Бюджетна кола

С това въздушно окачване по нашите хубави пътища след 2 г. не ти мърда ремонт. А това си е... мамата :)
То това бате е константа при избора на кола, да може да минава през кратери и котловини. :) Въпросът е не дали ще стане, а кога и има ли поддръжка, която да не ти излиза през носа за дадения автомобил. :)
 
То това бате е константа при избора на кола, да може да минава през кратери и котловини. :) Въпросът е не дали ще стане, а кога и има ли поддръжка, която да не ти излиза през носа за дадения автомобил. :)
Аз така се бях насочил към Туарег, ама като поразпитах за ремонтите се отказах :D и взехме дъртия МЛ270.
 
То това бате е константа при избора на кола, да може да минава през кратери и котловини. :) Въпросът е не дали ще стане, а кога и има ли поддръжка, която да не ти излиза през носа за дадения автомобил. :)

В случая на Model S става въпрос за луксозен автомобил, който струва едно 80к евро нов в зависимост от къде и с какви допълнения. Т.е. ти трябва да си готов евентуално да кихаш % на тази сума всяка година. Независимо дали има нужда или не.

Нaли за това има бюджетни пера? Ако не ти е по бюджета не взимаш ;).

Не забравяй, че поддръжката като цяло е много по-евтина от ДВГ в този клас. Така че скъпото окачване според мен не е проблем. Батерията също, защото траят супер много време и много добре запазва капацитета си. Особено в сравнение с конкуренцията.

Скъпо удоволствие е де. Аз за сега не мога да го оправдая и предпочетох да купя TSLA вместо Tesla :).

Между другото само Model S и Model X са с въздушно.
 
На мерцедес ли? Ще си първия, който чувам да го казва за мерцедес.

@metaverse , да разбирам ли, че си останал все пак доволен от тях. :)
Говоря специално за старият модел на мл270. Един приятел навъртя 170к за година и нещо, и почти няма ремонти. Говорил съм и с много майстори, които казват, че на тая жипка няма какво да се счупи като цяло.
 
Може, ама няма какво да се счупи :)
Тука си много далече от истината. Мерца си се чупи мъжката. Ако конкретно за въздушно окачване говорим, на всички марки това им е слабо място. Няма някоя, която да го е направила по-добре от другите засега. Но се рециклират и става все по-евтино.
С на Метавърс коментара също не съм съгласен. Изобщо никаква гаранция няма, че ДВГ е по-скъп за поддръжка от ел.кола. Само ще кажа, че карам една и съща кола с ДВГ през последните 8 години и нямам, все още, ремонт на двигателя, с изключение на сменяни термостати, алтернатор, нова демпферна шайба и някакви гумени уплътнения . Който иска да вярва. Това всичкото е към 1000лв в части. Факт е, че обаче имам редовно обслужване, което не бих го има при електричка.

Тесла няма да я коментирам, понеже ми е малък опита с нея но това, което съм видял досега е доста гадна изработка и кофти материали. Но опитът ми е с Тесли от 2014-2015г и е ясно, че сега всичко е подобрено.

ПП, опитът ми с Мерцове е от w168 1.7 CDI (страшен боклук), W211 320CDI, W212 E500 (една възглавница заминала дотук).
 
Последно редактирано:
Тука си много далече от истината. Мерца си се чупи мъжката. Ако конкретно за въздушно окачване говорим, на всички марки това им е слабо място. Няма някоя, която да го е направила по-добре от другите засега. Но се рециклират и става все по-евтино.
С на Метавърс коментара също не съм съгласен. Изобщо никаква гаранция няма, че ДВГ е по-скъп за поддръжка от ел.кола. Само ще кажа, че карам една и съща кола с ДВГ през последните 8 години и нямам, все още, ремонт на двигателя, с изключение на сменяни термостати, алтернатор, нова демпферна шайба и някакви гумени уплътнения . Който иска да вярва. Това всичкото е към 1000лв в части. Факт е, че обаче имам редовно обслужване, което не бих го има при електричка.

Тесла няма да я коментирам, понеже ми е малък опита с нея но това, което съм видял досега е доста гадна изработка и кофти материали. Но опитът ми е с Тесли от 2014-2015г и е ясно, че сега всичко е подобрено.

Към 2021 EV е средно между 30% и 40% по-евтин за притежаване от ДВГ ако вземеш предвид целия живот на автомобила, всички разходи, поддръжки и др. Тук говорим при покупка на нов автомобил.

Има доста проучвания на тази тема, но са най-вече за САЩ. https://www.osti.gov/biblio/1780970

Което не ги прави по-малко релевантни и за България през идните години. Особено в моменти като сегашния.

Имай предвид, че кривата на навлизане е съвсем в началото и разликата ще става още по-голяма с времето, защото ще стават по-евтини и по-масови. Ето още един полезен пост от Ark Invest https://ark-invest.com/newsletters/issue-293/ Прочети го ако ти е интересно.

EV-adoption-curve.png
 
Ебаси бюджетните коли се коментират ...
 
  • Haha
Реакции: OSH
Ебаси бюджетните коли се коментират ...
Това е защото мисля, че стигнахме до някакви последни мнения за това, което търси автора. Аз поне не мога да съм много по-полезен там. Дадох си мнението. Ще добавя и един WV поло, но това е вече доста градска кола. Те също са здрави.

Важното е за всеки да има по нещо в темата. :)
 
  • Like
Реакции: OSH
ЕV е по-евтин за притежание само ако говорим за чисто нови автомобили, както си отбелязал. Но има и един ключов момент - очакването, че след 5+ години този автомобил ще има пазар. Ако го вземеш на някакав оперативен лизинг с остатъна стойност и си готов да смениш след няколко години, тогава ок, но ако видиш в момента Теслите от 2014-2015г, почти всичките са за батерии или скоро ще са. Потенциалния купувач ще се нахендри зверски, в момента в който купи такава кола. Първо, защото не е ясно в кой момент ще се превърне в паметник пред къщата му, и второ, защото никой няма да е луд да я купи след като минат още 1-2 години.
 
Ебаси бюджетните коли се коментират ...
Вече друго се коментира, но авторът получи всички възможни жокери вече. Освен ако някой не желае да му предложи ТАТА като опция, от тук нататък за него остава просто да си направи един шортлист и да се опита да намери читава бройка измежду мътръвците, които са в продажба.
 
  • Like
Реакции: OSH
ЕV е по-евтин за притежание само ако говорим за чисто нови автомобили, както си отбелязал. Но има и един ключов момент - очакването, че след 5+ години този автомобил ще има пазар. Ако го вземеш на някакав оперативен лизинг с остатъна стойност и си готов да смениш след няколко години, тогава ок, но ако видиш в момента Теслите от 2014-2015г, почти всичките са за батерии или скоро ще са. Потенциалния купувач ще се нахендри зверски, в момента в който купи такава кола. Първо, защото не е ясно в кой момент ще се превърне в паметник пред къщата му, и второ, защото никой няма да е луд да я купи след като минат още 1-2 години.

Не знам, возил съм се в няколко по-стари модела и повечето бяха с 2-3% загуба. В същото време новичък VW E-UP от Спарк съм засичал с 40% загуба. Това си е малко на късмет както е с всеки автомобил.

На пазара в САЩ можеш да разгледаш и ще видиш, че средно коли на по 5-6г. имат незначителна загуба. Като губиш най-много заряд през първите години.

Батерията поне можеш да й видиш статуса при покупката и ако е в лошо състояние просто не купуваш. Също не е нужно да се сменя цялата, а само отделни клетки. То по тия коли освен батерия друг голям консуматив нямаш и без това.

Това с батериите отдавна е мит. :)
 
Батерията поне можеш да й видиш статуса при покупката и ако е в лошо състояние просто не купуваш. Също не е нужно да се сменя цялата, а само отделни клетки. То по тия коли освен батерия друг голям консуматив нямаш и без това.

Това с батериите отдавна е мит. :)
Е, как ще нямаш други консумативи. Недей така. :) Филтри на купе, спирачни части. Като всеки един автомобил си има. За жалост си има. Няма нещо, което постоянно се ползва да няма някакви регулярни неща за смята, освен основните, разбира се.

Аз имам друг въпрос, защо по дяволите се появиха на пазара тези хибриди, като реално това е една голяма залъгвалка, която по не знам защо я мислят за много еко и в същото време икономична? Аз с това над 120 км/ч. не му виждам къде му е икономиката. Чупят се повече, и за жалост имаш плащане в две направления - Ел. и ДВГ.

И към @slavchev едно въпросче, коя година на Touareg излиза скъпа за поддръжка. Не споря, и аз така знам, но ме интересува и старите ли са още така скъпички?
 
Е, как ще нямаш други консумативи. Недей така. :) Филтри на купе, спирачни части. Като всеки един автомобил си има. За жалост си има. Няма нещо, което постоянно се ползва да няма някакви регулярни неща за смята, освен основните, разбира се.

Има разбира се, но са незначителни. Единствения сериозен разход ти е батерията. Може би и гуми ще сменяш по-често ако караш като идиот заради големия въртящ момент.

Конкретно накладките при някои EV ако караш внимателно можеш и никога да не смениш заради рекуперацията. Не знам колко са верни има разни видеа с Тесла на 400,000км. с оригиналните си накладки :D Аз като карам електричка спирачка почти не използвам така че съм склонен да вярвам.

При ДВГ имаш стотици хиляди движещи се части. Смяна на масло на всеки 10к км. (поне аз на толкова сменям). Верига на 200к, ремъци на 50-60к. Свещи? А дюзи ако си с печка? :D Ако приема, че караш 30к на година това са ти едно 10-30к лв. в зависимост от марката за 10г. Е не е ли сходно на батерия, че даже и по-скъпо? ;)
 
И към @slavchev едно въпросче, коя година на Touareg излиза скъпа за поддръжка. Не споря, и аз така знам, но ме интересува и старите ли са още така скъпички?
2008. Има и такива на пружини, но пак са скъпи за поддръжка. Спирачките разбрах, че са им голям проблем, защото е доста тежка машина и спира като камион :D Също така ръчните им скорости са голям боклук. Иначе е хубава кола, ама...
 
Чупят се повече, и за жалост имаш плащане в две направления - Ел. и ДВГ.
Тези филми за хибридите къде ги гледате?
Щото имам навъртяни доста км на хибриди Lexus/Toyota, и то не от чисто нови, отделно на познати и приятели, ако щеш и таксиджии - няма такова нещо като да са по-скъпи за поддръжка. Батериите отдавна се рециклират, да не говорим че въобще до рециклиране се стига след 10+ години. Ел. мотор никой не съм чул да е сменял :)
В същото време бензиновия двигател работи доста по-олекотено, отделно че е с Аткинсън цикъл на повечето.
А за градско каране безспорно са по-икономични от всеки аналогично мощен дизел/бензин. Ако пък се сложи газ (което на повечето е безпроблемно), нещата стават несравними. За мен лично са и по-приятни, но това е въпрос на вкус.
За извънградско - приуса може би не е най-добрата кола за дълъг път и си губи предимството да е особено икономичен, особено при скорости 140+, но Lexus RX400h и 450 мисля, че бият по много показатели доста от конкуренцията от съответния набор.
 
Чувал съм го, не съм гледам. Познати с хибриди, които казват, че са здрави, но почне ли да се чупи, си е вече бъркане. Момента с рециклирането на батерията го преживяват, но самата електроника съпътстваща цялото ел. изпълнение. Може и да преувеличават, но някои от тях са имали голфове, тойоти, и реално сигурно са направили някаква база. Дизеляци, само да спомена.

Не съм чувал други мнения, освен сега твоето, за хибридите и да е било много ласкаво. Отделно били с ограничени марки и модели, което смятам май е истина. Трудно им случва да харесат автомобил като марка и модел и да съвпадне с това той да има и хибридна модификация.

2008. Има и такива на пружини, но пак са скъпи за поддръжка. Спирачките разбрах, че са им голям проблем, защото е доста тежка машина и спира като камион :D Също така ръчните им скорости са голям боклук. Иначе е хубава кола, ама...
Да, отделно е и джип, където нещата са малко по-различно от да речем седан. :) Иначе ми харесва този джип. Хубав е.
 
За извънградско - приуса може би не е най-добрата кола за дълъг път и си губи предимството да е особено икономичен, особено при скорости 140+, но Lexus RX400h и 450 мисля, че бият по много показатели доста от конкуренцията от съответния набор.
Въпреки размерите си Приус-ът е сравнително бюджетен автомобил, предназначен основно за градско шофиране. Те първите модели са по 116 к.с., вече май ги правят по 122. RX450h е 300 к.с. и е съвсем друг клас, нормално е да е по-ефективен от един Приус. И при движение с повече от 120-130 км/ч разчиташ само на ДВГ. Затова ако караш рядко извън града - хибрид, ако не - по-добре да не ти тежат батерии, електромотори и т.н.

Тук има един пич, който следя откакто си започна канала, обяснява мнооого подробности за електричките и по-конкретно Тесла Модел 3 Лонг Рейндж, каквато си купи. Много митове за електричките са останали години назад и са просто лимитиращи вярвания.
 

Горе