Затворена система е шаха, няма много общо с повечето неща.Щом робота по шах, може да бие световния шампион, значи всичко е възможно.
Само преди няколко години Джеймс Бонд имаше някакви умопомрачителни джаджи, днес всичко го има в Aliexpress, а някой неща надминават дори фантазиите от близкото минало.
Не, не се обзалагам ей така през интернет.Готов ли се да се обзаложим писмено за някаква сума? Приеми го като хедж (опция) срещу технологиите. Моето ще е bull позиция, а ти ще си шорт.
В момента сме на Narrow AI. Обучаваш всеки модел с нови данни само за конкретна цел. Финансови модели, stable diffusion, deep fakes, управление на движение/трафик, оптимизация на процеси на работа, алгоритмите в социалните мрежи, които решават какво да гледаш, Github Copilot и др.
BTW, Copilot (отдолу е OpenAI) е много интересен. Вероятно е програмистите, каквито ги познаваме днес, скоро останат без работа или да се адаптират.
Аз казвам, че:
- Strong AI ще присъства в живота на обикновените хора до 1-3г. Т.е. ще можеш да вземеш един модел, сменяш обвивката, подаваш му параметрите, по които искаш да се обучава и той се оправя натам. Този подход технологично вече почти е тук мога да спомена 2-3 компании.
- General AI ще бъде факт до 10г.
- Super AI (възможности над човешките) ще стане реалност до 30г.
Не, не се обзалагам ей така през интернет.
Термините също ми изглеждат доста измислени, Narrow AI, Strong AI и т.н. много разтегливи.
Румбата Strong AI ли е подефиниция тогава?
Не са разтегливи. Това са класове на възможности както автономията за автомобили има нива.
Румбата е Raspberry Pi с фотоклетка, инфраред с няколко прости алгоритма за разпознаване на предмети и изпражненията на домашния ти любимец. Ти как би я класифицирал?
Алгоритъма за разпознаване мисля е само в най-скъпите модели в s серията? Не съм ги проверявал скоро.
Вкъщи имаме китаец, който освен горните сензори има и Lidar. Една от причините да се ориентира доста по-добре.
FYI говоря като човек, който силно се интересува от тези неща и има малко практически опит с невронни мрежи, автономия и радиоуправляеми апарати покрай хобита.
Ето това е статията (заглавие "Самоуправляемите коли са заклещени в задънена улица"):Кой е написал статията? Питам понеже миналата седмица Tesla пуснаха официално FSD бета за цяла Северна Америка.
Всъщност в някои държави има автономни таксита, но са ограничени с гео фенсинг и са много лимитирани. Дори в консервативна Германия през 2023 започва тестването и пускането на L4. L3 имаме отдавна.
Като цяло проблемът с автономната мобилност не е технологичен, а регулаторен. Регулаторите винаги изостават.
Всичкия AI е вариации на това и ще е така мнооого дълго време.Не са разтегливи. Това са класове на възможности както автономията за автомобили има нива.
Румбата е Raspberry Pi с фотоклетка, инфраред с няколко прости алгоритма за разпознаване на предмети и изпражненията на домашния ти любимец. Ти как би я класифицирал?
Алгоритъма за разпознаване мисля е само в най-скъпите модели в s серията? Не съм ги проверявал скоро.
Вкъщи имаме китаец, който освен горните сензори има и Lidar. Една от причините да се ориентира доста по-добре.
FYI говоря като човек, който силно се интересува от тези неща и има малко практически опит с невронни мрежи, автономия и радиоуправляеми апарати покрай хобита.
Ето това е статията (заглавие "Самоуправляемите коли са заклещени в задънена улица"):
Накратко в статията пише, че за момента реалистичното е подобрения в L3 технологията, докато за L4 ще има много да се чака.Самоуправляемите коли са заклещени в задънена улица
След десетки години разработки и стотици милиарди инвестиции революцията на пътя остава илюзияtechnews.bg
Само да се поправя, че не ставало дума за "най-големите специалисти", а за специалист, който е един от пионерите в тази технология - този който ръководил проекта на Google преди години с който се постави началото на разработките в тази област.
Значи според теб изказаното становище на така нареченият „кръстник на автономните коли“, който е все някакъв технологичен специалист в тази област не струва, сравнено с твоите собствени изводи??? Откъде получи такова голямо самочувствие. Дали въпросният Антъни Левандовски не е чувал за китайските разработки и другите постижения в областта?Не чета български източници.
Google отдавна не са "най-отгоре" и "най-големите" специалисти. Поне що се отнася автономия. Дори компании от Китай са пред тях.
Компанията на Google, която участва в разработките се казва Waymo и техният подход с геофенсинг няма как да се скалира да работи на цялата планета, защото разчитат на карти, които трябва да се обновяват в реално време. Затова и колите им работят само в няколко малки тестови района.
Вероятно ще ги разрешат само за магистралите както е в Германия. Като това е ОК вариант спрямо липса на автономия.
Единствения скалируем подход е чрез видео обработка от изкуствения интелект както нашите мозъци го правят. Без карти. Мен ако ме пуснат сега в NY няма да имам нужда от карта и радар за да шофирам. Инфраструктурата ни също е направена за очи + невронна мрежа.
Ако някой се интересува от инвестиции в такива компании по-значимите, които са борят с този проблем са
- Mobileye > Intel, ръгат ги за ADAS в BMW, VW и Nissan. Ако някой скоро си е купувал X7 - това е вътре.
- Waymo -> Google
- Tesla
- Cruise -> GM
- Baidu и там още няколко в Китай
Всички без Тесла имат услуги за автономни таксита в определени райони (без волан и допълнителен шофьор). Возил съм се в такова на Cruise. Те са най-назад.
На Тесла услугата е по-друга и наскоро FSD beta беше релийзната за цяла Северна Америка.
Значи според теб изказаното становище на така нареченият „кръстник на автономните коли“, който е все някакъв технологичен специалист в тази област не струва, сравнено с твоите собствени изводи??? Откъде получи такова голямо самочувствие. Дали въпросният Антъни Левандовски не е чувал за китайските разработки и другите постижения в областта?
Между другото в статията пише и това, че Ford зарязват да се занимават с технологията L4, като насочват всичките си инвестиции в L3.
Друга забележка е това, че лидарите и други подобни допълнения правят технологичната ИИ задача в порядъци по-лесна и въпреки това пак не се справят както трябва с нещата. Само визуалният анализ е усложнение, а не е някаква панацея. И никой не се опитва да работи само с тази технология, просто защото така задачата става още по-отдалечена за решаване във времето. Това е все едно да имаш човек имащ и рентгеново виждане - дали това ще му пречи или по-добре ще се ориентира в пространството от нормалните хора? Винаги имайки нещо в плюс получаваш съответните предимства...
Именно мързела е в основата на технологичното развитие на човека, ако не беше той още да ходим на лов в гората, но пък щяхме да ядем чиста храна и нямаше да сме дебели
Ако не беше той, живота ни щеше да е различен, щеше на около 25 още да те е изял съблезъб тигар или да си паднал от скалите преследвайки диви кози, да не говорим за инфекции, зарази...
Да но пък нямаше да има локдаун, Корона Вируса нямаше и да се появи, защото никой нямаше и да го е открил
Войните щяха де се решават с копия и стрели, а лукса да караш хубава кола дори нямаше и да ни е в мечтите, но може би пък жените нямаше да са толкова меркантилни, щяха да ценят истинското в мъжа
Аз пък бих, защото тогава крадците нямаше да могат да я разбият толкова лесно, защото примерно нямаше да има специалисти в областта...
Тея тинейджъри нали се сещаш, че не са случайни и зад тях стоят цели организации.
Ai е създадено от хора, но то е създадено с потенциал за развитие и то саморазвитие и самоубочение, един вид се правим на богове.
Всеки си има мнение не споря, опитвам се да разсъждавам и аз кат човек.
Мисля, че това е което няма да може Ai. - "да разсъждава като човек", по простата причина, че му липсва житейски опит, чувство за хумор и иронизиране
Както виждате все още просто копира и прави миксове що се отнася до дигиталното изкуство, но като генератор на идеи и като помощно средство е супер, ноо..
Да не забравяме, че това е само началото
Интересно мнение, балансирано, доколкото е възможно в тази нова среда. Човешкият фактор не би трябвало да бъде изключен. Машините би трябвало да са в помощ на човека. Това не означава, че трябва да се неглижират машините, или те да са роби на човека, но все пак този свят е дело на хора, а не на машини.Темата е в офтопик неслучайно, не претендирам и не смятам да издавам научна дисертация.
Прекалено сериозно приемаш нещата.
Мързела е полезен да, не говоря за мързеливеца, говоря за мързела, дори и най-работния човек го домързява.
И когато го домързи, а трябва да се свърши нещо, той е принуден да мисли, тоест мързела е стимул за растеж/прогрес в известен смисъл и не само той разбира се...
За мен прекалента прагматичност е вредна, трябва всичко да се приема по-философски.
Те и доста хора се разхождат формално без мозък по нашата планета(майтап си правя, как така да няма хора без мозъци...) . Ai и по-малко човешки фактор в интелекта, това виждам аз. Може и да бъркам, може и да не.Интересно мнение, балансирано, доколкото е възможно в тази нова среда. Човешкият фактор не би трябвало да бъде изключен. Машините би трябвало да са в помощ на човека. Това не означава, че трябва да се неглижират машините, или те да са роби на човека, но все пак този свят е дело на хора, а не на машини.