От: Повишаване на Tic - Yandex
Малко по-обобщен поглед върху слалома спрямо търсачките. Отнася се както за Яндекс, така и за Гугъл.
Оставяме настрани конспиративните теории. В отделите им за качеството на търсачките нямат достъп до данните на отделите за реклама, както и обратното. Това е много важен принцип, който задължително се спазва (поне на теория). Търсенето се свързва най-вече с това дали е удобно за потребителя. Затова и алгоритмите са сходни. В Гугъл (понеже е по-популярен тук) са два основни алгоритъма в момента: единият отговаря за качеството, другият за линковете.
За качеството е ясно, това е целта и на уебмастърите. Те с радост биха правили сайтове, удобни за потребителите, така че тук конфронтация с екипите и алгоритмите на търсачките няма. Проблемът възниква при линковете. Защото линковете от една страна са основен инструмент за оптимизация, а от друга - важен източник за монетизиране.
Търсачките от птичия си поглед обикновено нямат проблеми с големите сайтове, но са твърде далеч от това да разберат, че не всеки блогър примерно, ще поддържа хубав и полезен сайт само заради хобито си. Рано или късно тези конкуренти, които печелят от неговото хоби, ще се опитат да го изпреварят (сравнете блогче на любител-рибар със сателит на риболовен магазин - единият пише по-интересно, другият инвестира). Защото те правят сайтове, за да печелят. И ако блогър с хоби можеш да го накараш да си махне продажните линкове, то тези, които печелят от тях - не можеш. В същото време много прекрасни сайтчета изгарят дори да са СДЛ (бели проекти). Няма значение дали е по вина на търсачката или блогерът няма необходимите умения и познания, за да намери причината. Такъв риск може да си позволи само дилетант. Тези, които се издържат от сайтове, не могат да си го позволят. Затова на мястото на изгубен проект те веднага ще направят подобен нов, а изгубения ще го оставят да отлежава година-две, докато се възстанови (ако не е бил пометен в резултат на груби грешки, които не са били оправени).
Пример. Гугъл наказва даден сайт с PR-пеналти, с други думи доходите на този сайт от продажба на линкове спадат драстично. Какво предлага Гугъл на собственика на този сайт? Нека махне линковете и ще му върне пейджранка. Блогър с хоби с радост ще използва G-тула, но кажете ми каква е файдата на човек, който за да поддържа сайтовете си трябва да печели от тях? На когото това му е професия? Да махне линкове, за да му върнат PR. За чий му е този PR, ако не продава линкове? Частен малък или среден проект не може да разчита да се издържа от Адсенс или да има сериозни директни рекламодатели. За него е по-добре да е с нулев PR, отколкото с нулеви приходи, защото просто ще хлопне кепенците. Той има само две основни задачи:
1. Да печели пари, тъй като тези пари му дават възможност да развива любимия си сайт на равни начала с конкурентите. Иначе ще прави велик сайт, за който ще си знае само той.
2. Да минимизира рисковете. Т.е. да внимава за баланса и да търси максимален брой възможности за органичен трафик. На руския пазар това се прави като се лавира между Гугъл и Яндекс. Инструментите за по-успешно лавиране ги предоставят борсите.