Ivo_
Well-Known Member
Тъй, нямах време да си напиша нещата по-рано, ама да ти продължа мисълта
Да, всичките EV компании са в спадащ балон все още. NIO, Xpeng, Rivian, Lucid, Workhorse group, Lordstown motors и тн ще падат още, тъй като както отбеляза печалба нямат, а капитализацията им по едно време стигна при някои като Rivian до 200b
Tesla вече прави пари, но не е трудно да види човек, че все още е надценена.
И се връщаме на дотком балона.
По-известните в момента оцелели през тези години след балона са Microsoft, Cisco, Intel, AMD, IBM, Oracle, Amazon..
Не влизам в подробности, че има доста фалити, но от изброените горе може да се види, че някои още не са стигнали цената си, а повечето са чакани десет години поне.
Та от тази гледна точа, ако при сегашния спад цената на Тесла падне под 400 е много и напълно вероятно да чакаш 10 години, за да видиш пак цени от сорта на 800-900, пък да не говорим $1000+.
А пък онези другите като Rivian съвсем.
И ето един пасаж, който е за дотком балона, ама някак ми звуче много актуално.
Why did the dotcom bubble burst? The dotcom bubble burst when capital began to dry up. In the years preceding the bubble, record low interest rates, the adoption of the Internet, and interest in technology companies allowed capital to flow freely, especially to startup companies that had no track record of success.
Доста голямо съвпадение с моментното положение, нали?
Само заменяме Internet с EV.
Да, всичките EV компании са в спадащ балон все още. NIO, Xpeng, Rivian, Lucid, Workhorse group, Lordstown motors и тн ще падат още, тъй като както отбеляза печалба нямат, а капитализацията им по едно време стигна при някои като Rivian до 200b
Tesla вече прави пари, но не е трудно да види човек, че все още е надценена.
И се връщаме на дотком балона.
По-известните в момента оцелели през тези години след балона са Microsoft, Cisco, Intel, AMD, IBM, Oracle, Amazon..
Не влизам в подробности, че има доста фалити, но от изброените горе може да се види, че някои още не са стигнали цената си, а повечето са чакани десет години поне.
Та от тази гледна точа, ако при сегашния спад цената на Тесла падне под 400 е много и напълно вероятно да чакаш 10 години, за да видиш пак цени от сорта на 800-900, пък да не говорим $1000+.
А пък онези другите като Rivian съвсем.
И ето един пасаж, който е за дотком балона, ама някак ми звуче много актуално.
Why did the dotcom bubble burst? The dotcom bubble burst when capital began to dry up. In the years preceding the bubble, record low interest rates, the adoption of the Internet, and interest in technology companies allowed capital to flow freely, especially to startup companies that had no track record of success.
Доста голямо съвпадение с моментното положение, нали?
Само заменяме Internet с EV.