Up
Относно #54
Ако отговорът на пощите е положителен,мисля да ангажирам адвокат и да си поискам парите от РР по съдебен път.
Твърде възможно е IMHO от ПП да кажат, че продавачът не е реагирал навреме, т.е. срокът за решаване е изтекъл и случаят е приключен.
Идея/сценарий за решаване на такива случаи (трябва да се тества).
1. Пратката се снима предварително и на спокойно в момента на подготовката, така че добре да се виждат както баркода, така и получателя (име и адрес). Това е важно, за да могат от ПП да свържат тракинга с купувача.
2. При възникване на кейс се дава тракинга в БГ пощи и се прилага снимката.
3. Пише се до PP support-а нещо от сорта - Пратката е изпратена навреме с тракинг № еди кой си, проследим в сайта на БГ пощи до напускането на страната. Прилагам също и снимка, на която се вижда, че тази пратка е изпратена до този купувач. Това е Proof of Postage. Ако за справедливото решаване на този кейс е нужно също и Proof of Delivery, трябва да поискаме потвърждение за статуса на пратката, тъй като в страната получател липсва тракинг. Единственият начин е чрез нашия Пощенски оператор през системата на Всемирния пощенски съюз. Отсрещната страна е длъжна да даде информация за статуса на пратката. Моля информирайте ни дали е нужно Proof of Delivery и ако да, дали е възможно увеличаване на срока за решаването на този кейс до получаване на съответната информация от Пощенския сервиз на купувача.
ПП са наясно, че при липса на тракинг има измамници, които се възползват и е твърде възможно да дадат увеличаване на срока. Тогава възможните сценарии са:
1. Пратка получена навреме - няма refund
2. Пратка получена с известно закъснение (за повече от 30 дни) - вероятно също няма да има refund, защото кейса е за неполучена пратка.
3. Пратка недостигнала получателя или непотърсена и върната до подателя = refund, продавачът губи само пощенските разходи.
4. Загубена пратка = refund, но пощенските разходи се възстановяват (без сумата за препоръката/тракинга) + обезщетение, по спомен 35 СПТ към момента (при подадена рекламация)