Super ще си. Дори скриншоти са ОК да се ориентираме всички. Мен ме интересува най-вече за Страйпа.
Пейпала е ясен.
Фактура генерираме на всяко физическо лице, което я поиска, но има физически лица с ДДС номер и на тях генерираме задължително фактура винаги. На останалите, ако не искат фактура, не генерираме нищо. Онези, на които сме генерирали фактури, не ги включваме в одиторските файлове по-долу, за да не се дублират. Фактурите са по три броя на клиент - Оригинал (за него), копие на БГ, копие на английски. Някои го правят това с двуезична фактура, пак си е същото. БГ копието, понеже получаваме плащания в долари, се генерира след 18ч БГ време, за да спазим изискването да ползваме курса долар/лев за деня на БНБ.
За юридически лица винаги генерираме фактура, с или без ДДС, както си се прави по принцип.
Понеже плащанията са автоматизирани, към счетоводителите се праща извадка от базата данни и от платежните системи. Извадката от база данни изглежда по този начин при нас:
Тези неща ги получаваме от API-тата им, т.е. не се въвежда нищо на ръка. Само накрая някой го проверява и добавя един ред отдолу с общо плащания, общо ДДС и тн, и експортва към CSV. Последното го правим за да улесним счетоводителите и не е задължително, те така или иначе пак ще си сметнат всичко за да не допуснат грешки.
Отделно, в ПейПал се генерират следните две извлечения:
- Financial Summary
- Transaction history
И двете са от Activity > All Reports менюто
В Страйп се генерира едно извлечение, което не става за нищо, затова го правим по малко тъп начин. Запазваме като PDF страницата “Reports” директно през браузъра и така си има всички баланси и движения, които са нужни на счетитата. Еквивалент на Financial Summary при ПейПал е.
Фактура от Страйп никога не сме представяли пред НАП, защото не ми се занимава да доказвам нов адрес на фирмата пред Страйп, а сегашния е различен от този на фактурите им. НАП не са имали проблем с това никога, но няма как да приспадна таксите за преводите като разход, което е неприятната част.