От: SEO Одит - Некои наброски по въпроса
Трети случай
Сайтът на клиента, за когото става дума се намираше под филтър от половин година.
През този период клиента изцяло е пренаписвал съдържанието на страниците и е правил изменения на сайта с цел да избегне преоптимизацията. Това не е помогнало.
Анализирахме всички страници на сайта. Действително, от гледна точка на SEO всичко беше нормално, ръчно написани метатагове, уникални текстове, h1 се срещаше само един път в всяка страница, вътрешните линкове не съдържаха признаци на преоптимизация.
Нашето внимание беше привлечено от друг нюанс.
URL, Title и H1 на всяка страница съдържаше ключова дума и тази ключова дума се съдържаше в текста, но винаги в първия абзац.
Например, страница, оптимизирана за търсене на “Развъждане на лилави слонове”, на този сайт ще изглежда така:
URL: sitezaslonove.bg/razvazdane-lilavi-slonove/
Title: Развъждане на лилави слонове в София – sitezaslonove.bg
H1: Развъждане на лилави слонове
Текст (първо изречение): “Ние се занимаваме с развъждането на лилави слонове от 1997 г и се явяваме лидер в тази област … “
За всяко търсене беше създадена отделна страница, но съдържанието на повечето от страниците се преповтаряше по смисъл.
Много от услугите за които са били създадени отделни страници се отличаваха само по заглавието.
Развъждане на лилави слонове, отглеждане на лилави слонове и т.н.
Очевидно е, че такава структура е създадена с цел да се опрости оптимизацията, а за интересите на посетителите не е помислено изобщо.
Изхождайки от данните в Яндекс метрика и Вебвизора, много от посетителите не успяваха да се ориентират в този безпорядък.
Разглеждаха страниците за 7-10 секунди и се връщаха обратно в резултатите от търсенето.
В резултат на одита беше извършено следното:
- за всички аналогични услуги беше оставена само по една страница, а излишните и дублирани по смисъл страници бяха премахнати от сайта.;
- съдържанието в Title и H1 за всяка страница беше променено;
- премахнати бяха ключовите думи от URL адреса;
- създадохме структура на всяка страница индивидуално, ориентирайки се удобството на посетителите. Някъде добавяхме таблици, някъде добевихме списъци и т.н.;
- Премахнахме ключовите думи от първия абзац.
В крайна сметка всяка една страница съдържаше по 1-2 точни ключови думи (например: развъждане на слон) и 3-4 разредени (как да храним слона, когато го отглеждаме), но те бяха добавени спрямо смисъла на текста. Не сме мислили за SEO.
Извод: Причина за санкцията може да бъде наличието на подобни по смисъл страници, създадени за оптимизиране за различни ключови думи.
Преди този подход помагаше да се увеличи видимостта на сайта. Сега може да стане причина за санкция.
Продължава.....томороу с друг пример. Темата с лилавите слонове е изяснена :twisted: