От: Има ли резултат от стремежа магазин да бъде направен добре? (дискусия)
Онлайн магазините са си комодитизирана услуга, хората гледат къде е най-евтино и нямат особена клиентска лоялност към дадена марка. Ако продаваш продукти, който ги има на стотици други места, цената е главният фактор който определя дали някой ще купи от теб. При това положение, описанието не е важно, но слагането на trust elements във уеб страницата помага и сложени правилно, могат да компенсират това че цената ти е същата като на конкуренцията или дори малко по-висока. Тръст елементите са неща като "Оторизиран търговец на х", "Първият вносител в българия на х", и т.н. Хората искат да знаят че купуват оригинален продукт от легитимен продавач. Понякога дори едно смешно лого "100% оригинален продукт", направено на фотошоп за 5 минути и сложено в описанието, може да дигне конверсиите с 20%.
Краткия процес на поръчване без регистрация и "Безплатна доставка до офис на куриер" също много помага, аз над 10 пъти ми се е случвало да тръгна да поръчвам нещо от някой сайт, обаче като видя че нямат опция за доставка до офис и се отказвам, кой му се занимава да стои вкъщи цял ден да чака куриера да звънне бате долу съм слизай.. (на shopping.bg доставката до офис е по-скъпа от доставка до адрес, защо ли вече всеки пазарува от emag а не от там
).
Ако се продават хай-енд продукти, или такива който ги няма на много места (примерно масажни столове за по 5 бона, оборудване, т.н), описание, видео и т.н ще помогнат много разбира се + задължитено тръст елементи. Но ако продаваш gsm-и и т.н цената + тръст елементи са единствените неща, който могат да те разграничат от конкуренцията. Хората вече знаят какво поръчват.
Във olx-a обаче например описанието е много важно. Там 90% от обявите са написани в стил "Продавам видео карта Radeon R9 280" + пейстнати характеристики, което показва колко нищожни са познанията по маркетинг и продавби на 99% от хората. Аз лично никога не съм звънял на подобни обяви, ако обаче видя "Продавам видео карта Radeon R9 280, без никакви забележки, купена преди 8 месеца, продавам я защото си купих нова и тази не я използвам вече." е съвсем различно. Поне 200% по-висока конверсия само със написано още половин изречение. Или разни онлайн магазини със много обяви и пейстнати характеристики и състояние:ново... супер не-легитимно изглежда, ако бяха добавили едно изречение "Ние сме вносител на х марка за българия, всички продукти са 100% нови и с гаранция" или нещо подобно, продажбите ще са им с 200% повече...И това въобще не са нови неща, книгата Tested Advertising Methods е написана 1932-ра година и говори за тези неща, още тогава са били ясни..Но това явно не пречи на хората, дори и тези занимаващи се с бизнес да не ги знаят :shock:
Говорим изцяло за конверсий разбира се, ако става въпрос за трафик, оригинално описание, не копи пейстнато като на всички други + видео може би ще помогне, незнам, не се занимавм с сео.