Бюджетна кола

За тези пари аз бих си купил Mitsubishi Space Star.
5 години карах такова, и след първоначалното обслужване(ремъци, ролки, водна помпа) за около 300 лв., съм сменял само масло и филтър. Гореше ми около 6-6,5л/100км бензин смесен разход.
 
Абе чета ви мненията и се чудя, къде ще я намери тая тойота за 2000 лева? Ами колкото и здрава да е, била е преди години, за тия пари няма как да се вземе нещо дето да не се чупи, да има газова бутилка и какво ли не.

При търсене в mobile на всички модели тойота, за тия пари е това:

Едно време имах Civic с автоматичен смукач и карбуратор :D, която купих за 1,000лв. За времето, което беше при мен не е имала нито един проблем, а съм тормозил това хилаво 1.3 супер много. Беше при мен от 250к до 400к км. Не се бъркай по външния вид. :)

Ако човек търси бюджетна кола всичко японско е чук. Само гледай да няма ръжда. Има такива ако са били поддържани и собствениците им не са били кретени. Лесно се проверява.

Мойта е 2008 и няма ръжда, но е гаражна и зимата мия редовно купето отдолу. Също да отбележа, че по двигателя слагам единствено оригинални части, защото ако Х по спецификация го дават 5-10г., автърмаркет ще е за 1г. и догодина пак ще си в сервиз.

Имам и дърт мотор 1991 Suziki Bandit 250cc с 20,000 оборота redline все още работи като животно - японците знаят как да правят двигатели.
 
  • Like
Реакции: OSH
Ужас. Това изглежда доста опасно.
Тя една електрическа тротинетка, от по хубавите е 1000 лв., няма как
Едно време имах Civic с автоматичен смукач и карбуратор :D, която купих за 1,000лв. За времето, което беше при мен не е имала нито един проблем, а съм тормозил това хилаво 1.3 супер много. Беше при мен от 250к до 400к км. Не се бъркай по външния вид. :)

Ако човек търси бюджетна кола всичко японско е чук. Само гледай да няма ръжда. Има такива ако са били поддържани и собствениците им не са били кретени. Лесно се проверява.

Мойта е 2008 и няма ръжда, но е гаражна и зимата мия редовно купето отдолу. Също да отбележа, че по двигателя слагам единствено оригинални части, защото ако Х по спецификация го дават 5-10г., автърмаркет ще е за 1г. и догодина пак ще си в сервиз.

Имам и дърт мотор 1991 Suziki Bandit 250cc с 20,000 оборота redline все още работи като животно - японците знаят как да правят двигатели.
Едно време може да си купил за 1000, говорим за наши дни!!!
 
Едно време може да си купил за 1000, говорим за наши дни!!!

Ако вземеш предвид инфлацията си е горе-долу същите пари. :D Тя и тогава беше около 1500лв. просто я взех от приятел.

Screen-Shot-2022-03-02-at-11-33-10.png
 
  • Like
Реакции: OSH
Ако вземеш предвид инфлацията си е горе-долу същите пари. :D Тя и тогава беше около 1500лв. просто я взех от приятел.

Screen-Shot-2022-03-02-at-11-33-10.png
Един приятел скоро си продаде такава кола за 1300 лв. в доста добро състояние. Малко ръжда имаше, ама много малко до калника.

Колата е супер, здрава и доста пъргава. Возили са ме на такава.
 
  • Like
Реакции: OSH
Сега с тия цени на бензин и дизел според вас как ще тръгне пазара на коли втора ръка?
Предполагам ще има търсене на тези запазените с газови.
Аз харесах една бензинка, даже и среща уговорих и сега взех се стряскам щото ще в карам основно градско около 9-10 на 100, та взех се чудя дали да изчакам или да търся с газова, отворих цените да видя бензина и е над 3 лв., но се очаква още нагоре.
 
  • Like
Реакции: OSH
Да, май скоро всички ще си търсим електрички. Пълниш батерията и караш, редом до телефона ще си зареждаш и колата. Аз съм навит, но да има някакви, които ще изкарат повече от 400 км. на едно зареждане и не трябва да ходя до молове, за да я заредя (демек развити мобилни станции из страната). А да, и да не струват майка си и баща си. Вече дори газта и метана не са толкова симпатични, отделно в молове не може да влизаш на закритите им паркинги.
 
Да, май скоро всички ще си търсим електрички. Пълниш батерията и караш, редом до телефона ще си зареждаш и колата. Аз съм навит, но да има някакви, които ще изкарат повече от 400 км. на едно зареждане и не трябва да ходя до молове, за да я заредя (демек развити мобилни станции из страната). А да, и да не струват майка си и баща си. Вече дори газта и метана не са толкова симпатични, отделно в молове не може да влизаш на закритите им паркинги.

Tesla има пробег от около 800км.

Колега миналата година при 120км/ч. на магистралата стигна до морето без проблем. С новата батерия ще е около 1,200км. https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/tesla-battery-electric-car-b1994523.html
Скоро ще я пускат, има сделка с Филипс за производството на клетките. Това ако пробега ти е проблем.

Ако си в къща или имаш вила слагаш зарядно + инсталация със соларни панели, може и геотермално и си свиркаш. Скъпо е, но в дългосрочен план си струва.
 
Ако си в къща или имаш вила слагаш зарядно + инсталация със соларни панели, може и геотермално и си свиркаш. Скъпо е, но в дългосрочен план си струва.
Докато не почне да се троши по нашите улици.

Мислех, че Телса са с пробег до 400 км., явно имам старо инфо. И кой кара такава кола на магистрала с 120 км/ч? :)
 
Докато не почне да се троши по нашите улици.

Не се филмирай. :)

Мислех, че Телса са с пробег до 400 км., явно имам старо инфо. И кой кара такава кола на магистрала с 120 км/ч? :)

Какъв е проблема да караш със 120 км/ч.? Ще стигнеш с 30 минути по-бавно... И аз джиткам със 120-130. В повечето държави с по-хубави пътища ограничението е 100-120км/ч. Само в България и Казахстан е 140 км/ч. , а джигитите даже карат със 150-160... :hankey:

То по тия "магистрали" е самоубийство да караш с повече...
 
Не се филмирай. :)



Какъв е проблема да караш със 120 км/ч.? Ще стигнеш с 30 минути по-бавно... И аз джиткам със 120-130. В повечето държави с по-хубави пътища ограничението е 100-120км/ч. Само в България и Казахстан е 140 км/ч. , а джигитите даже карат със 150-160... :hankey:

То по тия "магистрали" е самоубийство да караш с повече...
Не знам, не вървят ли повече? Не бързам, но ми се струва странно с такава кола. По тези магистрали и да искаш не можеш да караш с повече от 160. Започва сърцето ти да се качва в гърлото не защото е много голяма скоростта, а просто защото колата е нестабилна заради пътя. Не знаеш в кой момента ще излетиш. Моята средна е като твоята, макс до 140, но рядко виждам бързи коли да седят в средна лента, за това го споменавам.

Теслите са хубави коли, харесвам ги много, но още не са за масовото потребление.


Твоят човек добре се е справил, не видях на сайта им Тесла с този рейндж. Да не говорим за друга електричка?
 
Не знам, не вървят ли повече? Не бързам, но ми се струва странно с такава кола. По тези магистрали и да искаш не можеш да караш с повече от 160. Започва сърцето ти да се качва в гърлото не защото е много голяма скоростта, а просто защото колата е нестабилна заради пътя. Не знаеш в кой момента ще излетиш. Моята средна е като твоята, макс до 140, но рядко виждам бързи коли да седят в средна лента, за това го споменавам.

Теслите са хубави коли, харесвам ги много, но още не са за масовото потребление.


Твоят човек добре се е справил, не видях на сайта им Тесла с този рейндж. Да не говорим за друга електричка?

За базов Model S от 2021г. става въпрос, който има около 400 мили пробег (640км.), но няма да ги докараш толкова ако ще магьосник да си. Ако използваш регенерирането при спускане и не даваш зор няма проблем да стигнеш до морето с едно зареждане.

Edit: 800-ката не мога да намеря къде гледах тестове и предполагам е билa с 4680 клетки.
 
За базов Model S от 2021г. става въпрос, който има около 400 мили пробег (640км.), но няма да ги докараш толкова ако ще магьосник да си. Ако използваш регенерирането при спускане и не даваш зор няма проблем да стигнеш до морето с едно зареждане.
Да, абсолютно достатъчни са тези км. като пробег. Вършат работа. Че то до морето са под 500 км. Така, че си е супер. Сега въпроса идва в това какви ще са достъпните електрички. Сигурно на WV, поне те дадоха заявка, че ще правят и по план това. С тези цени, които вече тотално нямат край, мисля, че бързо ще влезе като тренд да се мине на ток.
 
Да, абсолютно достатъчни са тези км. като пробег. Вършат работа. Че то до морето са под 500 км. Така, че си е супер. Сега въпроса идва в това какви ще са достъпните електрички. Сигурно на WV, поне те дадоха заявка, че ще правят и по план това. С тези цени, които вече тотално нямат край, мисля, че бързо ще влезе като тренд да се мине на ток.

Не стават, а не са кой знае колко по-евтини нови...

Ако обмисляш да купуваш:

Предполагам ги знаеш Спарк - имат много богата гама вече. Пробвай ги всичките поне за по 1 уикенд. После пробвай и последните модели на VW от някъде. За десерт си наеми Тесла като ходиш в чужбина на някоя почивка.

А ако имаш как от познати пробвай Model S Plaid и Model X. Ела дай мнение после дали другите не са 10г. назад (колкото време спаха VW до като изоставаха с R&D), че мен само ме хейтят.

Това, което искам да кажа е да си караш сегашната кола до като сдаде багажа и не се занимавай с EV. До някоя-друга година ще се появи и Тесла за $25к-$30к.
 
Това, което искам да кажа е да си караш сегашната кола до като сдаде багажа и не се занимавай с EV. До някоя-друга година ще се появи и Тесла за $25к-$30к.
Да, знам. Внос от Италия и ще е в Горубляне. :) Не се и съмнявам, че и тя ще мине по този път. :)

Всички спаха, и сега света когато има нужда от такива автомобили, вече се опитват да наваксат. Нищо, като започнат да им крадат клиентите, ще се усетят и само те като си ги карат тия печки.

Знам си, карал съм, по-скоро са ме возили, че нямам аппа. Честно казано не бях впечатлен, но беше едно гърчаво BMW, което беше доста неудобно. Не мисля, че ще имам такива впечатления за седана на Тесла. Почнали са инвазията: https://www.tesla.com/findus/list?redirect=no А да, и Спарка гледам, че колите им са с доста малък рейндж. До морето са поне 3-4 зареждания, ти са луди. :)

Кажи ми ти, не си ли останал с добри впечатления, говоря за возия и изпълнение на интериора. Всички виждаме, че са се опитали да вкарат дизайн.
 
Кажи ми ти, не си ли останал с добри впечатления, говоря за возия и изпълнение на интериора. Всички виждаме, че са се опитали да вкарат дизайн.

За VW ли става въпрос? Аз съм geek по душа и VW ми идва прекалено легаси като дизайн ако ще сменям с EV. А и не е достатъчно да боднеш батерия и ел. двигател в купе на ДВГ... Нещо като едно време BB спрямо iPhone.

За това за сега ще си карам хондата.
 
За VW ли става въпрос? Аз съм geek по душа и VW ми идва прекалено легаси като дизайн ако ще сменям с EV. А и не е достатъчно да боднеш батерия и ел. двигател в купе на ДВГ... Нещо като едно време BB спрямо iPhone.

За това за сега ще си карам хондата.
За Телсата, в която си бил. И аз май ще си търкалям Тойотата, но започвам да се оглеждам и аз като колегата, автор на темата. ;)

И като стана дума, дали авторът е взел някакво решение или е почнал да ходи вече по някакви огледи на автомобили.
 
За Телсата, в която си бил. И аз май ще си търкалям Тойотата, но започвам да се оглеждам и аз като колегата, автор на темата. ;)

И като стана дума, дали авторът е взел някакво решение или е почнал да ходи вече по някакви огледи на автомобили.

Model S е с адаптивно въздушно окачване и според мен е супер, но аз съм счупен. Все пак карам Type S със спортно окачване с махнати подложки за да е още по-ниска :D. В каквото и друго да се кача ще е изумителна возия за мен.

Дизайна много ми харесва, а седалките са жестоки!

Единствено ми се иска да има по-качествена пластмаса в купето за тая цена. Другите марки са много по-зле в това отношение. BMW i3 понеже го спомена е като каруца вътре, а на всичкото отгоре има една от най-слабо ефективните батерии като капацитет/тегло. Пък е доста скъпа вървят по 40-50к...
 
Model S е с адаптивно въздушно окачване и според мен е супер, но аз съм счупен. Все пак карам Type S със спортно окачване с махнати подложки за да е още по-ниска :D. В каквото и друго да се кача ще е изумителна возия за мен.

Дизайна много ми харесва, а седалките са жестоки!

Единствено ми се иска да има по-качествена пластмаса в купето за тая цена. Другите марки са много по-зле в това отношение. BMW i3 понеже го спомена е като каруца вътре, а на всичкото отгоре има една от най-слабо ефективните батерии като капацитет/тегло. Пък е доста скъпа вървят по 40-50к...
С това въздушно окачване по нашите хубави пътища след 2 г. не ти мърда ремонт. А това си е... мамата :)
 

Горе