15 мuлuoна

Yurnero99

Active Member
Комисията за защита на конкуренцията глоби търговската верига "Метро" с почти 15 милиона лева заради нелоялна конкуренция. До глобата се стига след жалба от страна на конкурентния "Лидл".

Санкцията е заради "неразрешена сравнителна реклама и послания" от страна на "Метро", които наподобяват рекламите за т. нар. "тематични седмици" на конкурента "Лидл".

"Комисията приема, че използваните в рекламата сюжети и послания като „Италианската /бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената / веганската …“, ,Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го.“, посланията "Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро. Имаме го“ и други подобни в цялост представляват неразрешена сравнителна реклама.

По този начин се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на "Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и неговата практика да провежда "тематичните седмици“, свързани с предлагане на продукти, характерни за определени традиционни кухни. Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от "Лидл България ЕООД енд КО“ КД към магазините на "Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД", пише в решението си КЗК.

За извършеното нарушение КЗК налага санкция в размер от 14 972 320 лв. (2% от нетните приходи от продажби за 2017 г.)

От "Метро" оспорват всички твърдения в искането като погрешни и неоснователни, се казва в становището на компанията.

Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Административния съд.
 
Да си събират амбалажа и двата дюкяна и обратно в Немция. Достатъчно смучаха от народо:)
 
...не остава съмнение, че магазинът, който трябва да бъде сменен според клипа е "Лидл".
Това е много субективно, според мен ще падне в съда.

Разбирам, че в европейското законодателство не можеш да правиш директно сравнение, както в САЩ например, но регулаторите понякога прекаляват ... Тук няма директно сравнение, няма използване на имена, лого или какъвто и да е отличаващ елемент на Лидл. Все едно пък Лидл са патентовали "тематичните седмици" ... подобно на тъпотията с черния петък и Емаг.

Да не говорим и за различната клиентела на двата магазина - едните са за крайния клиент, другият е за бизнес клиенти ...
 
Според мен не е повод, ако това "...еди каква си седмица" не е патентно на Лидл. Може да имат каквито и да претенции, но според мен няма каквото и да е точно сравнение. Имаше много такива реклами, като подигравка с "умните слова" на много други брандове. Пресен пример е Националната лотария, която се базикаше, че не били Дядо петък, а дядо всеки ден, май по случай Черния петък. Мисля, че имаше някаква такава закачка.
 
Ами аверите от Кауфланд, които всяка година си маскират промоциите като такива, които не изискват поръчка, но реално къде ти дават талоните - на касата. И ти дават един на всеки 10 или там X лева. Това си е точно промоция, обвързана с покупка. Уж можело да отидеш на информация да си вземеш талон безплатно, ок, ама колко ще ти дадат - един сигурно. Трябва някой да ги издумка и тях. :)
 
Да. Но последната им промоция за BMW-то, в която реклама участва Косъма, не е е обвързана с покупка, ако не се лъжа. Знам, че събират някакви данни за участниците. Предполагам са мейл, имена и телефон. Може и адрес на местоживеене. После се знае какво ще следва - масивен маркетинг. :) Но пък си дал съгласие в тази листовка, която си пуснал за томболата, което си е напълно регламентирано и нормално.
 
Продължавам да не разбирам защо пазарувате от тях - има български онлайн магазини за хубава и качествена храна от малки български производители - качеството и хигиената при работа е гарантирано, а при тези като отидеш на щанда с печения хляб (където всичко има вкус на гума) всеки бърка с ръце и връща като не му хареса. Българинът сякаш е готов да следи промоции денонощно и да се реди на опашки по цял ден, но не и да работи и да изкара някакви нормални доходи.
 
Да. Но последната им промоция за BMW-то, в която реклама участва Косъма, не е е обвързана с покупка, ако не се лъжа. Знам, че събират някакви данни за участниците. Предполагам са мейл, имена и телефон. Може и адрес на местоживеене. После се знае какво ще следва - масивен маркетинг. :) Но пък си дал съгласие в тази листовка, която си пуснал за томболата, което си е напълно регламентирано и нормално.
Пробвал ли си да си вземеш талон без покупка за тази промоция? Защото аз в Кауфланд отдавна не ходя, а така си организираха промоциите преди - пишеха ги "необвързани с покупка", но талоните се даваха само на касата и самите касиери казваха за всеки X лева ви се полага 1 талон.
 
Пробвал ли си да си вземеш талон без покупка за тази промоция? Защото аз в Кауфланд отдавна не ходя, а така си организираха промоциите преди - пишеха ги "необвързани с покупка", но талоните се даваха само на касата и самите касиери казваха за всеки X лева ви се полага 1 талон.
Не, но жената ми каза, макар че с покупки излезе от там. В рекламата, на която много много не бих се доверил, поне с това претендират. Колкото до това къде ще отиде колата....шанса май ще е по-добре да се пусне тото. :) Всеки с поне 20 талона ще участва. Чудя се защо просто не отворят регистрации онлайн и там да събират данните. Може би заради това, че не всеки техен клиент е дигитално грамотен. Знам ли. :)
 
Не, но жената ми каза, макар че с покупки излезе от там. В рекламата, на която много много не бих се доверил, поне с това претендират. Колкото до това къде ще отиде колата....шанса май ще е по-добре да се пусне тото. :) Всеки с поне 20 талона ще участва. Чудя се защо просто не отворят регистрации онлайн и там да събират данните. Може би заради това, че не всеки техен клиент е дигитално грамотен. Знам ли. :)

Това елиминира идеята ти от по-горния пост. Ако са дигитално неграмотни, то какъв е смисълът от събирането на данни и организирането на маркетинг кампания към дигитално неграмотни хора, които не ползват активно интернет. Аз съм убеден, че дават пак по един талон на всеки X лева от покупката, даже ще взема да отида да пробвам. :)
 
Според мен тематичните седмици на Лидъл са фалшиви и трябва да се забранят от комисията за защита на потребителите. Те предлагат стоки с надпис произведено за Лидъл, и така хората се заблуждават. Аз искам при една тематична седмица например американска, китайска, виетнамска и тн да се внасят най-известните стоки от тези страни и да не се заблуждават клиентите.
 
То тези седмици на практика предлагат не повече от 5-6 продукта, които според мен преспокойно може да закупиш и след или преди тези седмици. Поне това е моето наблюдение. Пример ми беше едни начос сосове, които бяха в някоя седмица, още си си вървят. Също така и замразените им пици в френската седмица. ;)
 

Горе