Има приятел, който всеки шибан път му правя забележка като си хвърля фаса през прозореца. А той ми отговаря "плащам данъци, има кой да го изчисти". Да, много убаво, само дето винаги е мръсно, пък нека има кой да го изчисти. Цялата мизерия си я правим ние, не са дошли от съседна Гърция да ми мърсят, макар, че някой туристи идват точно за това - да правят свинщини. Но тук пак държавата им го позволява, както и не съм чул за нито един глобен за изхвърлен отпадък на улицата. Тия данъци за какво ги плащаме. За да може пак да си чистим. Аз лично ще си изчистя, спор в това няма. Даже ще се заредя от рано-рано. Но по никакъв начин не искам да ми се обяснява по телевизията как:
- това е моята инициатива;
- как било модерно (както е мотото на кампанията)
- не искам да ми излизат с корпоративни лога, казвайки как били за идеята;
- как ще излязат всички "ВИП"-ове да чистят. Да, ще излязат, за по 1-2 снимки и кой от къде е;
- да се включват служители на въпросната медия и да обясняват как намеренията им били много чисти. Ако беше така нямаше да има централизирано лого и сайта да се намира на сайта на медията. Действията им по нищо не ми приличат на нещо направено "за идеята";
- да се молим да се включим. Ако забележите хората са много въпроси на сайта им, всеки се чуди кои му е разпределител и т.н.
И нека поговорим за това как няма кой да чисти, защото колкото и да сме прасета, доста добре ни изстискват с данъци, цени и акцизи. В друга държава с такива данъци и цени, щяха да ходят след нас и да събират всяко боклуче. Говоря го на база цени и средна заплата на човек. И то официалната средна заплата, защото нали уж нямаме сива икономика.
Имаме си няколко милионера, концесионери на боклука и купчина престъпници без работа. И двете по един или друг начин се издържат с нашите пари. Това е може би една от топ причините да се гледа на такива кампании толкова зле. Особено от честните хора, които не са малко.
Нищо против, аз ще чистя, казах го. Но щом си е тяхна и те си я организират, сами да си я правят и сами да си чистят.
В поста, и по-скоро коментар под него, някой се изказа тъпо - каза, че само Държавата и БТВ имат тази възможност да хостват такива кампании. Това е така, до някъде. Но нали се сещаме всички, че 2те институции от доста време са си заедно и не само в кампании. Те хубава ще хостнат такова нещо, но какво от това като и към двете респекта е паднал и то много. Все пак, за да повярваш на някоя капания, ти трябва да имаш доверие на самия източник и организатор. Този момента се губи леко. Но нищо, явно са си го знаели от там. А ако не, и те по нищо не се отличават от другите "експерти". Говоря през призмата на маркетинг процеса, защото от там нещата започват да не изглеждат добре.