Напротив - точно вида на стоката и броя поръчки са важни!
За колко време опаковаш за куриер 4 лаптопа?
А за колко време опаковаш за куриер 16 парфюма? Ако да речеме имаш 1000 модела?
А за колко време оправяш 20 артикула от секс-шоп?
Всяко разбира се, е по правилата, съпътствано от всички необходими документи и да речем една рекламна брошурка / "изявление" за качеството на услугата.
Като цяло факторите са много, но в общия случай, капацитета на 1 работник е около 20-30 поръчки, при средно време за изпълнение на поръчката от 15 минути (в които влизат и получаването, обработването и изпращането на поръчката). И това е, при положение че комбинира опаковането - веднъж ходи до "склада" за артикулите на 3 поръчки, веднъж ходи за опаковки на 5 продукта и т.н.
--Ако си дропшипър - нищо общо с горната схема.
--Ако имаш онлайн магазин, но продуктите са в "склада" (демек у дистрибутор/партньор/вендор) - пак нищо общо. Там ти времето за изпълнение на 1 поръчка става двойно - чисто усреднено. Тоест - или ти трябва още един човек да оправя стоката и да ходи до доставчика, или рискуваш и слагаш 2 или 3 дни срок за изпращане, а клиента си отива, щото не му се чака ЦЕЛИ 3-4 дни за доставка, а си иска "нещото" утре!
Всичко зависи от калибъра на магазина. Ако е сериозен магазин с голям оборот - трябва и сериозен екип. Тоест, Продуктов мениджър, Маркетинг мениджър, Дизайнер, от там - счетоводен отдел, логистичен отдел и чак тогава търговци/продавачи, които да оправят стоката. Някои от позициите може и да са дублирани, но не би било добре. Да не забравяме и програмист - всеки наистина сериозен сайт би следвало да се разработва от собствени програмисти със собствени усилия.
Ако едва сега прохожда, и прави обороти от 2000-3000 на месец, при средна стойност на артикул от 60-80 лева - трябват 2-3 човека - не повече. При магазин с по 1-2 продажби на ден, може и един човек да се справя с всичко, стига да не продава камиони