Цялостни решения за online магазини от СИБАНК

Blinky

Owner
Май вземаме да се поотпушваме или?

https://www.cibank.bg/bg/estoresolutions

Не че искам да им правя реклама, но сефте май има такова. Много хора ще поемат по този път си мисля. ;) Някой някаква наблюдения или да даде повече информация. Интересно ми е от първо лице да се разбере какво реално е....

Ясно е, че за всеки ще има бизнес, но ме интересува повече добро решение ли е за малкия и среден бизнес.
 
Всеки се опитва да ти продаде гювеч, вместо да те научи как да си го сготвиш.
Надявам се да съм ясен.
Добро решение е за педерасите (без извинение!), искащи да са монополисти, възползвайки се от законовата база.
(Икономически може да е изгодно (евентуално) българските шивачки да берат ягоди в Испания и да бършат посрани задници в Гърция, а в България на тяхно място да шият афганистанки, но дали това е социално добро!?)
 
Нормална практика е ... Създаваш нужда за услугата която предлагаш.
И правилно е да печелиш от услуги.

Не знам колко ще е добро за малкия бизнес, като знам % на покупките през виртуален пос терминал ама все пак е начало а аудиторията се възпитава.
 
Нормална практика е ... Създаваш нужда за услугата която предлагаш.
И правилно е да печелиш от услуги.

Не знам колко ще е добро за малкия бизнес, като знам % на покупките през виртуален пос терминал ама все пак е начало а аудиторията се възпитава.
На мой приятел да му дали някакви много добра оферта от ДКС за пост терминал. Но там е слабо от към хора, които да държат връзка с клиентите. Имат оферта, имаш идея, но слабо изпълнение. ;)
 
Нормална практика е ... Създаваш нужда за услугата която предлагаш.
Е те това не е нормално!
Създават се услуги за нужди.
 
Е те това не е нормално!
Създават се услуги за нужди.
А нуждите се създават от рекламите. Ето така човекът се превръща в потребител на стоки, от които няма нужда:)
 
Като цял не виждам нищо иновативно тука. Цялата идея е да ползваш ПОС-а на тяхната банка. Събрали са услуги на куп, обаче на повечето хора няма да им хареса цената като гледам Стеник. Проблема на повечето иновативни идеи в БГ бизнеса са, че са само в главите на мениджмънта, а като се обадиш на колцентъра и не знаят за какво става въпрос. Да се надяваме, че тук ще са ок.
 
Ми то е банка , може да те кредитират да си купиш магазина....


Колкото до моя опит с витруалния пос терминал, наблюденията ми са следите.

При някой банки поддръжката на такава функционалност излиза над 200 лв. на година в същото време поръчките по този начин са 2-3 на година.

то си се вижда че не е рентабилно да го предлагаш, някой се отказват
 
Навремето бях на една конференция за етърговия. Ванчев ли беше, забравих, основателя на стор.бг, беше казал, ние предлагаме само наложен платеж, а ако някой много иска да плаща онлайн имаме и банков превод. Това е, така плаща българина и няма да се научи на друго. Изобщо не си правя труда да предложа и аз друг метод, още повече пък да се занимавам с банки и техните идиотски процедури. Тромави и безлични. Колко пъти съм казвал на служители в различни банки, че ако не обърнат внимание на еди-кое-си ще си изтегля парите - абсолютно безразличие, толкова са големи, че не им пука. Дори те са са сгафили нещо, нито ще ти се извинят, нито ще се поправят, едва ли не служителите казват - това е - ако искаш. Аз не съм лоялен към нито една банка, защото нито една банка не е лоялна към мен. Например за тях няма значение, че си клиент на банката от 20 години и от там са минали много пари, или пък, че си теглил някакъв кредит и си го изплатил предсрочно, това не се брои за нищо. А, относно кредита за магазина, повечето банки няма да те погледнат ако нямаш отчети и данъчна декларация за една година със задоволителна печалба, не си човек. На някой със заплата могат и да дадат кредит, но на човек с бизнес не.
 
Значи нека го погледнем и от двете страни, за да може обективно да направим заключение за случващото се с онлайн разплащанията в бг. Когато започнат търговците да бъдат коректни и точни, както и потребителите да са изцяло отговорни и коректни, тогава ще има реално бъдеще за онлайн разплащанията. Всичко друго са просто реклама, някаква пропаганда и прочие.

Потребителя го е страх да плати предварително, защото не е много сигурен как ще се отнесе търговеца към поръчката му. Имал съм случаи, в които е прави поръчка към някой магазин, плаща се....и всичко ОК - получават се мейлите за поръчката, статуса и и остава чакането. След има няма няколко дни (беше почти седмица) се звъни от магазина, казвайки че поръчания продукт е изчерпан отдавна и ако може да си изберем друго. Друг случай, на мой познат магазина - поръчвам и нищо, там поне не платих. Като му казах, че съм поръчал и още чакам, той ми върна, еми ние решихме, че няма смисъл за 10 лева да се занимаваме и не я погледнахме дори поръчката. Та, търговеца също има толкова вина, колкото и клиента, който му се доверява.

И другата страна - търговеца малко го е страх дали няма клиента да му върне стоката, защото нещо не е на кеф или просто си е цъкнал ей така една поръчка. Много случаи знам, където клиента дори и не си прави труда да отиде да си вземе продукта. И познайте за кой са разходите.

Та навлизането силно на ПОС терминала като водещ метод за разплащане зависи от много неща, като основните са култура на двете страни, отговорност, действащи мигновено органи, защитаващи и двете страни, доверие и най-вече лесна употреба и интеграция на опцията. Но съм щастлив, че се предприемат подобни стъпки от банки, дигитални агенции и обучителни центрове. Все пак е начало. :)
 
  • Like
Реакции: Sky
Предлагането на услугата без основа - как се прави бизнес и че е абсолютна селяния и селски пръчкоизъм да не си изпълниш поръчката за 10лв щото не ти се занимава. Те повечето са така в България - като усетят, че няма да купиш на секундата или, че си за нещо дребно и изобщо не си дават труда. Културата е нулева. Та първо да се поработи в насока култура на бизнес и обслужване и тогава да мислим за технологията. И още нещо - смотан магазин с несериозно обслужване и боклучава стока привлича точно такива клиенти. Аз почти нямам неявили се да вземат стоката - тоест нямам, имам 1-2 пъти отказана стока и това е.
 
Малък ни е пазара, доставките са тегави, не е на всеки работа да има или управлява онлайн магазин, клиентите са мнителни, конкуренцията е нелоялна....
Много неща са, иначе частни случай можем да покажем много, това че нямаш непотърсена пратка е добре, но зависи от това което продаваш и от аудиторията на която продаваш. Ако продаваш маратонки по 15-20 лв. ще имаш много продажби днес и също толкова много непотърсени пратки, ако продаваш маратонки по 200 лв няма да имаш много продажби но пък колкото и да са малко пратките почти няма да имаш непотърсени и не взети.
tanipo не знам какво продаваш но ако примерно продаваш хапчета за отслабване, статистиката ти няма да е такава.

И пак частен случай, аз имах следния казус , клиент ми заяви че като нямам пос терминал ще си поръча стоката от друг който има ... и това е
 
Навремето бях на една конференция за етърговия. Ванчев ли беше, забравих, основателя на стор.бг, беше казал, бла бла бла бла
Затова поръчката ми платена през пейпал в магазина му така и не се появи....
 
Хм, че кога са въвели пейпал?
 
Хм, че кога са въвели пейпал?
Оо, от доста време бг магазините си го искат. Поне при мен забелязах, че не се отказват от тази опция. Но реално е много нищожен %. Дори още не може и да с еговори за това по-сериозно.
 

Горе