Бюджетна кола

Просто от любопитство разгледах някой части и например датчик на колелото за ABS на Хонда Сивик е 300-400лв
Случайно попаднах на една обява за Пежо 206 и като гледам частите им са евтини сякаш, разходя е добре, но не знам колко са издръжливи или може и да има скъпи части просто да не знам.
Например имах приятел с Нисан микра, който също хвърли едни луди пари за датчици на АБС после по двигателя прави нещо и там едни луди пари. Даде пари колкоото щеше да вземе голф 4 и отгоре.
 
В този ценови клас на не много километри и да е след 2000 год в прилично състояние, икономична бензинова със здрав мотор и евтина за поддръжка, мога да ти препоръчам следните :
Honda jazz
Toyota Yaris
Mazda 2-3
Nissan Almera/ Micra
За такива мерки не са на много километри, но пък сякаш няма много части втора ръка. Например за един голф 3 ще намеря скоростна за 50лв сигурно. Докато за една Микра колко такива ще има на части или пък jazz
 
С колите е на късмет.. особено с тези на 20г.
Според мен, ако искаш някакъв комфорт и надеждност w202 ( Mercedes C - class ) почват от 1993 до 2000г може да вземеш нещо 1998г за 2к ...
 
206 e толкова успешен модел, че се е произвеждал още няколко години след излизането на 207.
 
Ако си съгласен да даваш за окачване пари по няколко пъти в годината, вземи си Пежо. Тука сме да кажем 1000 човека, ще ти дадем 1000 мнения. Кажи за какво ти трябва кола и къде ще я използваш? На къси или дълги разстояния ще се кара? Евтина поддръжка ли сее търси или здрава кола с рядка поддръжка, защото двете са различни неща? :)
 
Кажи за какво ти трябва кола и къде ще я използваш? На къси или дълги разстояния ще се кара? Евтина поддръжка ли сее търси или здрава кола с рядка поддръжка, защото двете са различни неща?
"Ще се ползва повече градско, но няма да е изцяло и само за градско.
2-ма човека ще се возят.
Няма нужда да е комби, но все пак да е с 4 врати и да не е нещо като Смарт или тико"
 
Имам приятели в Русе, които търкалят 7ма година едно Aygo. Няма такава градска кола. За изънградско не става, макар че сме правили 350 км преход с нея. Не за друго, ами е малка и неудобна. Обаче в Русе гори 4 бензин. Направо го мирише. И е дуракоустойчива. За 7 години обслужване и каране. Не съм ги питал детайлно, но и да имало нещо е било нещо малко.
 
Volvo 850.

В почти всичко останало за тия пари ще си като ударена с чук консерва "Русенско варено" ако някоя джипка ти влезе.
Особено пък ако е японска количка резулатът ще е R18++
Волвото не е ли скъпо за поддръжка? В смисъл консумативните и резервните части да са по 2 на ниско-бюджетните коли?
 
Волвото не е ли скъпо за поддръжка? В смисъл консумативните и резервните части да са по 2 на ниско-бюджетните коли?
Скъпо е ама не се разваля често (по принцип).

Болниците и траурните агенции излизат по-скъпо.
 
Jazz-a е здрава кола, но с частите е малко тегаво. Не съм убеден и че ще си намериш, тези в прилично състояние държат цена.

Аз бих препоръчал fabia, части бол и евтини. С този бюджет толкова.
 
Мазда примаци бях купил 2003 год миниван за 2000 лв и си я карах 3 години.. Колата е супер почти без проблем никакви.. Само масло антифриз и това е.. Части евтини много.. При мен проблема беше че имаше ръжда и единия амартсиор излезе върху капака ако намериш колата без ръжда е супер яка и висока и стана лято зима без проблем 101 коня ниския данък 30 40 лв.. 2.0 тдти
 
Голфче бих ти препоръчал, въпреки че не се кефя на марката.
Много части на никакви пари, всичко има по моргите, цялата кола е толкова елементарна, че само дето едното масло и антифриза са пари. Е и малко накладки.

Тойота не съм имал, но веднъж един Ярис с някаква странна скоростна кутия (някъв полу-автомат беше) не успя да излезе по нанагорното от подземния паркинг на един мол, че много бавно включваше втора и колата гаснеше.
Иначе Тойота не съм имал, ама всички казват, че бели здрави. Мен ми прави впечатление, че от един скорошен модел на Авенсис, почти всичките дизели които срещам пушат бяло-синкаво като на умиране.
 
Последно редактирано:
Ако ше хвалим япончетата аз съм с версо 2006, нема такъв семеен автомобил и товарна каруца при нужда :) За навъртяни 100к при мен, по-сериозни ремонти за около 1к с нови "оригинални" части. Тва на неща дето в "един момент им идва времето"
 
Иначе Тойота не съм имал, ама всички казват, че бели здрави. Мен ми прави впечатление, че от един скорошен модел на Авенсис, почти всичките дизели които срещам пушат бяло-синкаво като на умиране.
Потвърждавам за Тойотата. Здрави са, не са капризни и може да се разчита на тях като автомобил. Не знам, но след 2006-та започнаха да правят скапани Авенсиси като визия, като последния преди да ги спрат и да го заместят с Канди, приличаше на Королата. :) Някаква малка Тойота би свършила работа за градски условия. Въпрос на вкус вече. Има в този бюджет доста, но няма как да не са стари и да се гледа много повече преди да го вземеш.
 
Ако ше хвалим япончетата аз съм с версо 2006, нема такъв семеен автомобил и товарна каруца при нужда :) За навъртяни 100к при мен, по-сериозни ремонти за около 1к с нови "оригинални" части. Тва на неща дето в "един момент им идва времето"

При мен най-големият разход беше за нов съединител, че старият беше на умирачка. (съединител за роботизиран автоматик, не карам ръчка). Всички други разходи, които колата е създавала - средно по 200-300 лева и то супер рядко. Главно обслужване и това е, почти нищо не се чупи.
 
Последно редактирано:
Ей тва е Тойотката, която ми е направила впечатление, че има някакъв проблем. Но предполагам, че си е само за нейния модел, не съм виждал други да пушат така. Пък и е извън бюджета в темата:
6379f5e73efc22eed2b67ed9973316bc-2012-04-gffubswjusgmwhy3a8se.jpg


М/у другото, сега погледнах каруцата, понеже съм на вилата. VW Пасат 1.9TDI 90кс. Ами по всички сметки това е на около 500 000км. Може и повече да е, но просто не мога да намеря информация отвъд това. Пълна гробница е, постоянно изглежда и звучи като пред умиране, но не умира все още. Отвратителна кола е, като цяло, обаче е брутално здрава. Но не я препоръчвам, бензинката е по-евтина за поправка. накрая обаче предполагам, че тоя дизелк ще продъклжи да е жив след като и последния бензин умре.
 
Има и още как, още от насечения и с брадва дизайн до дизеловите им двигатели. Това е може би най-несполучливия им модел евър за Авесис, да не кажа за Тойота. Извън бюджета е, но и на никой не му трябва това нещо, не си отговаря на парите въобще. Като излезе малко след Авенсис 2006та последната - с заобеланата си визия и фейслифта, си казах тия разказаха играта на модела. :) След това излязоха някакви уеднаквени модели с Королата и за да си заличат следите, след това Авенсис изчезна и се появи Канди. :) Всичко с история се помни. Не много яка история де.
 
Не знам, аз карам една марка, дето няма да я спомена за да не ме линчуват, щото легенди се носят за собствениците й. Пък и до 3000лв от нея няма нищо, което авторът да може да си купи и да не се пре*бе жестоко като последващи разходи.
Остава да видиме дали след 8 години най-сетне ще ме предаде в снега натрупал днес, че досега само легенди, пък тя си върви.
Ако сега тръгна да взимам Тойота и бюджета не беше 3000, бих се огледал в американските модели. Даже бих гледал и Хонда американска. Но няма нищо лошо в един малко по-стар ленд крузър. Или пък една секвоя. Последното много ме кефи, защото стъпва по-евтино от крузъра при големите двигатели.
 

Горе