Аз също ще споделя мнението си за тази платформа за онлайн магазини. За съжаление съм с негативен опит от платформата покрай работата си с клиенти. Основните проблеми са не толкова въ функционалността на онлайн магазините, напротив, удобни са, лесно се навигира в платформата, и решава проблема с ъпдейтите и непредвидимите ситуации при ъпдейт на различни плъгини, конфликти между тях и т.н. НО, голямото но е доста голямо. Първо скоростта на сайтовете до скор обеше много зле, липсва оптимизация на CSS стиловете, доста излишни неща се зареждаха, липса на хуабво оптимизиране на изображенията, нямам идея защо не позлвате cdn - дали вътрешен или cloudflare ( до преди месеци когато последно работих с клиент от платформата това бе актуално). Много проблеми със SEO мета данните, на единия от магазините на около 300 продукта се повтаряше едно и също заглавие и мета данни, а съм задал за всеки пдорукт, да не говорим че имаше някаква обърквация по два различни начина да вкараш на заглавната страница мета данни и ставаше някакъв странен конфликт, странен редирект за начдалната страница помня че имаше, изобщо куп проблеми. Много излишни неще се индексират, като цяло трудно се индексира, гугъл отчита една камара проблеми и т.н. Вече съм забравил, но от към СЕО гледна точка беше пълно ама пълно с проблеми и ако клиента няма маркетинг екип и платени реклами за да се развие сайта му разчитането за развитие на органично достигане до сайта е меко казано трудоемко. Правеха се някакви ъпдейти и дори стана по-зле. Много малък избор от теми, много кофти възможности за къстъм изработване на тема, объкрващ текущ "едитор".
Бих посъветвал да оправите тези проблеми. Много от тези палтформи вече имат супер лесни билдъри и е по-лесно да се работи с тях ( и не не са български тесзи кото работят добре ).
1. Визия на онлайн магазините - нправете онлайн билдър и/или подобрете възможността за къстъмизиране ( редакция по изискване на клиента ) на темите дали от вас, дали от някой dev, поправете и допълнете текущите възможности за така да се каже "украсяване" на сайта. Предложете на клиентите си по-добър избор от Responsive теми.
2. Всички проблеми по СЕО - много нашенски девелопъри съм забелязал че изключително много НЕ наблягат на СЕО и се отнасят все още с пренебрежение. Едно време до преди 5-7 години нямаше проблем, но това сега е неизменна част от правилното развитие на един сайт. За да се развие добре трябва правилно насочване, не само скоростта на сайта да е добра, но и всичко останало нужно за да работи индексирането на сайта правилно (т.нар. On Page SEO ) и да спомогне за развиването му в мрежата ( тоест т.нар. Off page SEO ). Във вашата платформа това е генерален и важен проблем за решаване! Мога да ви дам абсолютно подробни насоки за това какво трябва да се поправи и добави от към СЕО! Възможност за Facebook E-commerce интеграции.
Има и разни дребни технически проблеми, но те обикновено са индивидуални, тоест разбирам че няма как да се предвидят всички неща и сте ги оправяли бързо тези неща. За това и няма да ги коментирам.
Тук ще вмъкна, допълнителни, но не съществено важни съвети, все пак биха привлекли още повече клиенти към Вас:
3. Хубаво е да направите някаква мрежа, кяото да лансира продукти от вашите клеинти, това ще е един супер бонус, можете да си я направите автоматизирана. Например един сайт, който ще показва RSS емисии от клеинтски сайтове с продукти по категории, второ към него развити социални профили с много псоледователи - фейсбук и инстаграм ( това става доста бързо и не с врапиращи инвестиции ). В допълнение група за обяви в която автоматично отново с хаштагове да се пускат най-ниви продукти, автоматично да излизат промоции ( така да е и в основния сайт и фейсбук и инстаграм страниците ) и т.н. Можете сами да доразвиете тази точка.
4. Оправете хостването на сайтовете, странно е ужким платформа предлагаща всичко в едно, а имах клиент който плащаше за допълнителен хсотинг защото имал проблеми сх сотинга и там вече не помня още какво беше за подобряване на скоростта.. Скоростта така и не се подобри след плащането за допълнителен хостинг, а падането му офлайн стана дори по-често и после изчезнаха дори и продукти, уж ги има, но ги нема ( при посещение 404 ) и т.н. В псоледствие този проблем се оправи с линковете.
5. Бъдете ясни и точни в предлаганата услуга и точно какво е включено в нея и какво МОЖЕ да се включи срещу допълнително заплащане, не да се разбира в последния момент " ма то такос, туй може онуй може ".
6. Не предлагайте услуга просто ей така " Който се върже". Бъдете най-добрите, добавяйте повече възможности, повече функционалности и се грижете по-добре за клиентите си за да бъдете най-добрите в това коеот предлагате!
7. Не ги заробвайте. Имах проблем с клиент, трябваше да се крием и лъжем и така и той не получи нито RSS емисия, нито файл с продуктите си за да направим сателитен сайт който беше купил готов да днедри продукти и да сочи към главният му сайт при вас. Това е абсурдно!!! Клиента плаща за услуга, но заробването един ден ще срине цялата платформа!
направете възможно за всеки акаунт щом си плаща вие трябва да му предоставите RSS емисия. Тя е полезна не само за внедряване на продукти и др.. инфо в други платформи, но и ако сайта на Вашия клиент предлага възможност за франчайз и/или дропшипинг, ще може нговият партньор сам да избере къде иска да внедри и продава продуктите, така че печелите вие, ще имате верен клиент, той ще печели и неговият/неговите партньори. А да не говорим че е задължително наличието на RSS за Google ads и Facebook някои видове реклами, Google Merchant и други.
Разбира се вероятно някои от нещата е взъможно да сте ги поправили, нямам представа, за момента клиенти идващи от там ( и останалите Бг платформи ) избягвам да приемам, защото за парите за които работя изобщо не си заслужава да се хващам да правя магии, да му бая и да права overtime за да станат нещата в срок който съм задал ( стандартен при мен ).
Мисля че бях достатъчно изчерпателен в отговора си. Приемете тази градивна критика, тя е единствено във Ваша полза! Така освен горните изброени, този ил итези, които ще работят по маркетинга и СЕО на сайта ще Ви препоръчват и те ще са доволни.
Сори за правописа, нямам време да чета и поправям написаното, а пиша и бързичко..
П.П. Всичките ми доводи, препоръки и т..н. са базирани на реални случки, като доказах и на един от клиентите си проблемите с платформата, чрез направата на сателитен сайт в който сам си вкарах продукти и със мизерно, бих казал даже никакво СЕО, достигнах посещенията на моя сайт в пъти повече от неогвите, както и за кратък период се лансира с топ ключ думи дори над конкуренти ( които също позлват плафтормата Ви ). В сайта продуктите разбира се препращаха към Вашия клиент, но просто идеята беше да му докажа всичко което му казах ( както и на Вас тук в този пост ).