Има около 13000 теми за дропшипинга, но реших да пиша тука, въпреки че това си е за нова тема така като си помисля, ако е така моля да я приместите.Да поговорим малко за това, какво да е да си добър дропшипър а не само продавач.Мисля да изброя няколко по важни под точки, понеже доста дропшипъри не приемат продавача(дистрибутор, емагазин идр.) на сериозно, не го разбират и го вържат в графа клиент на дребно.
1. Да не е алчен
2. Да уважава човека който му продава стоката
3. Да е честен и коректен с него <= пример, моята цена е 20лв за даден прокукт към продавача(дистрибутор, емагазин идр.) и в един момент виждам че успешно той го продава за 45 лв.Аз се радвам защото продукта се продава и има потенциал,някой би вдигнал цената на 25-30 лв щото ще изкара повече пари, , да ама НЕ! ако няма промяна в доставната цена остави човека да си го продава и на 100 лв ако иска.
4. Имена, снимки и описание на продукта.
Това е много желателно но продавачите да не очакват нещо много професионално но все пак се стараем.
5. Някакъв продукт ъпдейт за да се избегна тва с "Оооо пич ние го нямаме в наличност бе" пъ клиента вече го е платил и чака...
Има софтуер за следене на количества и друг софтуер за автоматичен ъпдейт на сайта на продавача но ние сме олд скул и работим така:"братчед това се продаде,свали го например.Или ако е за дрехи "XL номерата свършиха, изпратих последното имам само М и L в наличност". Знам че това е играчка за продавача да поправя сайта но това е положението. За това съм на мнението че колкото по малко дилъри на стоката имаш толкова по лесно можеш да ги държиш в течение на количествата ако са серии на продукт или бройки, които като свършат се зареждат други серии.Ако е продукт който е в сериино производство и никога не се променя, тогава е пей сърце и направо с камиони идва всеки път.
6. да е гъвкав от гледна точка на "клиента си смени мнението" да вземе продукта обратно или да го замени.Като се спазва клаузата да е запазен външен вид с етикети, опаковка.Че да може да се пусне на промоция после.Само да кажа за европата, например дрехи върнати от клиент не се пускат обратно в магазина,не говоря за бельо.
РАЗПЛАЩАНЕ, ДОСТАВКАТА И НАЛОЖЕНИЯ ПЛАТЕЖ
страшното нещо с тоя наложен платеж бе.Някой викат ама дропшипъра да плаща за изпращането и после да преспада от профита на емагазина,чааакай малко.
В повечето случаи емагазините имат отстъпки в куриерските фирми и по добър % отстъпка от мен.
Имам 2 решения на проблема:
1.
Което аз предпочитам. Имаш си цени за доставка на сайта, на чекаута ти взимаш пари на клиента за доставка.Ти ми превеждаш паричките и влизаш онлайн и правиш е-товарителница като пишеш моя адрес за изпращане.Готовата товарителница и бележка за клиента(всеки емагазин автоматично издава за клиента бележка с това, какво е купил, артикули и цена)) ми ги изпращаш аз ги изпринтвам щото не съм алчен за мастило на принтера.Взимам товарителницата, бележката и продукта за изпращане, отивам и го изпращам или събирам всички поръчки подготвям ги и на сутринта ги пускам.Може да се сложи опция за клиента "при поръчка ако се обадиде в рамките на същия работен ден да я откажете си спестявате цената на доставката обратно към нас", но кой съм аз съвети да давам
По тоя начин наложения платеж ти отива в твоята банкова сметка.Ти хепи и аз хепи.Ако стане проблем с клиента си се разбирате за разходите по връщането или да речем клиента не го кефи и я връща, то той я връща на моя адрес аз проверявам дали всичко е ок . След като е ок ти звъна за потвърждение или имейл без значение и ти пускам парите обратно (а ти не връщаш на клиента нищо преди да потвърдя състоянието на стоката ако е платил онлайн).
2.Аз изпращам пратката плашам за нея, приспадам парите за пратката и ти давам разликата.Например моята цена е 20 лв ти си го продал за 35лв но доставката ми е струвала 5лв (ако си таксувал клиента 3,99 не е мой проблем )и остават 10 лв чисти за теб.При уговорка мога да ти пускам парите всеки петък(край на седмицата) или веднъж месечно, както предпочиташ.
Чувал съм че продавача(дистрибутор, емагазин идр.) слага 5% от горе над своята надценка в случай на проблемни доставки като компенсация за вбъдеще.
Може да разжирим и с идеи за дропшипъри това е част от бизнеса трябва да се гледа и от двете страни защото са много свързани не трябва да се делим на продавачи и дропшипъри, което тук не се обсъжда.
Това е, благодаря на всички включили се по темата. Наистина е добра, лека вечер на всички