Бюджетна кола

Не знам, аз карам една марка, дето няма да я спомена за да не ме линчуват, щото легенди се носят за собствениците й. Пък и до 3000лв от нея няма нищо, което авторът да може да си купи и да не се пре*бе жестоко като последващи разходи.
Остава да видиме дали след 8 години най-сетне ще ме предаде в снега натрупал днес, че досега само легенди, пък тя си върви.
Ако сега тръгна да взимам Тойота и бюджета не беше 3000, бих се огледал в американските модели. Даже бих гледал и Хонда американска. Но няма нищо лошо в един малко по-стар ленд крузър. Или пък една секвоя. Последното много ме кефи, защото стъпва по-евтино от крузъра при големите двигатели.
Собствениците на БМВ сте в много деликатно положение. Можете да сте свестни шофьори и просто да харесвате марката, но същовременно всеки комплексар с малка пишка мечтае да вземе БМВ на старо и да се прави на Хуан Пабло Монтоя по улиците :)
 
За такава сума се насочи към франсетата - границата между евтиното и (доколкото е възможно) надеждното.

И по-точно Пежо или Ситроен. Рено не е препоръчително.

За тези пари и изисквания едно 307 преди фейслифта би ти свършило много добра работа. 2.0 HDi 90 или 107 - пъргави, здрави, непретенциозни и много, много икономични. 1,6 HDi 90 също е вариант. Бензиновите не са за препоръчване, поне не и пред дизеловите варианти за модела. Окачването от просто - по-просто, частите под път и над път. Ако имаш късмет може даже и с климатроник да си намериш. Аналогична е ситуацията с 206 и 406.

Ако можеш малко да разтеглиш бюджета виж Фабия или Ситроен Ц4 (пак дизел).

Не знам какво си карал досега, но не е зле да опиташ нещо ново. Поне аз познавам много хора, които си карат бензиннджийки цял живот и като кажа нещо за дизела го правя с риск за живота си. Не им харесва защото така :). Бензин/газ не винаги е добра опция, има толкова несполучливи мотори, че да ти падне шапката...

Четейки част от коментарите се отчайвам от мненията. Ти казваш бюджетно, евтино, те още малко ще ти препоръчат S63.

А понеже съм от същия район, много внимавай ако си харесаш кола от Разград, Търговище и дори Шумен. Опасни са маймуните там, казвам го от личен опит. Успех и по-точно късмет с търсенето :).
 
Ей тва е Тойотката, която ми е направила впечатление, че има някакъв проблем. Но предполагам, че си е само за нейния модел, не съм виждал други да пушат така. Пък и е извън бюджета в темата:
6379f5e73efc22eed2b67ed9973316bc-2012-04-gffubswjusgmwhy3a8se.jpg


М/у другото, сега погледнах каруцата, понеже съм на вилата. VW Пасат 1.9TDI 90кс. Ами по всички сметки това е на около 500 000км. Може и повече да е, но просто не мога да намеря информация отвъд това. Пълна гробница е, постоянно изглежда и звучи като пред умиране, но не умира все още. Отвратителна кола е, като цяло, обаче е брутално здрава. Но не я препоръчвам, бензинката е по-евтина за поправка. накрая обаче предполагам, че тоя дизелк ще продъклжи да е жив след като и последния бензин умре.
Много си е хубава. Само дизела им пуши малко докато загрее, мисля че е заради система която вкарва газовите за преработка през двигателя. По някога имат проблем в дюзите до колкото знам но иначе няма грешка този автомобил.
 
Собствениците на БМВ сте в много деликатно положение. Можете да сте свестни шофьори и просто да харесвате марката, но същовременно всеки комплексар с малка пишка мечтае да вземе БМВ на старо и да се прави на Хуан Пабло Монтоя по улиците :)
Баш! Има много свестни пичове с БМВ, ама покрай ония, дето не дават мигачи, мислят, че навсякъде са с предимство и се правят на Дейвид Култарт по нашите пътища, и те са псувани!
 
Първата ми кола беше Honda Civic 1991, 1.3 бензин. Взех я за 1,000лв. и набих 500лв за да я стегна малко. 0 проблеми, но какви проблеми да очакваш от кола с карбуратор и без почти никаква електроника :D

Втората беше Acura CL (което си е Хонда) 2002 купе с 3 литра бензинов V6 (бях млад и тъп). Сериозни проблеми не съм имал, но си е скъпа за поддръжка.

От 5 години карам Accord 7 2008г. 2.4 бензин Type S. Отново основно поддръжка, но съм късал полуоска, защото карам малко като идиот.

За мен каквото и да е Японско с ръчни скорости няма да сгрешиш. Най-вече Хонда или Тойота.

Бих казал, че някой дърт Civic ще ти дойде добре.
 
За такава сума се насочи към франсетата - границата между евтиното и (доколкото е възможно) надеждното.

И по-точно Пежо или Ситроен. Рено не е препоръчително.

За тези пари и изисквания едно 307 преди фейслифта би ти свършило много добра работа. 2.0 HDi 90 или 107 - пъргави, здрави, непретенциозни и много, много икономични. 1,6 HDi 90 също е вариант. Бензиновите не са за препоръчване, поне не и пред дизеловите варианти за модела. Окачването от просто - по-просто, частите под път и над път. Ако имаш късмет може даже и с климатроник да си намериш. Аналогична е ситуацията с 206 и 406.

Ако можеш малко да разтеглиш бюджета виж Фабия или Ситроен Ц4 (пак дизел).

Не знам какво си карал досега, но не е зле да опиташ нещо ново. Поне аз познавам много хора, които си карат бензиннджийки цял живот и като кажа нещо за дизела го правя с риск за живота си. Не им харесва защото така :). Бензин/газ не винаги е добра опция, има толкова несполучливи мотори, че да ти падне шапката...

Четейки част от коментарите се отчайвам от мненията. Ти казваш бюджетно, евтино, те още малко ще ти препоръчат S63.

А понеже съм от същия район, много внимавай ако си харесаш кола от Разград, Търговище и дори Шумен. Опасни са маймуните там, казвам го от личен опит. Успех и по-точно късмет с търсенето :).
Аз пък съм карал 307 и мога да кажа на пича, че ако си купи такова, ще се преебе жестоко.
Сменям цялата предница - всичко по окачването. И пътувам Варна-Панагюрище-Варна. Резултатът е 2 тампона.
Освен това, ако си вземеш дизел с горивна система Siemens - спукана ти е работата. Дюзите са неремонтируеми. С течение на времето помпата (също Siemens) изпуска стружки, които ебават майката на дюзите. И дюзите започват да пикаят, а колата става спънат кон. Ремонтът е нови дюзи, нова помпа, почистване на цялата система от стружки. Струва над 1000 лв. И се брои за консуматив на всеки 50 000 км горе-долу. Да не говорим, че има абсолютни недомислици при окачването. За смяна на каре, трябва да се разглоби всичко около гумата. Тъпанарска история. Та лично аз като чуя за 307 вече, се изприщвам лекичко. Наистина, няма такава возия за кола с размерите на Голф, обаче не е направена за българските пътища.
 
От темата излиза, че голяма част от форума карат Тойоти, включително и аз.
Предвид това, че търсиш до 3000 лв. и ако се насочиш към японска кола, то гледай да не е изгнила, че с това се славят. Преди години и половина гледах за жената една корола от 2003. Изглеждаше топ, но когато я вдигнаха се видя, че времето и ръждата са и видели сметката. И в крайна сметка взехме пежо 207, 90 коня, бензин, но много харчи - към 11 литра градско.
 
Mazda 3 /2003-2005/ може да се вземе за около 2500, вероятно ще е бензин без газ, че там стават по-скъпи. Хубав дизайн, вътре е много яка с тия големи километражи, климатроник волана е хубав дизайн. Проблем основен ръжда. Тук да питам по-запознати може ли да се спре ръжда ако е почнала или не става? Някой викат кола с ръжда не, колкото и да е здрав двигател и окачване, други викат че дори и да има ръждица не е фатално, за Стара кола. Та незнам и аз, реално кое се гледа да няма гнило ли основно или и малко ръжда да има по веждите да не се взема. Един френд взе изгодно нисанче с ръждичка, окачване супер здраво, двигател ок и да ви кажа нищо не се е променило, пак си е така ръждата, т.е не е нещо за година и да я изяде къде се вика.
 
Абе чета ви мненията и се чудя, къде ще я намери тая тойота за 2000 лева? Ами колкото и здрава да е, била е преди години, за тия пари няма как да се вземе нещо дето да не се чупи, да има газова бутилка и какво ли не.

При търсене в mobile на всички модели тойота, за тия пари е това:
 

Прикачени файлове

  • 15CC6FDE-D4A0-4315-B7D4-26B8387E9C7B.jpeg
    15CC6FDE-D4A0-4315-B7D4-26B8387E9C7B.jpeg
    985 KB · Преглеждания: 11
За кола която няма да се кара много за двама е това https://www.auto.bg/obiava/87692657/opel-meriva-1-6
4 години съм имал таква в БГ единствено четките на стартера се прецакаха, но това е неизбежно с времето. Моята беше обаче 1.4
 
Абе чета ви мненията и се чудя, къде ще я намери тая тойота за 2000 лева? Ами колкото и здрава да е, била е преди години, за тия пари няма как да се вземе нещо дето да не се чупи, да има газова бутилка и какво ли не.

При търсене в mobile на всички модели тойота, за тия пари е това:
За 2000 лева така или иначе не знам какво ще се намери, дето после да не набиеш още толкова, за да го стегнеш. Голям късмет ще му трябва и много доверен човек, от когото да я купи. Тъстът ми все си купува някакви за по 2К, но после дава още толкова, за да ги приведе във вид. Ако съм на мястото на човека, ще се опитам някак да си вдигна бюджета, ако трябва с малък заем.
 
Собствениците на БМВ сте в много деликатно положение
Няма проблем, аз съм свикнал да си ме псуват за щяло и нещяло.
По-големия проблем е с пешеходците. Мислят, че няма да им спреш на пешеходната, почват да те псувисват, и ти като спреш те по навик продължават. Докато си пресичат. Гледа ме лошо в очите, говори нещо сигурно за майка ми, честно не знам защо.
Ама наистина повечето каращи тая марка са страшни идиоти.

ПП. Оня ден една кака ме засече, свирнах й, след което тя свали прозореца и ми каза "Какво както караш БМВ?". Та така.

ПП2. Около 15см 20см сняг днес. Имаше няколко проблема, но в крайна сметка успях да сляза от планината. Ако някой ви казва, че БМВ-тата зимата седят в гаража, кажете му да си купи хубави гуми. Не е вярно.
 
Последно редактирано:
Ако си съгласен да даваш за окачване пари по няколко пъти в годината, вземи си Пежо. Тука сме да кажем 1000 човека, ще ти дадем 1000 мнения. Кажи за какво ти трябва кола и къде ще я използваш? На къси или дълги разстояния ще се кара? Евтина поддръжка ли сее търси или здрава кола с рядка поддръжка, защото двете са различни неща? :)
По-скоро мисля за евтина поддръжка, щото такива коли на толкова години няма как да са здрави. И както дадох пример ще купя Хонда Сивик за 2000лв и един датчик е 500лв или микра за 1500 с даткик за 500лв. И на къси и на дълги разстояния. Гледам да не е дизел. Освен може би ако не е чист дизел и без маховик (ако има такива не маховик де). Но предпочитам газ/бензин
 
Има едно НО обаче. На Хондата ще смениш един такъв датчик, докато тая кола е в теб. А на някоя друга кола, като нищо да трябва да сменяш датчици заедно с маслото. ;)
Ако търсиш евтина за поддръжка кола, виж таксиджиите какво карат. ;)
 
  • Like
Реакции: OSH
Ауди А3. Една от най-добрите градски коли. Частите са супер евтини, разход на бензин 7-8 градско, багажника голям, на магистралата 160 без проблем. Само малко масло гълта, ама може да попаднеш и на читава :)
 
Ауди А3. Една от най-добрите градски коли. Частите са супер евтини, разход на бензин 7-8 градско, багажника голям, на магистралата 160 без проблем. Само малко масло гълта, ама може да попаднеш и на читава :)
Бате, в коя вселена части за Ауди и евтино вървят заедно в едно изречение? :) По принцип е здрава, да, имам приятел, който караше такава кола, но аз за голфа давах Х, той пак за същото даваше 2-ва пъти по Х. Може нещо да съм в грешка с вече тези стари модели, но Ауди и евтини части няма такова нещо, според мен.

Евтините за поддръжка са опелите, фордовете, тойотите, рената. Поне по мои наблюдения.
 
Бате, в коя вселена части за Ауди и евтино вървят заедно в едно изречение? :) По принцип е здрава, да, имам приятел, който караше такава кола, но аз за голфа давах Х, той пак за същото даваше 2-ва пъти по Х. Може нещо да съм в грешка с вече тези стари модели, но Ауди и евтини части няма такова нещо, според мен.

Евтините за поддръжка са опелите, фордовете, тойотите, рената. Поне по мои наблюдения.
А защо така, брат? А3 2001 година (старата А3) е с евтини части - колкото на Голф. То защото е Голф де, просто опаковката е друга.
 
А защо така, брат? А3 2001 година (старата А3) е с евтини части - колкото на Голф. То защото е Голф де, просто опаковката е друга.
Точно! Говоря за старият модел 1998-2003 г. Същото като голф 4. Частите са си направо за без пари, в сравнение с по-новите модели. На А3 рядко имаш някоя чуплива част над 50 лв, да не кажа, че повечето са по 20-30.
 
А защо така, брат? А3 2001 година (старата А3) е с евтини части - колкото на Голф. То защото е Голф де, просто опаковката е друга.
Защото не му слагаха на WV а на Ауди оригинални. :) Не знам и аз, така беше по спомени.

@slavchev , кажи го на този който днес му се запали на моста на Люлин А3-ката. :) Иначе извън базика, определено са здрави коли. Моят приятел сменя само някакви си маншони, и това беше. Здрава кола си беше неговата. Дори май правих голфа си по-често от него. :)
 

Горе