Здравейте колеги. От 3 месеца ставам и си лягам с тази наредба Н-18... Говоря си с пресцентъра на НАП поне по веднъж седмично, с юристи и с колеги и още имам въпроси, или всяка яснота докарва по няколко нови въпроса. Искам да направя уточнението, че се мъчим да отговорим на всички изисквания и да не сме в нарушение, нямаме други намерения
Та Някой има ли инфо за следните въпроси:
правя уточнение на ситуацията
Фирамта е регистрирана по ЗДДС
Фирмата има и физически магазин, в който продава
Фирмата има и онлайн магазин
Платформата на онлайн магазине е Опенкарт
Фирмата ползва СУПТО микроинвест склад про
1. Opencart супто ли е или не е? Ако Е СУПТО, то кой трябва да го регистрира в "великият" списък на НАП с удобрените софтуери. АКО не е СУПТО, то ако магазина екпортва всяка поръчка в микроинвест склад про и от там се обработва това нарушение ли е? (да микроинвест предлагат някакъв такъв модул
https://www.microinvest.net/BG/Програма-Utility-Center който е малко цифра...)
2. Ако след горните въпроси изпаднем в следното допускане: по презумция на наредбата едно СУПТО може да управлява многожество ФУ но обратното не важи. Това означава ли, че трябва да имам отделно ФУ за онлайн магазина? И съответно ако имам 3 онлайн магазина за всеки ми трябва отделен касов апарат, който да бъде контролиран от съответният сайт?
3. Ако горното допускане е вярно, за да избегнем многото касови апарти и глупости и всички оналайн магазини минат на ППП (паричен пощенски превод) и/или по банка то това освобождава ли оналайн магазина от нуждата да има касово устройство и да е супто и регистрации и т.н. или поради наличието на физически магазин със СУПТО е задължително всичко да минава от там?
4. Ако онлайн магазина мине в презумция на ППП преводи по банка то с какъв документ ще се издава стоката? До момента я издавахме със стокова разписка + касова бележка? Сега с какво трябва да се издава? Задължително с фактура за плащане по сметка?
до тук с оналайна сега с физическият магазин
5. ако фирмата разполага с 2 различни физически обекта с 2 различни или полуразлични асортиемнти. То суптото трябва да ползва една база данни общ манджорляк или може да са 2 различни бази за различните дейности така да го кажем.
6. Ако пускаме фактура през СУПТО то това забранява ли успоредното ползване и на кочан с фактури?
7. Според съобщението на НАП за нас е удължен срока за смяна или доработка на касовите апарати до края на Септември. Това означава ли, че може в единият оберкт да ползваме нов касов а в другият обект стар касов апарат с цел преходно преминаване?
Благодаря предварително! Поздрави