Регистрация на фирма

От: Регистрация на фирма

В много излишни дебати се вкарвате. При обявяване в несъстоятелност се прави баланс и се взема предвид чистия капитал ( Активи - Пасиви). Накратко: може основния капитал да ти е 2 лв, да си работил 5 години, да си реализирал печалба 1 млн. , да си купил с тях сграда за 500 к, да имаш 300 к пари в банковите сметки и да имаш задължения 200 к. Тогава отговаряш до размера на капитала, ама не до размерна на основния капитал - тези 2 лв, до чистия капитал или в примера 800 к.
Относно кредит, банките искат 3 неща: история мин. 1 година, обороти и положителен фин. резултат. Ако имаш 20 к за капитал за какво ти е този кредит?????
 
От: Регистрация на фирма

Ако имаш 20 к за капитал за какво ти е този кредит?????
Ами ако на тебе идеите за инвестиции се изчерпват до размера на 20К лв., е добре да знаеш, че има хора с малко по-голямо въображение и доста по-скъпи идеи.
 
От: Регистрация на фирма

Колега това е пример, все пак сравняваме 2 лв с 20000 лв.

Не знам дали сме колеги, ама да ти кажа как разсъждават банките: този с капитал от 2 лв. според тях си е бедняк по душа и сам се е обрекъл на неуспех, защото още от началото е тръгнал на мизерия, докато този с 20 К какпитал, изглежда, като че има размах, демонстрира желание, не се страхува да вложи свои пари в бизнеса, което значи, че поне той си вярва - не, че е задължително да е на прав път, но сравнително високия капитал дава основание да се предположи, че човека гледа сериозно на това, което прави.
Тези с 2-та лева, са същите дето непрекъснато плачат, че някой не им помага (вечно очакват някаква помощ, обикновено от държавата), плачат, че въобще някой ги кара да плащат данъци и т.н.
Истинският бизнес, този с истинските пари, е малко по-различен - който прави истински бизнес знае, че там е джункла - или ядеш или те изяждат, ако чакш помощ от някой си обречен.
 
  • Like
Реакции: veda
От: Регистрация на фирма

Донякъде съм съгласен, НО.....
1. Винаги можеш да си увеличиш капитала и то без да ти блокират парите.
2. Банките не разсъждават, имат отдел риск, които прави анализите. Накратко ти вкарват данните в един шаблон (тяхно си ОПР) и този шаблон им казва: ДА или НЕ. Решението не е еднолично, този където ти приема документите е само една малка частица от пътя им до сключването на договора за кредит.
3. В "очите на банките" се издигаш много ако имаш обезпечение, нали знаеш че има т.н. съдлъжници, ипотека на имущество и други.
Не сме 2008 година вече, за да отидеш в банката да кажеш "Абе работих в една софтуерна фирма, ама там шефа е много тъп, аз имам по-хубави идеи ама нямам пари", банкера да вземе тефтера, да ти опише "бизнесплана" и да ти отпусне кредит ... и после "От къде дойде кризата?".
Но това е друга тема, да не спамим тука.....
 
От: Регистрация на фирма

Тази забележка за дипломите към мен ли се отнася (защото е написана под моето мнение)? ......

Да, към теб се отнася.

Нямам представа какво е "отчет за собствения капитал" и "баланс".

Това е очевидно за всеки, който има елементарна представа от счеводство и финанси

...Никъде не съм твърдял, че съм счетоводител (въпреки, че си позволявам да тълкувам някои закони свързани с данъчното облагане, като в повечето случаи това е с цел да подчертая колко е глупаво написано законодателството в тази област). .....

Закона има много тълкувания, вкл. и съчинения на свободна тематика. Добре е да се стараеш малко повече да не подвеждаш и без това неориентираните тепърва прохождащи оналйн предприемачи и да не им даваш напразни надежди.
 
От: Регистрация на фирма

Относно осигуряването е нужно да се подаде декларация за самоосигуряващо се лице. Осигуровките са 108.76 лв на месец.
 
От: Регистрация на фирма

да не подвеждаш и без това неориентираните тепърва прохождащи оналйн предприемачи и да не им даваш напразни надежди.

Примерите по-горе не целят даване на напразни надежди. Затова допълнително съм уточнил, че подобни печалби са нереалистични. Когато писах за "баланс" нямах предвид това, което счетоводителите си мислят, а сумата, която е налична по банковата сметка на фирмата.

Аз пък ще дам един простичък контрапример: фирмата има 20 000 лева капитал. Стоят в банката. Управителят решава да плати 15 000 лева на фирма, която да изгради сайт, да го оптимизира, да докара посетители. В банковата сметка вече има 5000 лева. След един месец в сметката има вече 1000 лева, защото фирмата е плащала заплати, осигуровки, сметки за телефон, наеми, данъци. Няколко дена след това започват да валят продажби, баланса по банковата сметка на фирмата започва да се увеличава с по 100 000 лева месечно и след 1 година вече надвишава 1 милион лева.

Доколкото разбирам, няма ограничение върху началния капитал на фирмата, което да забранява с този капитал да се правят разходи.

Има ли някаква грешка в разсъжденията (освен нереалистичните очаквания за печалба, които в над 90% от случаите не се оправдават)?
 
Re: От: Регистрация на фирма

Когато писах за "баланс" нямах предвид това, което счетоводителите си мислят, а сумата, която е налична по банковата сметка на фирмата.

Бате, да, моята счетоводителка ме поправя нон стоп, било салдо. :)
 
От: Регистрация на фирма

Гледам в няколко сайта на банки пишат за "баланс по сметката"...

zg3pJGO.png


Явно е често срещана грешка да наричат салдото по сметката "баланс по сметката".
 
От: Регистрация на фирма

Не те съветвам да регистрираш ЕТ а ООД
Жена ми има счетоводна къща ,ако искаш ще те свържа с нея , да ти обясни компетентно
 
Re: От: Регистрация на фирма

Бате, да, моята счетоводителка ме поправя нон стоп, било салдо. :)

"Баланс" и "салдо" означават едно и също нещо, просто "баланс" идва от английски, а "салдо" си е българската дума. Счетоводителите да не се правят на всезнаещи. :)
 
Re: От: Регистрация на фирма

"Баланс" и "салдо" означават едно и също нещо, просто "баланс" идва от английски, а "салдо" си е българската дума. Счетоводителите да не се правят на всезнаещи. :)

Нейната логика е, че баланса се отнасял и за активи/пасиви, а салдото няма къде другаде, освен когато става дума за сметки. ;) Логика, нали? :) Но и двете са с еднаква значение. :)
 
От: Регистрация на фирма

Противно на общоприетото мнение, регистрацията на едно ЕТ не е особено сложна и най-често не си заслужава заплащането на солидните адвокатски хонорари.

В кои случаи мога да се регистрирам като Едноличен търговец?

Ако съм навършил 18 год. и не страдам от сериозни психически заболявания;
с местожителство в страната;
не съм в производство за обявяване в несъстоятелност;
ако пък съм бил обявен в несъстоятелност, то правата ми трябва да са възстановени;
не съм съден за банкрут;
не съм бил управител, член на управителен или контролен орган на дружество, прекратено поради несъстоятелност през последните две години;
не съм бил управител, член на управителен или контролен орган на дружество, за което е било установено с влязло в сила наказателно постановление неизпълнение на задължения по създаване на определените му нива от запаси по Закона за запасите от нефт и нефтопродукти.

Как да се регистрирам като ЕТ?

1. Първо трябва да избера име на фирмата, която ще регистрирам. Има законово изискване за наименованието на ЕТ-то. Фирмата трябва да съдържа без съкращения личното и фамилното или бащиното име на търговеца. Преди да започна попълването на документите за регистрация, трябва да проверя дали името, с което искам да се регистрирам като ЕТ, е свободно. Това може да се случи с помощта на електронна проверка на този адрес. Ако държа, мога да си запазя име, но това удоволствие ще ми струва 50 лв. и е абсолютно незадължително.

2. Попълват се следните документи (може на място в Агенция по вписванията, но предварителната подготовка, разбира се, е за предпочитане):

Заявление за вписване на обстоятелствата относно ЕТ - мога да го изтегля от тук. Заявлението, от което се нуждая като ЕТ, е А1. Мога да попълня заявлението както ръкописно, така и на компютър, след което да го занеса разпечатано и готово в Агенция по вписванията. Последните два листа от заявлението са “Указание за попълване”, което още повече улеснява запълването на празните полета.
Декларация по чл. 57 и чл. 58 от Търговския закон - мога да го намеря в Интернет и да си го попълня предварително; ако пък в момента на вписването ми липсва този документ, на място в Агенция по вписвания ще ми го дадат да си го попълня (това важи и за останалите две декларации). В тази декларация заявявам, че не попадам в графата на лица, на които им е забранено да се регистрират като ЕТ.
Декларация по чл. 57, ал. 4 Търговския закон – по принцип обстоятелствата от тази декларация са описани още в горната, но за всеки случай е хубаво да отида подготвен, защото е възможно от Агенция по вписвания да я изискат от мен като отделен документ.
Декларация за истинността на заявените от мен обстоятелства – това е декларация по чл. 13, ал. 4, ЗТР.
*Лиценз – но само ако дейността е подчинена на специален режим (под такъв специален режим са например обикновените аптеки или специализирани аптеки за семена, торове и препарати) – този документ не мога да си подготвя сам.
Образец от подписа на търговеца - т.н. спесимен. Този документ мога да си подготвя отново сам, но е необходимо – преди да отида в Агенция по вписвания – да го заверя нотариално. Нотариалната заверка ще ми струва 6 лв. Отделно трябва да си платя, разбира се, ако искам нотариалната кантора да ми подготви документа.
3. Задължително е заявителят на вписването да е самият търговец. Естествено, може и адвокат с пълномощно, но в последния случай ще ми излезе по-скъпо. След като мина през нотариуса и получа нотариална заверка на спесимена, трябва да отида да подам попълнените документи в Агенция по вписванията. Адресът на Агенцията е гр. София, кв. “Гео Милев”, ул. “Елисавета Багряна”, № 20.

4. Първото, което трябва да направя в Агенция по вписванията, е да заплатя държавна такса за регистрация на фирма и да приложа платежното към набора от документи. Вътре в самата Агенция има банка. Съобщавам, че ще регистрирам ЕТ и плащам 30 лв. + още 2 лв. за банковия превод. Прилагам платежното към трите декларации, спесимена и заявлението за вписване. Връчвам всички документи и до 3 дена трябва да получа отговор дали ЕТ съществува. Ако получа отказ от вписване, в отказа е описано какво точно е объркано в документите ми и как да го поправя. В случай на отказ отивам отново до Агенция и подавам поправените документи наново.

5. Ето на този адрес мога да следя дали фирмата ми е вече регистрирана – по входящ номер на заявлението.

Време за регистрация: от 1 до 3 дни Агенция по вписвания трябва да ми даде отговор. Мога да разбера, че съм вписан и ако се потърся директно в секция “Справки” на Търговски регистър. Ако се намеря, значи фирмата ми вече съществува.

Разходи: 30 лв. държавна такса + 2 лв. банков превод + 6 лв. за нотариална заверка + около 1 лев за принтер = 39 лв. При онлайн регистрация държавната ми такса се намаля наполовина – за този вид регистрация обаче ми е необходим електронен подпис.

И най-важното! Не трябва да забравям, че регистриран като ЕТ, аз отговарям пред кредиторите си за задълженията, поети от името на фирмата, не само с имуществото на ЕТ, но и с цялото си лично имущество.
 
От: Регистрация на фирма

Здравейте, precor,
Регистрацията на ЕТ е нещо безумно. ЕТ няма отделна правосубектност от физическото ви лице. С две думи - отговаряте с цялото си имущество за всичко, надробено от едно ЕТ, повярвайте ми, може да се надроби много. Евтиното излиза винаги по-скъпо.
 
От: Регистрация на фирма

Съгласен съм. Няма смисъл от ЕТ, а и по сега действащите разпоредби минималния капитал за регистрация на ЕООД е 2 лв.
 
От: Регистрация на фирма

Здравейте,

Имам няколко въпроса, които сред най-тъпите на света. Искам да регистрирам ЕООД, в което едноличният собственик на капитала ще е и управител. Името на фирмата не е запазено предварително.

Отидох в една банка и казах, че искам да открия набирателна сметка за ЕООД, обаче те казаха, че за това трябвал дружествен договор или протокол... След това изтеглих заявление А4 от сайта на Търговския регистър, попълних го на компютъра и го разпечатах. PDF-ът е 10 страници и доколкото разбирам ще ми трябват само първите 8, защото в другите има само обяснения, които прочетох внимателно. Обаче накрая има разни работи за отбелязване - приложени документи. Отбелязал съм "Документ за внесен капитал" и "Документ за внесена държавна такса".

Въпросите ми са:

Трябва ли да маркирам нещо друго, като например "Декларация относно истинността на заявените за вписване на обстоятелства и приемането на обявените за представяне актове"? И какво изобщо представлява тази декларация?!

С това заявление попълнено, мога ли да открия набирателна сметка или трябва и нещо друго?

Като отида да подам заявлението, трябва ли към него да има заявление за запазване на името, тъй като не е запазено предварително?

Какво друго трябва да нося с това заявление А4? Четох за някакви събрания, Учредителен протокол и не знам си какво и колкото повече чета, толкова повече се обърквам.

За тези протоколи има ли бланки на сайта на Търговския регистър?
 
От: Регистрация на фирма

Защо не дадеш 300 ( сам като го прави ще ти излезе около 180) на адвокат и не си решиш проблема кардинално? Ще си спестиш 4 дена ходене по мъките и след около месец ще си горд собственик на фирма.
 

Горе