Какво стана с банка ДСК

Скоро навсякъде ще въведат единствено CBDC и система за социален (точков) рейтинг, подобна на работещата вече 2 години в Китай и вече няма да има банките, каквито ги познаваме въобще.
Интересно е, че на никого не му прави впечатление, че банкови институции събират биометрични ("чувствителни") лични данни.

362929563_6610337612364370_8116603311699413087_n.jpg
 

Две големи промени в "Изипей", които засягат всички!​

Също така от компанията разкриха, че планира през aвгycт и ceптeмвpи 2023 г. дa cтapтиpa пocтaвянeтo нa лицeнзиpaни бaнĸoмaти нa тepитopиятa нa cтpaнaтa​


Дo ĸpaя нa гoдинaтa ĸoмпaниятa зa пapични пpeвoди ЕаѕуРау /"Изипeй"/ щe пpиeмa плaщaния c ĸapти нa гишeтaтa cи в cтpaнaтa. Toвa oбяви в oтгoвop нa въпpoc нa mоnеу.bg Гeopги Mapинoв, изп. диpeĸтop нa еРау.bg и ЕаѕуРау, пo вpeмe нa cъбитиe, пocвeтeнo нa финтex ceĸтopa пpeз пъpвaтa пoлoвинa нa 2023 г.

Πpичинaтa дoceгa дa нe мoжeшe дa ce плaщa c бaнĸoвa ĸapтa в oфиcитe нa ЕаѕуРау е чиcтo финaнcoвa. Зa щacтиe вeчe имaмe финaнcoвa paмĸa, в ĸoятo тoвa дa cтaнe", ĸaзa Гeopги Mapинoв.




Също така от компанията разкриха, че планира през aвгycт и ceптeмвpи 2023 г. дa cтapтиpa пocтaвянeтo нa лицeнзиpaни бaнĸoмaти нa тepитopиятa нa cтpaнaтa. Te щe paбoтят ĸaтo иcтинcĸи ATM, нo в тяx щe мoгaт и дa ce внacят пapи.

Зa мoмeнтa щe бъдaт пocтaвeни 80 бaнĸoмaтa в пo-гoлeмитe нaceлeни мecтa нa cтpaнaтa.

"Maлĸитe нaceлeни мecтa ca eднa финaнcoвa тpyднocт. Hямa oфиc, ĸoйтo дa мoжe дa ce caмoиздъpжa бeз външнo финaнcиpaнe в мaлĸo нaceлeнo мяcтo", пoяcни пpичинaтa дa нe бъдaт пocтaвяни бaнĸoмaти в мaлĸитe гpaдoвe и ceлa Гeopги Mapинoв.

Другата новост, която предстои, е, че нa пo-гoлямaтa чacт oт ĸacитe нa ЕаѕуРау щe бъдaт инcтaлиpaни cпeциaлизиpaни ycтpoйcтвa, ĸoитo щe пpoвepявaт личнитe ĸapти пpи зaявĸa зa извъpшвaнe нa няĸoи ycлyги, нaпpимep зa пoлyчaвaнe нa пpeвoд. Teзи ycтpoйcтвa щe бъдaт cвъpзaни c MBP.

"C пoмoщтa нa АІ щe paзпoзнaвaмe фaлшиви лични ĸapти", ĸaзa Гeopги Mapинoв. Toй paзяcни, чe цeлтa нa тaзи мяpĸa e дa ce пpeceĸaт възмoжнocтитe зa тeглeнe нa бoнycи oт xaзapтни игpи c фaлшивa caмoличнocт и дpyги пoдoбни пpecтъплeния.
 

Идат големи промени в банките в България​

леко закъсняваме с въвеждане на дигиталното евро​


Дигиталните валути не се стремят да изместят парите в брой, а представляват нова форма, ново изражение на парите. И двете форми ще продължат да съществуват успоредно. Това каза финансистът от "Аларик Секюритис" Иван Такев за "Фокус".

В момента 11 държави използват активно дигитални валути, но повече от половината държави в света имат пилотни програми или проучват най-подходящия начин за въвеждането им. "ЕЦБ в еврозоната, Федералният резерв в САЩ, "Банк ъф Ингланд“ във Великобритания са на различен етап от въвеждането на дигитални форми на съответните си дигитални валути – това неизбежно ще се случи.

Моето усещане е, че леко закъсняваме с въвеждане на дигиталното евро. Въпреки че през юни 2023 г. беше изготвено законодателно предложение, все още има прекалено много неизвестни, включително и относно техническата реализация, формата на дигиталното евро и т.н. Не очаквам да навлезе масово до две-три години. Може би други дигитални валути ще навлязат преди дигиталното евро", обясни финансистът.

С въвеждането на дигиталните валути ще има много промени както за централните банки, така и за търговските банки и за потребителите, но всички те ще зависят малко или много от конкретната форма на реализация, заяви Иван Такев.

"На първо място, самото съществуване на валутите в дигитална форма се предполага, че ще намали транзакционните разходи, тъй като ако те съществуват успоредно на парите, които се съхраняват в банковата система, евентуално транзакционните разходи ще бъдат по-ниски. Очаква се да се елиминират въобще възможностите за това много хора в един момент да се опитат да си изтеглят парите от дадена банка и да я фалират“, обясни експертът.

Сред рисковете, които съществуват при въвеждането на цифрови валути от централни банки, финансистът посочи на първо място киберсигурността. "Много от криптоборсите, които се появиха във времето, бяха хакнати по един или друг начин, много пари бяха откраднати и това продължава да се случва. Последният най-голям такъв случай е фалитът на борсата FTX в САЩ. Кибер рисковете трябва да бъдат адресирани от централните банки“, заяви Иван Такев.

Ползите за потребителите според него значително надхвърлят рисковете – ниски транзакционни разходи, мигновено плащане, междуграничните разплащания също биха били много по-бързи
 
За голям проблем с една от най-известните банки у нас съобщава потърпевша. Ето какво споделя тя:

"Моля, пишете за проблемите с "Уникредит Булбанк", относно изпращане на есемес за активация. Едни на други си прехвърлят отговорността, проблемът е от събота!

Не може да се влезе нито с еднократна парола през браузър, нито да се активира повторно приложението на "Булбанк Мобайл", защото просто не изпращат есемеси. Така ограничават клиентите си. Моля, потърсете отговор защо досега не е поправен проблемът и как ще компенсират клиентите си? Благодаря".

Справка в официалната фейсбук страница на банката показва, че там липсва съобщение за такъв проблем. Под една от последните публикации обаче има коментари на хора, които засягат именно гореописания проблем:

- "Четвърти ден не предоставяте никаква възможност за достъп до банкирането за клиентите, използващи СМС като начин на вход. Абсурдно е, че няма начин за смяна на средството за вход в ситуация, в която СМС-ите не работят";

- "Това на нищо не прилича, вече пети ден мълчите, нямаме достъп до сметките си, какво става ...не се получава смс, може би ако проблемът стигне до медиите, ще реагирате по някакъв начин, безобразие";

1693306861351.png

1693306814174.png
- "Гола вода сте. Реално не мога да платя нищо онлайн вече няколко дни.





Принуждавате ме да сменя банката с друга. А нямах такова желание.

Оправете си банкирането. Реално не мога да ползвам парите си, което е абсурдно".
 
глупендер от събота е проблема и понеже си тъп като мотика и не следиш новините за това си на всяка манджа мирудия, виж сайта на Булбанк и спри да се излагаш
 
Онлайн банкирането работи в Египет, но не работи в Тунис. Златна е тази банка.

ПС. И в Мароко не работи…
 
Последно редактирано:
Точно плащането на винетката ли трябваше да ми дублират... да ме е яд, че съм дал 2 х 87 лв. за нищо :D
 
Тия вече копаят дъното, могат да накарат човек да получи инфаркт...
От две години не съм с ДСК и съм много щастлив. Направо бяха потрес. От неработещи онлайн банкиране, до постоянно сриване на системата им. Още тогава си казах, че тези няма да се оправят и реших да ги сменя. Сега постоянно чета из нета техни изцепки и то сериозно. Не знам как има хора, които да го търпят това. ;) На мен започна да ми пречи много и реших, че е време да се махна. ;)
 
451837478_10229152326887553_8136617057647310857_n.jpg
 
Не мога да повярвам, че някой още се търкаля с тази банка. Ако не си се оплел в някакви кредити и работодатели, искащи там да са служителите им, си е чист мазохизъм. И ако не си падаш по екстремни преживявания с пенсионери, всеки месец около числото за пенсии.
 
Ново 20 днес от ПИБ (поне за мен е ново, но да си бях чел условията както се казва):
На 21ви решавам да си поръчам през Ebay.co.uk Macbook Pro 14" M4 Pro, като стойността е 1670GBP, оказа се обаче, че търговеца умишлено не е вписал има ли или няма ДДС начислена в цената. В резултат на което му отказах поръчката, той ми пусна refund. През цялото време сумата стоеше като замразена в сметката ми.
Спецовете от ПИБ осчетоводиха разблокирането на сумата чак днес и какво да видя - такса превалутиране 5 евро. Такса превод - 20 евро.
Писах им и после прочетох, че го имат в условията си - ако се правят/получават преводи със страни извън ЕИП (Европейското Икономическо Пространство) каквато е и Великобритания - имат такса от 20 евро за превод.
Това, което не приемам в случая е, че става на въпрос за покупка през онлайн магазин и се плаща с карта. Може би за банката е едно и също плащането с карта и правенето на превод от гише/през онлайн банкиране, не знам. Точно затова им писах за да го изясним това.
Лаптопа отидох и си го взех от Технополис за същите пари каквито щях да дам на английския търговец (че дори и малко по-малко) + 2 години гаранция вместо една.
За плащането се ползваше платформата на Ebay. Те имат представителство и в ЕС и извън него. Интересно ако бях влязал през Ebay.de, дали пак щеше да я има тази такса.
Ядосах се, защото им плащам за пакет, който включва 3 безплатни превода, а абсолютно всеки превод ми се таксува с по 1 евро или 1 лев (зависи от коя сметка го правя) и като ги питам отговарят "аа вие преди това си правите преводи и не сте разбрал" и като разберат, че не се хващам, започват да си играят с "отчетните периоди".
Така лятото като се разплащах и ходих да тегля от банкомат, често не можех да се възползвам от пълния лимит по картите си, защото се оказва, че периода от четвъртък (примерно 1ви) до събота (10ти) за тях не е една седмица, а по-малко. Причината е, че една операция им отнема по половин седмица да я отразят в системите си като хората.
Затова и като получа превод или нещо подобно - стоя и чакам с по седмица-две да осчетоводят събитието.

Май ще търся друга банка, но всичките са мега нещастни горките. Жена ми с нейните сметки в Уникредит само бере ядове, а там таксата за това, което описах по-горе щеше да е 30 евро до 50 евро. :)
От ДСК миналата година вместо веднъж ми дръпнаха два пъти по 98 000 лева, защото не могли да се разберат горките (офиса им от Варна с този от София) кой да дръпне първи парите и затова всички си взели по равно. Симпатяги.
 
И най-тъжното е, че ще се опитат точно през тези убавци да минава всичко, за да имало прозрачност и всичко да било излязло от сивия сектор. Както се вика на кой ни оставяш, Боже.

Колкото до ДСК, мога да дам само негативни коментари. Там е цяло чудо, че им работи онлайна. Дори при не успя да запали, бях с пасивно цели 5 години, защото не идваше някакъв глупав сертификат, който трябва да се активира в профила ми през сайта, за да мога после да закачи и мобилния апп, и пълни глупости. Но банката беше избор на стария ми работодател, та веднага след напускане, беше от първите ми действия - да я сменя. Не казвам, че със сегашните са по ОК, които са ОББ, но е по-търпимо и имам нужните услуги, които вече си ползвам активно. Нещо, което при ДСК се случваше само на гише.

Логиката ми е, че колкото по-рядко се свързваш със съпорта или им се ходи до офис, толкова им е по-добра услугата. За всичко важи това. За това някой като ми каже, че избира някоя "велика" услуга, защото имала добър съпорт, веднага ми светва лампата, че услугата грам не е велика, просто има някой отдел (съпорта) да маже зад тази услуга. ;)

Сега с ОББ не ми се налага да ходя често, определено не се чуваме със съпорта им и бих ги сложил на по-предни позиции при избор. За ПИБ не знам, там са мои познати и все доволни. Но все се надявам стандартните процеси да не са проблем, след като са масови, може би ще си проличи на по завъртяни случаи.
 
Върнаха отговор иначе (току-що):
По тарифа на банката за получаваненето на суми по платежна сметка чрез карта във връзка с връщане или отказ от стока/услуга се дължи такса в размер на 1 % от сумата. Оделно при превалутиране при трансакции във валута, различна от валутата на сметката, има такса в размер на 0,25 % от сумата.
Значи, поръчвате си нещо за 10 000лв, но ви го доставят счупено и го връщате или ви казват "ооо, ама то всъщност е изчерпано, ето ви парите обратно" и банката си гълта 100лв за цялото удоволствие.
Пуснах едно запитване за становище до омбудсмана (в момента има само секретар там) ей така, профилактично.
И в ОББ имам сметка, но само защото купиха Райфайзен. Там ме зарадваха с мега неадекватност също. Не исках да тегля една 5 цифрена сума и реших да финансирам вместо това. Имаха и вървяща реклама, като дори са ми звъняли по телефона. Отивам им до най-близкия офис с документи и всичко да пуснем проучване и да получа парите. Казват ми "ние такива кредити не даваме" идете в друг офис. Звъня в София - "нямате проблем, проверили сме ви, не може да са ви върнали", идете в съседния квартал в офиса. Отказах се като видях, че от самото начало са решили да ме правят на маймуна.
При самото сливане от Райфайзен към ОББ пък самосиндикално без да ме питат искам или не са ми преобразували една от сметките и са си събирали няколко месеца таксички на воля като уж ме били уведомили, а аз съобщение ни в банкиране, ни по мейл съм получил.
Така ДСК, ОББ, Уникредит и ПИБ са...като мобилните оператори, поне според мен.
 
Последно редактирано:

Горе