От: Live Chat - Една ДОСТА ПЕЧЕЛИВША идея за продаващите
Ами аз ползвам зопим и впечатленията са противоречиви. Това ако му пишеш и излиза няма как да знаеш дали е нямало да излезе и ако не си му писал, нали? По мой наблюдения не малка част не забелязват не само балончето, но и прозорчето когато си им писал. Аз имам такива случай и ми звънят с репликата "аз да ви питам, че не видях имате ли чат..."
За основният ти въпрос - мисля, че с времето ще добиеш усет кога да им пишеш. Това, че по-голямата част не отговарят е нормално, въпросът е да не си досаден. Имам предвид ситуация, като например влиза и за 2-3 мин ти праска 10-20 страници. Защо да не напишеш нещо като "Здравейте, имате ли нужда от съдействие?"? Ако не отговори, изчакваш го и го оставяш. Имам случай, в които след 3-5 мин ми пишат, след като съм писал аз. Искам да ти кажа, че не малка част отговарят едва след като съм писал, което значи, че са търсили и са имали въпрос, но по някаква причина не са попитали. Явно на такива именно твоята инициатива им е нужна за да си кажат болката.
Казвам ти това на база поне 5 месеца ежедневна употреба и наблюдение, защото се стараем максимално време от деня да сме на линия. Все пак е тъпо да има чат и константно да пише, че не си на линия, нали?
Относно конверсия и полезност - 100% чата е полезен. Хората питат за неща, които дори са прочели и са ясно написани, но търсят допълнително инфо, което на теб може да ти се струва, че го има, но за тях е по-друго когато има контакт с човек. От тук идва и по-добрата конверсия. Има чисти продажби от чата, които може би са повече, защото ти не можеш да ги хванеш и ти давам пример: Влиза, гледа, чати с теб и си тръгва. Идва пак, гледа и си тръгва. Идва и поръчва. В тази схема няма гаранция, че Зопим ще го хване с брои посещения. Най-вероятно при динамични ИП-та се случва така. В крайна сметка, ако Зопим не ти го отчете като върнал се, но купи ти няма как да разбереш, че си подпомогнал продажбата, а в действителност ще е точно така.
А да! Относно и в подкрепа на това да се пише на клиент: Защо трябва да е по-различно от реалния магазин? Нали всички правим разлика между това какво сме му продали и какво клиента си е купил. Ако клиента си е купил т.е няма активност на продаващият - това не е продавач. Продажбата е активно действие, а не пасивно. Разликата?
Отивате в магазина и искате хляб. Дават ви 1 хляб. Толкова. Никой не ви е продал - вие сте си купили.
Същата ситуация:
Отивате в магазина и искате хляб. Продавача ви казва "Знаеш ли от днес предлагаме еди-кой си хляб, който е толкова пари, но пък е много хубав. Вие купувате, а той ви продава.
Предполагам виждате разликата.
Клиента трябва да бъде "маркиран" на 100%. Влизайки в магазина, дори да сте заети трябва да го поздравите. Така му давате знак, че е забелязан, но не му се натрапвате. Ако има въпрос, а вие все още сте зает ще чака вас. Ако не можете да му обърнете внимание като се освободите. По-важното е, че поздрава или "маркирането" е той знае, че е забелязан и има кой да му обърне внимание. И пак пример въпрос:
Влизате в магазин и никой не ви отразява. Имате въпрос и почвате търсене на най-малко отегчената физиономия. (Техномаркет - звучи познато, нали?)
Влизате в магазин и ви казват добър ден, вие разглеждате и имате въпрос. Към най-малко отегчената физиономия ли се обръщате или към поздравилият ви?