За Uber

От: За Uber

Изобщо не е същото. Бакшиша можеш да го съдиш, в някои случаи и компанията му. Шофера на убер можеш да го хванеш за шлифера.

Именно заради този риск, всичко е изрядно от коли, шофьори. Там е много по-сигурно от колкото се качиш в кола на познат. Значи може да водим близки, познати и роднини от т. А до т. Б те после по някакъв начин да връщат услуга и да няма проблем. Но за Юбер схемата викате не е валидна - щото не става въпрос за личен кръг от хора.
 
От: За Uber

Разликата между убер и бакшиш по отношение на отговорността е, че на бакшиша плащаш и съответно можеш да търсиш отговорност от него. На шофера на убер не плащаш нищо, той не е техен служител, можеш да го хванеш за топките.

Относно пазара, убер правейки се на социална мрежа, каквато не са, избягват закона, което вреди винаги.

Относно самата услуга, тя е чудесна в много градове, но тук имам силни основания да вярвам, че няма да работи.


ПП не знам що решихте, че бакшиша по подразбиране е чалгаджия-мангал, с мръсна кола, помпа и разбойник. Тези времена поне за София отминаха отдавна.
 
От: За Uber

Ето ви мнение на човек, работещ за Uber в Лондон
"Аз карам с юбер в Лондон. За разлика от Бг тук има два вида таксита-всеизвестните бляк каб, които са нормалните таксита като в бг и миникаб, които са частни коли, но изцяло лицензирани с лицензирани шофьори и застраховка с огромни покрития като за такси.
На мен застраховката на личната ми кола която ползвам и за Юбер сега е 5пъти(буквално) по скъпа за такси от колкото преди когато я ползвах само за семейството...
Незнам как е в другите страни, но в Лондон се иска регистрация на подобно на Бг - ЕТ, парите минават през банков трансфер и е малко по трудно да се крият доходи, т.е. няма нищо общо с това което казваш 'неплащащи данъци'
Това е лошото на Юбер, че ако бачкаш към тях парите ти минават през банка, а когато си на частно и вземаш в брой, могат да се крият.
Говоря за Лондон само! "


За да си шофьор на такси, се изисква специално разрешение. Минаваш на психотест- изпит. Листовки като при вземане на шофьорска книжка. А и това разрешително важи само 2 години. Не можеш да караш в друг град, ако разрешителното ти е издадено за София.
 
От: За Uber

Освен от бакшиш в друга кола, ако се качиш риска е валиден без значение за какво си говорим. Щото нали няма как да съдиш компанията. Но пък шафьора може да се съди нали си в колата и това за 1 сек може да се докаже.

Пак казвам, но явно не искаш да ме чуеш риска е валиден и свободният избор е валиден. Самата Юбер има нужда от надеждни коли и шафьори именно заради факта, че няма как ги съдиш, а искат да се конкурират. Ако свободният избор не е на тяхна страна и това е единствният проблем, че не може съдиш компанията - то тогава бакшишите нямат абсолютно никакъв проблем. Но май не е така, а?
 
От: За Uber

От същият човек в Лондон.

"Шофьора има рейтинг от 1 до 5 звезди и пътника обаче има същия рейтинг! Незнам дали пътниците могат да избират шорьора по рейтинга му, но шофьора може да избира дали да откликне на повикването, според това дали му е много далеч например или ако види че рейтинга на пътника е нисък!
Аз например вече не откликвам на рейтинг по нисък от 4, тъй като обикновено такива пътници са много проблемни!
П.С. Говоря от опит с Юбер-Лондон"
 
От: За Uber

Ако се кача при приятел, това не е търговска услуга, няма сделка, нещата изобщо не са съпоставими. Убера не ми е приятел.
 
От: За Uber

Това не е "споделено пътуване" , а си е чисто търговска услуга. Ама нали просто трябва да си чешем езиците, колко било хубаво.
 
От: За Uber

След като е споделено возене, не може да съдите шофьора ако стане катастрофа.
това е все едно да се качите при някой приятел, да катастрофирате и после да го съдите за това, че е катастрофирал (все едно, че е искал :shock: :shock: :shock:)
айде..нали правите аналогия с приятел...че било едно и също????

Значи в UBER водачите са перфектни познавачи на града и съответно не попадат в задръствания?

Какво значение има..като ще плащаш по 20 ст. на минута. 10 светофара да минеш, ето 1 лв. невъзможно е да избегнеш задръстванията..освен ако няма тайни паралелни улуци или подземни тунели...
направили са го да плащаш за времето и километрите..така, че дали ще заобиколи отнякъде или ще виси в задръстването - все тая

от глад умри, гъзар бъди :lol:
 
От: За Uber

Всъщност, поне за София, тази услуга няма да бъде кой знае колко по-евтина през деня, ако изобщо бъде. Основната й сила е нощем.
 
От: От: За Uber

При „Юбер” обаче даваме и по 20 стотинки за всяка минута, прекарана в колата. Това не е минута престой. А времето е.... от качването ти в колата до слизането.:confused:
 
От: За Uber

Блеки чакай и тебе малко да те окастрим че отдавна не съм те рендосвал

Първо - Как точно успя да сравниш доставката на писма с електронната поща при положение че става въпрос за два коренно различни продукта

Второ - Каква е разликата в услугата на Юбер и Такситата - Малка едните плащат данъци, а другите не за това пък пускат малко по тънки цени за да могат кухите лейки по форумите да разправят каква иновация са направили и колко са куул

Трето - Това за гражданските договори верваш ли си го - Аз се обзалагам че Юбер въобще няма да регистрират фирма в БГ парите от картите на клиентите ще изтичат към някоя офшорна зона от където вероятно по обратен път ще влизат в картите на шофьорите им

Четвърто - Като толкова те кефи тази схема що не пуснеш едно сайтче за споделено купуване на акциики - Клиентите ще ти превеждат пари а ти понеже и така и така си купуваш акции ще им купуваш и на тях ама за да иновативно ще го правиш нелегално без фирма - всъщност то вече няма да е незаконно - вече ще е споделено
 
От: За Uber

Дано това Uber да повлияе на българските таксиджии, да се стегнат и да повишат малко качеството на услугата. Не мога да си представя как в държава от ЕС, таксиметровите ни услуги са на нивото на Индия и Африка.
 
От: От: За Uber

След като е споделено возене, не може да съдите шофьора ако стане катастрофа. това е все едно да се качите при някой приятел, да катастрофирате и после да го съдите за това, че е катастрофирал (все едно, че е искал :shock: :shock: :shock:) айде..нали правите аналогия с приятел...че било едно и също????
шофьора винаги е виновен за пътниците, затова не качвам стопаджии, щото ако се случи да ги счупя, трябва да си ги платя от собствения джоб, не мерси... нагоре някой писа за граждански договор, НЕ не може така, такъв договор се пуска за извършването на някаква дейност, не може да се пускат договори за всеки клиент, или ще са трудови договорите или ще са търговски между юридически лица - юбер и ЕТ Бакшо-91
 
Re: От: За Uber

Дано това Uber да повлияе на българските таксиджии, да се стегнат и да повишат малко качеството на услугата. Не мога да си представя как в държава от ЕС, таксиметровите ни услуги са на нивото на Индия и Африка.

Да, бе да. :) Аз за това като казвах алтернатива, върху това през цялото време акцентирах, ама ме забиха с данъци и лицензи и колко не било предприемаческо. ;) Да не е, но да хванеш очукан Опел, да му сложиш втора ръка метан и после да дебнеш на централна гара, и за по-малко от 10 да не качваш. Супер предприемаческо е. :) Знам, че като човек занимаващ се с маркетинг, конкуренцията поражда качество. И не знам защо всеки, който споменава таксита винаги си представя тези зеленичките с безплатно Wi-Fi, Ок-ите, За едно евро, а в същото време мозъка му пренебрегва тези, които са свободни електрони....ония дето им викат номера на телефона, а не дадена фирма. :)
 
От: За Uber

Блеки чакай и тебе малко да те окастрим че отдавна не съм те рендосвал

Първо - Как точно успя да сравниш доставката на писма с електронната поща при положение че става въпрос за два коренно различни продукта

Второ - Каква е разликата в услугата на Юбер и Такситата - Малка едните плащат данъци, а другите не за това пък пускат малко по тънки цени за да могат кухите лейки по форумите да разправят каква иновация са направили и колко са куул

Трето - Това за гражданските договори верваш ли си го - Аз се обзалагам че Юбер въобще няма да регистрират фирма в БГ парите от картите на клиентите ще изтичат към някоя офшорна зона от където вероятно по обратен път ще влизат в картите на шофьорите им

Четвърто - Като толкова те кефи тази схема що не пуснеш едно сайтче за споделено купуване на акциики - Клиентите ще ти превеждат пари а ти понеже и така и така си купуваш акции ще им купуваш и на тях ама за да иновативно ще го правиш нелегално без фирма - всъщност то вече няма да е незаконно - вече ще е споделено

Хайде почна пак хейта, ще ме рендосваш ей човек ти в 5 без 25 нямаш ли си работа - както и да е, дай да ти отговоря.

1-во - разликата е точно нулева - в бизнеса си с комуникациите - гледай закона, нали това е проблема при Юбер - няма в закона нищо за споделно пътуване или нам си какво. Нима пощенски услуги не реват да пренасяш слова се иска лиценз? Иска се лиценз за защита на сигурност и т.н и т.н? И в двата случая си говорим за иновации, които променят старият начин на водене на бизнес. Нима пощенски услуги не реват да пренасяш слова се иска лиценз? Иска се лиценз за защита на сигурност и т.н и т.н? Нима е-майл е нещо по-разлчно? Хайде да не дълбаем, знам че си умен та затова.
2-ро - какъв данък не плаща?
3-то - ще се случат точно така както ти казах стил агентите на една застрахователна компания. Все забравяш, че клиентите винаги могат да направят проблеми и да се стигне до шАфьорите за част от секундата и това да събори цялата верига - това е риска на Юбер. Нали ти е ясно, че са правили SWOT анализ и то най вече са гледали правната част.
4-то - Няма логика в аналогията ти, но дори и дай да мислим и по нея - ако искат да си поемат риска ок, но риска е също така и за мен. На мен дали ми се ходи за финансови измами в затвора, а те дали няма се сетят, че това което искат няма как да стане след като в Централен Депозитар са поименни нещата? Един двама може да се излъжат, но като станат нещата до медиите ще светна от раз. А на мен не ми се оди в панделата.

Но както винаги забравяш факта, клиент може да не иска услугата и до там, какъв проблем виждаш?

Защо като има дупки в закона, едно нещо да е незаконо? Ако стане това, за което ревеш куките ще трябва спират всяка кола с повече от 1 човек за проверка. И знам, че ти е ясно в икономиката има услуги, които не се отичиат е личните не стокови са такива, Юбер представят платформа. Това, че в единият случай не взимаш леф е ок, но в другият взимаш вече е проблем - това не ти ли бие двуличност?

И какво прече на бакшишите да направят същото? Ако бакшиша направи същото мисля, че проблем нулев и рева ще спре. Ей това е иновацията. Ако си намерил начин законно да намаляваш данъчната си тежест, това те прави незаконен ли? Странна логика имаш. Някой път можеш да се поразровиш и да видиш компаниите в ситито, какъв данък плащат?

Това е и пак гениалното да можеш да си легален и да си намалени данъци и всичко да остава към клиента и теб - т.е. по-малък данък повече средства при теб и клиента или и това е лошо? Реално проблемите на Юбер не са законови, а лобистки - бакшишите са в 20 век, а не в 21 век. Така се ревяли и конярите на каретите, като са дошли автомобилите - иди се бори срещу прогреса, ако успееш ще е за сметка на всички - е не мерси!

П.С. Тук не говорим ти имаш онлайн магазин и аз ти правя онлайн магазин 2 но всичко ми е в сивият сектор! Бакшиша и Юбер е в различен правен шлем.
 
Последно редактирано:
От: За Uber

Продължаваш да търсиш иновация там, дето я няма. Тук няма споделено пътуване. Споделено пътуване е сайтът 3 на 100, UBER си е чист превозвач и подлежи на регистрация като такъв.
 
От: За Uber

може ли сега на напишеш есе по темата как общината ни защитава правата на потребители като създава монопол и продава ограничен брой лицензи за таксита, това може да го напишеш следващия път като чакаш 20 минути за кола...
 
От: За Uber

Каква иновация има в тая услуга, не разбирам. Ами той Вълчо мангала, нелегалното такси, фена на Лаута, пак така си вози другите цигани от махалата. Тая услуга е обаче супер циганска и опасна, защото НИКОЙ не носи отговорност, ако се случи нещо. Ако има катастрофа, ако те обере шофьора, ако те изнасили шофьора (нали това става в Индия). Ами, ако някой пътник изнасили шофьорката от ония промо клип на Попович, ако я обере, нея кой ще я защити? Въобще, получава се нещо неконтролирано, което тая фирма си контролира по техни си критерии, които нямат общо с уставновените. Никаква защита за сигурността на шофьорите и пътниците. С една дума, американски тарикати отдалечено експлоатират недостатък на системата за сметка на пътници и шофьори, които подлъгани се връзват да работят за тях.
 
От: За Uber

може ли сега на напишеш есе по темата как общината ни защитава правата на потребители като създава монопол и продава ограничен брой лицензи за таксита, това може да го напишеш следващия път като чакаш 20 минути за кола...


Монопол? Недостатъчно таксита и 20 минути чакане? За София ли говорим?
 

Горе