SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Sash888

Active Member
Нещо не съм доволен от Rand в последно време....бля бля бля, дрън дрън дрън.


Според мен тази мома би трябвало да я съхраняват в секретна база, обаче все още не е направено.
Пише си момичето и не му пука. Мисля, че на повечето е позната.


Ако не е, да се запознаят.


Яндекс филтри и решения.

Общо взето са валидни и за Го или поне доста неща могат да се взаимстват от позакъсали.

Не съм пускал преводач, но вероятно ще се справи прилично. 8)
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Не, сори. Може би ще направя накакъв превод и ще пусна тук най-важното.
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Ако става дума за съвети в SEO тематиката има един специалист от Сан Франсиско, който прави силно впечатление с разчупеността и прозорливостта си на анализите.
От неговия блогрол предполагам че може да се стигне до други подобни ресурси, лично аз не съм ги пробвал.
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Става въпрос за баннати сайтове и практически решения, които са довели до извеждането им от филтрите и възстановяване на трафика.

Утре ще го постна в един по-съкратен вариант.
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Първи случай

Сайт на фирма за празничен интериор. Рязко спадане на трафика. Яндекс потвърждава санкцията.

При проведения анализ е установено, че трафика е паднал с 20-30%, но има и такива страници, които напълно са загубили посетителите от Яндекс.
При анализ на страниците е забелязано, че съдържанието не съответства на очакванията на посетителите.

Например, една от страниците преди да се наложи наказанието е получавала стабилен трафик по средночестотни търсения с ключови думи фото, фотография, фотогалерия, името на услугите + фото, името на услугата + фотогалерия и т.н.

Очевидно, че до попадането под филтъра страницата се е намирала в топ позиция.

Проблема беше в това, че страницита не съдържаше никакви изображения. Там имаше само текст, където се срещаха указаните ключови думи.
Съдейки по процента откази - 97%, посетителите, които идваха от Яндекс явно не бяха удовлетворени.
Неполучавайки реален резултат с фотографии те напускаха страницата и се връщаха в резултатите от търсенето в Яндекс.

Същите проблеми бяха със страници, които преди филтъра получаваха трафик по средночестотни търсения по ключови думи каталог, цени, отстъпки, име на продукта + каталог, продукт + цени и т.н.
На въпросните страници изобщо нямаше каталог, нито информация за цени и отстъпки. Имаше просто текст, където се срещаха тези ключови думи.
Средният процент на отказите на тези страници беше 94,6%.

В резултат на одита беше извършено следното:
-
На по-голямата част от проблемните страници изцяло беше сменено съдържанието.
Вместо тестове бяха публикувани снимки с кратко описание, цени на продуктите, каталог.
Две страници, съдържанието на които беше невъзможно да се промени бяха изтрити.
След тези действия се обърнахме към яндекс и филтъра беше снет.

Извод
Причини за санкцията може да стане несъответствие на съдържанието по ключова дума, по която има много посещения от резултатите при търсене.
Погледнете своята статистика Яндекс Метрика или Гугъл Аналитикс и обърнете внимание на търсения, които генерират значителен процент трафик, но в същото време имат висок процент на откази.

Ако се предполага, че по тези търсения посетителите трябва да се задържат на страницата по-дълго, то преразгледайте съдържанието.



Втори случай

Случай на нерелеватност на сайта спрямо крупа ключови търсения


Под филтъра попадна женски портал – модни новини, статии за козметика и женска психология.

Сайтът е от 1998, посещаван и доста известен. Открихме много взаимствани статии, вътрешни дубли, и полупразни страници.
Общо взето за сайт от такъв ранк това са малки грешки, които едва ли могат да бъдат причина за санкция.

При анализ на източниците на посетителите забелязахме рязък ръст на трафика преди момента на налагането на санкцията.
Оказа се, че ръста на трафика е за сметка на посещения от резултатите на Яндекс по комерсиални търсения с думите купи, доставка, поръчка, продажба и т.н. думи.

Това беше доста странно, защото сайтът не продаваше нищо.

Клиентът обясни, че няколко месеца преди санкцията щатните оптимизатори са решили да оптимизират сайта по комерсиални търсения с цел увеличаване на конверсията в лид системи (Cost Per Lead). Съставили са списък с ключови думи, като някой от тях са ги разпределили по съществуващи страници, а за други са създадени нови страници.

Доколкото сайта е с високо доверие и репутация, трафикът по тези търсения се е появил почти веднага. В резултат на това са се увеличили отказите, получило се е влошаване на поведенческите фактори и Яндекс е ноложил филтър.

Беше направено следното:

От страниците бяха премахнати думи свързани с комерсиални заявки при търсене.
Премахнахме дублите и неуникалното съдържание. Отстранихме някой грешки на вътрешната оптимизация.

Извод
Причина за филтъра може да бъде принципно несъответствие на сайта по отношение на група ключови търсения.
Не си струва да оптимизирате своя сайт по ключови думи, на които сайта не е релевантен по принцип.


Продължава.....томороу морнинг. Тудей ис холидей :twisted:
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

Трети случай

Сайтът на клиента, за когото става дума се намираше под филтър от половин година.
През този период клиента изцяло е пренаписвал съдържанието на страниците и е правил изменения на сайта с цел да избегне преоптимизацията. Това не е помогнало.

Анализирахме всички страници на сайта. Действително, от гледна точка на SEO всичко беше нормално, ръчно написани метатагове, уникални текстове, h1 се срещаше само един път в всяка страница, вътрешните линкове не съдържаха признаци на преоптимизация.

Нашето внимание беше привлечено от друг нюанс.

URL, Title и H1 на всяка страница съдържаше ключова дума и тази ключова дума се съдържаше в текста, но винаги в първия абзац.

Например, страница, оптимизирана за търсене на “Развъждане на лилави слонове”, на този сайт ще изглежда така:

URL: sitezaslonove.bg/razvazdane-lilavi-slonove/

Title: Развъждане на лилави слонове в София – sitezaslonove.bg

H1: Развъждане на лилави слонове

Текст (първо изречение): “Ние се занимаваме с развъждането на лилави слонове от 1997 г и се явяваме лидер в тази област … “

За всяко търсене беше създадена отделна страница, но съдържанието на повечето от страниците се преповтаряше по смисъл.
Много от услугите за които са били създадени отделни страници се отличаваха само по заглавието.

Развъждане на лилави слонове, отглеждане на лилави слонове и т.н.

Очевидно е, че такава структура е създадена с цел да се опрости оптимизацията, а за интересите на посетителите не е помислено изобщо.

Изхождайки от данните в Яндекс метрика и Вебвизора, много от посетителите не успяваха да се ориентират в този безпорядък.
Разглеждаха страниците за 7-10 секунди и се връщаха обратно в резултатите от търсенето.

В резултат на одита беше извършено следното:
- за всички аналогични услуги беше оставена само по една страница, а излишните и дублирани по смисъл страници бяха премахнати от сайта.;
- съдържанието в Title и H1 за всяка страница беше променено;
- премахнати бяха ключовите думи от URL адреса;
- създадохме структура на всяка страница индивидуално, ориентирайки се удобството на посетителите. Някъде добавяхме таблици, някъде добевихме списъци и т.н.;
- Премахнахме ключовите думи от първия абзац.

В крайна сметка всяка една страница съдържаше по 1-2 точни ключови думи (например: развъждане на слон) и 3-4 разредени (как да храним слона, когато го отглеждаме), но те бяха добавени спрямо смисъла на текста. Не сме мислили за SEO.

Извод: Причина за санкцията може да бъде наличието на подобни по смисъл страници, създадени за оптимизиране за различни ключови думи.
Преди този подход помагаше да се увеличи видимостта на сайта. Сега може да стане причина за санкция.

Продължава.....томороу с друг пример. Темата с лилавите слонове е изяснена :twisted:
 
От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса

You must spread some Reputation around before giving it to Sash888 again. Браво, много полезно!
 

Горе