Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Е едно е да продавате тоалетна хартия, съвсем друго е резервни части за мерцедес, така че и тази форма на "мерене" на човеците не е точна.

Най-точна е броя поръчки според мен, като дори тогава трябва да се има предвид дали се изпълняват от персонала или се пускат към контрагенти само.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Броя поръчки не е фактор :) фактора е ОБОРОТ - тогава човека като служител има измерение :) броят поръчки е нетрайно явление - 100 идват 20 се изпращат на ден 80 са бракувани :) и бля бля.................. но един човек като му дадеш над 5 000 лв да заяви стока и да я завърти и да я довърши това е фактора.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Ми, ако продавам плазми надали ще дам на тоя човек да обработи 2 поръчки за тези 5000 лв и после цял ден да си клати краката, това казвам...

Хората питат какъв колко поръчки могат да се направят на ден от х човека, за да може после да се прецени каква печалба може да се очаква и дали може да им се плаща и да остава нещо.

Никой не пита кой колко работи и кви обороти прави...
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

1 - поръчките са за вас лист хартия :) утре ще ти снимам нашите поръчки да ги пресметнеш във:

- оборот
- време
- разходи
- времетномане
- складово помещение
- логистика
- администрация

Щото самият брой не е важен :) важна е стойността на всеки нает работник спрямо оборота на тези поръчки. Ако при Х брой може да се издържат 2-ма - то при У оборот може и 4-ма не се коментира БРОЙ..............

Аз управлявам 150 финализирани/платени поръчки на седмица и над 10% брак - тоест трябва ли да включа и брака................. броят ви заблуждава.

Колко ПЛАЗМА продаваш на ден :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Да де, ясно че оборота е важен, но ако поръчките са за 5 лева при 150 поръчки на седмица ще си направил 750 лв оборот, колко от тях ще са печалба? Друго ще е при средна стойност на поръчката 50 лева да речем.

"Брака" също е част от цялата система, който трябва да се вземе на предвид, като в по-голяма част от случаите дори отнема повече време отколкото за изпълнението на една поръчка.

Не продавам плазми :P
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Научете се да не работите на ПАРЧЕ - следете:

1 - среден оборот на месец
2 - среден оборот на ден
3 - средна чиста печалба на месец
4 - средна чиста печалба на ден
5 - средна стойност на поръчка
6 - средна стойност на брой продадени продукти за ден
7 - средна стойност ЛОЯЛНИ клиенти срещу НОВИ клиенти
8 - среден разход за работен ден............

БРАКА го вкарайте във ФИЛТРИ............... и той отпада
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Здравейте,
Според мен хората, които са нужни за функциониране на един онлайн магазин, основно се определят от:
- броят на поръчките
- видът на стоките, които се предлагат
- в коя държава/и се продават (взирам това, че все още онлайн търговията в България се осъществява чрез плащане с наложен платеж, а не авансово с карта или други електронни платежни средства, както е по-развитите държави в Европа, което налага допълнително губене на време в потвърждаване, уточняване на адрес за доставка и т.н.)
- до колко функционално правилно е построен сайта и каква информация относно продукти, доставка, връщане и други основни неща съдържа
- дали актуализирането на стоките в сайта и счетоводният им отчет се извършва ръчно или става автоматично със двупосочна синхронизация със складова програма например
Това всъщност са само от някои основни фактори, за които се сещам на първо четене, а има и много други според мен.
Относно маркетинговата и техническата част, ако онлайн магазина е достатъчно голям и може да си позволи да назначи собствени служители, които да се грижат за тях броят им се увеличава, но пък се спестяват разходи, но все пак трябва добре да се прецени преди да се направи тази крачка дали би било добре от финансова гледна точка или е по-добре да плащате на външни фирми за услугите, когато се налага.
Оборота и печалбата е вярно, че не зависят от броят на поръчките, но това е съвсем друга тема, а тази доколкото виждам засяга само броят на работниците.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

На първо място човек трябва да се концентрира върху парите, които изкарва от една поръчка, а не върху броя на поръчките. На базата на оборота, който се изкарва вече може да се мисли и за брой хора, които да работят.
Всичко зависи от предмета на дейност.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

На първо място човек трябва да се концентрира върху парите, които изкарва от една поръчка, а не върху броя на поръчките. На базата на оборота, който се изкарва вече може да се мисли и за брой хора, които да работят.
Всичко зависи от предмета на дейност.

Напротив - точно вида на стоката и броя поръчки са важни!

За колко време опаковаш за куриер 4 лаптопа?
А за колко време опаковаш за куриер 16 парфюма? Ако да речеме имаш 1000 модела?
А за колко време оправяш 20 артикула от секс-шоп?

Всяко разбира се, е по правилата, съпътствано от всички необходими документи и да речем една рекламна брошурка / "изявление" за качеството на услугата.

Като цяло факторите са много, но в общия случай, капацитета на 1 работник е около 20-30 поръчки, при средно време за изпълнение на поръчката от 15 минути (в които влизат и получаването, обработването и изпращането на поръчката). И това е, при положение че комбинира опаковането - веднъж ходи до "склада" за артикулите на 3 поръчки, веднъж ходи за опаковки на 5 продукта и т.н.

--Ако си дропшипър - нищо общо с горната схема.
--Ако имаш онлайн магазин, но продуктите са в "склада" (демек у дистрибутор/партньор/вендор) - пак нищо общо. Там ти времето за изпълнение на 1 поръчка става двойно - чисто усреднено. Тоест - или ти трябва още един човек да оправя стоката и да ходи до доставчика, или рискуваш и слагаш 2 или 3 дни срок за изпращане, а клиента си отива, щото не му се чака ЦЕЛИ 3-4 дни за доставка, а си иска "нещото" утре!

Всичко зависи от калибъра на магазина. Ако е сериозен магазин с голям оборот - трябва и сериозен екип. Тоест, Продуктов мениджър, Маркетинг мениджър, Дизайнер, от там - счетоводен отдел, логистичен отдел и чак тогава търговци/продавачи, които да оправят стоката. Някои от позициите може и да са дублирани, но не би било добре. Да не забравяме и програмист - всеки наистина сериозен сайт би следвало да се разработва от собствени програмисти със собствени усилия.

Ако едва сега прохожда, и прави обороти от 2000-3000 на месец, при средна стойност на артикул от 60-80 лева - трябват 2-3 човека - не повече. При магазин с по 1-2 продажби на ден, може и един човек да се справя с всичко, стига да не продава камиони :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Малко късно влизам, ама като чета коментарите, ще се опитам да върна темата към оригиналния и вид: колко човека ви трябват за онлайн магазин.
Моето мнение е, че колкото голям ви е бизнеса. Аз от скоро имам магазин и го управлявам изцяло аз. То верно, че имам само няколко реализирани поръчки, но пък съм нямал проблеми, забавяния и такива подобни.
Та пак казвам, колкото голям е бизнеса и колкото е голяма заетоста, толкова народ ще ви трябва.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Напротив - точно вида на стоката и броя поръчки са важни!

За колко време опаковаш за куриер 4 лаптопа?
А за колко време опаковаш за куриер 16 парфюма? Ако да речеме имаш 1000 модела?
А за колко време оправяш 20 артикула от секс-шоп?

Всяко разбира се, е по правилата, съпътствано от всички необходими документи и да речем една рекламна брошурка / "изявление" за качеството на услугата.

Като цяло факторите са много, но в общия случай, капацитета на 1 работник е около 20-30 поръчки, при средно време за изпълнение на поръчката от 15 минути (в които влизат и получаването, обработването и изпращането на поръчката). И това е, при положение че комбинира опаковането - веднъж ходи до "склада" за артикулите на 3 поръчки, веднъж ходи за опаковки на 5 продукта и т.н.

--Ако си дропшипър - нищо общо с горната схема.
--Ако имаш онлайн магазин, но продуктите са в "склада" (демек у дистрибутор/партньор/вендор) - пак нищо общо. Там ти времето за изпълнение на 1 поръчка става двойно - чисто усреднено. Тоест - или ти трябва още един човек да оправя стоката и да ходи до доставчика, или рискуваш и слагаш 2 или 3 дни срок за изпращане, а клиента си отива, щото не му се чака ЦЕЛИ 3-4 дни за доставка, а си иска "нещото" утре!

Всичко зависи от калибъра на магазина. Ако е сериозен магазин с голям оборот - трябва и сериозен екип. Тоест, Продуктов мениджър, Маркетинг мениджър, Дизайнер, от там - счетоводен отдел, логистичен отдел и чак тогава търговци/продавачи, които да оправят стоката. Някои от позициите може и да са дублирани, но не би било добре. Да не забравяме и програмист - всеки наистина сериозен сайт би следвало да се разработва от собствени програмисти със собствени усилия.

Ако едва сега прохожда, и прави обороти от 2000-3000 на месец, при средна стойност на артикул от 60-80 лева - трябват 2-3 човека - не повече. При магазин с по 1-2 продажби на ден, може и един човек да се справя с всичко, стига да не продава камиони :)

Чак сега видях мнението затова отговарям. :)
Относно капацитетът на работника, до голяма степен зависи от продукта на дейност. Примерът с големия магазин не е реден, защото там така или иначе започват с голям бюджет и наемането на персонал не е проблем.
С долния пример с артикули от 60-80 лв. за оборот от 2000-3000 лв съвсем спокойно могат да се справят двама.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Чак сега видях мнението затова отговарям. :)
Относно капацитетът на работника, до голяма степен зависи от продукта на дейност. Примерът с големия магазин не е реден, защото там така или иначе започват с голям бюджет и наемането на персонал не е проблем.
С долния пример с артикули от 60-80 лв. за оборот от 2000-3000 лв съвсем спокойно могат да се справят двама.

Именно. Основния фактор в случая е обема на поръчките, физическия обем на стоката + логистиката. От това зависят основните работници в магазина.
Реално Меринджеите са допълнителен персонал, но сериозен магазин не може без Контент мениджъри, програмисти, дизайнери и маркетолози. Да може да се прави от 1 човек, но не и наистина качествено. Няма как да стига времето, хем да работиш, хем да четеш и да се развиваш - не става просто. Или наемаш някой външен и му ставаш роб (ако е програмиста де) или си наемаш добър (що годе), влагаш в него усилия, пари, всичко, щото ако ти работи човек по сайта 2 години и реши в един момент да ходи да продава мартеници в САЩ... еми :) Сещате се :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

един човек на място може да свърши цялата работа
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

един човек на място може да свърши цялата работа

В момента двама човека издъхват при оборот от 35 000 лв на месец с ежедневно покачване....................... въпроса е:

- Колко човеЦИ бихте назначили и на какви позиции. Въпроса е с уловка..............

ЖОКЕР: - позициите са винаги били и само две на брой. Метафора.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Изчетох цялата тема и моето мнение на база 10 години работа в онлайн магазини се припокрива именно с това:

Напротив - точно вида на стоката и броя поръчки са важни!

За колко време опаковаш за куриер 4 лаптопа?
А за колко време опаковаш за куриер 16 парфюма? Ако да речеме имаш 1000 модела?
А за колко време оправяш 20 артикула от секс-шоп?

Всяко разбира се, е по правилата, съпътствано от всички необходими документи и да речем една рекламна брошурка / "изявление" за качеството на услугата.

Като цяло факторите са много, но в общия случай, капацитета на 1 работник е около 20-30 поръчки, при средно време за изпълнение на поръчката от 15 минути (в които влизат и получаването, обработването и изпращането на поръчката). И това е, при положение че комбинира опаковането - веднъж ходи до "склада" за артикулите на 3 поръчки, веднъж ходи за опаковки на 5 продукта и т.н.

--Ако си дропшипър - нищо общо с горната схема.
--Ако имаш онлайн магазин, но продуктите са в "склада" (демек у дистрибутор/партньор/вендор) - пак нищо общо. Там ти времето за изпълнение на 1 поръчка става двойно - чисто усреднено. Тоест - или ти трябва още един човек да оправя стоката и да ходи до доставчика, или рискуваш и слагаш 2 или 3 дни срок за изпращане, а клиента си отива, щото не му се чака ЦЕЛИ 3-4 дни за доставка, а си иска "нещото" утре!

Всичко зависи от калибъра на магазина. Ако е сериозен магазин с голям оборот - трябва и сериозен екип. Тоест, Продуктов мениджър, Маркетинг мениджър, Дизайнер, от там - счетоводен отдел, логистичен отдел и чак тогава търговци/продавачи, които да оправят стоката. Някои от позициите може и да са дублирани, но не би било добре. Да не забравяме и програмист - всеки наистина сериозен сайт би следвало да се разработва от собствени програмисти със собствени усилия.

Ако едва сега прохожда, и прави обороти от 2000-3000 на месец, при средна стойност на артикул от 60-80 лева - трябват 2-3 човека - не повече. При магазин с по 1-2 продажби на ден, може и един човек да се справя с всичко, стига да не продава камиони :)

Като в магазин, където няма складова база и всичко се заръчва на момента от доставчици, наистина се поддържа срок от 2-3 работни дни за окомплектоване на поръчка (за да се събере всичко от всякъде) и става с 1-2 служители, а при магазин със складова наличност става от днес за вчера, но пък с повече служители. Поне моите лични наблюдения са такива.

п.п. Иначе в темата има изписани откровени глупости, което по-скоро отдавам на факта, че са писали и хора с никакъв или малък опит в областта на електронната търговия. Мир вам!
 
От: От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

п.п. Иначе в темата има изписани откровени глупости, което по-скоро отдавам на факта, че са писали и хора с никакъв или малък опит в областта на електронната търговия. Мир вам!

Дам :) Много на място казано, на за съжаление навсякъде това е срещано явление - хора се изказват авторитетно, но не и компетентно.
"Мир Вам" не е нужно обаче, нека просто се учат от чуждия "опит", ама и на малко въздържание!

В момента двама човека издъхват при оборот от 35 000 лв на месец с ежедневно покачване....................... въпроса е:

- Колко човеЦИ бихте назначили и на какви позиции. Въпроса е с уловка..............

ЖОКЕР: - позициите са винаги били и само две на брой. Метафора.

Чесно, не те разбирам!
Дай още един жокер :)
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Всичко е относително, при магазини като моят, които освен всичко и сами изработват продукцията, може да са нужни минимум двама души и при малко количество поръчки. Според мен най-лесното измерване би било ако един човек за една седмица обработва примерно 70 поръчки, а имате 700 такива за седмица средно значи ще трябват около 10 човека за да не закъснявате с обработката и доставката.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

Много зависи според това какво точно продава магазина и как е организирал процесите предхождащи доставката до крайния потребител.
 
От: Какъв трябва да е броят, според вас на Екипа към един Онлайн Магазин?

1 мениджър, 1 лице за сео, 3 души за обработка на продукти качване и 2-ма за сортиране на пратките - до 10 души е най-добре
 

Горе