Некоректни онлайн купувачи!!

Sunday

New Member
Здравейте, бих искала всеки който има мнение по въпроса с некоректните онлайн купувачи /тези който поръчват онлайн и след това не си взимат поръчката/ да сподели.

Имам онлайн магазин и понякога се случва хората да правят поръчки, а след това да не си ги потърсят. Не отговарят на обаждания, груби и нахални хора. И накрая за капак не само, че не печелиш нищо. но и плащаш връщането на доставката. Към търговците има толкова много изисквания и т.н, а се оказва едва ли не, че нищо не може да направиш срещу тези, които не си търсят пратките.

Въпросът ми е. Как да се справим с тези некоректни ''купувачи''? Търсих в интернет дали няма черен списък за такива, но се оказва , че има само за фирми и агенции. Защо да няма такъв и за тези които поръчват, а не плащат.

Нека всеки, който има или е имал този проблем да сподели мнението си.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Свиквай. Това е една от специфичните особености на местните потребители, другото забавно е да си вземат пратката да я ползват няколко дни и да се пробват да ти я върнат обосновавайки се на 14те дни за връщане.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Ами ако си вдигнат телефона какво? Или ще кажат ще я взема и няма да я вземат или ще си поговорите и пак няма да я вземат. На сила никои не може дс накараш.
Това което може да се направи е да се работи върху таргет групата ти клиенти. Другото е веднага след поръчка да се обработва да се споменя статуса или да звъниш на хората за потвърждение.

Случвало ми се правя поръчка и 2-3 дена нищо. Нито статус нито потвърждение...
Наскоро пък ми се случи правя поръчка. Обаждат ми се че продукта го няма, и ме питат искате ли като е наличен да ви се обадим. Викам добре. След 3 седмици получавам нещо в еконта, ама и идея нямам какво е.
Оказа се това дето съм го поръчал, ама не сметнали за необходимо, че след толково време трябваше ооне един телефон да звъннат...
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Колегата го каза най-добре. Такъв е манталитета на българина и това няма да се промени. Аз лично съм бил и от 2те страни и мога да дам някои наблюдения:
1. Черен списък си направи сам - помага. В моя случай установих, че около 35-40% от непотърсените пратки са от хора, които поръчват за 2-3ти път. Когато поръчките им почнаха да бъдат отказвани без предупреждение взеха да звънят обидени, реших да изпратя няколко такива пратки и всички до една пак бяха непотърсени :) Та, такъв е българина, доставя му някъв кеф да прецака някой.
2. Винаги се обаждай на хората по телефона, спестява някакъв % от бъдещите непотърсени пратки :)

Имах интересна случка като клиент, по същото време, в което се ядосвах много на непотърсените ми пратки.
Счупи ми се копче на клавиатурата и потърсих в интернет, намерих онлайн магазин. Сайта изглеждаше адски стар и зарязан, но си викам айде, трябва ми спешно. Поръчах като в коментар към поръчката написах с ГОЛЕМИ букви, че държа да получа обаждане или мейл, в който да ми кажат кога аджеба ще получа продукта. Дори съм написал, че ако не получа отговор в някакъв вид близките 2-3-4 часа ще се наложи да потърся от друго място, защото ми трябва спешно. Така, след като пуснах поръчката получих автоматичен отговор "Вашата поръчка е приета!" и толкова. Беше около 11-12 часа през деня, по-късно звънях на телефона от сайта, писах мейл, но нищо. 3-4 часа по-късно намерих клавиатурата от друго място и я поръчах, от там ми се обадиха 5 минутки по-късно, всичко точно.
На следващия ден естествено пристигат 2 клавиатури. 2 минути след като отказах едната(ясно коя) получих обаждане от гневен господин, който ми се караше 1 час как съм я отказал, бил ли съм получил мейл и т.н., опитах да му обясня че съм написал подробно всичко, но той отказа да приеме.
И тук се почна забавното, господина почна да цитира закони и разпоредби, чрез които щял да си вземе парите от мен. Взе да ме обижда и да ме заплашва, че трябвало да си платя, нямало как, щял да се обади на куриера да се върне. Иска на надежда ме обля, мислейки си че има някакъв минимален шанс той да е прав. Казах му го директно: "Нямаш идея колко щастлив ще ме направиш ако успееш по някакъв начин да си вземеш парите от мен!" После взех да чета и чета всичките неща, които той наговори, за съжаление бяха глупости.. Но бях толкова щастлив за момент, викам си ето, вече няма да имаме по 20 непотърсени пратки на месец и 200лв излишни разходи :)
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Това ще става проблем тепърва. От 2 различни места ме оферираха за услугата фалшиви поръчки към конкурент. Различни градове, различни IP-та, различни телефони. Дори го предлагат и за olx и bazar. Цените се движат около 2-4 лева на фалшива поръчка.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Ми.. читав договор с куриер, така че пратката да не е скъпа, опитвате се да договорите да не плащате връщането на пратка, че да минимизирате загубите напълно, и на всеки съмнителен звъните задължително. Прекият, близък контакт с клиента често помага да се отсеят такива случаи.

Иначе, аз лично нямам много такива - да речем 20 годишно.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Аз мисля, че трябва да се премахне доставката с наложен платеж.
Тогава ще си получиш пратката само ако предварително си си я платил
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Аз предпочитам да давам на клиентите си максимално много варианти и свобода на плащане.
Иначе, всеки може просто да не разрешава наложен платеж като опция и готово.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Това ще става проблем тепърва. От 2 различни места ме оферираха за услугата фалшиви поръчки към конкурент. Различни градове, различни IP-та, различни телефони. Дори го предлагат и за olx и bazar. Цените се движат около 2-4 лева на фалшива поръчка.

Всеки ден научавам нещо ново, това не го знаех.
Живи и здрави да са и поръчителите и изпълнителите, за годините си съм видяла как всичко се връща и то многократно дори. Щом го правят трябва да са сигурни, че и на тях ще им го направят.

Ми.. читав договор с куриер, така че пратката да не е скъпа, опитвате се да договорите да не плащате връщането на пратка, че да минимизирате загубите напълно, и на всеки съмнителен звъните задължително. Прекият, близък контакт с клиента често помага да се отсеят такива случаи.

Иначе, аз лично нямам много такива - да речем 20 годишно.

А има ли куриер, който предлага да не се плаща връщането, всички имат почти стандартни договори, не съм прочела никъде да има такава опция и не са ми предложили?
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Нямам идея - зависи от броя пратки, които правиш, и броя, който ти връщат. Всичко може да се договори.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

% според мен зависи от нишата и таргет групата.

Тук само за сведение мога да информирам за "челния" опит на потребителите от Русия.
Там последните години е масова практика да поръчаш стоката от всички онлайн магазини в която я намериш след което плащаш първата пратка която е пристигнала а останалите отказваш.

Колегите в Русия са полудели, като се има предвид разстоянията там и качеството на техните пощи ...
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Тук дори като я вземе от куриера, какво му пречи да ти я върне след няколко дни :)

Аз лично съм го правил, но проблема беше в търговеца, бяха ми пратили S вместо L. Още същия ден след няколко часа им пратих продукта обратно за тяхна сметка
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Пречи му, че се е набутал да плати доставка. Разбира се, това зависи от цената на стоката и политиката на магазина за безлпатни доставки.

Тъй като напоследък имам вземане даване с онлайн магазини в западна европа, мога само да ви кажа, че там като чуят наложен платеж и бягат надалече. Всичко се плаща онлайн! И не говоря за търговеца, говоря за клиента! Реално погледнато и на мен ми е по-лесно да не нося много кеш в мен. От който и магазин да пазаря има ли варианти за плащане онлайн, плащам си онлайн. Кеша се ползва за кафета и ресторанти. Вече в почти всеки магазин/офис можеш да платиш с карта.
Но кога ще се научи българина, че не е страшно и реално е далеч по-сигурно да платиш с карта, отколкото с наложен платеж :) Ходи му обяснявай...

Колкото по-скоро навлязат онлайн плащанията у нас, толкова по-бързо ще спрат и измамите и от двете страни.

Малките до средни онлайн магазини, които продават най-много, работят без фирми, ф-ри и т.н. Това също е неприемливо за мен! И ще е още едно от нещата, които ще изчезнат когато плащанията онлайн са над 50%. За съжаление надали сега са повече от 10-15, не съм гледал статистики..
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Защо пък да е по-сигурно с карта, отколкото с наложен платеж?

За останалото съм съгласен - у нас има сериозно недоверие в онлайн плащането, но тук вината си е в нас, търговците.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

До като не се направи така че да получаваш пратката след като си я платил винаги ще има % от прецакани пратки. Моите пратки ми по-изгодно да ги пратя за унищожение вместо да ги връщам и всяка седмица плащам МИНИМУМ по 100 лева унищожения и върнати пратки. Когато съм имал повече пратки съм плащал и по 500, 600 лева...
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Защо пък да е по-сигурно с карта, отколкото с наложен платеж?

За останалото съм съгласен - у нас има сериозно недоверие в онлайн плащането, но тук вината си е в нас, търговците.

Не е вината в нас, търговците, вината е че българина е недоверчив към всичко що е нова технология, познай пак кой има интерес от това :)

А е по-сигурно защото когато плащаш с карта, означава че плащаш на фирма, която е длъжна да издаде ф-ра, тъй като е настъпило данъчно събитие. Когато плащаш на еконт в повече от половината случаи плащаш на някой циганин, който взема 10лв, че му ползват името за пратки в Еконт и така не плащат данъци и никой не ги закача. Ако решиш да върнеш пратката търговеца не носи кой знае каква отговорност, особено ако сайта му е хостнат някъде на майната си. Ако се разтърсиш ще видиш, че е пълно с онлайн магазини, в които няма абсолютно никакви контакти. Къде е КЗП? :)

Самия факт, че даден магазин има одобрение от банка и разполага в виртуален ПОС терминал е достатъчно доказателство, че банката го е одобрила и легитимен бизнес. Правата ти при плащане онлайн са далеч по-защитени, от наложен платеж.
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Не е вината в нас, търговците, вината е че българина е недоверчив към всичко що е нова технология, познай пак кой има интерес от това :)

А е по-сигурно защото когато плащаш с карта, означава че плащаш на фирма, която е длъжна да издаде ф-ра, тъй като е настъпило данъчно събитие. Когато плащаш на еконт в повече от половината случаи плащаш на някой циганин, който взема 10лв, че му ползват името за пратки в Еконт и така не плащат данъци и никой не ги закача. Ако решиш да върнеш пратката търговеца не носи кой знае каква отговорност, особено ако сайта му е хостнат някъде на майната си. Ако се разтърсиш ще видиш, че е пълно с онлайн магазини, в които няма абсолютно никакви контакти. Къде е КЗП? :)

Самия факт, че даден магазин има одобрение от банка и разполага в виртуален ПОС терминал е достатъчно доказателство, че банката го е одобрила и легитимен бизнес. Правата ти при плащане онлайн са далеч по-защитени, от наложен платеж.

Само с това, че българина е недоверчив не съм сугласен. Как когаот пазаруват извън БГ си плащат с картите без проблеми а тук се правят на 3ле на цяло. Тарикатлък е пак цялата схема за да може да напоръва от няколко места или просот да си прави ташак.

Случвало ми се е няколко пъти след изпратена пратка да ми кажат: Аа ама аз вече си в взех от другите доставиха ми в първи или класиката: Аз не съм поръчвал нищо.... От къде му имам телефона, адреса и имената не е ясно..
Ако започнат да си плащат напред както и навън нещата ще се нагласят много бързо. Инче си правих ескперимент. Пуснах в един от магазините си плащане само с карта или през банка с тотално безплатна доставка. За 1 седмица нямаше нито една поръчка. Върнах наложения с по 3-7 лв доставка и нещата са си ОК
 
От: Некоректни онлайн купувачи!!

Спокойно, вървим си с много години назад след другите. И при нас ще дойде предварителното плащане с картата и тогава пращане на стока. После вече, ако не го кефи, нека я връща.

Както някой горе каза, като си купуваме от Амазон и Ибей, си плащаме предварително без да мрънкаме. И тук ще стане.
 

Горе