описано в TOS, от което не следва да има никакви последствия за търговеца

Нормално, чушки. Трябва да се научат търговците, че нещо като го пише в наличност в сайта означава, че наистина може да се достави за посочения срок. Тук е пратика да си напълниш магазинчето с хиляди продукти, които си нямаш и на идея къде и дали са в наличност и се почва едно чесане по главите и звънене по телефони чак след поръчка. Като не поддържаш собствен склад ще се постараеш да имаш жива връзка със склада на доставчика, няма нужда да се открива топлата вода.
Ясно е, че има форсмажорни обстоятелства, за това например всеки магазин да показва статистика какъв процент от поръчките са обработени и изпратени в посочените срокове, какъв процент са отказани поради липса на наличност, какъв процент са отказани поради други причини. И клиентите да си правят сметката.

Това че търговците могат абсолютно безнаказано да обещават неща, които не могат да изпълнят е един от главните проблеми на онлайн търговията в България. Другият е, че клиентите абсолютно безнаказано могат да поръчват и после да не си взимат и плащат поръчките. Ако и двете страни се откажат от това им гига удобство, нивото на търговията тук ще скочи с 2-3 нива. Ама за сега и двете страни предпочитат да имат комфорта на липсата на отговорност и само да псуват че другата страна им е крива.
 
нещо като го пише в наличност в сайта

Никъде не пише наличен - поне при мен и това щото е качена снимка в сайта - не прави наличен продукта. Липсата на отговорност не е комфорт - просто е дадена възможност да липсва отговорност, да ти се промени статуса на поръчката на ПОТВЪРДЕНА и да знаеш, че всичко е наред.

Закона не може да регулира тези неща - никога и не е редно.
 
Нормално, чушки. Трябва да се научат търговците, че нещо като го пише в наличност в сайта означава, че наистина може да се достави за посочения срок. Тук е пратика да си напълниш магазинчето с хиляди продукти, които си нямаш и на идея къде и дали са в наличност и се почва едно чесане по главите и звънене по телефони чак след поръчка. Като не поддържаш собствен склад ще се постараеш да имаш жива връзка със склада на доставчика, няма нужда да се открива топлата вода.
Ясно е, че има форсмажорни обстоятелства, за това например всеки магазин да показва статистика какъв процент от поръчките са обработени и изпратени в посочените срокове, какъв процент са отказани поради липса на наличност, какъв процент са отказани поради други причини. И клиентите да си правят сметката.

Това че търговците могат абсолютно безнаказано да обещават неща, които не могат да изпълнят е един от главните проблеми на онлайн търговията в България. Другият е, че клиентите абсолютно безнаказано могат да поръчват и после да не си взимат и плащат поръчките. Ако и двете страни се откажат от това им гига удобство, нивото на търговията тук ще скочи с 2-3 нива. Ама за сега и двете страни предпочитат да имат комфорта на липсата на отговорност и само да псуват че другата страна им е крива.

Нямаш право да поставяш под един знаменател всички търговци им вменяваш вина заради некоректните практики на една група. Голям процент сайтове са кухи многохилядни листинги с домашен офис, но много сме и тези вложили стотици хил. в стокови наличности и нямам никакво намерение да търпя критики или да ме приравняват с някой, на който единствения му разход е хостинг и реклама.
Липса на стокова наличност не е повод за клиентска претенция не само в България но и по света. Случва се и в много по-развити пазари и при магазини с милиардни обороти. Примерно в Амазон постоянно се отказват поръчки поради липса на наличност и нито вече ти дават обезщетение, нито обяснение, нито подлежат на санкция. Отказват и поради сгрешени от тях цени. Разликата от горния случай, че при отказана поръчка, ако липсващият артикул е част от промоция, това не нарушава промоцията (примерно безплатна доставка) а ако е имало доставка то тя се намаля пропорционално на премахнатият артикул. Затова и казах, че двата примера са коренно различни.
Оказва се, че всички в България са големи разбирачи на тема намаления, а на народа това му е смисъла на живота. Просто сме клошарски пазар и трудно може да обясниш на българския клиент каква е целта на промоция или разпродажба, когато тези клиенти са ловци на промоции по западните сайтове или са свикнали да показват балканските си номера 2 пъти в годината по западни молове. В България тарикатите клиенти са значително повече от тарикатите търговци а разликата от западните пазари е, че оборота от нормалните клиенти трудно може да покрие щетите направени от първите.
Трябва да се сложи край на неоснователните претенции и да се втълпява на клиента, че КЗП или някоя институция ще ги спасява от собствената им глупост.
 
Аз с моите онлайн магазини продавам главно в чужбина - Print on Demand продукти. Т.е. пращам поръчка само след предплащане през кредитна карта/PayPal и пускам поръчката на Processing за поне 12 часа преди да се изпрати, за да им дам време да размислят, но досега не ми се е случвало някой да се откаже - все пак го имам предвид, обаче.

В България повече клоня към дропшипинг от български магазини - и тук е редовно някой да не си вземе пратката и да трябва да платиш двойна доставка. Особено помня една девойка преди няколко месеца - три пъти й звънях по телефона да й кажа, че пратката й е пристигнала, макар че бях почти сигурен какво ще стане и я питам "Да не би да се отказахте по поръчката си" след което едно тъпо мълчание и кифленско "Ми, да."

Докато пробвах и обратния вариант, където сайта е пълен с продукти, които мога да докарам от чужбина за около 4-5 седмици и на сайта ясно пише под всеки продукт с червени букви какви са условията на поръчката и че всичко се предплаща по банков път. Интерес имаше, поръчки също, обаче Български пощи са под всякаква критика, когато им предхвърлят пратки от чужбина за към български адреси. И просто се убива смисъла и в този подход.

Но в чужбина некадърни пощенски услуги или несериозни клиенти могат да ти създадат доста по-малко главоболия, отколкото по нашите ширини - факт.
 
Wilb, никъде не съм цитирал директно теб, гледам да страня от такива неща, защото ми е ясно че по форумите всички са от Безос нагоре. Ако съм използвал обръщение на ти, не е било конкретно към теб, а общо. Говоря за общото ниво на онлайн пазара тук. И не за държавни регулации, а точно самите коректни магазини да намерят начин да поставят другите в ъгъла. Ама той не бил писал, че стоката е в наличност и видиш ли аз ще поръчам и ще чакам да ми се промени статуса на поръчката за да разбера какво се случва. Ми няма да стане така.

Нейсе, няма да се обяснявам, не е първата подобна тема тук и няма и да е последната. И вместо клиенти и продавачи да си подадат ръка, продължават да се надцакват кой е по-голям мизерник.
 
Ама той не бил писал, че стоката е в наличност и видиш ли аз ще поръчам и ще чакам да ми се промени статуса на поръчката за да разбера какво се случва. Ми няма да стане така.

Така става по света в Онлайн търговията. Не си мисли, че си по-различен - дори и да си пак си оставаш търговец - не си клиент и не можеш да мислиш през мозъка на клиентите. Щото влезеш ли в мозъка на клиента - ще прочетеш едно нещо: НЕ МИ ПУКА ЗА ТЕБ ... КАТО ТЕБ ИМА МНОГО ... ЦЕНИТЕ СА ВИ ЕДНАКВИ ... и т н....

Успех.
 
Не са само онлайн магазините, офлайн също лъжат.
Пример от миналата година: Голям строителен хипермаркет в Хасково раздава брошури за промоции, и си пише ламиниран паркет еди колко си мм 7,50 лв/кв. Промоцията е валидна от еди коя си дата, пада се четвъртък. Те отварят в 8:00, аз съм там в 8:30, викам къде е ламината, ми той свърши. Отиваме до палета 7 квадрата са останали уж, а дали са били някога повече?
 
Пичове, това е тенденция... Показват се само лоши примери, внушава се че онлайн търговците са мошеници. Няма обратната страна, всичко гледни точки. ТВ облъчва аудиторията, тях само искат да ги прецакат, само да ги излъжат, те какви права имат те как са защитени от КЗП и etc.
Няма онлайн търговец излязъл да си иска и той правата, да разкаже за неговите ядове, нелоялни практики и тнт. ТВ възпитава нагли и агресивни потребители
 
Я да питам търговците: какво точно значи ''безплатна доставка за цялата страна"?
 
  • Like
Реакции: CTAH
но много сме и тези вложили стотици хил. в стокови наличности

Кой ти е магазина за "стотици хиляди", че ми е интересно?
 
Wilb, никъде не съм цитирал директно теб, гледам да страня от такива неща, защото ми е ясно че по форумите всички са от Безос нагоре. Ако съм използвал обръщение на ти, не е било конкретно към теб, а общо. Говоря за общото ниво на онлайн пазара тук. И не за държавни регулации, а точно самите коректни магазини да намерят начин да поставят другите в ъгъла. Ама той не бил писал, че стоката е в наличност и видиш ли аз ще поръчам и ще чакам да ми се промени статуса на поръчката за да разбера какво се случва. Ми няма да стане така.

Нейсе, няма да се обяснявам, не е първата подобна тема тук и няма и да е последната. И вместо клиенти и продавачи да си подадат ръка, продължават да се надцакват кой е по-голям мизерник.

Схващам кое те дразни, но идеите ти са неосъществими. Малък и беден пазар сме с всичките недостатъци за клиенти и търговци.
И мен като клиент (в много редки случаи на български магазини) ме дразни цялата тази дропшипър истерия, където всичко тръгнало да се пише търговец без наличности и отговорности, но от репортажа не иде за това реч. Обикновено и дропшипърите се опитват да реагират максимално бързо, изхождайки от това, че клиента в България е свикнал да не поема отговорности и е на един клик да избере съседната сергия предлагаща абсолютно същата стока, плаща се основно с НП и ако не се задвижи поръчката веднага, може да я пише загубена.
Процеса за потвърждане на поръчка е валиден за всеки магазин и за цял свят. Ако имаш някакъв положителен опит с 2-3 от най-големите по света, където направена поръчка е почти равносилно на получена, това не значи, че знаеш какво става със стотици хиляди други, където се повтаря нашата история.

Кой ти е магазина за "стотици хиляди", че ми е интересно?

Поради каква причина трябва да давам подобен отчет?
 
Измествате фокуса колеги. Темата е що слагат всички под общ знаменател. защо облъчват аудиторията че онлайн търговеца е враг, който се опитва да те излъже и да спечели много повече от колкото заслужава. Защо възпитават аудиториите си по този начин а никой не застава да защити търговците.

https://www.24chasa.bg/novini/article/5544732
 
След, като стандартния усер е овца, търговеца има по-голяма свобода. Като потребител си имаш права :) все пак си плащаш 20-те процента на всичко и никой не ти ги връща.
Един пример да дам с мен. Поръчвам си крепежни елементи от един магазин на стойност 80лв. Пристига пратката на следващия ден на стойност 75лв... Гледам вътре почти всичко, ама един конусен лагер го няма.
Свързах се с търговеца и го питам ще завърши ли поръчката? Отговор 1 ами нямаме го наличен, проверявайте и като го имаме можете да си го поръчате.
Не са ме питали за изпълнение на част, нито знам нещо по случая. Цената на лагера е 4лв :), доставката и тя толкоз. След леко припомняне на тези факти получих отговор 2: Извиняваме се, при наличност ще ви изпратим лагера за наша сметка.
Та ако мине...
 
Защо възпитават аудиториите си по този начин а никой не застава да защити търговците.

Нищо ново под слънцето, Стани. Това е стара практика и няма да спре скоро. Мишена са не само онлайн, но и оф-лайн търговците. Спомням си преди около 2 години каква истерия предизвикаха вестници и някои телевизии с гръмки заглавия от рода ''отровни вафли на пазара!!!''. Така и не съобщиха вафлите на кой производител са набедени за отровни, но дни наред всяваха паника и ужас. След седмица, понеже производителят си направи експертиза на продукта в Германия, а лабораторният анализ показа пълна безопасност, опровержението беше (доколкото изобщо го имаше) смрънкано и изплюто с половин уста.

Целта на медиите е да всяват паника, щото народонаселението обича да гледа с потрес новините. Колкото по-ужасна новина се върти по медиите, толкова по заинтересован е уважаемият зрител. Аз не гледам новини от години и се чувствам прекрасно. Ако нападнат страната ни, ще разбера последна. :D

Факт е обаче, че си има и некоректни търговски практики. Случай от тази седмица: поръчваме битов уред. В сайта пише с големи букви: Безплатна доставка за цялата страна!!! При разговор със служител на магазина разбирам, че доставката е безплатна единствено до офис на Лео експрес, какъвто у наше село нЕма. Ясно заявих на отговорното лице, че не ок да лъжат така. Когато кажеш за цялата страна, хората разбират, че доставката важи и за чукарите. :) Остава някакъв кофти вкус, че някой се опитва да хитрува с плоски трикове. Общо взето - каквито ни търговците, такива ни и купувачите...
 
  • Like
Реакции: CTAH
СТАН аз нямам проблеми с моите клиенти. Има една фраза: "Научи си клиентелата как се пазарува от ТЕБ" - защото масова грешка е да слага крайният клиент всички магазини / търговци / сайтове от една ниша под общ знаменател. И от там идва грешката, че никой не чете условията... и джаста праста и после КЗП.

Фрази като:

- Аз мислех щом е в сайта и значи ви е наличен и в магазина.
- Обаждам се да попитам за наличност на един продукт.
- Цената в сайта еднаква ли е с тази в магазина Ви.
- Ще получа ли отстъпка без да пускам поръчка през сайта.
- Ееее касиерката не може ли тя да ми пусне поръчка направо на касата - защо аз трябва.
- Аз искам просто да видя продукта - не да го поръчвам.
- Защо ме задължавате да си взема поръчката от магазина Ви до 10 дни - това не е законно.
- Защо няма опция за избор на цвят... аааа нямате всички цветове налични.

И т н.............

И от всичко това, от цялата дандания АЗ СТАВАМ НЕЛОЯЛЕН търговец и между 0,5-3,0% от клиентите ни си мислят, че сме мафия........ но все пак наистина тези въпроси намаляват от година на година. Българина 95% разбира, че не можем всичко да държим в наличност и да е на 1 ръка разстояние или да сме шоу рум или МЕТРО.......... и вече на 2-3 поръчка пазарува спокойно и си чака СТАТУСА...........

Но тарикати не липсват - особено на ниво гаранционни условия. Но с много усилия и врътки успявам да нямам проблеми и всички да са щастливи.
 

Горе