От: Повишаване на Tic - Yandex
Езика за тИЦ има ли значение?
Тук ми липсва емотикона от скайп, който се пляска по челото. :lol:
Какво ще рече оптимизация за Яндекс? Какво й е по-различното?
По-принцип е логично, Яндекс има по-голям дял на руския пазар от Гугъл, както е и много по-добре ориентиран морфологично. За търсене по комерсиални тематики се използва предимно Яндекс (дава много по-точни резултати). За видеоклипчета, снимки и т.н. се ползва Гугъл.
оптимизацията за Яндекс се прави, съобразявайки се с алгоритмите и филтрите на Яндекс (скоро пуснаха острова). При Гугъл се прави, съобразявайки се с пингвини и панди.
Няма нормален руски оптимизатор, който ще си махне линковете само заради заплахите на Гугъл, камо ли да им напише и изпрати списъче, но все пак се стараят да покриват останалите критерии - полезност насъдържанието, актуалност, социални сигнали и т.н.
Яндекс пък още от времето на Мадридския доклад вече знаеше как да отделя комерсиалните линкове и беше наясно, че няма смисъл да се бори с вятърни мелници. На лошите линкове просто придаде нулева тежест без да закача нормалните купувани. Има си бизнеси, в които естествен линк е невъзможен, и те го знаят.
Не че Гугъл не го знаят, ама Яндекс прави срещи и взаимни консултации на своите специалисти с оптимизаторите, докато Гугъл представя видеоклипчета с пиар (имам предвид Кац, а не пейджранка).
Също така, когато се работи за Гугъл, то се купуват линкове и за директен трафик, докато при работа с Яндекс линковете се купуват само за SERP-a - купуваш линк за позиции, а трафикът идва от серпа, от борси за трафик и от контекстната реклама (Адсенс и Яндекс Директ) . Затова е възможно руски сайт с 50 човека на ден да печели толкова, колкото негов български аналог не може да постигне и с 10000 уникални дневно.