Проблем с договор на Виваком

jivako000

New Member
Здравейте, преди малко се регистрирах и не мога да преценя дали темата е за този раздел, но ако не е, моля да я преместите. И така, имам проблем...

На 31.08.2015 отидохме във Виваком със майка ми, като имахме желанието да прекратим договор, който беше изтекъл Септември, миналата година и включваше - телевизия, мобилен телефон и домашен интернет, като искахме да прекратим телевизията и телефона. Служителя каза, че няма проблем и помоли майка ми да се подпише на таблет, но преди това питахме за какво точно се подписваме. Той съвсем спокойно ни обясни, че това е за прекратяване на исканите от нас услуги. Подписа се майка ми, и той каза - за вас няма нищо, следващия път като идвате трябва да върнете оборудването и ще ви дадем приемо-предавателен протокол. Всичко точно!
На 14.09 отиваме във Виваком, служителя беше в отпуск, и ни обслужи мениджъра на магазина. Върнахме оборудването и питахме колко ще плащаме на месец само за интернета, тъй като само той остана и служителката казва - 14.80 лв. месец... Майка ми пита при какви условия, а тя отговаря, че имаме договор за интернет до 08.2017 !!!!

Чудихме се как е станало, като ние не сме подписвали договор, а само закрихме част от услугите... И тогава вече ни стана ясно, че той ни е направил договор, без да ни каже, като ни е лъгал, че се подписваме за прекратяване.....

Нямам думи, от толкова години ползваме услуги на Виваком и заслужаваме ли такова отношение.

Моля Ви помогнете ми, как да постъпя??
 
От: Проблем с договор на Виваком

Хванал ви е по-малката такса за двугодишен абонамент, ако беше за едногодишен щеше да е 16,80 на месец

Аз преди година и нещо исках да се отказвам след 2-та седмица от договора, а те ми казваха "Господине, не става така". Не би трябвало въобще да е работа на обикновения човек да разлиства страници и да проучва договори, разпоредби, точки и алинеи когато иска просто да ползва една евтина скапана услуга. Идея си нямам какво точно печелят когато винаги минават потребителите си, но със сигурност не е доверие.

Има и по-малки квартални доставчици на интернет и телевизия. Не само че при тях не следват малоумни последствия от "случайни" грешки и пропуснати текстове, ами и услугите им обикновено са по-качествени.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Не се ли научихте вече да четете дребния шрифт? Как така ще подпишеш нещо, без да си го прочел?
 
От: Проблем с договор на Виваком

Не се ли научихте вече да четете дребния шрифт? Как така ще подпишеш нещо, без да си го прочел?

Отново казвам, когато човек има желание просто да ползва обществена услуга както всички останали около него, последното нещо за което му се мисли са някакви морално остарели договорни отношения. И без това преди да се стигне до договори човека си е задръстил главата докато реши кой точно план или комбинация от планове иска да ползва. Само някви крайни фенове дето по цял ден за телефони и оператори мислят могат да знаят всичко наизуст.

А и това не е взимане на заем от банката че да трябва с всичко да сме запознати, то е просто услуга която на практика може да се прекрати по всяко време без оператора да бъде ощетен. Плащаш - ползваш. Не плащаш - спира ти се. Така би трябвало да е, но те са го обърнали в някаква схема дето се чудят как да те минат. В резултат сигурно повечето клиенти на един мобилен оператор са такива дето са се пренесли при тях само защото са намразили другите :)
 
От: Проблем с договор на Виваком

На който не му се мисли, си плаща, както и на който не му се чете. Как може да разпишеш нещо, което не си чел не знам.....
Искайте копие от договора, който сте подписали с клаузите за прекратяване....
 
От: Проблем с договор на Виваком

road_runner, нали сме в предприемачески форум, по-добре ли е предприемачите да развиват техните си дейности отколкото да си губят времето в търсене на подводните камъни на мобилните оператори, които камъни няма причина въобще да ги има?

Моя съвет е да се търсят нормални доставчици на комуникационни услуги при които договора е просто ненужна хартийка, услугите са предплатени и можете да се откачите по всяко време без никакви последствия.
 
Re: От: Проблем с договор на Виваком

road_runner, нали сме в предприемачески форум, по-добре ли е предприемачите да развиват техните си дейности отколкото да си губят времето в търсене на подводните камъни на мобилните оператори, които камъни няма причина въобще да ги има?

Моя съвет е да се търсят нормални доставчици на комуникационни услуги при които договора е просто ненужна хартийка, услугите са предплатени и можете да се откачите по всяко време без никакви последствия.

Съвета ти е добър но неприложим по една много проста причина - икономически неизгодно. Намери ми предплатена карта, която да има безплатни минути към всички оператори (минимум 1000) и интернет пакет (минимум 2гб), срещу 20 лева. Ами няма да намериш. Ако искаш да си свободен от договори, ще плащаш тройно.

Що се отнася до загубеното време. Е след като не можеш да отделиш 30 минути за да прочетеш 10 страници договор и да ги осмислиш, не уважаваш себе си. Договорите съществуват доста преди мобилните оператори да ги приложат. Винаги е било така. До колко са остарели, това е просто твое мнение. Аз не виждам друг начин за извършване на сделка и поемане на ангажимент, който си длъжен да изпълниш без договор.

Аз лично съм карал служители на Германос (преди години), да ми разпечатат пълните условия по договора, който подписвам, защото имаха само 3-4 хвърчащи листчета, на чието дъно пишеш: *пълните условия по договора може да прочетете на хттп://..... И след като видяха, че подпис няма да сложа под нещо, което има допълнение с което не съм запознат, се наложи да го разпечатат.

Та така, спестяваш 30 минути от четене, губиш седмици в занимания ;) Какво говореше за ценното време?
 
От: Проблем с договор на Виваком

Няма шанс да прочета и 1 страница, камо ли 10 за такива ненужни неща. Даже не са 10, а 33 в линка горе дето е пуснал fen. Мен не ме интересува какви тънки условия са вкарали мобилните оператори в договорите си, това са си техни измислици които не са в синхрон с моята реалност. Освен това операторите са 3, значи 100 страници. Изведнъж трябва да чета цяла книга, за какво? Дори не е за това как да платя по-малко и да взема повече минути!!! Трябва да прочета цяла книга само за да знам как да противодействам на собствените им трикове след като възникнат непредвидени ситуации. А защо трябва да възникват такива въобще?

Иначе отговора е прост - Viber.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Аз чесно казано наскоро като подписвах договор и реших да го чета. Всичко е написано толкова объркващо и омотано, че почти нищо не разбрах. Договора бил за период от 24 месеца, промоционалната цена за първоначален период еди колко си, за друг период еди колко си, началния период даже не го намерих за какъв срок е. Още куп тарифи и условия бяха описани, които въобще нямат общо с моя план. За да го разгадае човек, трябва да започне да анализира една по една всяка дума и да види коя до какво води и от къде идва. Него подобно на програмирането е - все едно четеш чужд код без никакви обяснения и се опитваш да го разбереш.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Говориш без да мислиш. Помисли малко. Тоя вайбър без интернет ли работи? А как да се свържа с мой клиент дето няма смартфон или не е чувал даже за вайбъри, скайпове и прочие?


Иначе отговора е прост - Viber.
 
Re: От: Проблем с договор на Виваком

Няма шанс да прочета и 1 страница, камо ли 10 за такива ненужни неща. Даже не са 10, а 33 в линка горе дето е пуснал fen. Мен не ме интересува какви тънки условия са вкарали мобилните оператори в договорите си, това са си техни измислици които не са в синхрон с моята реалност. Освен това операторите са 3, значи 100 страници. Изведнъж трябва да чета цяла книга, за какво? Дори не е за това как да платя по-малко и да взема повече минути!!! Трябва да прочета цяла книга само за да знам как да противодействам на собствените им трикове след като възникнат непредвидени ситуации. А защо трябва да възникват такива въобще?

Иначе отговора е прост - Viber.

А за Viber ти трябва интернет. И ако седиш само в офис/вкъщи и ползваш услугите на местна кабеларка, която е способна при проблем в петък да ти го реши едва в понеделник ще е много забавно. Както и да е, то си е твой проблем. Всеки сам решава какво да чете и под какво да се подписва. Лошото обаче е, че от "мен не ме интересува какви тънки ..." след това се появява нова и нова тема, в която някой реве, че се е нахакал и е подписал нещо, което дори не знае какво е.

Моето мнение е такова - като ви мързи да четете и се смятате за "над закона", заслужавате да си ядете попарата, която сте си надробили. Същото се отнася и за дамата пуснала темата. Извинявайте, ама утре може някой чаровен служител, който ви е омаял да ви даде да подпишете договор за прехвърляне на имущество и ще го подпишете, просто защото ви е ниска културата в такъв тип сделки.
 
От: Проблем с договор на Виваком

StefanIvanov, именно, още преди договора даже те сбъркват от един куп планове и комбинации.

sunstorm, ktomov, аз може да не мисля, но поне не подкрепям измамническите схеми на мобилните ни оператори и не съветвам хората да им се подчиняват и особено да се обвиняват, че не са чели някакви пълни глупости. Това с реването не е само по форумите, като идеш в офиса им все ще попаднеш на някой мини скандал със служителките. Това не е заради мен, това е защото очакванията на клиентите не срещат действителността, което по някаква необяснима за мен причина явно е търсено явление от самите оператори.

Тая екстра да имаш мобилен номер, интернет и т.н. първо е супер елементарна в днешно време, и второ - по-евтина е от една вечер в ресторанта. Аз сега да обвиня ли някой в издребняване и търсене на по-евтина услуга с левче примерно? Ако пък сте чак толкова ларж, наистина защо си губите времето в четене на договори, след като може просто да извадите повече кеш когато се окаже че е станало нещо непредвидено и да им простите.

Имуществените неща са нещо съвсем друго и там трябва да се внимава. Но там нещата не са по-евтини от вечеря в ресторант, там нещата са скъпи отколкото цял ресторант. Освен това когато пишеш договор с мобилен оператор, ти не го пишеш с някой непознат на име Сульо или Пульо, ти го пишеш с една от малкото налични и добре познати на всички компании. Просто това не е мястото за уловки, особено ако те искат да си им бъдещ клиент.

Дори самите мобилни оператори предлагат нормални предплатени услуги. Същите услуги като при договорите, ама без съпътстващи мизерии. Аз поне сега съм с Bob (бебето на Ментел) и 500MB са налични за 5лв по стандартната процедура, иначе имат и някакви там пакети дет не са ме интересували много. Веднъж изчислявах, че Viber харчи 5MB за 10 минути, а тук са дали по-ниски стойности: http://voipnina.com/viber-data-usage-viber-data-consumption-per-minute/ Въртя минути само с един френд, който е по-задръстен и не ще да си вземе модерен телефон.
 
Re: От: Проблем с договор на Виваком

sunstorm, ktomov, аз може да не мисля, но поне не подкрепям измамническите схеми на мобилните ни оператори и не съветвам хората да им се подчиняват и особено да се обвиняват, че не са чели някакви пълни глупости. Това с реването не е само по форумите, като идеш в офиса им все ще попаднеш на някой мини скандал със служителките. Това не е заради мен, това е защото очакванията на клиентите не срещат действителността, което по някаква необяснима за мен причина явно е търсено явление от самите оператори.

Я разясни малко за какви измамнически схеми иде реч? Момата в темата е подписала договор, защото СИ Е МИСЛИЛА, че подписва нещо друго. Тя уста няма ли? Не може ли да скролне на този таблет и да види какво подписва? Не може ли да поиска да и се покаже цялото съдържание на това, което подписва? За това по-горе говорих за ниска култура. В това отношение, тя липсва изцяло. Същото се отнася и за въпросните скандалчета. Както казах, мързела и неграмотността на хората стигат до това - скандали и теми във форуми.

Тая екстра да имаш мобилен номер, интернет и т.н. първо е супер елементарна в днешно време, и второ - по-евтина е от една вечер в ресторанта. Аз сега да обвиня ли някой в издребняване и търсене на по-евтина услуга с левче примерно? Ако пък сте чак толкова ларж, наистина защо си губите времето в четене на договори, след като може просто да извадите повече кеш когато се окаже че е станало нещо непредвидено и да им простите.

Именно защото не сме ларж си четем договорите, защото искам да съм наясно с това какви са МОИТЕ задължения и какви са тези на ПРЕДОСТАВЯЩИЯТ услугата. В договорите са засегнати и двете страни, ама няма кой да ги чете.

Имуществените неща са нещо съвсем друго и там трябва да се внимава. Но там нещата не са по-евтини от вечеря в ресторант, там нещата са скъпи отколкото цял ресторант. Освен това когато пишеш договор с мобилен оператор, ти не го пишеш с някой непознат на име Сульо или Пульо, ти го пишеш с една от малкото налични и добре познати на всички компании. Просто това не е мястото за уловки, особено ако те искат да си им бъдещ клиент.

Уловка тук няма, те са подписали нов договор, защото са казали на служителя, че желаят да запазят интернета и да прекратят всичко останало.

Дори самите мобилни оператори предлагат нормални предплатени услуги. Същите услуги като при договорите, ама без съпътстващи мизерии. Аз поне сега съм с Bob (бебето на Ментел) и 500MB са налични за 5лв по стандартната процедура, иначе имат и някакви там пакети дет не са ме интересували много. Веднъж изчислявах, че Viber харчи 5MB за 10 минути, а тук са дали по-ниски стойности: http://voipnina.com/viber-data-usage-viber-data-consumption-per-minute/ Въртя минути само с един френд, който е по-задръстен и не ще да си вземе модерен телефон.

Така ли процедираш с всички? А как си викаш такси? Вайбър това, уатсап онова? Имам клиенти, които макар да слизат от S класа все още ползват нокии за по 100 лева, по простата причина, че са единствените телефони, чиито батерии издържат цял работен ден. Да им сложа Вайбър викаш? Що се отнася до боб и останалите предплатени - написал съм го по-горе. 1000 минути към всички срещу 20 или по-малко лева и няма да се замисля за договор. Да ама няма такова нещо.

Аз от тук нататък съм пас по темата. Подписал съм над 1000 договора през изминалите 10 години и мога да кажа, че съм прочел всяка една страница от тях. За това и нямам проблеми. Проблемите ги имат тези, които не разполагат с "време" да си четат договорите.
 
От: Проблем с договор на Виваком

Тя уста няма ли...
Служителя каза, че няма проблем и помоли майка ми да се подпише на таблет, но преди това питахме за какво точно се подписваме. Той съвсем спокойно ни обясни, че това е за прекратяване на исканите от нас услуги.

Как и защо обаче не са разбрали, че подписват нов договор... кой знае. Аз примерно когато писах моя, изведнъж им се скапа принтера и ходих на другия ден да си го получа. На тях са им връчили таблет и не виждам нищо необичайно в това майката да е подписала нещо без да скролва нагоре-надолу, тя вероятно за пръв път е държала такава джаджа. И да им дадат хартията, какво, ще висят там половин час да бавят другите ли? Момата (или момъка, че поне на мен не ми става ясно за пола) дори не знаем на колко е, може да е дете и просто генерално да е повярвала на нещата дето се случват в офиса. Тук въпроса е как още веднага не са разбрали че ще пишат напълно нов договор и защо не им е било предложено да изберат за 1 или 2 години и с каква скорост да бъде. Те просто са очаквали да си остане така безсрочен. Аз не виждам нищо сложно в това да се подаде таблет на някой с очевидна "ниска култура" и да му се каже "Ето тук, подпишете договор за интернет за следващите 2 години на цена от 14.80 на месец".

Аз също предлагам услуга, имам цени и хората се абонират. Досега никой, ама никой не ме е плюл за това че съм му взел повече или не е разбрал какво съм му взел или защо. Просто всичко е направено директно и интуитивно и не трябва хората да имат магистърска степен по икономика за да могат да ползват продукта ми без проблеми. Освен това само да ми кажат им връщам парите, докато Вивател ще ти кажат "Ама това не може да стане".

Таксита не ползвам, но и да ползвах все пак имам колкото искам минути на разположение, само че се плащат после. Е, ако мина 100-тина вече няма да съм на сметка. Ти ако искаш търси 10000 минути за 3лв, но щом говориш с клиенти значи си бизнес. Щом си бизнес, трябва да разполагаш с определен начин за контактуване, иначе губиш потенциални клиенти. Разбираем е и интереса ти към четене на договори ако ти се случват всеки ден и това ти е работата. Майката и детето по-горе не са такива.

За тия с S класите има и друга причина да ползват евтини Нокии - сменяват ги на определено време за да не ги подслушват случайно :)
 
Ще висят и ще бавят другите, да. Останалото не го четох, няма и смисъл. След като това е нещото, което те притеснява - както те, така и всеки нахендрил се с кофти договор си го заслужава. Аман от мързели и "заети" хора.

И аз съм зает, но отделям от времето си, за да се запозная с това, което подписвам за да не рева във форумите в последствие. Та ако имаш акъл, ще разбереш какво ти говоря, ако не ... е не мисля, да бъда отново многословен и да ви уча на неща, които би трябвало да знаете. Радвайте се на спечелените 30 минути от прочитане на договор, духайте супата и си пускайте темите, като се окаже, че не получавате това което сте мислили ;)

П.П. От чисто любопитство изчетох мнението ти, и освен глупости друго не прочетох. А това за смяната на нокиите беше най-голямата глупост. Никой не подслушва заради физическото устройство. Промяната му няма да доведе до по-голяма сигурност.
 
От: Re: Проблем с договор на Виваком

Ще висят и ще бавят другите, да. Останалото не го четох, няма и смисъл. След като това е нещото, което те притеснява - както те, така и всеки нахендрил се с кофти договор си го заслужава. Аман от мързели и "заети" хора.

И аз съм зает, но отделям от времето си, за да се запозная с това, което подписвам за да не рева във форумите в последствие. Та ако имаш акъл, ще разбереш какво ти говоря, ако не ... е не мисля, да бъда отново многословен и да ви уча на неща, които би трябвало да знаете. Радвайте се на спечелените 30 минути от прочитане на договор, духайте супата и си пускайте темите, като се окаже, че не получавате това което сте мислили ;)

П.П. От чисто любопитство изчетох мнението ти, и освен глупости друго не прочетох. А това за смяната на нокиите беше най-голямата глупост. Никой не подслушва заради физическото устройство. Промяната му няма да доведе до по-голяма сигурност.
Не знам дали наскоро си чел договор, но както казах, всичко е написано толкова объркващо, че е страшно трудно да разбереш въобще за какво става въпрос. Отделно служителите директно лъжат, казват ти едно, а в последствие те набутват с друго. Измислили са 1000 условия и тарифи, от които едната цена се води уж реалната, друга е промоционална, разделени са на какви ли не периоди и всичко е написано по възможно най-омотания начин.
 
От: Проблем с договор на Виваком

А защо никой не казва единственото нормално решение когато са те прецакали с договор? Просто спираш да плащаш.
 

Горе