Значи и тва ше ви хареса:
"Мислехте, че небинарният пол е модерна концепция? Помисли отново. Древното еврейско разбиране за пола беше много по-нюансирано, отколкото мнозина предполагат.
Талмудът, огромен и авторитетен сборник на еврейските правни традиции, всъщност съдържа не по-малко от осем обозначения на пола, включително
:
- Захар, мъж.
- Некева , жена.
- Андрогин , който има както мъжки, така и женски характеристики.
- Tumtum , без сексуални характеристики.
- Aylonit hamah, идентифицирана жена при раждане, но по-късно естествено развиващи се мъжки характеристики.
- Айлонит Адам, идентифицирана жена при раждане, но по-късно развиваща мъжки характеристики чрез човешка намеса.
- Saris hamah , идентифициран мъж при раждането, но по-късно естествено развиващ женски характеристики.
- Сарис Адам , идентифициран мъж при раждането и по-късно развиващ женски характеристики чрез човешка намеса.
Всъщност равините не само признават шест пола, които не са нито мъжки, нито женски, но имат традиция, че първото човешко същество е и двете. Версии на този мидраш се намират в цялата равинска литература, включително в Талмуда:
Равин Йирмея бен Елазар си представя, че първият човек е създаден и мъж, и жена - с две лица. По-късно това първоначално човешко същество е разделено и се превръща в два различни човека, Адам и Ева. Според този мидраш тогава първото човешко същество е било, казано на съвременен език, небинарно.
Битие Раба 8:1предлага малко по-различна версия на учението на раби Йирмея:
В тази версия на учението Раби Йирмея не се фокусира върху лицето на първия човек (или по-скоро лицата), а върху техните полови органи - те имат и двете. Мидрашът си представя, че този оригинален човек изглежда нещо като мъж и жена, свързани отзад, така че едната страна има лице на жена и полови органи на жена, а другата страна има лице на мъж и полови органи. Тогава Бог раздели тази оригинална личност наполовина, създавайки първите мъж и жена. Любителите на древната история ще разпознаят този образ като подобен на описания от героя Аристофан на първите хора като мъже и жени, в крайна сметка разделени, за да създадат самотни мъже и жени, вечно лудо търсещи един друг с цел да се съберат, за да изпитат това първично състояние. (Платон,
Симпозиум , 189 сл.)
За равините андрогинът не е просто нещо от митичното минало. Андрогинът всъщност беше призната полова категория в тяхното настояще - макар и не с две глави, а само с двата вида полови органи. Терминът се появява не по-малко от
32 пъти в Мишна и 283 пъти в Талмуда . Повечето от тези цитати не са вариации на този мит, а по-скоро дискусии, които разглеждат как еврейският закон (
халаха ) се прилага за човек, който има както мъжки, така и женски сексуални характеристики.
Това, че андрогинът от халахична гледна точка не е нито мъж, нито жена, се потвърждава от
Мишна Бикурим 4:1, което изрично посочва това:
И продължава на:
Thought nonbinary gender was a modern concept? Think again. The ancient Jewish understanding of gender was far more nuanced than ...
www.myjewishlearning.com
Такива сте били значи. Проклетия му форум
....