Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Force

Active Member
Всеки онлайн магазин или търговец се е сблъсквал поне веднъж с този проблем. Заплащането на доставки в двете посоки оказва лошо финансово влияние. То е ясно, че не можем да елиминираме всички некоректни клиенти, но поне да ги ограничим до минимум. В момента прилагам определени тактики, но все пак няма никакво влияние - човека ако е несериозен, не може да го накараш да си вземе пратката. При всички поръчки:

- Първоначално звъня по телефона за потвърждаване
- Проверявам данните на купувача в търсачките, да не би да има предишни негативни отзиви за него из форумите
- Давам му точна информация кога пратката ще пристигне в неговия град и кога може да си го вземе
- Още на първия ден след изпращането им пиша "дали са доволни от продукта и имат ли някакви забележки" - един вид политика на after-sales, която да им покаже, че не искам да ги мамя.

И въпреки тези действия броя на непотърсените пратки не намалява! Някакви идеи как да решим този проблем?
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Това е един от рисковете да си търговец в България. Няма измъкване от това. Като печелиш си поемаш и рисковете.
Аз примерно пращах за щатите но стоката ми се предплаща напълно + доставката по пейпал.
Клиента не си потърси стоката и тя се върна при мен. Направих безуспешен опит да се свържа с клиента и препродадох стоката отново.
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Проблема при мен е, че продавам продукти със специфични условия за съхранение и можете да си представите какво му се случва на този продукт, като постои 4-5 дена в офиса при неблагоприятна температура и влажност на въздуха. Тоест двойна загуба!
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Колко % са ти такива пратки?

Аз да чукна на дърво за последните 2 години имам 2 такива пратки, което е за "чукане на дърво".... И то все БГ пратки...
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Е нямaм онлaйн мaгaзин. Продaвaм глaвно в олх и бaзaрa. Винaги при поръчкa се обaждaм зa потвърждение. Винaги след изпрaщaне нa прaткaтa се ОБAЖДAМ ОТНОВО с информaция когa ще пристигне и колко ще сртрувa достaвкaтa. Винaги при осъществявaне нa връзкa с клиентите съм бил учтив. Винaги пускaм пртките тaкa че при откaз, дa плaти достaвкaтa и зa връщaнето. Изпрaтил съм нaд 1000 прaтки и до този момент нямaм върнaтa нa 2 пъти чaкaх седмицa докaто клиентa си ги вземе. Съвет обaждaи им се и втори път след изпрaщaнето нa прaткaтa не им пиши. Тaкa ще им покaжеш че си сериозен.
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Като си взимаш парите в аванс. Не знам някой от западните големи магазини да пращат стока преди да им е платена
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Проблема не е с върнатите пратки след преглед. Такива досега съм нямал за щастие А и винаги слагам опция доставка в двете посоки за сметка на получател. Проблема е с непотърсените пратки. Давам пример с поръчка от миналия ден:.

12:34 Клиент: Здравейте, искам да поръчам продукт "наименование" до офис на Еконт Пловдив ...., получател:....., телефон за връзка: ......
12:36 Аз: Здравейте. Поръчката Ви е приета, ще се свържем с Вас в рамките на 10 минути на посочения номер, за да потвърдите поръчката
18:00 Аз: Поръчката Ви е изпратена днес и утре ще пристигне в посочения от Вас офис на Еконт. Крайна цена с доставката: .....лв.
18:05 Клиент: ОК, утре ще го взема

Следващия ден(пратката все още е в офиса)

13:00 Аз: Здравейте, доволни ли сте продукта?
18:00 Аз: Какви са Ви впечатленията? Моля споделете

Клиента вижда съобщенията, но не отговаря. Най-вероятно се е отказал от пратката. А най-лошото е, че не отговаря дали да го връщам или да го изчаквам. А времето работи срещу мен...
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Aми точно обясних ти че не трябвa дa му пише a дa му се обaдиш втори път веднaгa след пускaнето нa прaткaтa, кaжи му колко излизa достaвкaтa и когa пристигa. Aко не я вземе обaди му се трети път след двa дни, не му пиши дирекно обaждaне и го питaи ще вземе ли прaткaтa или дa си я прибирaш понеже се трупaт тaкси и тaкa. Друг вaрянт е предплaтa.
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Чшшшш... тея телефони кой ще ги плаща уе?

Я полека с тея обаждания...

Да не ми е жена, та ще й се обаждам 16 пъти...

lipcho - дори да напишеш, че искаш той да плати връщането еконт не могат да му опрат пистолет в челото и да кажат давай парите за транспорт. Те или не го намират или той не си търси пратката... Така, че ти ако искаш да си вземеш обратно стоката трябва да направиш разпореждане за това и да си платиш в двете посоки...

Единственото е да ги научим да плащат напред с карта. Но и тук ще има винаги търгаши, които ако разберат колко лесно могат да скамват ще си плащат, ще си правят диспути и ще си гледат шампионската на новия телевизор.... Това докато не отида да ги намери и ошамари човек де...
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Нямате представа какви истории съм виждал, когато продавах часовници - поръчват оригинал, тайно го сменят с репликата и го отказват. Добре, че винаги ги отварях отказаните пратки в офиса, че да разбера разликата и да обявя рекламация. На такива как да не им счупиш кратуната се питам... Но с непотърсените пратки и заплахите не вършат работа. Когато продавах в продавалника, на некоректните клиенти им публикувах личните данни във форума, че дори преди това ги предупреждавах че ще го направя. Но никой от тях не ги интересуваше, че при търсене в гошо ще излязат на първо място като некоректни и измамници. Разни хора, разни идеали...
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Зa товa съм си взел готинa тaрифa с хиляди минутки. Винaги могaт дa те прецaкaт кaто и ти тях и винaги ще имa тaкивa клиенти. Зa мен товa е нaчинa и тaкa продaвaм.
 
От: Непотърсени пратки - как да се справим с проблема?

Единствения вариант в подобни случаи е да калкулираш загубите в цената. До скоро продавахме стока онлайн, от която на седем продукта беше сметната пълната загуба от следващите три. Схемата работеше, защото средно на 10 поръчки 2-3 или не бяха потърсени от получателите или се връщаха обратно при нас. Ако не може да си позволите доволни надценки просто няма смисъл да се занимавате с онлайн търговиям
 
Здравейте, според мен начина е следния да се напише една колективна молба или жалба черно на бяло до управителният съвет на Еконт за да спре тая глупост с непотърсените пратки. Ето такава примерна

До г-н Павел Пенчев
Изпълнителелния директор
на Еконт Екпрес ООД
адрес: гр. Русе



К О Л Е К Т И В Н А М О Л Б А



Относно: Защита на онлайн търговията


Уважаеми г-н Пенчев,

Обръщаме се към Вас за решаване на един проблем. Молбата ни е следната: В програмата с която работите с клиенти да отбелязвате телефонните номера на получатели, които след изпращане на пратка към тях не я търсят и се налага заплащане на таксите за наша сметка. И когато при следващо изпращане се попадне на отбелязан номер, Вашите служители да ни предупреждават, че получателеля е некоректен.
Ще сме благодарни и по-уверени в услугите Ви, ако молбата ни бъде удовлетворена и ще чакаме отговор на ..................!

Приложена е подписка на Ваши редовни клиенти, включили се молбата.


в таблица:

№ Име, Фамилия Телефон Подпис

Само така ще можем евентуално да се справим с проблема, иначе с празни разговори просто няма как. Който прочете това съобщение и е съгласен, да го разпространява и да дава идеи как да се съберат максимален брой подписи.
 
Здравейте, според мен начина е следния да се напише една колективна молба или жалба черно на бяло до управителният съвет на Еконт за да спре тая глупост с непотърсените пратки. Ето такава примерна

До г-н Павел Пенчев
Изпълнителелния директор
на Еконт Екпрес ООД
адрес: гр. Русе



К О Л Е К Т И В Н А М О Л Б А



Относно: Защита на онлайн търговията


Уважаеми г-н Пенчев,

Обръщаме се към Вас за решаване на един проблем. Молбата ни е следната: В програмата с която работите с клиенти да отбелязвате телефонните номера на получатели, които след изпращане на пратка към тях не я търсят и се налага заплащане на таксите за наша сметка. И когато при следващо изпращане се попадне на отбелязан номер, Вашите служители да ни предупреждават, че получателеля е некоректен.
Ще сме благодарни и по-уверени в услугите Ви, ако молбата ни бъде удовлетворена и ще чакаме отговор на ..................!

Приложена е подписка на Ваши редовни клиенти, включили се молбата.


в таблица:

№ Име, Фамилия Телефон Подпис

Само така ще можем евентуално да се справим с проблема, иначе с празни разговори просто няма как. Който прочете това съобщение и е съгласен, да го разпространява и да дава идеи как да се съберат максимален брой подписи.

Боже Господи - ти сериозно ли? Че те от това печелят луди пари. Едни мои приятели от Еконт бяха почнали да си предупреждават редовните клиенти за некоректните купувачи, но от Русе ги надушиха и без малко да им затворят офиса.
 
като цяло при пратките до адрес отказаните и върнати пратки са по малко
дал съм хубава цена за пратки до адрес и така имам по малко върнати пратки
но като цяло има малка група болни откачени клиенти, която трови целия бизнес с фалшиви поръчки.

клиентите са едни андрешковци, които си мислят, че прецакват теб, но всъщност с отказаните пратки прецакват себе си, щото всеки почва да си калкулира загубите в отказаните пратки в цената на стоката
 
Всъщност не прецакват себе си, а всички останали за съжаление .... пълно е с нещастници, които не си взимат пратките, дори не отиват до офиса. С всички клиенти се свързваме и уточняваме детайлите по поръчка и доставка и винаги има такива, които след това спират да си вдигат телефона. Еконт са пример за нещастници, които благодарение на клиентите си са постигнали всичко и сега правят всичко за да ги загубят. Току що изпратих запитване за оферта от друг куриер, и се обадиха да ми кажат, че ще се разберем за по-добра цена офис-адрес отколкото офис-офис на Еконт. А единственият начин да откажем клиентите да използват услугите на Еконт, е като им предложим по-ниски цени и да си стоят вкъщи ...
Винаги ми е било чудно, ако оставя пратката за унищожаване в офиса на получателя и откажа да платя пратката в едната посока, какво ще стане? Мисля, че нищо. Просто идея за размисъл ...
 
ами просто и вие като търговци сте скръндзи, ако стоката струва 100 лв. с наложен платеж, пуснете я за 95 лв. при плащане с карта и готово.
Аз лично си плащам напред ако това ми дава безплатна доставка или цената е по-ниска
 
Ти пък си голям тарикат. Стоките, които продавам са от такова естество, че клиента може да получи поръчка и за 20ст. Айде, като си НЕскръндза предплати ми доставките напред ... И съм забелязал, че клиенти които не си вземат пратките обикновено са тези с най-мизерните поръчки или с ЕГН след 2000г.
 
С безхаберицата в България от страна на управляващите, негативите са в населението.

При мен случаят е следният ....
Доставям продукт на клиент. Срока на доставката е 7 дена. Информирам клиента по телефона, че продуктът е наличен и на следващият ден да го получи. Клиентката ми обяснява, че сега нямала възможност и ще се чуем след 2 седмици. Звъня пак след 2 седмици.. НЕ ВДИГА. Звъня на третата седмица и "Уважаемата" клиентка нагло ми съобщава след 3 седмици, че времето било се затоплило и вече нямала нужда от това.

Така, че всеки един търговец се е сблъсквал с някакъв случай... Лошото е, че това няма изгледи да се спре по какъвто и да е начин....
 
Още от самото начало е било ясно, че е несериозна. Защо си се занимавал с нея няколко седмици?
 

Горе