Шуробаджанащината в Куриерските фирми и по-точно Еконт

Преди малко ми се обадиха от Офис на Еконт и ми казаха че клиента е в офиса ,но не иска да си вземе пратката... категорично отказвал... дори и да я погледне!
Това не е първият случай с който се сблъсквам с това...
Ако Еконт бяха малко по коректни към онлайн търговците , на такива "клиенти" (даже клиенти не мога да ги нарека) щеше да им се забрани да използват Еконт за получаване на пратки.. но естествено няма как да стане.. парата си е пара за тях.. няма значение кой ще поема доставките , колко върнати и непотърсени пратки ще имаш и така.. Но поне могат да си направя труда да ги записват в системата тези хора... и когато пращаш продукт до някой от некоректните клиенти , Еконт да те усведомяват че не е надежден и т.н... нищо не им пречи.
 
Преди малко ми се обадиха от Офис на Еконт и ми казаха че клиента е в офиса ,но не иска да си вземе пратката... категорично отказвал... дори и да я погледне!
Сигурно го карат да плати преди да я види и затова не иска. Повечето хора са некоректни и не им пука за търговеца - поръчват от 10 места едновременно и накрая избират кое да вземат като гледат да не се набутат.
 
Сигурно го карат да плати преди да я види и затова не иска. Повечето хора са некоректни и не им пука за търговеца - поръчват от 10 места едновременно и накрая избират кое да вземат като гледат да не се набутат.
Направил съм опция , ако клиента откаже продукта - доставката да е за моя сметка за отиване и връщане на пратката... Това е с цел , дори и да не искат вече пратката , да могат да си я отворят преспокойно да я огледат и да решат дали наистина искат продукта.. без да плащаш и стотинка. Но 95% от върнатите ми пратки са непотърсени.. явно тази опция е излишна.
 
Тръговия, кой ще прецака другия - банално и долно.
 
Преди малко ми се обадиха от Офис на Еконт и ми казаха че клиента е в офиса ,но не иска да си вземе пратката... категорично отказвал... дори и да я погледне!
Това не е първият случай с който се сблъсквам с това...
Ако Еконт бяха малко по коректни към онлайн търговците , на такива "клиенти" (даже клиенти не мога да ги нарека) щеше да им се забрани да използват Еконт за получаване на пратки.. но естествено няма как да стане.. парата си е пара за тях.. няма значение кой ще поема доставките , колко върнати и непотърсени пратки ще имаш и така.. Но поне могат да си направя труда да ги записват в системата тези хора... и когато пращаш продукт до някой от некоректните клиенти , Еконт да те усведомяват че не е надежден и т.н... нищо не им пречи.
Това трудно може да се приложи на практика. Колко отказа за приемане на пратки трябва да има дадено лице, за да му се наложи забрана за ползване на услугите на Еконт? Куриерите изобщо имат ли право да отказват да обслужват клиенти? Май не е толкова просто. А, ако може, какво трябва да направи човек, за да излезе от черния списък? Ако съм в такъв списък, мога да си взимам пратките чрез други хора и т.н. Не виждам как клиентът може да бъде задъжен да приеме пратка, както и как продавачът може да е сигурен, че със сигурност ще си вземе парите.
 
Това трудно може да се приложи на практика. Колко отказа за приемане на пратки трябва да има дадено лице, за да му се наложи забрана за ползване на услугите на Еконт? Куриерите изобщо имат ли право да отказват да обслужват клиенти? Май не е толкова просто. А, ако може, какво трябва да направи човек, за да излезе от черния списък? Ако съм в такъв списък, мога да си взимам пратките чрез други хора и т.н. Не виждам как клиентът може да бъде задъжен да приеме пратка, както и как продавачът може да е сигурен, че със сигурност ще си вземе парите.
Това ми е ясно , че няма да направят нищо със "черният" списък.
Поне клиента като не си потърси пратката , да му вкарат двете имена и телефона в системата и да се предупреждават търговците , ако примерно не си е взел пратките повече от 3 пъти..
 
Това ми е ясно , че няма да направят нищо със "черният" списък.
Поне клиента като не си потърси пратката , да му вкарат двете имена и телефона в системата и да се предупреждават търговците , ако примерно не си е взел пратките повече от 3 пъти..

Така "Еконт" трябва да взима страна в споровете и да решава дали пратката не е потърсена по уважителни причини или просто клиенът е безотговорен. Работата ще стане много хлъзгава. Куриерите са посредници и не всичко може да се регламентира, защото в края на краищата всичко опира до доверие. Винаги ще има риск с клиенти, които зарязват поръчките си. Може самите онлайн търговци да си направят списък с нелоялни клиенти и да проверяват при поръчка.
 
Последно редактирано:
И що такива мъки? По света е с предварително плащане. Който иска сериозно да си купи нещо, го плаща веднага.

Проблемът не са клиентите. Търговците са гнилата ябълка. За много продавачи сивата икономика им е най-добре.
 
Не са търговците, а разглезените клиенти, БЛАГОДАРЕНИЕ на даденият куриер, ПОБЪЛГАРИЛ нещото, наречено „Наложен платеж“. А всеки знае, че всяка Западна технология, която се „побългари“, става опорочена.

Принципно всеки може да пише на е-пощи на „прокуристите“ (шефове): тук, упоменати отдавна.

От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Той само форумът чете и наблюдава… Пишете му на е-поща, вместо да се „чака“ наготово.

Павел Певчев: [email protected] / [email protected]
+359 889 523 711

Гледам има профил: econt express с последно влизане от 06.04.2011. Може да се поразпише у темата, ако някой му даде връзка по е-поща И като SMS.



Общо взето 4-мата отговарят за това: ВИДЕО. 3-мата прокуристи и основателят.

[email protected] / [email protected]

Валентин Пенчев: [email protected]
Съмнява ме, че ще станат някога „Resolution Center“ по подобие на eB/PP при решаване на спорове. Просто защото нямат кинтите на даденият клиент, който „бяга, крие се, шмекерува, поръчка тонове стока и взема 1, прави последващи шмекерии и за напред, а от куриерът се измиват с правото на 14-дневно връщане и правото на отказ“.

Както писах по-назад в темата – на път е тази шуробаджанащина да се ПРЕНЕСЕ и в Румъния, съответно той да е поредният порумънчен пазар чрез български „пишман“ тактики за НП.

В колкото по-МАЛКО пазари и държави има „НП“, толкова по-добре и за клиентите, и за търговците. Но друг факт е, че в по-gray countries никой никому за нищо няма вяра никога, съответно е много по-добре да се поръча чрез „НП“ (независимо, че българите имат двойно повече милиони карти от населението, но не ги използват по предназначние, освен от чуждите сайтове – CN и West EU/NA), отколкото с карта и да се разчита „дали merchant-а не е сложил ph!sher на картовите данни, дали някакъв друг шмекерлък е турил на сайтът си, дали ще ми достави това, което трябва“. За това в слабите държави и gray markets с „вяра на никого за нищо никога“ вирее и е РАЙ за „НП“. В силните обаче, не е така (освен, че ще ударят €6 fee отгоре или fixed % fee, около 2-3% от сумата, САМО защото ползваш „НП“).
 
Куриера има всички основания да усмири тези клиенти тъй като са некоректни както и да бъде погледнато. Не го прави защото всяка върната пратка се явява двойна комисионна за куриера и за Еконт. Умножете го това по няколко хиляди дневно. Знаят ги не само от офисите но и от управлението обаче там не се прави дори забележка. Поведението им се поощрява защото носи пари.
В последно време се нагледах на такива покрай няколко магазина, на които помагам да захапят. За хора, които сега прохождат такива разходи са напълно излишни и в някаква степен ги събарят. Случка от преди няколко дни е кифла клиент, която същия ден е имала 20 пратки, от които е взела само една.
Но тези клиенти не са единствения проблем. Малки офиси на Еконт си докарват допълнителни приходи чрез подобни фейк клиенти, познати и т.н.
Други правят бизнес с продажба на боклуци на ниска стойност, които са със скъп транспорт (тежки или обемни). Ако клиентите им ги откажат още по-добре, нали са получател-получател. Друга масова практика е продажба на стоки на себестойност за да се печели от куриерската комисионна.
Има нещо ненормално и сбъркано в този бизнес тук. Това беше една от причините да кажа, че в куриерската тарифа у нас е заложена прекалено висока печалба след като тези практики са толкова масови и въобще е рентабилно да се практикуват.
НП няма да умре не само заради липсата на доверие у клиентите а защото на него се крепи сивата икономика. Еконт от типа фирми държава в държавата с много сериозен гръб. Куриер, пробна, банка.
 
Не са търговците, а разглезените клиенти, БЛАГОДАРЕНИЕ на даденият куриер, ПОБЪЛГАРИЛ нещото, наречено „Наложен платеж“. А всеки знае, че всяка Западна технология, която се „побългари“, става опорочена.

Клиентите са разглезени от търговците. Не е луд, който яде баницата. Затова търговците са виновни.

Е, разбира се самото възпитание и обща култура не са за подценяване. Масата от хората са супер неграмотни и живеят ден за ден. Днес да е добре, утре ще му мисли. Днес да направи малка далаверка, дори да прецака някой, утре ще му мисли и прочие.
 
Куриера има всички основания да усмири тези клиенти тъй като са некоректни както и да бъде погледнато. Не го прави защото всяка върната пратка се явява двойна комисионна за куриера и за Еконт. Умножете го това по няколко хиляди дневно. Знаят ги не само от офисите но и от управлението обаче там не се прави дори забележка. Поведението им се поощрява защото носи пари.
В последно време се нагледах на такива покрай няколко магазина, на които помагам да захапят. За хора, които сега прохождат такива разходи са напълно излишни и в някаква степен ги събарят. Случка от преди няколко дни е кифла клиент, която същия ден е имала 20 пратки, от които е взела само една.
Но тези клиенти не са единствения проблем. Малки офиси на Еконт си докарват допълнителни приходи чрез подобни фейк клиенти, познати и т.н.
Други правят бизнес с продажба на боклуци на ниска стойност, които са със скъп транспорт (тежки или обемни). Ако клиентите им ги откажат още по-добре, нали са получател-получател. Друга масова практика е продажба на стоки на себестойност за да се печели от куриерската комисионна.
Има нещо ненормално и сбъркано в този бизнес тук. Това беше една от причините да кажа, че в куриерската тарифа у нас е заложена прекалено висока печалба след като тези практики са толкова масови и въобще е рентабилно да се практикуват.
НП няма да умре не само заради липсата на доверие у клиентите а защото на него се крепи сивата икономика. Еконт от типа фирми държава в държавата с много сериозен гръб. Куриер, пробна, банка.
Написанота от Wllb е вярно на 100%.Във всеки офис на Еконт служителите лично познават редовните клиенти и знаят кой правят номерата но никой не ги пипа , защото това са пратки носещи много пари на офиса.
От друга страна колега за 14февруари пуска оферта ГРАБИ НАРОДЕ , безплатен продукт бижу който уж струвал много скъпо ...и народа поръчва . Да ама същия продукт го имам и струва 30 стотинки наедро от Китай.Естествено човека прибира комисионни от Еконт и прави реклама ама с лъжа.
Е това е прецакваме се един друг , и докато е така няма да мръднем и крачка напред .
 
Нищо не куца при мен. Ако сам не си се досетил каква е играта при теб нещо куца.

Понеже съм готин ще ти обясня...

Поръчваш си часовник, защото си от Горно Нанадолнище и искаш да се бабуниш с мега-якия часовник в хоремага.

И кой ли ти го носи ? Братовчед ти Мехмед, дето работи у Иконту.

Часовника обаче нещо не се връзва с официалния ти анцуг и решаваш, че ще го върнеш. Братчеда обаче казва, че ще трябва да платиш доставката и в двете посоки, което се равнява на 12-15 лв. (една силна вечер съседното село).

"Аби, нещо не можем ли да нещо измислим ?"

"Няма проблем. Ще напиша, че си нямал пари да платиш нищо, той никой няма да си остави стоката да стои така или иначе."


Ставал съм свидетел на подобни случки, дори в офис на Еконт. Хората просто си тръгват след, като не са харесали артикула. Служители им правят забележка, но само това. Защото те нямат други правомощия. Истината е, че никой закон не може да те задължи да си платиш връщането.

Относно моята наскорошна случка... Оказа се, че куриера просто е въвел буквално каквото получателя му е казал по телефона.

Получателя е казал, че в момента не му е удобно да получи пратката и желае да бъде оставена в офис, откъде ще я вземе и ще си я плати.

Относно плащането с карта..

Всеки онлайн търговец е запознат с проблема преглед и тест. Моето лично мнение е, че, както демокрацията, този метод на получаване на покупки звучи супер на теория. Единствения проблем, че, както демокрацията, може да бъде манипулиран и злоупотребяван. Метода е готин, защото получаваш парите бързо и скъсяваш процедурата за възстановяване на суми. Ако получаваш връщанията с наложен платеж, приятелю, само плащаш за въздух.

Когато плащанията са с карта, получавате парите след 4-5 дни. Доставката в България става за 1 ден. Хората в България никога няма да почнат да плащат с карта, докато пратките пристигат с тест и преглед. Никога няма да си конкурентно способен, ако не предлагаш тези опции.

Относно доставките в малки населени места..

Силно ЗА! Голяма грешка ще бъде да отказваш пратки до там.

Това няма как да стане без да разбереш
Ако е отбелязана опцията за връщането да за сметка на получателя (или в случая двете посоки), Мехмед, трябва да вземе парите за доставката предварително, преди да позволи на братовчед си отвори пратката.

Това, което си описал.. ще разбереш по отворената торбичка на ЕКОНТ, която има баркод, който отговаря на твоята товарителница.
Т.е. ако получиш обратно пратка, в която има отворена торбичка на Еконт, или въобще няма, или тази която ти връщат не е същата. която си изпратил, значи е имало "преглед", вадене на "стоката", при което Мехмед е трябвало да спази конкретна процедура.

Ако ти се случи, още в офиса звъниш на националния им номер, че от еди кой си офис ти връщат пратка, която е била отваряна, че не е спазена услугата "за сметка на получателя"....
 
Здравейте, според мен начина е следния да се напише една колективна молба или жалба черно на бяло до управителният съвет на Еконт за да спре тая глупост с непотърсените пратки. Ето такава примерна

До г-н Павел Пенчев
Изпълнителелния директор
на Еконт Екпрес ООД
адрес: гр. Русе



К О Л Е К Т И В Н А М О Л Б А



Относно: Защита на онлайн търговията


Уважаеми г-н Пенчев,

Обръщаме се към Вас за решаване на един проблем. Молбата ни е следната: В програмата с която работите с клиенти да отбелязвате телефонните номера на получатели, които след изпращане на пратка към тях не я търсят и се налага заплащане на таксите за наша сметка. И когато при следващо изпращане се попадне на отбелязан номер, Вашите служители да ни предупреждават, че получателеля е некоректен.
Ще сме благодарни и по-уверени в услугите Ви, ако молбата ни бъде удовлетворена и ще чакаме отговор на ..................!

Приложена е подписка на Ваши редовни клиенти, включили се молбата.


в таблица:

№ Име, Фамилия Телефон Подпис

Само така ще можем евентуално да се справим с проблема, иначе с празни разговори просто няма как. Който прочете това съобщение и е съгласен, да го разпространява и да дава идеи как да се съберат максимален брой подписи.
 
Проблема ще се реши след като някой направи иновативна услуга която решава този проблем и съответно хората ще започнат да ползват нея.
Истината е, че 4-5 лв. за някаква дребна вещ е прекалено много - особено за стандарта на България. Знам, че има 5400 населени места...но все пак...
 
Първо кажи кой е този град с население официално 4M души на „няколко стотин km.“, а сутрин/вечер е 6M. После за каква иновативна услуга става въпрос, след като всеки може да има НОВ номер за 5-7 кинта само, обезсмислен blacklist. Освен, ако той не е по ЕГН, разбира се. Ест. нито едно от 2-те не може да стане, нито и искат, отделно прост ще си измият ръцете с някоя разпоредба/директива/etc., че не можело куриер да прави такива списъци и възпира клиентела да ползва услугите му.

4-5 кинта е прекалено много, но след като няма конкуренция или тя е „кекава“ с ултра малко офисченца и като цяло неиновативна, какво по-точно да се прави? Отдавна мина врмето, когато беше „всеки 2-ри“ да казва пратката му да минава през нея фирма. Вече си е почти всеки 1-ви, т.е. всеки. Нулен или клонящ към нула шанс на останалите за развитие и клиентела така, каквато трябва да има.

upload_2017-5-21_2-20-1.png

Преди 5-6г. още се сещам кога бяха 1.5-2M аха почти… търговците я имаше 300-400, я не. И вървяха супер, супер бавно новите клиенти. Идея си нямам как за толкова малко години вече са на 5.4M (ЕГН-та, телефони, unique адреси или както там ги считат за такива по алгоритмите си).

При „Happy“ е нещо подобно. При „Неделя“ сладкарниците е също. Топ заведения не на градско, а на държавно ниво. В други сфери е нещо подобно също (малко хора напр. знаят, че Lameland и L!dl са под ЕДНА майка с €85,6 оборот за 2015-16г. и хората си мислят, че се „конкурират“, ама нейсе). Naspers (e*ag, 0LX и още 2) пък почти половината eCommerce пазар владее, ако не и по-висок %. За останали сфери има ли нужда да драскам. Държавата на монополите и олигополите.
 
Последно редактирано:
4-5 кинта е прекалено много, но след като няма конкуренция или тя е „кекава“ с ултра малко офисченца и като цяло неиновативна, какво по-точно да се прави?

Нали точно за това казвам, че един иновативен конкурент може да подобри услугата и в същото време да я направи по-евтина.
 
Решението е черен списък на email и телефон. Да си го знаем само ние. Проверяваме си решаваме дали да доставяме или не.
 
Последно редактирано:
Клиентите са разглезени от търговците. Не е луд, който яде баницата. Затова търговците са виновни.

Е, разбира се самото възпитание и обща култура не са за подценяване. Масата от хората са супер неграмотни и живеят ден за ден. Днес да е добре, утре ще му мисли. Днес да направи малка далаверка, дори да прецака някой, утре ще му мисли и прочие.
Опс, Братле, така и не иска да цъкнеме едно шахче.
 
  • Like
Реакции: ops5

Горе