ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Извинявай, грешката е моя. Значи можеш да си сигурен, че ще умреш някой ден. За данъците - може и да не си ги плащаш, както се пееше в една песен "За милиони няма закони, за кокошка няма прошка."
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Пак казвам, ако на някой не му харесва да не прави онлайн магазин. Аз като клиент мога да пазарувам от тези които могат да покриват законовите изисквания. След като иска да е търговец ще се съобразява. Аз като търговец се съобразявам с всички законови изисквания за дадената ниша, не зависимо дали ми харесват или не. Ако не ги намирам за приемливи, не търгувам.

Това се отнася и за свирките предполагам? на който не му харесва не прави? 8)

На мен не ми харесва и да ходя до тоалетна, ако искаш да обсъдим и този въпрос?

никой не спори, дали или няма да покриваме законовите изисквания, а дали са актуални тези закони за нашата страна.

аз на твое място ще заведа дело срещу фирмите които продават в сайтовете за обяви с гаранция 10 дена и срок за връщане - друг път.

нали си чувал лафа: Когато държавата е мащеха - синовете и стават копелета!

разбира е че ще спазваме закона- от няма и накъде, но ако ти се случи да ти върнат няколко пъти продукти защото а дебили клиентите, по друг начин ще гледаш на нещата...
Представям си що за търговец си, щом говориш така.
Би ли споделил колко продажби имаш месечно, че не ти пука за новия срок?
между другото, споря само за спора, някой да иска да връща продукт, засега не е наболял проблем, защото такива клиенти не са голяям процентт, зависи от продуктите все пак.
някой колега може да сподели ако иска колко пъти са му връщали продукт на 100 продажби
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Като цяло не е проблем това връщане я случва 2-3 в годинита или я не. Проблема е, че самите клиенти биха злоупотребили с тези нови закони а и го правят.

Българина е малко особено животно на тема онлайн търговия. Може да пазаръва от китайски сайтове за стотици долари с 30-50 дни доставак и предварително плащане, нулева гаранция и безопция да върне стоката. Но тук ако поискаш плащане по банка те обявява диркетно за измамник и те разнася в десет махали...
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Не клиентите ще злоупотребяват, а агенти на конкуренцията, които се правят на клиенти.

По стар български обичай ще се прави така, че на другия да му е зле.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Не клиентите ще злоупотребяват, а агенти на конкуренцията, които се правят на клиенти.

По стар български обичай ще се прави така, че на другия да му е зле.

Защо няма тук бутон Like ? :)

Крумов, не е така баце, аз редовно пазарувам онлайн и не съм се оплаквал до сега от некоректен търговец. Разбира се не си давам директно номерата на дебитната карта, а използвам Paypal - така съм защитен от некоректни търговци. До сега да чукна на дърво не ми се е налагало да стигам до оплакване в Paypal, случвало ми се е стоката да се запилее някъде из транспортните фирми, но като го кажа на търговеца и директно ми връщат парите. Ако тук стане така, както го правят в нормалните бели държави сигурно щях да си пазарувам почти всичко онлайн. За сега само техника купувам (не всякаква разбира се), разни калъфи, адаптери, зарядни, такива дреболии и нямам никакъв проблем. Например за 2евро си поръчах 6 (шест) броя скрийн протектора от Германия с безплатна доставка (обикновен пощенски плик), а тук в магазина искат 10лв за същия 1 брой. И после защо сме заклеймявали БГ търговците...
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Добре, купувам си нещо, което като го получа се оказва, че няма нищо общо с това което съм си представял гледайки снимките или не отговаря на моя номер.
Повечето търговци изпращат нещата с опция за преглед преди приемане на пратката. Но ти казвам, просто има някакви, които се правят на луди, чупят нещата и твърдят, че никога не са работили (то така си беше) и прочее глупости. Да не говорим, че дори се пробват да ги подменят и да връщат някакви стари продукти.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

10495035_10153268328895400_9215429450115759620_o.png
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Няма спор ще се спазва закона от нормланите търговци. Само дето нещо куцат правилата и нардебите пазещи нас търговците от недобросъвестни клиенти.

То ако не му върнеш парите или смениш стоката те плаши КЗП, че и парите за транспорта...ако си работодател пък трябва да плащаш на някоя майка 2 години пък тя работила за теб няма и 1 година, то са болнични понеже детот и болно.

Ако имаш физичеки магазин освен клиентите трябва да се разправяш и с всякаква гладна чиновническа сган. И накрая излиза, че търговците сме някаква златна кокошка за клиенти и институции...
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

…И накрая излиза, че търговците сме някаква златна кокошка за клиенти и институции...
Е, ти сам го написа:

Да речем искам да продам собствения си бизнес, предполагаемата му цена е около 250 000 - 300 000 лв. Не бих го направил тук точно заради хора като теб и останлите "професионалисти".

Жалко, защото това е и идеята на форума да бъде място за сериозни хора.
Няма учудване тук.
 
Re: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Няма спор ще се спазва закона от нормланите търговци. Само дето нещо куцат правилата и нардебите пазещи нас търговците от недобросъвестни клиенти.

То ако не му върнеш парите или смениш стоката те плаши КЗП, че и парите за транспорта...ако си работодател пък трябва да плащаш на някоя майка 2 години пък тя работила за теб няма и 1 година, то са болнични понеже детот и болно.

Ако имаш физичеки магазин освен клиентите трябва да се разправяш и с всякаква гладна чиновническа сган. И накрая излиза, че търговците сме някаква златна кокошка за клиенти и институции...

За първите три дни болничен да се плащат от работодателя трябва да се сърдиш на Симеон Дянков това е от неговите идей .... Иначе е правилно в една цивилизована държава в която имаме проблеми с раждаемоста да го има това за майките да могат да се погрижат за децата ама не така за сметка на работодателя от бюджетните харчения за такива глупости дават пари че можеше да се погрижат за майките а не да карат бизнеса особено по малкия да страда...

за чиновниците съм съгласен бг бизнеса особено ако е малък му е много тежко да се оправи с цялата бюрокрация
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

То ако не му върнеш парите или смениш стоката те плаши КЗП, че и парите за транспорта...

Стига вече с тази теза за парите за транспорт. КЛИЕНТА СИ ПОЕМА ТРАНСПОРТА след като се откаже от стоката. Ако е объркано нещо - ти му го поемаш. Ако нещо е за ремонт - отново клиента трябва да си плати транспорта до твоя офис или до където си му казал, че ще се обслужва гаранцията.

Според мен е време НАП и КЗП да натиснат средните псевдо-магазинчета и всякакви псевдо-търговци дето прекупуват я от некой директ, я от ебей и в 90% от случаите не издават приходни документи. За да може малко да се даде въздух на малкия и микро бизнеса в България.

Само се говори, че се работи, а нищо не се върши - няма електронна администрация, няма облекчения, няма нищо...
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Нещо мисля, че се бъркаш, Rado. Скивай пак #10 пост.

Съответно: магазинът примерен артикул за 100 кинта и 3 вида доставки:

• 24-часова експресна (струва 8 лв.);
• 72-часова обикновена/нормална/общоприета (струва 4 лв.);
• 30-дневна бавна/най-евтина (незадълж.; струва 2 лв.)
.

Ако потребителят/клиента избере изрично експресната за доставка, после речи да върне продукта, но съгласно директивата клиента поема разликата в разходите между 2-та вида доставка. Което между експресна и нормална е 4 кинта (ако са 2 вида, ако са 3 вида - 6 кинта). И съгласно 16 стр. 1 и 2.:

• Ако е използвал клиента експресна: НЕ му възстановява парите за нея (8 лв., а само 6*);
• Ако е използвал клиента обикновена: НЕ му възстановява парите за нея (4 лв., а само 2*);
• Ако е използвал клиента бавна: възстановява му парите за нея (2 лв.).

Толкова ли беше сложно?

При отказ в писмен/електронен/телефонен/чатърски/факс вид преди изтичане на 168-мия час или 10080 МИНУТА от минутата на успешна доставка на стоката (пиша до минутата, за да не се „шмекерува“ и с това), и клиента реши да върне продукта:

• Ползвал е експресна? НЕ му се възстановяват 8 лв., той си поема доставката до ТВОЯ warehouse (ТОЙ вече решава какъв вид ще ползва, дали експресна, обикновена или бавна, за НЕГОВА сметка), но му се възстановяват *6 лв. (поне така излиза, ако има 3 вида доставки; ако обаче има само 2 вида – експресна и обикновена, то разликата е 4 лв., съответно и 4 възстановени);
• Ползвал е обикновена? НЕ му се възстановяват 4 лв., той си поема доставката до ТВОЯ warehouse (ТОЙ вече решава какъв вид ще ползва, дали експресна, обикновена или бавна, за НЕГОВА сметка), но му се възстановяват *2 лв.;
• Ползвал е бавна? Търговецът има задължение за възстановяване на тези 2 лв. (16 стр., 2. от директивата).

• Случай #1: Възстановени 100 + 6 = 106 лв.;
• Случай #2: Възстановени 100 + 2 = 102 лв.;
• Случай #3: Възстановени 100 + 2 = 102 лв.;

---

Ако предлага 2 вида:

• 24-часова експресна (струва 8 лв.);
• 24+ часова ДО 30-тия ден доставяне обикновена/нормална/общоприета/бавна/най-евтина (струва 4 лв.);

То:

• Ако е използвал клиента експресна: НЕ му възстановява парите за нея (8 лв., а само 4);
• Ако е използвал клиента обикновена: възстановява му парите за нея (4 лв.).

---

Друг е въпросът с нашата българска реалност, където е-магазините са свикнали да предлагат САМО И ЕДИНСТВЕНО един ВИД доставка: експресна. Е, като е тогава, логично всеки път се губи, и клиента винаги ще има право да му бъде възстановен този разход. Т.е. плаща 108 с доставка, отказва, получава 108 refund (т. нар. „всички суми“, съгласно 16 стр., 1.; а 108, тъй като магазинът Ви не предлага друг начин за доставка, освен експресен, т.е. ЕДИН-ЕДИНСТВЕН вариант, съответно „8“ се явява „B“ по-долу в таблицата) + наобратно към Вашият warehouse с тик „получателя плаща доставката“ (и Вие плащате 8 лв. или 10 съответно, ако не е използвал клиента 20% off discount, както Вие като e-retailer ползвате, или в някои случаи дори 30% off), съответно общата набутвация на store owner-а e: 108+8 или 108+10. Толкова е просто това, че едва ли имаше нужда от цялото това мое обяснение, но явно е трябвало да го напиша, след като #10 пост не е бил разбран за „връзването“. Което дори може да стане ДОРИ и при e-retailers, предлагащи един вид доставка само, т.е. в custom field полето user-а да напише изрично, че желае нормална доставка или бавна (стига да го имате в условията и правилата нейде някъде), и да му я пратите по друг куриер, дори и Български пощи за най-бавния вид (а ако това е прекалено времеотнемащо и бензин до там, то логично му я давате с експресна, но той плаща за нормална или бавна, т.е. НЕ 8, а 4 кинта или 2 кинта, т.е. клиента отново ще е на кяр).

Edit: Едно изображение по-разбираемо и смилаемо:

VyhLeUb3

А ако доставката над опр. сума сте маркирали, че е БЕЗПЛАТНА, то да речем границата е 60 лв. (над нея сума, free). Дава 100 (за X артикул), обаче Вие давате 4 кинта за „доставката“ все пак, щото имате договор с куриера за не знам си колко хиляди доставки месечно/годишно, т.е. реално клиента е платил 96 лв. за артикулът си. И той решава да откаже. Колко му възстановявате? Разбира се, че 100 лв. Съответно отсъстват „обикновен и бавен“ варианти за доставка. Отсъства и понятието „разходите за доставка“ (за клиента, то за Вас си е ясно по default, че си го имате този разход), съответно клиента (ТОЙ) поема разходът за връщане на пратката, и ТОЙ избира дали E, дали N, дали B отново, както си реши и прецени по негово усмотрение. Тук има ново значение обаче, че за да му бъде възстановена сумата, то той не трябва да го върне „до 30-тия ден“, а до 14-тия ден или до 13-тия, че да може Вие да се впишете в срокът на директивата за връщане на сумата до 14-тия ден (цитирам отново:не по-късно от 14 дни от деня, в който е бил уведомен за решението на потребителя“). Потребителят има 10080 минути да P&P обратно пратката, а Вашето платежно също да е ДО края на тези 10080 минути от неговият писмен/електронен/телефонен/чатърски/факс отказ от пратката.

Или иначе казано – директивата дава B сумата на потребителя. До колко е редно това, до колко не е, трябва ли, не трябва ли, има ли смисъл, няма ли, прецакани ли са търговците, не са ли и пр., е друг вид тема на разговор и спор, който ще е тип „след дъжд качулка“, след като е била приета 2011-та година и влязла сила преди 2 месеца.

В реалния свят с примерна ситуация изглежда така:

X = 350
E = 30
N = 20
B = 12

X+E = дава 380 или X+N = дава 370, или X+B = дава 362. Вас обаче ще Ви домързи за една пратка да се разходите, съответно ще му я пуснете заедно с всички други като „E“. Съответно той, ако е умен, ще направи или N, или B варианта (упоменато в custom field-а / полето за допълнителна информация някаква, където принципно би следвало да има всеки Cart), за да плати по-малко за доставката като я получи.

Получава пратката с E, обаче не го кефи, не дава обяснение, отказва я на 13-тия ден и Ви уведомява по чата. От тогава започват да текат нови 14 дни (срок за обратен P&P + Full Refund). След 2 дни той я връща. Вие му връщате 350+B, т.е. 350+12 = 362 лв. (обаче сте се набутали за 380, т.е. 18 загуба, понеже Ви е домързяло да отидете до пощата, т.е. загуба от мързел или че нямате 2-ри служител за това) + клиента слага тик за без наложен платеж, но с тик Вие да платите доставката, а ако е измекяр – може да използва директно „E“. Ако не е, ще ползва N. Ако му укажете да ползва B, и той „ама тей, ама иначе, ама не мога“, накрая се съгласи, ползва B, OK. Съответно Вие си поемате 12-те кинта. И стават: 362 (X+B за пращане) + 12 (за връщане) = 374 (+18 мързел-загуба) = 392 лв. или общо 42 лв. „набутвация“ от „не ме кефи, чиче, връщам“. Но пък едва ли винаги ще са такива цифрите за доставки така или иначе, реално набутвацията сигурно ще е далеч по-малко, ако това е успокоение. А и печалбата от същият този артикул при нов/друг човек, ще нулира загубата от едната рекламация така или иначе, и без това % на върнати пратки е нищожно малък и поносим като цяло. Ако е над 1% обаче, имате сериозен проблем.
 
Последно редактирано:
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Ползвал е експресна? НЕ му се възстановяват 8 лв., той си поема доставката до ТВОЯ warehouse (ТОЙ вече решава какъв вид ще ползва, дали експресна, обикновена или бавна, за НЕГОВА сметка), но му се възстановяват *6 лв
Що 6 да му се възстановяват? Нали 2 лв е най - евтината доставка- значи 2 му се възстановяват пък 6 лв ги прежалва клиента.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Както някой каза, хубаво е да се прилагат закони за целия европейски съюз, но също така да се съобразяват с условията в конкретната държава. До колкото съм запознат единствено при нас куриерите предлагат услугата "преглед и тест" преди да платиш. Ако се вземе в предвид и тази услуга, връщането на вече тествана/премерена и огледана стока се обезмисля и би била приоритет само на клиенти тип "олигофрени".
Ако пък станеш обект на наказателна акция от страна на конкуренцията (както някой спомена по-горе), то несъмнено ще се принудиш да заобиколиш закона, за да не "удариш на коляно". А заобикалки има доста. Първата, която ми идва на ум е ограничаване на щетите, като изпращаш 80% от пратките от името на физическо лице - сделките между физическо-физическо лице не са в обсега на КЗП.
Иначе привидното улесняване на клиентите е само и единствено толериране на монополизма. Яко е да си стоиш вкъщи и 14 дена да се чудиш за какво да се заядеш с търговеца, но и монопилизма не води до нищо добро. Цялата икономика се крепи на гърба на малките търговци - големите знаят как да ощетят държавата.
 
От: От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Що 6 да му се възстановяват? Нали 2 лв е най - евтината доставка- значи 2 му се възстановяват пък 6 лв ги прежалва клиента.

Мда, така е. Клиента поема разликата, оправено е в таблицата + добавено info за неговата обща загуба. Реално пак „B“ (в примера, 2 лв.) е разковничето – сума, която НЕ е била възстановявана до 13-ти, и ВЕЧЕ възстановявана след 13-ти.

Докато малките и средните могат да си правят такива сметки, то големите и монополите, при тях си е друго отдавна.

AMZN US: Заявка от отказ + връщане до 30-тия ден = 100% възстановена сума;
AMZN US: Заявка от отказ + връщането е получено след 30-тия ден (но пратено преди 30-тия, някъде 28-29 ден) = 80% възстановена сума;
AMZN UK: Заявка от отказ + връщане до 30-тия ден = 100% възстановена сума;
AMZN UK: +Връщане на цялата P&P сума (независимо дали си ползвал експресна или нормална доставка): ако продуктът е бил некоректен, развален/повреден или дефектен (от това между другото се възползвах преди 4 месеца, работи, item price + express P&P sum възстановени, загубата беше само обратната доставка до там, поета от мен + 1% refund-to-CC таксата към банката);
AMZN DE: Заявка от отказ + връщане до 30-тия ден: 100% възстановена сума;
AMZN DE: +Връщане на цялата P&P сума (независимо дали си ползвал експресна или нормална доставка): ако продуктът е бил некоректен, развален/повреден или дефектен; ако се връща в позицията на упражняване законното си право на отказ, или се връщат дрехи или обувки до 30-тия ден.
AMZN DE: ++Бонус! Ако продуктът е бил дефектен или повреден, можете да подадете жалба в рамките на 2г. Ако не може да бъде repaired & replaced, то тогава се получава refund или редуцирана цена на новоизбран продукт (един вид кредит за пазарене от refund-а). Същото важи и за ES, за IT. За FR не видях, другите не съм гледал.

За eBay е излишно да пиша сигурно, там обикновено се възстановява „Item Price + P&P“, върващи като една транзакция през PP (няма как само „B“ да бъде възстановено, а направо цялата сума с всички разходи по доставката, независимо какъв вид си избрал, ако ще и 12-часова). Съответно винаги seller-а прецакан в повечето случаи. За това сигурно някои са чели мнения, че за тях е по-добре да Ви кажат да „унищожите“ продукта, показвайки им някакво доказателство, или просто да Ви върнат цялата сума (+P&P), или просто да ship-нат наново продукта, отколкото да се отделя време за разправии в Resolution Center-а кой крив, кой прав, и накрая лепване на червен feedback. Макар, че пак… има ги всякакви. Refund/defect rate-а, ако им е нисък, винаги могат да „проточат“ и да се пробват. Ако е висок или са новаци, или си пазят репутацията, то едва ли ще рискуват.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Между другото Amazon.co.uk приемат и връщане на стоката извън 30 дневния срок, ако предварително се свържеш с тях.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение


Това е доказателство, че закона е за добро. Повишаването на доверието в онлайн търговията е много важно за всички, колкото до офлайн (търговците) те ще трябва да се променят и съобразяват, с това, което се случва онлайн. Разбира се и за тях ще има клиенти още поне 50 години.
 
От: ВръщаТ покупка от нета до 14 дни без обяснение

Проблемно е това, че трябва да се пишат всички разходи за клиента близо до бутона за поръчка. И не е ясно кой е точно бутона за поръчка - дали е бутона за добавяне в кошницата или бутона в дъното на кошницата за преминаване към страницата за плащане (или пък бутона в края на страницата за плащане).

Няма как да напишеш цената за доставка до бутона "add to cart", защото тя може да зависи от количеството стоки, от държавата на клиента, от купони за отстъпка и т.н.

Потребителите не четат и директно затварят сайта преди да са прочели, че няма да плащат за доставка, ако добавят още няколко други стоки (които те така или иначе щяха да добавят, ако не знаеха, че има такса за доставката, която така или иначе нямаше да платят, защото предварително бяха решили да пазаруват много).

Иначе е много дразнещо да не знаеш какви методи на плащане се предлагат преди да си стигнал до страницата, където си пишеш името и адреса (и да си ги попълнил). Така се налага да пиша test test test test в купища полета докато стигна до страницата, където да видя как може да се плати. Сега вече търговците ще са задължени да слагат на видно място описание на платежните методи.
 

Горе