По някога е доста объркващо, когато различни хора говорят за разни неща и споменават думата бранд. Когато се има предвид за пред гугъл бранд то се има предвид, от измежду няколко подобни думи кое точно е бранда. Когато се говори за маркетинг се има предвид точно бранд, както си го разбрала ти. В началото ми беше доста объркано докато разбера кой за какъв бранд говори. Ако ще изграждаш бранд за пред гугъл то той може да се казва детски магазин като домейн, но да се смята за бранд при мъжки тениски (примера нарочно е такъв, ясно е че никои няма да оптимизира за мъжки тениски на домейн детски магазин) и ще се показва на първо място, ако е изявен бранд разбира се.
Къде е уловката, ако ще изграждаш бранд за пред търсачките е хубаво брандовото име да е съдържа някаква ключова дума или да е нещо свързано с бизнеса или услугата и така ще бъде намиран по - лесно и ще получава по - качествен трафик.
Но когато говорим за изграждане на бранд в смисъла в който го разбираш ти, то тогава нещата са много различни. Правилно е че го разграничаваш от СЕО-то и аз го разграничавам, въпреки, че някои го смятат за част. Когато налагаш дадено име и му придаваш важност, както примерно е бранда nike, то той се свърза с много реклами, популярни спортисти и т.н. и самия бранд продава и всички свързано с него се продава по успешно, от колкото ако не е свързано с него, то в този смисъл на бранд е глупаво да използваш detski-market за такава цел, трябва да бъде нещо запомнящо се, някакво име нещо лесничко, което не да бъде асоциирано с това което продава, ами това което се продава да бъде асоциирано с бранда. В този смисъл за онлайн магазин няма нужда да се изгражда такъв бранд, за онлайн магазин трябва да се изгради компанийност, тоест компания, която стои зад определения онлайн магазин, която компания е бранда и тя да се развива, а магазина само да печели лаврите.
Развиването на бранд в смисъла в който го визираш става много трудно. Свързано е с големи инвестии, просто друг начин няма. Две основни неща са важни в изграждането на един бранд, те са да се запомни името и да се спечели доверието на потребителите, тоест, когато някои кажеш nike всички знаем, че са качествени, скъпи, но си струват парите. За тази цел основно се използва масирана реклама и вече познати лица и комапании, който да изкажат благодарност или да призоват своите почитатели и фенове да се доверят.
@Ivajlo Angelov
Аве пич що говориш глупости? Кажи с кой от стеник си говорил и го е казал това???? Все едно да си говорил със собственика на марцедес и той да ти каже, абе нашите коли не струват, купи си порше!!! Осъзнаваш ли въобще какви глупости пишеш, ама абсолютни! 25 милиарда долара годишно се губят от бюджета на гугъл, заради SEO-то. Бог знае още колко пари се дават за другите търсачки, това според теб замиращ бизнес ли е?
Кажи с кой директор си говорил, да се посмеем? Помни, че има голяма вероятност и той да се включи в темата, щото форума е популярен!
Стеник е един прекрасен пример за бранд и за това за което говоря. Те правят онлайн магазини основно, но техния бранд не е онлайн магазини, в случая сайта им е името на бранда, което е перфектната комбинация, но основната структура при изграждането на бранда стеник е:
1 - Лицата стоящи зад бранда. (Много е важно за потребителя кой реално е стеник или кои. Независимо, че реално програмиста пинко розовата наптера ще седне да прави сайта, всички поръчвайки сайт си мислят за популярните лица на който гласуват "доверие" в случая с кавички
)
2 - Популярните брандове (Това са сайтовете, който са правили. Щом те са правили сайтовете, тези сайтове се развиват и вече знаем кой ги прави, въпреки че не той ги прави, защо и ние да не си направим там сайт, явно си струва)
Ето как те изграждат бранда си или поне това, което на мен ми е направило впечатление. Въпреки че са ми трън в задника и ми се ще да си намеря нещочко за което да ги оплюя уж "градивно", нямам друг избор в случая да кажа че са големи професионалисти и наситина има какво да се научи от тях, точно поради тази причина давам и тях за пример.