Копейкин е литературен герой, на Гогол ако не се лъжа, не ми се проверява.
Вашият фюрер няма как да патентова световната литература.
Фюрер значи водач, да не ми се нацупиш пак!
казах учи и чети преди да кажеш каквото и да било!
"Възраждане" патентова търговска марка "Костя Копейкин"
Искането за регистрация е направено още през юли от секретаря на партията
Политическа партия "Възраждане" е заявила за регистрация в патентното ведомство търговска марка "Костя Копейкин". Това съобщава на профила си във "Фейсбук" адвокат Диана Попова от Софийската адвокатска колегия, като предоставя и скрийншотове от държавния регистър на търговските марки.
В него ясно личи, че заявката за марка "Костя Копейкин" е подадена на 20 юли 2022 г. и е под номер 2022166945N. Според адв. Попова (видно и от справката) въпросната марка е заявена от Деян Николов, секретар на "Възраждане София", чрез адвокат Петър Петров – зам. председател на партията. Марката е заявена за регистрация за стоки и услуги от класове 16, 25, 26, 35, 38, 41, 45. Въпросните класове на практика обхващат всякакъв вид търговска и рекламна дейност.
"Ноторен факт е, че лидерът на ПП "Възраждане" – Костадин Костадинов получи прякора „Костя Копейкин“, с който бива осмиван в социалните мрежи [...] Вероятно лидерът на ПП "Възраждане" смята, че притежавайки търговска марка „Костя Копейкин“, може да забрани на трети лица да използват този словен елемент и да започне някакви съдебни битки. Добре е да изясним, че това съвсем не е така. Търговската марка не дава абсолютни права върху елемента – в противен случай нямаше да останат свободни думи в говоримия език. Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя.", пише в своята публикация адв. Попова.
Тя обръща внимание и на т.нар. Ницска класификация в заявката за регистрация, която включва безброй стоки и услуги, сред които обаче са "печатни материали, дрехи, услуги, свързани с търговски сделки, реклама и маркетинг, телекомуникации, медии, обучение, адвокатски услуги..."
"На пръв поглед човек би решил, че марката не може да се използва в печатни издания или в медиите. Това обаче далеч не е така. Ако не притежавате онлайн медия, която се казва "Костя Копейкин", или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов", съобщава още адв. Диана Попова.