От: Картините като инвестиция.
Това за смъртта го има, но знаеш ли колко автори има починали, които никой не ги купува и след като починат... Тоест искам да кажа, че качеството си е качество и преди и след смъртта, просто добрите творби много често се правят десетки години преди времето си, те го изпреварват и затова са и толкова добри. Отнема време за да се осъзнае от всички.
А за blackout, ще кажа, че окей, добре си с терминологията и т.н. но в практиката този пазар много рядко се подчинява на типичните икономически закони. Занимавам се с това и ти казвам от първа ръка. Продавал съм картини и продължавам да го правя. Когато нещо е качествено, дори да не си експерт, ще го оцениш. Трябва ли да си инженер, за да кажеш, че Мерцедеса вози добре? След това вече опира до потребностите на човека. Дали той има духовни и интелектуални потребности, или просто "иска да си купи нещо цветно". Има всякакви хора, и да поставиш такива неща в терминологични граници, меко казано е наивно.
Ще дам един пример за артист, за да не философстваме излишно: Банкси(Banksy) е графити артист от Великобритания. Жив е и продава творбите си за стотици хиляди долари и паундове. Купуват го много известни холивудски звезди както и други хай-лайф фигури от цял свят. Но при него голяма роля играе маркетинга. Да, той има двама мениджъри, които управляват всичко. Но в същото време, той отново е талант, преди да стане известен работите му пак са си добри, креативни и с типичния за него хумор и усмиване. Дори напоследък да е малко позалязал, той пак е едно от най-големите имена. Също едно от най-интересните неща е, че той успява да превърне едно изкуство, което се смяташе за вандализъм преди десетина години, в нещо интересно, а сега вече хората гледат по друг начин на графитите. Разбира се има и други такива артисти, от същия ранк, но давам за пример него, защото той е успешен до голяма степен с маркетинг стратегии, докато другите наблягат на качеството и упоритостта и отново успяват.