Онлайн магазин - как да го направя ?

mr_flower

New Member
Поствам отделно тази тема, за да не се спами тази за дропшипинга !
Тук накратко ще изложа моите наблюдения за създаването и управлението на онлайн магазин в БГ.
Напоследък се наблюдава масово затваряне на магазини и табели “ Дава се под наем “ и съвсем естествено – наемите в един Пловдив са по-високи от Ротердам ! Всичко живо започна да прави онлайн магазини, защото там е “бъдещето” и да се пренасочва към електронната търговия, което доведе до масово създаване на “ оффлайн магазини “ в нета, където в начините на плащане най-често пише – свържете се с Нас, обадете се, за количества – спец. отстъпки и т.н и най-вече – наложен платеж и заплащане на място.
Ето моите препоръки и съвети !

  • Проучете пазара и вижте дали потребителите ви използват интернет активно – никой няма да ползва онлайн селскостопанска аптека
  • Намерете правилната платформа за Вашия магазин, с риск тук да бъда атакуван Ви препоръчвам готовите платформи като оскомерс например и един добър темплейт към него, за да спестите в началото от разходите си ! След като магазина стане разработен и популярен си позволете създаване на магазин с уникално съдържание, дотогава с тези пари можете да разработите една хубава рекламна кампания !
  • Намерете ниша и то такава, че да ви интересува и да имате познания в нея, за да може да сте адекватни на въпросите, с които ще ви опсипят клиентите ( бъдете сигурни).
  • Не създавайте магазин “за всичко” – пълно е с такива дето продават комп.части, вибратори, феромони и ……… детски играчки – пълен миш-маш и като поръчаш ти казват, че ще проверят дали го имат “на склад” и ще се обадят до 2-3 дни ! Разбира се , че може да разширите асортимента си , но с проверени и близки търговци, които могат да реагират веднага – бг клиентите обикновено искат продукта “веднага”, ако може и “вчера”
  • Подредете си магазина спретнат и хубав – стоките трябва да се намират бързо и лесно, колкото и да е странно – колкото по-малко стоки имате – толкова по добре продавате!
  • Не се подлъгвайте да печелите от реклами – тук логиката е друга – клиента трябва да е концентриран в твоя магазин. Веднъж влязъл в него не трябва да го изпускате , предлагайки му др реклами от адсенс напр. – така работите за конкуренцията ! В тази връзка внимавайте с линковете, които обменяте, ако продавате парфюми – не правете линк със сайт за подаръци, защото клиента може да реши , че една статуетка например е по-подходяща от парфюма!
  • Създайте си готин и приличен тайтъл, не го блъскайте с поредица от ключови думи – ключовите думи гледайте да ги ситуирате ненатрапчиво в самото съдържание и категории!
  • Ако имате физически магазин, не бързайте да го затваряте – клиентите основно питат – как да дойдат на място и да видят продукта !
  • Изчистете начините си на плащане и доставка ! Ако е възможно разкарайте тъпите форми като плащане на доставка, наложен платеж и т.н , защото вероятността да ви запали поредния интернет-дрисльо е голяма!
  • Както вече казах едно 60-70% от тази търговия е оффлайн, така, че се пригответе да сте постоянно на посочен в сайта телефон или пред скайпа!
  • Ухажвайте клиентите си без да ги спамите(супер се дразнят), но пък едно честитене на имен ден ги прави много щастливи!
  • Ще пусна допълнителен пост за рекламната кампания!
Това засега , че ме домързя да пиша вече. Чакам Ваши наблюдения и отзиви !
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Супер си, бате! Много добре си го написал, та чак се замислих. Искам да влезна в контакт с теб за повече съвети!
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

След това идва сложния момент – как да се рекламираме и да определим таргетите

  • Изгответе си точен план към коя група потребители се насочвате вашия магазин не може да е насочен към “всички” ! Аз примерно съм се концентрирал към потребители с доходи между 600-1200 лв. на възраст от 25-40 год.
  • Заложете и на българите , живеещи в чужбина – за тази цел определено вкарайте разплащания през пейпал.
  • Подберете си добра куриерска фирма ( то май няма такава, мамка му ) , защото тези КУРиери спокойно могат да ви закопаят – предлагат доставка до врата и ако асансьора не работи ти се обаждат да слезеш и да ги чакаш пред входа , че аз си живея у нас , а не пред входа да не говорим, че пращаш напр букет цветя , а “…….- експрес” му носи вече салата ! Затова си създайте собствена мрежа – във всяко градче има бол съвестни пенсионери, готови да ви свършат работа за 5 кинта и да не ви осерат позициите!
  • Няма да пиша за събмита, щото тук всичко е ясно – проблема идва после – започват да ви се обаждат световно неизвестни порталчета и да ви искат пари за да ви включат в каталозите си, като ви обясняват тъпо колко им е посетен сайта и как всичко ще е ок ! Отказвайте без колебания – не си струва ! и още нещо събмитвайте тогава , когато магазина е абсолютно готов и подреден, иначе си гърмите патроните.
  • Чувал съм, че няма лоша реклама, ама не съм съгласен – има ненужна реклама, която не носи нищо, освен разходи – когато правиш интернет магазин го рекламирай в интернет – там са твоите потребители, тъпо е да пишеш платена статия във вестник напр. и пак повтарям бягайте от глутницата рекламни агенти, които ще Ви нападнат
Това не е виц – преди 5-6 дни ми се обади един пич, да ми обясни , че те държали правата за адуъдс и гуглето в бг и техните реклами само излизали на първа страница и “повярвайте господине ние държим монопола на гугл в българия” – ей такива ще ви побъркат !

  • Когато изграждате рекламна стратегия – гледайте да плащате на клик!
  • Не се скъпете за добра и таргетирана реклама – тя се изплаща !
  • Проучете правилно конкуренцията – това е трудно, но ако се представиш за репортер от по-известен вестник и проведете интервю на тема – онлайн търговията в тази област – малко мръсен номер, но върши работа!
  • Не се отчайвай , ако конкуренцията ти е мощна и финансово подплатена – в интернет “бързите” риби изяждат “бавните”, а не “големите” – “малките”
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Ето една статия също по темата.
 
Последно редактирано от модератор:
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Електронната търговия започва с електронния клиент

Клиентът – без значение дали е индивидуален потребител или бизнес – сега има две шапки. Шапка за реалния свят и шапка за онлай света. В реалния свят клиентът използва социални или писмени умения, за да избира и купува. В онлайн света клиентът използва технологични умения, за да купува. Какви последици се появяват от тази напърв поглед невинна разлика?

Онлайн светът

“Неприятно ми е, че ми пишеш.”

“Имаш вниманието ми за седем секунди”

“Не вярвам на тия глупости за продажбите ти”

“Искам да говоря с клиентите ти, а не с теб.”

“Не купувам, ако не е лесно.”

“Нямам ти доверие, не мога да ти дам кредитната си карта”
Реалния свят

“Бих изчакал минута-две”

“Благодаря Ви”

“Ще платя сега”

“Благодаря ви за помощта”

Трудно се разпознава същия човек, когато едната шапка се смени с другата. Този шизогреничен светоглед е характерен за вашия онлайн клиент – защото вашият онлайн клиент е и офлайн. Тогава как разбираме и категоризираме този нов електронен клиент?

Просто сегментираме. Сегментацията означава разделяване на вашия пазар на сегменти. Всеки сегмент трябва да има уникални характеристики, които трябва да бъдат задоволени по различен начин. Защо въобще се занимаваме със сегментацията? Ами, първо тя ви помага да насочите своите услуги и продукти по прецизни към определена група потребители. Но основното предимство на сегментацията е фокусът. Фокусиране върху ползите за вас. Фокусиране върху продуктите ви. Фокусиране върху маркетинговите ви послания. Фокусиране върху цените ви. Фокусиране върху разработването на новите ви продукти. И преди всичко фокусиране на усилията ви върху задържане на клиентите.

Когато постигнете този фокус, и конкурентоспособността ви ще се е увеличила. Сега вече сте готов да се състезавате с най-добрите. Отговаряте по-пълно на нуждите на клиента. А това означава, че вашият бизнес сега е много по-пригоден за Интернет и електронна търговия.
 
Последно редактирано от модератор:
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Браво на Боби и Цеци!!!
От далече си личи дълбокото познаване на практическата материя!
Обхванати са въпроси, с които задължително ще се сблъска човек когато израстне нет бизнеса му!
Дадени са проверени с практиката точни решения!
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Поздравления и на mr_flower и на Цеци за страхотните постове. По една репутация и за двама ви от мен.
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Благодаря на Коцето и Марина за хубавите думи.

Видовете клиенти в електронния бизнес

Ще ви представя 4 лица, които най-често се срещат из електронния бизнес.

Снежанка
Перфектният клиент – тя чете сайта ви, следи аргументите ви, обущива с вас и споделя своя възторг от вас с други клиенти в дискусионните ви форуми. Можете да й досаждате с имейли и да я молите да даде мнението си върху почти всеки аспект на вашия бизнес – тя ще е откровена и полезна. Тя е рядък тип – може би по-малко от 1% от вашата база клиенти или посетители на сайта ви ще са Снежанки.

Господин Шумен
Полезен, гласовит клиент, който ще изразява мнението си пред вас и пред другите ви клиенти. Може би е малко твърдоглав и склонен да не изчита или използва напълно сайта ви. Но като правило тези индивиди ще ви дадат по-широка картина на евентуалните клиентски нужди. Те може би купуват по-малко или по-рядко. Отново Господин Шумен е рядък ,може би около 5% от аудиторията ви.

Господин Зает
Този клиент не шуми много-много и вероятно е по-пасивен от останалите, въпреки че е възможно да е чест купувач или посетител. Но той разбира и използва сайта ви ефективно за собствените ви нужди. Той е готов да научи неща за вас и за вашите услуги и продукти и вероятно ще чете имейлите ви. Това е почти идеалният клиент – толерантен, отворен и лоялен. Може би около 10% от вашите клиенти са тип Господин Зает.

Господин Темерут
Не провокирайте тези клиенти! Не очаквайте нищо от тях освен продажби. Те говорят с кредитните си карти. Те изпитвт малко или въобще никакво уважение към компанията ви. Може и да харесат уебсайта ви и удобството, което той предлага, но никога няма да ви го кажат или покажат. И не бива да ви учудва, че огромното мнозинство от аудиторията ви са тип Господин Темерут – може би до 80-85%!
 
Последно редактирано от модератор:
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Поздрави за описанието на типа "снежанка". Много добри момичета. Любезни и наивни, те винаги са готови да видят света като едно добро място за живеене и споделяне на приказки, като спомагат с всичките си сили за това. Методите им обикновено включват описание на личното и семейното житие-битие, както и многобройни музикални фрагменти, показващи душевния им баланс за момента. Откак се появи YouTube снежанките са в разцвет и се топят под ярките му лъчи.

Което не означава, че по-разпространените и ординарни (80-85%) гадни типове като мен не пускат оффтопици тип клипове, посветени на снежанките:

http://www.youtube.com/watch?v=H5soFkGX250
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

е ама много го мразите тоз г-н Апостолов - кво толкова парите ли ви е прибрал от джоба кво та чак на маймуна-аватарка сте го направили цъ цъ цъ...
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

Сега няколко думи за рекламната кампания (говоря само за БГ магазини)–

  • Задължително започнете тогава , когато магазина “работи” и е напълно готов
  • Започнете от един постепенен събмит (гювеч и дир) са много добри за вашето първоначално лансиране!
  • Изчакайте 15-20 дни преди сериозната рекламна атака
  • През това време определете бюджета си много точно и местата , където да рекламирате, след това – умножете бюджета х 2 и намалете местата за рекламиране наполовина !
  • Не се притеснявайте да експериментирате, докато не намерите правилните таргети – в нета е добре рекламата ви да обикаля като “цветарка”
  • Разиграйте вариантите по-голям и по-малък бюджет и вижте разликата
  • Колкото и да не върви – не се отчайвайте първата една година, онлайн магазина е като виното – трябва да отлежи.
  • Подбирайте много точно ключовите си думи, ако продавате торти – не слагайте ключова дума “торти” – най-често ще се натъквате на разни домакини търсещи рецепти за торти, които само ще ви изядат кликовете – напишете примерно – “поръчка и доставка на торти” или нещо което точно да дефинира вашата дейност.
  • Работете много внимателно с човека, който се занимава с вашата SEO оптимизация (той знае как, но не знае какво) и изисквайте периодични отчети и поставяйте съвсем конкретни цели
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

И сега големия Х.. за българсите магазини :

Клиент от чужбина иска да прати китка на майка си – какво прави ?
1[FONT=&quot] [/FONT]Избира си Бг сайт , избира си продукта , оформя си данните и ……. Не може да плати, защото такова животно да платиш директно с дебитна или кредитна карта в Нашата Родина НЕМА – предлагат му се вариантите през Ипей(ама е ясно, че в 90%от случаите той няма регистрация там) или Пейпал(където и да има регистрация, курса е дървен) и следват офлайн вариантите с банки, чекове, изпращане на познати да платят и т.н. и т.н.
ИЛИ
[FONT=&quot]2. Се ядосва и се насочва към един “бял” сайт плаща и си оформя сделката за 3-4 минути , след което въздъхва и си вика “ Е никога няма да се оправи [/FONT]
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

най-големия недостатък при онлайн търговията е липсата на актуализирана складова наличност в повечето магазини. Много пъти ми се е случвало да искам да си поръчам нещо и да ми се обадят да ми кажат че в момента го няма в този цвят и размер, ако искам да си избера нещо друго - ами не искам бе хора, искам си това...

Това, плюс ниските отстъпки които дават вносителите са може би две от основните причини за трудният старт на електронната търговия в България
 
От: Онлайн магазин - как да го направя ?

какви отстъпки бе :) преди време исках да предлагам стоки на една фирма и тя ми вика 10% ... и ми се оплакват, че други търговци им мрънкали за повече и аз да не съм си го помислял ... :) смях ... 10% може да получиш в магазин отстъпка ...

абе примери много ама не ми се пише конкретно.

а по принцип проблема с липсата на наличност е голям и при офлайн магазините, имат изпраскана по една мостра и толкова ... ако искаш както се казва.
 
Как стои въпроса с направата на онлайн магазин?

Като започнем от системата, избора на име, интеграцията на продуктите та отидем и на легализацията. Най ми е важна тя. Как стои въпроса с нея? Какво трябва да се направи, за да е легален един онлайн магазин, тъи като говорим за голяма фирма, искаща да продава продуктите си на техен си онлайн магазин.

Много ми е важно, но не бърза, имам седмица, за да дам отговор. Ще се радвам да получа наистина хубави отговори и никакъв спам, благодаря предварително.
 
От: Как стои въпроса с направата на онлайн магазин?

не разбирам какво точно в случая значи легализация на магазина?
ако стоките са техни, могат да си ги продават в собствения си онлайн магазин съвсем спокойно.

есетествено зависи от стоките, ако не са нещо нелегално за пазара, нямат проблеми.

интеграцията на продуктите?
може би стандартната процедура в която се слагат в категориите през админ панела на системата...
или по някакъв начин импорт в базата, зависи в какъв формат са

избора на име: може би името на фирмата :)
системата - тук ще има доста противоречиви мнения от форумците. VMart не е хич зле..
 
От: Как стои въпроса с направата на онлайн магазин?

Говоря за законова гледнат точка за легализация. Вскеи ли може да си направи сайт, да сложи вътре продукти, които да речем си набавя от офлайн магазин и да ги продава свобоодно? Трябва ли някакво разрешително или не? Ако покупката става чрез кредитна/дебитна карта, естествено трябва разрешително за това, от банка ли от къде. Тези тънкости ми трябват. Благодаря: )
 
От: Как стои въпроса с направата на онлайн магазин?

не разбирам какво точно в случая значи легализация на магазина?
ако стоките са техни, могат да си ги продават в собствения си онлайн магазин съвсем спокойно...

Всъщност според доскорошния закон за електронна търговия - търговеца няма право да приема плащане преди клиента да е получил стоката. Доста магазини изгоряха по този параграф (главно малки магазинчета). Имаше жалби за отмяната на това нещо, така че добре се информирайте по този въпрос. Някой, се изхитриха и промениха плащането на стоката с авансово заплащане или дарение... нещо такова.
Има и още една глупост в същия закон - клиента има право да върне стоката в срок от 7 дни. И срещу това бяха потекли жалби и т.н. така че проверете и това. Също е добре да обмислите издаването на гаранционни карти. Подписването от двете страни и връщането при вас...


Успех с магазина. Споделяй накъде и как вървят нещата:wink:
 
От: Как стои въпроса с направата на онлайн магазин?

Става дума за сериозни неща, в смисъл такъв, не е просто да се продават някакви си китайски неща, ами дрехи и то маркови, от чужбина за нашият пазар, на хубави цени. Притесняват ме тези неща, които изброи Чилев.
 

Горе