Yurnero99
Active Member
Комисията за защита на конкуренцията глоби търговската верига "Метро" с почти 15 милиона лева заради нелоялна конкуренция. До глобата се стига след жалба от страна на конкурентния "Лидл".
Санкцията е заради "неразрешена сравнителна реклама и послания" от страна на "Метро", които наподобяват рекламите за т. нар. "тематични седмици" на конкурента "Лидл".
"Комисията приема, че използваните в рекламата сюжети и послания като „Италианската /бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената / веганската …“, ,Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го.“, посланията "Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро. Имаме го“ и други подобни в цялост представляват неразрешена сравнителна реклама.
По този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на "Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда "тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от "Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на "Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД", пише в решението си КЗК.
За извършеното нарушение КЗК налага санкция в размер от 14 972 320 лв. (2% от нетните приходи от продажби за 2017 г.)
От "Метро" оспорват всички твърдения в искането като погрешни и неоснователни, се казва в становището на компанията.
Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административния съд.
Санкцията е заради "неразрешена сравнителна реклама и послания" от страна на "Метро", които наподобяват рекламите за т. нар. "тематични седмици" на конкурента "Лидл".
"Комисията приема, че използваните в рекламата сюжети и послания като „Италианската /бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената / веганската …“, ,Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го.“, посланията "Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро. Имаме го“ и други подобни в цялост представляват неразрешена сравнителна реклама.
По този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на "Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда "тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от "Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на "Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД", пише в решението си КЗК.
За извършеното нарушение КЗК налага санкция в размер от 14 972 320 лв. (2% от нетните приходи от продажби за 2017 г.)
От "Метро" оспорват всички твърдения в искането като погрешни и неоснователни, се казва в становището на компанията.
Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административния съд.