Отпадане при Checkout?

От: Отпадане при Checkout?

Във една друга тема наскоро писах че колкото и да е странно Опенкарта има по слаба конверсия в сравнение със Зенкарта - При рекламиране в Аудордс процента на конверсията е на половината в сравнение със Зенкарта - За едни и същи продукти.
Мислех че се дължи на това че има много стъпки и не съм направил чекаут на една страница но сега гледам един от колегите по горе е написал и че с чекаут на една страница не е подобрил нещата.

Сега си погледнах фунията на Зенкарта - влезли на първа стъпка от чекаута - 194 - на втора - 193 - на трета - 188 - потвърдили поръчката - 182

За мен този процент е съвсем нормален - Най важното е клиента още преди да е почнал чекаута да знае какво го очаква - На хората им е писнало да щракат по половин час за да видят че цените са без ДДС или чак на последна страница да разбират колко им е цената на доставката - В тази връзка според мен модулът на еконт е изключително вреден - който го има внедрен ако иска да пробва да го махне сигурен съм че ще получи по добри резултати.
 
От: Отпадане при Checkout?

Аз ще си позволя да се изкажа като обикновен потребител, без пари и с много желания. Понякога влизаш, разглеждаш... цъкаш това, цъкаш онова... "и колко ще ми излезе цялата работа?" - Е, не е много ама сега не мога да си го позволя... и минаваш да зомбираш на нещо друго. Не всеки потребител влиза да купува, някои просто "браузват". Знам, че това не ви носи никаква статистическа или бизнес стойност, просто мисля, че е важно и това да се знае и да се приеме като нещо нормално. Още повече, системите за пазаруване онлайн са все още "навлизащи" за България и някои хора просто цъкат, за да видят какво представлява цялата работа, без да имат никакво намерение да го купуват нито в текущия момент, нито напред в бъдещето.
 
От: Отпадане при Checkout?

Аз лично съм правил това (изоставането на количката) в няколко книжарници. Чета страницата за доставка, но там пише някаква сума, като натоваря обаче количката, се оказва, че цената е по-различна.

Според мен ако има калкулатор, който смята крайната цена ще помогне.
 
От: Отпадане при Checkout?

Изоставянето не смятам, че се дължи на проблеми в магазина, различна стойност (не фрапантна разлика де..) на доставка или подобни.

Просто хората минават, "накликват това, онова" и цъкат до където им иска вече данни за профил или ако е с анонимен чекаут да финализират поръчката. Смятат си колко би им излезнало нещо и са чао...

Утре, ако наистина си ги хванал с нещата и услугата, която предлагаш идват и си купуват скоропостижно същите неща.

Това е нормално, все едно да питате "защо хората идват мерят дрехи в магазина 10 вида, но не си купуват нищо или си взимат 1 тениска/поличка?".
 
От: Отпадане при Checkout?

На зенкарта има една опция да пуснеш мейл до всички които са се регистрирали и не са направили поръчка - периодично през месец - два им пускам мейл с промо код и винаги дава приличен резултат.
 
От: Отпадане при Checkout?

На зенкарта има една опция да пуснеш мейл до всички които са се регистрирали и не са направили поръчка - периодично през месец - два им пускам мейл с промо код и винаги дава приличен резултат.

Когато има мейл е лесно, ама гадното е, че не винаги е добре да ги караш да се регистрират, което пък води до липсата на инфо кой е изоставил количката.
Не знам дали за мое успокоени, но мисля че не са малко хората, които просто са цъкали по причините, които споменах по-горе, а не защото са имали намерение да купят и в последният миг нещо ги е отказало. Определено има и такива, но мисля, че процента от общата маса е малък.
 
От: Отпадане при Checkout?

Може да измисля да направя модификация за искане само на имейл преди влизане в чекаут страницата или като първа стъпка в чекаут страницата.
 
От: Отпадане при Checkout?

Практиката показва че от чекаут без регистрация полза няма - Хората са си свикнали и си искат да си се регистрират - Преди време четох точно такова изказване и на ТЕО в една тема.

Има смисъл да е без регистрация когато се ползва директно плащане с пейпал без да му се налага да попълва каквито и да е мейли и имена - но това в БГ реално няма приложение - хората искат да си плащат с наложен платеж

Аз искам да ви питам нещо друго сигурно стана повече от година от както аналитикса не ми показва всички думи по които е влизано - винаги има голям брой думи за които ми показва (нот провайдед) и това обикновено е на около 20-30% от думите по които са влизали - наблюдавате ли такова нещо - май е от както вкараха новият дизайн на аналитикса
 
От: Отпадане при Checkout?

Сложете си анонимен чекаут и после се чудете защо на петкан детето му е направило днес фиктивна поръчка и вие пращате ли, пращате....
Регистрацията е един лекичък филтър за недобронамерени клиенти селтаци...

Аналитикса и при мен е така.
 
От: Отпадане при Checkout?

Не прочетох всички мнения по темата, но ще се изкажа.

Аз понякога правя точно това - слагам стоки в кошницата и когато стигна до момента на задаване на данни за плащане просто излизам от сайта. Целта на това упражнение е само една - да видя какъв начин на плащане предлагат. Защото в много сайтове има само един начин да разбереш какво плащане приемат - като вкараш нещо в кошницата и отидеш на страницата, където се въвежда начин на плащане. Тези сайтове си стоят с иконите по подразбиране с кредитните карти и PayPal (в долната част на сайта), но в действителност може и да имат съвсем различни начини на плащане.
 
От: Отпадане при Checkout?

Практиката показва че от чекаут без регистрация полза няма - Хората са си свикнали и си искат да си се регистрират - Преди време четох точно такова изказване и на ТЕО в една тема......

Абсолютно вярно колега!
Следя 9 онлайн магазина, от тях в два има опция купи без регистрация... до сега не е ползвана! Винаги си се регистрират хората. А това е много важно за бъдещи рекламни кампании, промоции и т.н.
Ако вземе и изчезне.... не оставя нищо, никакви координати, няма майл... как ще го запазиш като твой клиент?!?!
Затова лично моето мнение е че ВИНАГИ трябва клиента да се регистрира ;)
 
От: Отпадане при Checkout?

lqllqlq за секс шопа ли говориш, то таргет групата е тъкава воайорска, не трябва да те шашка споредмен

В случая не, но и там го има. При камерите сумите просто са доста по-фрапиращи :)
 
От: Отпадане при Checkout?

Бартеросахме с колегата СТАН някой модификации доста полезни. Сега съм с нова checkout страница да видим какво ще е отпадането.
По принцип не знам за какво да цъкат и да ходят там без причина. Пишете, че за да видят каква е общата сума за плащане.
Тази информация е навсякъде в сайта ми. Има калкулатори, графи и всичко се набива на очи. Ако пак ходят там заради това..
Също така и начините за плащане са ясно написани навсякъде.
Работя с клиенти които не са от България и според мен трябва да има някакво значение спрямо статистиките които се водят за бг магазините.
 
От: Отпадане при Checkout?

Най-добра е конверсията с чекаут с регистрация на 1 страница. В много случаи хората не схващат последната стъпка като крайно потвърждение, за тах нещата приключват, когато си напишат името и адреса и често пропускат да натиснат последния бутон. И почват едни обаждания, "ама поръчах... кога ще дойде... що нямам потвърждение..."
 
От: Отпадане при Checkout?

Абсолютно вярно колега!
Следя 9 онлайн магазина, от тях в два има опция купи без регистрация... до сега не е ползвана! Винаги си се регистрират хората. А това е много важно за бъдещи рекламни кампании, промоции и т.н.
Ако вземе и изчезне.... не оставя нищо, никакви координати, няма майл... как ще го запазиш като твой клиент?!?!
Затова лично моето мнение е че ВИНАГИ трябва клиента да се регистрира ;)

ПРи тях може и да е така, но при мен 90% от поръчките са без регистрация и да ти кажа не бих рискувал да ги задължа да си правят профил.
 
От: Отпадане при Checkout?

@lqllqlq, намаш ли фиктивни поръчки с анонимния чекаут? Как се осъществява кореспонденцията без посочен мейл? Или ти им прозвъняваш на всички след поръчка?
 

Горе