Facebook ръчна цена за ангажиране

danko6

Well-Known Member
При вас сработват ли ръчните цени за ангажиране и импресии. Задавам му и на двете места при създаване на кампания, че искам ангажиране с публикация задавам му ръчна цена от 20 цента на ангажиране и всичко ок, но като почнат хората да цъкат по рекламата и ме чарджи по 1 долар за ангажиране примерно.....

Същото е и с импресиите изобщо не взима под внимание зададената ръчна сума която да не се надвишава....
 
Наскоро ръчках и пробвах всякакви настройки по рекламите и най-ефективно е автоматичната цена и таксуване на импресия. На почти всички публикации ми излиза 1 цент за ангажиране средно, даже на някои и по 1/2 цент, но зависи и от тематиката на страницата де. При мен са публикации с цел ангажиране и после канене за харесване на страницата.
 
Да, но аз съм с насоченост към USA and Canada, дори и на 30 цента за ангажиране (ръчно зададено) пак ми праска към 1 долар на ангажиране. Доколкото разбрах и други хора имали такива проблеми напоследък затова спрели да рекламират там...
 
Рекламата тази година ще се вдигне много. Основно това се дължи на факта, че News Feed вече е достигнал максимума рекламна наситеност и според анализи на Фейсбук потребителите са започнали да се дразнят. Това е и причината последните месеци да наблюдаваме Audinence Network, Video, Messenger и Instagram рекламни позиционирания -т.е. от FB търсят алтернативи. Заради всички това и сериозната конкуренция между рекламодателите, цената скача и прогнозите са до края на 2017 увеличението на е двойно спрямо сега. Това, което може да се прави е когато е възможно да се използва placement различен от News Feed. От скоро има и задаване на условия със специфично задаване на цена за определени условия - добре е да се пробват. При електронната търговия вършат добра работа.
 
Продължавам да правя опити с тази рекламна мрежа за USA и не ми се получава.
Вчера настроих една кампания само за жени и пуснах 5 реклами със различни интереси и бяха така филтрирани, че имаше реклами със 150к 300к 800к 1,5м души според зададените критерии.

Задавам ангажиране с публикация понеже ползвах опцията за boost на пост(през рекламния панел, не директно от бутона на публикацията) и всичко оставям на автоматично относно цената и отново минималните суми са това....
upload_2017-2-8_11-0-23.png
 
След като изгледах половината курсове и семинари от facebook ads гурута продължих с експериментите и резултати те са следните
Създадох 3 audience-и доста тясно свързани с моята ниша по няколко интереса и години от 18-35
кампания 1- 7к потенциални човека $1.34 за 1 ангажиране
кампания 2- 25к потенциални човека $2,33 за 1 ангажиране
кампания 3- 38к потенциални човека $1.00 за 1 ангажиране

Разбира се отново зададено ангажирането на автоматична цена, както се препоръчва навсякъде и резултата ми беше отново брутално лош.
Снощи четох по другите форуми, че в момента почти всички са прецакани имаше хора които с 20 долара постигаха едва 20-40 лайка на страницата и спрямо статистиките им от миналата година има 90% надценки.........
 
Може да пробваш леко да разшириш потенциалните фенове, може и малко да падне цената - на мен при някои аудитории ми дава двойна прогнозна цена, ако са под 10к.
 
Мразя автоматичното бидване във Facebook - с него 50-60% отгоре разходи не ми мърдат.
Всичко настройвам ръчно и до сега проблеми съм нямала - за пазари в Европа пускам.
Единствения момент, в който ми дава по-висока цена на engagement, е в началото, докато "захапе" по-масово кампанията. Обикновено в края на периода, който съм задала средната сума не е по-висока от зададения бид.

Едит: Колкото по-тесен е таргетът, толкова по-висока е цената. Това е нормално.
 
Да, но аз съм с насоченост към USA and Canada, дори и на 30 цента за ангажиране (ръчно зададено) пак ми праска към 1 долар на ангажиране. Доколкото разбрах и други хора имали такива проблеми напоследък затова спрели да рекламират там...

Трябва да има опция - как да бъдеш чарджнат - на импресия или на ангажиране и тн.
Най-вероятно не си я цъкнал и те чарджват на импресии.
Или дай скрийншот на това как си ги сложил опциите за бидване.
 
thebluegod- Аз пробвах с най-различни бройки от първия ми пост до сега съм пуснал да се види при всичките е ковти положението.
GeriDineva- и това им го признавам за страшно глупост, защото при Adwords имаш зададена цена за клик и това не я надвишава (ако ти не му позволиш това), докато при Facebook не можеш да разбереш кога ще ти взима повече кога по-малко... За момента ниските цени които докарвам и доста добро достигане е от разни арабски и азиатски държави, което си е възможно от години, но този трафик ми е напълно безполезен освен за лайкове на постове...
momcheto- запознат съм с това, но интересното е, че пробвах и двата варианта, но като сложа за ангажиране пак си ме цака и за импресии примерно имам достигане до 100 души задал съм автоматична цена за ангажиране и само за ангажиране да плащам без импресии и каков става на края. Достигане до 200 души, ангажирания 0 изразходвана сума $1,70 и нямам реално обяснение за това...
blackout8- странно, но не ми вади relevance score-a при условие, че зададен да излиза в менюто и имам нужните импресии за да имам такава статистика, но въпреки това смятам че трябва да е доста добър, защото ползвам facebook insights туула и примерно кампанияза ми е за слънчеви очила, филтрирам по жени, филтрирам по годините според facebook insights и интереси слънчеви очила, с втори отделен интерес РейБан 3-ти интерес също произволна марка очила или нещо от сорта.

Тези дни може да пробвам да направя още някой опит, но като чета по форумите доста хора се оплакват от последните месеци...
 
Нещо не правиш както трябва. Така както си го написал, не задаваш ръчна - максимална цена, а автоматично бидване. Затова ако искаш направи скрийншот.
Иначе score има, когато кампанията достигне някакъв рийч. Мисля, че над 1000. Плюс това той CTR е 0 така както разбирам.
 
Нещо не правиш както трябва. Така както си го написал, не задаваш ръчна - максимална цена, а автоматично бидване. Затова ако искаш направи скрийншот.
Иначе score има, когато кампанията достигне някакъв рийч. Мисля, че над 1000. Плюс това той CTR е 0 така както разбирам.
Да на автоматично съм го оставил, но само да взима за ангажирания не за импресии, но защото гледах че повечето гурута така препоръчват, за ръчна цена чак в края на кампанията евентуално или дори изобщо да не се пуска. Тези дни ще взема да направя още някоя кампания само кажете с над 1милион потенциални или под.

upload_2017-2-13_18-19-27.png
upload_2017-2-13_18-20-35.png
 
Ами ти реално си казал на фейсбук да ти оптимизира рекламата. За да имаш ефект трябва CTR да ти е висок. Тоест, съдържанието на рекламата да е кликаемо. Тогава ще падне и цената. Също така, ангажиране може да бъде клик върху снимка и т.н.

За да има лимит на клик, трябва да цъкнеш manual. Може да го направиш бидване по импресии. Но за да си струва рекламата трябва да има висока кликаемост
 
Колега, сложи си ръчното бидване, да видиш как ще тръгне. Те някои гурута и за конкретни часове на публикуване пишат, ама не са се разбрали помежду си кои да са часовете (не че има "правилни"). ;)
Още нещо - сигурен ли си, че ти трябва толкова тясно таргетиране? Ако кампанията ти не захапва откъм engagement, опитай се да разшириш таргет аудиторията.
Аз все още съм в шок как така те чарджва без да имаш интеракции...o_O
 
А някакви средни цени откъм импресии и клик можете ли да споделите предимно за USA кампании. Сега създадох 2 кампания с ръчно зададени цени едната за импресии другата за кликове с доста широк таргет от 65 милиона само за жени между 16-45 и само за USA, но съм задал 20 цента за клик и 25 за импресии
 
Скъпо е... за да ти е по-евтино рекламата ти трябва да е с добър CTR - кликаемост. В противен случай, просто ще плащаш и няма да имаш ефект. А 60 млн таргет? Не мисля, че е добра идея. Също така, ниската цена често води до кофти качество на достигнатите фенове. ТОест, ФБ ти пробутва най-кофти масите, с които разполага. Често са и доста неактивни.
 
В петък ще драсна по-обстойно относно тестовете, но на таргет от 80 милиона 25 цента за 1000 импресии дори не ми тръгват рекламите дори само за импресии без ангажиране с публикацията.
 
Така уж мислех да пиша по-обстойно, но тия дни нещо нямам никакво време...
- Какво стана на ръчни цени от 20 цента за клик и 25 цента за импресии рекламата ми изобщо не тръгва...
- Публикация с 10к лайка и след това подсилена за USA със същите цени не тръгва, на автоматична цена вади по 50-80 цента на ангажиране
- Реклама за лайкове на страница първоначално стартирана за ниско бюджетните държави там правя по 0,01 цента за лайк или дори по-малко, като рекламата направи
  • 47,26%
    Result Rate
и няколко хиляди лайка от евтините държави реших да сменя към USA и пак си търси високите цени за клик и не тръгват на нещо сравнително ниско или поносимо....


Та за момента все още не съм намерил разковничето :D
 
След доста тестове рекламите тръгват на ръчно зададена цена от 35 цента за 1000 импресии (като то ми взима над 35, защото е facebook и ограничението за нищо го няма)...Тази цена ми идва неизгодна спрямо кликовете и цените, но пък реклами с цена на клик от 20 цента не ми ги пуска което значи че трябва да вдигна и там на 30 цента което ми идва неизгодно....
Повечето статии за facebook тагретирането и семинарите обясняват и докарват цени от 0,08 цента на клик и 0,15 цента за 1000 импресии в USA/ UK, ако някой успее да ми хелпне да докарам такава цена веднага му давам 100лв сериозно :D
 

Горе