От: Да си с**ш в устата сам.
Искате да кажете, че е нормално всеки ден с нова дрешка по купони и на другия ден да я връщам в магазина? Сигурно тези от вас, които защитават рускинята никога не са имали магазин. Че то ако е нормално да вземеш нещо и да го върнеш след 1-2-5 дена, ми аз всеки ден ще съм с нови дрехи и после ще ги връщам. Даже и от пералня ще спестя
Тук на морето през лятото се изсипват толкова боклуци, че трябва да си някакъв охлюв, че да ти издържат нервите без да се ядосваш с тях. Приемете, че има и по-темпераментни хора, на които понякога досега с човешката простотия им идва много. Имал съм случай докато колеги угаждат на клиент, и той щото е нещо нервен и претенциозен и напсува една от колежките на майка. Познайте дали тогава клиента имаше право или изхвърча с носа на плочките. Дай като "имал право" и да се гаври с хората....
п.с. Между другото са ми много дразнещи такива "борци за права" дето снимат с телефончетата и търсят сеир. Много бързо осъдихте търговеца, без да знаете предисторията.
Аз ще отговоря за себе си, ако позволиш. Не знам кое е нормално всъщност, и за да съм докрай честна, не съм имала бутик и не съм работила като продавачка. Така че, дори да се опитвам мнението ми да е обективно няма как, понеже все някак си ще го погледна от гледна точка на клиента. Факт е, че има клиенти, които не заслужават да имат претенции, ако не са наясно какво искат и какво купуват, но пак ще отбележа, че това не ги прави "боклуци", и е цивилизовано да се отнесеш към тях, дори и непознати, достатъчно възпитано и да им се обясни, защо не може да се върне и т.н.
За протокола, никого не съм осъдила, само си изказах мнението.
А пък от психологическа гледна точка, излиза, че аз като клиент винаги трябва да пристъпвам със страх във всеки магазин, и дори по-добре нищо да не си купя, отколкото, ако реша, че нещо не е ок да изтърпя заплахи и псувни. Ми като са такива темпераментни, да пият едно уиски или някакви хапченца и да си намерят начин да са усмихнати. Защото аз не съм длъжна да им търпя темперамента. Толкова по въпроса.
Но все пак ще дам пример от моя опит и там където работя. "Войната" е пациенти и лекари, да го наречем. Еми при положение, че аз съм си пациент по подразбиране и получаваме жалби именно и само от такива, се очаква да съм на страната само и единствено на пациентите, защото и същността на работата е, че се проверяват случаи по тези жалби и се налагат наказания при установени нарушения. Еми знаете ли на какви жалби съм се начела? Лошо ми става, ами и жал за лекарите. Но е дълга тема.
Като цяло мисля, че търговците и обслужващият персонал трябва да може да работи с клиенти, а не просто да стои и да прибира парите им. Обслужване означава и отношение, освен възпитание. Не боли.