Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

По какъв начин твоите клиенти ти плащат? PayPal? Merchant account някъде в някоя офшорна зона? (Не е препоръка, само подсказвам.)

По принцип това е търговска дейност и си длъжен да водиш счетоводство (следователно да имаш и фирма или да си ЕТ) в държава по избор.

Освен това дължиш данък върху доходите си (или дивидентите си) като физическо лице там, където физическото ти тяло се намира повече от половината година.

Има и едно чудо на бюрокрацията, наречено място на стопанска дейност. Там, където има място на стопанска дейност (управителят на фирмата се намира, докато я управлява и/или има служители на фирмата) там трябва фирмата да води счетоводство и да плаща шибаните данъци на шибаната държава.

Тука много от разбирачите вероятно ще те посъветват да не се занимаваш с глупости и да си гледаш бизнеса. И да вадиш достатъчно пари за да си плащаш после глобите, данъците, адвокатските хонорари и осигуровките (евентуално ако те хванат).
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Това за момента беше най-приличният отговор. Защото аз съм в една държава, единият магазин работи на територията на друга, а новият е за трета страна, даже няколко. Аз нямам против да си плащам данъците, но като печеля някви груби 30лв, то данъка ми може да е троен. Кой ще си играе с такова нещо? Счетоводство си водя, но най-елементарното - един ексел и си пиша продажбите - те като са 3-4 на месец, не е трудно. Смисъл всеки е почнал от някъде, да не казваме колко от тук магазинерите са почнали по този начин.
Благодаря на колегата все пак.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

... Тука много от разбирачите вероятно ще те посъветват да не се занимаваш с глупости и да си гледаш бизнеса. И да вадиш достатъчно пари за да си плащаш после глобите, данъците, адвокатските хонорари и осигуровките (евентуално ако те хванат).

Само едно ще ви кажа, колеги, хванали или смятащи, че сте хванали някой за... шушлека.

Опичайте си акъла - човек веднъж се пари, освен ако не е много тъп и/или рецидивист!

Мислете хубаво и предварително, че после е късно понякога.

Обичайте риска, флиртувайте с него, но никога не се отпускайте прекалено много когато си играете непозволено.

Повечето кокошкарски изпълнения не си заслужават притесненията, но то от малкото се тръгва и после ви става начин на мислене - как да прецакаме тази или онази институция или агенция... защо не и държавата, чувстваме се цакани от нея ежедневно, защо да не ѝ /Ъп, мерси, че ме отвори как да вадя този символ - толкова ми тъпееше т'ва й преди това като съм го писал/ го върнем?!!! Защото може така да се заиграете, после лекинко да се потопите във вашата зона на спокойствие да си бройкате хилките в лв, които сте изкарали и тази седмица и опаааа, да не изпадам в подробности, че кой знае КОИ ни ЧЕТАТ8)
П.П. Прочетете цитирания пост, после моя, после пак горе и така няколко пъти ако трябва, за да осмислите какво ви казваме с колегата - той по-лекичко, само е загатнал, но аз реших да ви го удебеля, че аз кашата вече я духам, ако ми следите мисълта:wink:.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Защото аз съм в една държава, единият магазин работи на територията на друга, а новият е за трета страна, даже няколко. Аз нямам против да си плащам данъците, но като печеля някви груби 30лв, то данъка ми може да е троен. Кой ще си играе с такова нещо?

Ти имаш онлайн магазини. Те не работят на територията на някаква държава. Не е като да имаш търговски обект.

Тези търговци, които се занимават със складиране на стоката, изпращането ѝ на клиенти и т.н. не са служители на твоята фирма и затова там няма място на стопанска дейност на твоята фирма. Тоест фирмата ти там не дължи водене на счетоводство и плащане на данъци. Мястото на стопанска дейност е там, където си ти (ти си единствения служител/управител - останалите не са служители на фирмата ти).

Счетоводство си водя, но най-елементарното - един ексел и си пиша продажбите - те като са 3-4 на месец, не е трудно.

Аз не такова счетоводство имах предвид. А счетоводство, което е законосъобразно - т.е. водиш го само защото шибаната държава го изисква да го водиш, като смисълът от воденето му е да си плащаш данъците законно. Тоест, това с ексела не е такова счетоводство.

Много от малките бизнеси няма никакъв смисъл да водят сложно счетоводство (освен онова с ексела), обаче понеже трябва да си плащаш данъците са принудени да плащат една заплата месечно за водене на счетоводство, съобразно шибаните закони.

Един бизнес, който ако ги нямаше шибаните данъчни закони би бил печеливш, много често се оказва, че не си струва да се върши, ако трябва да се плаща една заплата за счетоводител. Ти ако примерно вадиш по 500 лева на месец от този бизнес, обаче счетоводството ти струва 300 лева, имаш 123 лева осигурителен рекет на управителя и ти остават по-малко от 100 лева, с които да си плащаш банковите такси и разходите за принтера, компютъра, телефон, Интернет, електронен подпис... И накрая нищо не ти остава като доход.

Ако наистина изкарваш 30 лева (или 300 лева) - това е кокошкарска история. За такива мизерни доходи не си струва да нарушаваш шибания закон - по-добре си намери някъде работа за 500 лева месечно. Или даже за 1000 лева и повече може да си намериш. Ще работиш за робовладелец (работодател), обаче поне няма да си нарушител.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

че аз кашата вече я духам, ако ми следите мисълта

Смисъл? :shock:
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

И аз така го разбирам и ми стана интересно, все пак няма много теми тук от опарили се хора(даже никакви), въпреки че съм сигурен че голям процент не се занимават с деклариране, особено на по-дребни доходи (и не само). За много години има сигурно 2-ма споделили, като единия се оказа че въобще няма проблеми, само си мисли че "го разследват". Ако наистина се е опарил може малко да сподели какво се е случило (без детайли разбира се), със сигурност ще е полезно на много хора :) В крайна сметка много хора питат за данъци и т.н и всички пишат теоритични мнения, цитират данъци и т.н, практически опит почти няма споделен.

Целта естествено не е да не се плащат данъци, но голям процент от хората който се притесняват от законни данъчни проблеми са хора който си декларират доход но не са сигурни дали всичко спазват (вижте темата за адсенс колко страници има, очевидно не са ясни нещата) и нямат пари за много добър счетоводител, тъй че е добре да се знае в най-лошия случай какво може да се случи (на практика, на теория е ясно) при евентуални "проблеми".
 
Последно редактирано:
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Аз имам един въпрос и се надявам някой да може да помогне - магазин с афф. система. Къде е проблемът? Проблемът е, че когато някой купи продукт, системата автоматично пуска инвойс за съответната сума. А после ти трябва да приспаднеш комисионната на партньора като разход. Пример :

Пешо влиза в магазина и купува смартфон за 1000 лева. Пешо плаща и получава фактура за 1000 лева. Пешо е препратен от Гошо, като на последният се дава 25% комисионна.
Какво да направя, за да съм счетоводно изряден - Пешо си получава фактурата с цялата стойност, Гошо си получава комисионната, а аз отчитам 750 лева продажба, вместо 1000.

Ако Гошо е Гошо ЕООД, предполагам, че те ми пишат фактура "рекламна дейност" или друга услуга на стойност колкото е комисионната и по този начин намалявам приходите до реалното им ниво. Но ако Гошо е физическо лице?

Може би е тъп въпрос, но все пак :) Ще съм много благодарен, ако някой разясни малко въпроса :)
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Но ако Гошо е физическо лице?

Може би е тъп въпрос, но все пак :) Ще съм много благодарен, ако някой разясни малко въпроса :)

Облагаш с по мои спомени 10%, които превеждаш в НАП и подаваш съответната справка за изплатени суми на физически лица (ако не се лъжа беше по чл. 67 от ЗДДФЛ).

Издаваш на Гошо служебна бележка, с която той а си декларира доходите.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Облагаш с по мои спомени 10%, които превеждаш в НАП и подаваш съответната справка за изплатени суми на физически лица (ако не се лъжа беше по чл. 67 от ЗДДФЛ).

Издаваш на Гошо служебна бележка, с която той а си декларира доходите.

Благодаря!

А ако дадеш gift карта, вместо да му плащаш кеш, както Амазон правят? Или промоциите тип "Доведи приятел и спечели 20 лева отстъпка" - тия двете как трябва да се осчетоводят?
Защото те са разход, но разход за твоя сметка.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Продажбата си я отчиташ по обичайния ред - 1000 лева дава клиента, на фактурата (касовият бон) пише 1000 лева.

Разходът си го отчиташ като разход. Трябва да има договор в писмен вид (може да се заяждат, ако няма подпис и печат на договора) и издадена фактура от физическото лице, което е получило комисионната. Ако лицето е юридическо - пак така.

А ако дадеш gift карта, вместо да му плащаш кеш, както Амазон правят? Или промоциите тип "Доведи приятел и спечели 20 лева отстъпка" - тия двете как трябва да се осчетоводят?

Отстъпката никак не я осчетоводяваш. Просто даваш фактурата на счетоводителя да я осчетоводява (на фактурата пише действителната цена, която е платил). Така и получилият отстъпката няма да плаща данък върху отстъпката. Тоест така ще нарушите данъчното законодателство (евентуално без да ви хванат). Ако не искаш да си нарушител - трябва да се пише договор, да се издава фактура (от получателя на комисионната) и т.н.

При подаръчните карти ще се наложи да питаш счетоводителя си. Защото не може да продаваш на цена нула.

Разбира се, допускам, че вече имаш регистрирана фирма и счетоводител, който да ги осчетоводява тези неща. Не може да извършваш търговска дейност (законно) без фирма. Изобщо, тези неща трябва да ги знае счетоводителя. Ако наемеш счетоводител, който те кара да питаш по форумите как да си свърши работата - намери си друг.

Предполагам, че компетентен счетоводител ще ти струва 300-500 лева на месец. За щастие нямам българска фирма и не знам как вървят точно цените за фирмено счетоводство, но са някъде от този порядък.
 
От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!


Имам си фирма и счетоводител, всичко е законно и държа да си остане така. Счетоводителят не е много запознат с уеб историите, затова питам първо тук, защото има хора, които знаят и могат да ме насочат :)
Иначе за 500 лева можеш да си наемеш поне двама счетоводители :)
Само не разбрах защо отстъпката да е нарушаване на закона след като навсякъде има отстъпки за всичко?
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Отстъпката не е нарушаване на закона, но го правиш от надценката, т.е. ще осчетоводиш по-малък процент продажба. Всичко е много просто, просто вие си го правите сложно
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Здравейте, мисля скоро да стартирам онлайн магазин чрез DropShipping. Може ли някой да ми разясни малко повече защо ми е тази фирма. Реално погледнато през мен не минава нищо, аз казвам на човека, който притежава стоката да изпрати продукта на адрес, нищо не минава през мен. Може ли някой да ми разясни малко повече тези неща. Благодаря.
 
От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Иначе за 500 лева можеш да си наемеш поне двама счетоводители :)

Ако счетоводителите работят за 250 лева - може. Обаче някои взимат повече.

Само не разбрах защо отстъпката да е нарушаване на закона след като навсякъде има отстъпки за всичко?

Не отстъпката е нарушението. А това, че чрез отстъпката избягвате плащане на данъци върху доходите, които афилиейтът реализира когато довежда клиенти. Тоест, икономическата същност на отстъпката в случая не е отстъпка, а изплащане на доход, който не се декларира от получателя му. Законно би било ти да платиш тези пари и получателят на дохода да си плати осигуровки и данъци върху този доход (като преди това се регистрира в регистър БУЛСТАТ и подаде заявление в НАП за това, че ще си плаща осигурителния рекет) и да ти издаде фактура, която ще бъде разход от твоя гледна точка.

Здравейте, мисля скоро да стартирам онлайн магазин чрез DropShipping. Може ли някой да ми разясни малко повече защо ми е тази фирма. Реално погледнато през мен не минава нищо, аз казвам на човека, който притежава стоката да изпрати продукта на адрес, нищо не минава през мен. Може ли някой да ми разясни малко повече тези неща. Благодаря.

През тебе минават парите. Тоест ти си търговецът, който продава на клиента и купува от търговеца на едро. Това, че не докосваш физически стоката няма значение. Извършваш търговска дейност.
 
От: От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Ако счетоводителите работят за 250 лева - може. Обаче някои взимат повече.



Не отстъпката е нарушението. А това, че чрез отстъпката избягвате плащане на данъци върху доходите, които афилиейтът реализира когато довежда клиенти. Тоест, икономическата същност на отстъпката в случая не е отстъпка, а изплащане на доход, който не се декларира от получателя му. Законно би било ти да платиш тези пари и получателят на дохода да си плати осигуровки и данъци върху този доход (като преди това се регистрира в регистър БУЛСТАТ и подаде заявление в НАП за това, че ще си плаща осигурителния рекет) и да ти издаде фактура, която ще бъде разход от твоя гледна точка.



През тебе минават парите. Тоест ти си търговецът, който продава на клиента и купува от търговеца на едро. Това, че не докосваш физически стоката няма значение. Извършваш търговска дейност.
Глупости големи, никва престава нямаш, само си чешеш езика„
Данък се плаща върху печалбата, а остъпките си ги приспадаш
Що го правите сложно, не знаю
 
От: От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Глупости големи, никва престава нямаш, само си чешеш езика„
Данък се плаща върху печалбата, а остъпките си ги приспадаш
Що го правите сложно, не знаю

Той друго има предвид, че ако имаш партньори физически лица, те най-вероятно няма да си платят данъците за комисионните, които им изплащаш и по този начин законът се нарушава. Но това би трябвало да е проблем на партньорите, а не на афф. мрежите.
 
От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Ако фирмата ти е българска и не попълниш съответните бумаги когато плащаш на физически лица - си нарушител (т.е. ако ги осчетоводиш като отстъпка).
 
От: От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

През тебе минават парите. Тоест ти си търговецът, който продава на клиента и купува от търговеца на едро. Това, че не докосваш физически стоката няма значение. Извършваш търговска дейност.

Тоест когато продам нещо, търговеца на едро трябва да ми издаде фактура?
 
От: От: От: Безплатни СЧЕТОВОДНИ съвети! Задайте своя въпрос ТУК!

Ако фирмата ти е българска и не попълниш съответните бумаги когато плащаш на физически лица - си нарушител (т.е. ако ги осчетоводиш като отстъпка).

Ако даваш ваучер за отсъпка в твоя магазин, не би трябвало да е нарушение, щот ти на практика нищо не изплащаш. Все едно - доведи приятел и вземи 20 лева отстъпка.

Тоест когато продам нещо, търговеца на едро трябва да ми издаде фактура?

Търговеца, от който пазаруваш, ти издава фактура, когато купуваш от него. Иначе на теб няма да ти излезе кяра - ако нямаш фактура за разход (че си закупил продукта от другаде), ще плащаш по-високи данъции и печалбата ти ще ходи в комина :)
 

Горе