Още:Никой не знае това. Но с лопата да се ринат ежедневно:
Некоректни потребители подфорум
https://www.facebook.com/groups/nekorektniklienti/
https://www.facebook.com/groups/379267185592037/
https://www.facebook.com/groups/700774276733405/
https://www.facebook.com/groups/1260599410658936/
https://www.facebook.com/groups/769238179825887/
https://www.facebook.com/groups/1710181179213550/
https://www.facebook.com/groups/268684330137542/
Виж файлът 14435
Тия групи са пълен ташак.Прегледай старите постове, свързани с „Преглед, тест и БЯГСТВО“ услугата, както и криене/неполучаване на пратките. После:
Още:
https://www.facebook.com/groups/1809546592592575/
https://www.facebook.com/groups/1596530100677703/
https://www.facebook.com/groups/269861546698770/
https://www.facebook.com/groups/1008985499134670/
Влез в групите, постни си становището и ще те заринат. Но преди това прочети последни 20-тина теми у всяка от групите…
Куриера има всички основания да усмири тези клиенти тъй като са некоректни както и да бъде погледнато. Не го прави защото всяка върната пратка се явява двойна комисионна за куриера и за Еконт. Умножете го това по няколко хиляди дневно. Знаят ги не само от офисите но и от управлението обаче там не се прави дори забележка. Поведението им се поощрява защото носи пари.
В последно време се нагледах на такива покрай няколко магазина, на които помагам да захапят. За хора, които сега прохождат такива разходи са напълно излишни и в някаква степен ги събарят. Случка от преди няколко дни е кифла клиент, която същия ден е имала 20 пратки, от които е взела само една.
Но тези клиенти не са единствения проблем. Малки офиси на Еконт си докарват допълнителни приходи чрез подобни фейк клиенти, познати и т.н.
Други правят бизнес с продажба на боклуци на ниска стойност, които са със скъп транспорт (тежки или обемни). Ако клиентите им ги откажат още по-добре, нали са получател-получател. Друга масова практика е продажба на стоки на себестойност за да се печели от куриерската комисионна.
Има нещо ненормално и сбъркано в този бизнес тук. Това беше една от причините да кажа, че в куриерската тарифа у нас е заложена прекалено висока печалба след като тези практики са толкова масови и въобще е рентабилно да се практикуват.
НП няма да умре не само заради липсата на доверие у клиентите а защото на него се крепи сивата икономика. Еконт от типа фирми държава в държавата с много сериозен гръб. Куриер, пробна, банка.
Уж следя темата, а тоя пост сега го виждам Пълни глупости си написал пич, ама пълни. Никой офис няма да влезе в никоя от описаните от теб схеми никога, ама никога. Имаш ли представа какъв контрол упражняват от централата върху франчайзерите? Явно нямаш, щом пишеш подобни простотии. За най-малкото ги удрят с по 5% от месечния оборот, за повторно нарушение и повече, а за някоя от описаните от теб неща директно им заминава франчайза. Айде сега ми обясни кой откачен ще си рискува хляба или голяма глоба за 40-50 стотинки комисион, особенно в малко населено място? Колко такива схеми трябва да изпълни един офис за да си струва риска!? НЯМА КАК ДА СТАНЕ! Това което си описал е плод на развинтената ти фантазия и предположения, защото не познаваш нещата в детайли.
Също кой е тоя откачения търговец дето ще продава на себестойност, че да печели от транспортни разходи!? Значи пратка на себестойност 5 лв. му докарва от 20-до 40 стотинки печалба според процента, нали така? Ай сега сметни колко пратки трябва да изпрати, че да избие едни 8 лв., ако само един не си вземе пратката. В най-добрия вариант това са 20 пратки. 20 пратки да ги обработиш са си бая работа според мен. Другия въпрос, е че кой е тоя ненормалник дето ще обработва 20 пратки за 8 лв. печалба!?
Относно цените ще ти кажа следното: Цените, пич, се определят от пазара, разбираш ли? ЕКОНТ са лидер на пазара и могат да си слагат каквито цени искат. Ако имаше някакъв допир до реалния бизнес, щеше да знаеш, че целта на всеки бизнес е да вземе максимума от всичко. Щом нямат отлив на клиенти, щом се развиват, значи всичко е точно. Според теб трябва просто така да печелят по-малко, щото на теб не ти се вижда справедливо ли!?
Написал си още глупости, ама да не задълбаваме чак толкова. Личи си от самолет, че предполагаш някакви работи, ама грам нямаш представа какво се случва в действителност!
Недей да ми се обясняваш. Не само, че го могат, не само че го правят но цигански номера стигат и до по-големи крайности от рода - неначисляване на договорените отстъпки по върнати пратки или пък вместо договорените по изпратената пратка връщане с техните -10%. Също така анулиране на предварително подготвени товарителници за връщане за да калкулират 10% вместо 30% за върнатата пратка. Ей такива ЦИГАНСКИ номера равняващи се на стотинки печалба но това не ги спира.
Никой офис нямало да го прави, на друг го обяснявай. Да глобите са големи, често за хиляди левове но те са за други нарушения. А тези практики в крайна сметка носят приходи и на самите Еконт и така нито ги забраняват, нито публично ще тръгнат да ги поощряват.
Комисионната на франчайза е 30% а не някакви си 20 - 40ст на пратка. Ако най-евтината пратка е на стойност 4лв сам може да сметнеш колко прави това. Въобще не са 20 или 40ст. Та освен циганските номера споменати по-горе и поставените клиенти, някой офиси си докарват приходи и по точно този начин с продажба на стоки на себестойност.
Загубеняка си измисля някакви цифри, които са много далеч от реалностите и прави някакви криви сметки с тях а после аз съм пишел с глупости съм се бил излагал. Жалка история.
Който, ако има някакви paper-доказателства, нека да ги сканира, прикрие важните sensitive данни от тях, качи в image hosting site и link-не в темата.
Засега объркването е тотално дали има (и в какъв %, къде, кои места, села, квартали, градове, защо там, etc.) или няма подобни „машинации“ от страна на франчайзи (прибиращи 30% комис.). Както и дали ги има/няма при тези със собствени офиси (без франчайзи), т.е. изцяло на фирмата собственост.
Btw, още за некоректните клиенти.